Remélem, soha nem jön el az az idő, amikor -a te álláspontodnak megfelelően- mindenki nekiáll autópályán bármelyik sávban, összevissza előzgetni egymást - autópálya-tempóval. Nagyon szomorú, hogy ilyesmit propagálsz, csak hogy demonstráld a vélt igazadat. Tényleg döbbenetes, hogy kvázi azt írod: autópályán kvázi nem is beszélhetünk jobbról előzésről. Ha mindenki ezt az álláspontot követné, elszabadulna a pokol ... És még te beszélsz adjonistenről meg fogadjistenről, miközben nem veszed észre, mennyire veszélyes és káros, amit művelsz. Az én indulatomat csak ez eredményezi. Ha csak egyetlen ember nekiáll autópályán jobbról előzgetni, miután ezeket a téveszméket olvasta - már az is régen rossz.
Nos, akkor vizsgáljuk meg melyik a veszélyesebb, az amit Te javasolsz, vagy az amit én:
1. a két jármű az autópályákra jellemző gyors tempó mellett - ki tudja mennyi, de semmiképpen sem előre bálátható ideig - halad azonos sávban egymás mögött vonatozva, mialatt a közöttük lévő távolság a biztonságos követési távolságnak csupán a töredéke;
2. a két jármű - külön külön sávon haladva - néhány másodperc alatt eltávolodik egymástól;
Szerintem az utóbbi jóval biztonságosabb, mert sokkal rövidebb időt töltenek a járművek egymáshoz közeli, azaz veszélyes távolságban.
Ha az általad javasolt megoldásnál ha az elöl haladó jármű hirtelen fékezésre kényszerül (ami koránt sem lehetetlen, én már vészfékeztem autópályán néhány kóbor kutya miatt), a hátul haladónak - a kis távolság miatt - esélye sincs a baleset elhárítására, amiért mellékesen ő lesz a hibás, mert nem tartotta be a követési távolságot (27. §).
Az általam javasolt megoldásnak az a veszélye, ha a belül haladó - abban a néhány másodpercben, amikor egymás mellett vannak - valamilyen okból sávot vált. Ha nem néz a tükörbe, hanem vakon elindul, még akkor is van idő (és hely is a leállósáv felé) kikerülni, ha szerencsétlen módon mégis csatt van, akkor az a hibás, aki az irányváltoztatásra vonatkozó szabályokat (29. §) durván megsérti.
Örömmel venném, ha indulatok és a német KRESZ (ami Magyarországon csak annyiban érvényes, amennyiben nem ellentétes a hazai szabályozással - annál persze még mindig jobb, mintha az angol KRESZ-re hivatkoznál
) helyett megpróbálnál
ellenérveket hozni. Kérlek vedd figyelembe, hogy autópályán jobbra tartási kötelezettség érvényes, ami alól egy másik vezető szabálytalankodása senkinek nem ad felmentést, valamint azt is, hogy autópályán a magyar KRESZ szerint a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni, továbbá azt, hogy (ismét csak a jelenleg hatályos magyar KRESZ szerint) párhuzamos közlekedés esetén az egymás melletti elhaladás nem minősül előzésnek.