Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304674 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3825 Dátum: 2012.10.19 05:25:50 »
Kérem, hogy a személyeskedő hangvételtől minden érintett tartózkodjon a továbbiakban. Köszönöm.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kepi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3826 Dátum: 2012.10.19 18:29:49 »
Hazafelé egy érdekes és igen bonyolult forgalmi szituációt láttam, segítsetek kibogozni... :D

Szituáció: Múzeum krt-on, a biciklisávban szabályosan, 3km/h-val közlekedő, bringásokat feltartó gördeszkás srác áthajt a piroson, miközben a gyalogosoknak zöld a lámpa. Három gyalogos (plusz a deszkás srác) 6 felé repül - majd esik - amikor közéjük csapódik.
 Kérdés: kinek volt elsőbbsége?
 A, A Parlament előtt parkoló, fekete, sötétített ablakos, kék villogós A8-nak.
 B, A 10 + 3*10 pontos esést produkáló gördeszkásnak.
 C, Az autósnak, aki nem bírt moccanni a dugóban.
 D, A zöld lámpajelzés alatt épp átsétáló emberkéknek, akik nem vették figyelembe, hogy a gördeszka az erősebb.
 
 A helyes megfejtéseket a félreazútból kukac hummer pont com mailcímre várjuk.
:D :) ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3827 Dátum: 2012.10.19 18:38:13 »
Hazafelé egy érdekes és igen bonyolult forgalmi szituációt láttam, segítsetek kibogozni... :D

Szituáció: Múzeum krt-on, a biciklisávban szabályosan, 3km/h-val közlekedő, bringásokat feltartó gördeszkás srác áthajt a piroson, miközben a gyalogosoknak zöld a lámpa. Három gyalogos (plusz a deszkás srác) 6 felé repül - majd esik - amikor közéjük csapódik.
 Kérdés: kinek volt elsőbbsége?
 A, A Parlament előtt parkoló, fekete, sötétített ablakos, kék villogós A8-nak.
 B, A 10 + 3*10 pontos esést produkáló gördeszkásnak.
 C, Az autósnak, aki nem bírt moccanni a dugóban.
 D, A zöld lámpajelzés alatt épp átsétáló emberkéknek, akik nem vették figyelembe, hogy a gördeszka az erősebb.
 
 A helyes megfejtéseket a félreazútból kukac hummer pont com mailcímre várjuk.
:D :) ;)
A gyalogosok a hibásak, nekik ugyanis nem szabad repülni :tt2:

kepi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3828 Dátum: 2012.10.19 18:59:23 »
A gyalogosok a hibásak, nekik ugyanis nem szabad repülni :tt2:
És tényleg...! :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3829 Dátum: 2012.10.19 19:53:52 »
Esetleg elgondoltál-e azon, hogy ha utolérsz egy ilyen szabályt nem tisztelő (remélem legalább ebben egyetértünk) sofőr által vezetett járművet; amennyiben beállsz mögé, Te magad is elköveted ugyanazt a szabálysértést...
Újabb életidegen nonszensz. Azon kívül, hogy besorolok mögéje, mégis hogyan tudnám az előzési szándékomat jelezni - szabályosan?

Igen, valóban, nagyon dühítő és teljesen szabálytalan az a gyakorlat, hogy sokan beragadnak a belső, vagy legalábbis középső sávba az autópályán. De ettől még a jobbról előzés tilalma (szó sincs "elhaladásról", annak megvannak a világos feltételei, a német KRESZ-ben pl. szépen le van írva, de IQ-ból is kikövetkeztethető) ugyanúgy fennáll. A másik szabálytalansága téged nem jogosít fel újabb (ráadásul veszélyesebb) szabálytalanságra. Ha én meg bírom csinálni, hogy a külsőből átsorolok a belsőbe ahhoz, hogy megelőzzem szabályosan a középsőbe ragadt barmot, akkor bárki más is meg tudja csinálni. Ez az egyetlen szabályos ÉS biztonságos megoldás erre a szituációra.

A belsőbe ragadtak esetében pedig semmi más alternatíva nem marad, mint a mögötte autózás, amíg eszébe nem jut lehúzódni. És rá is lehet dudálni, ezt ugyanis -lakott területen kívül- a KRESZ megengedi, ebben a szituációban.

A többire hadd ne reagáljak, nem célom lemenni erre a szintre.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3830 Dátum: 2012.10.19 21:38:50 »
Újabb életidegen nonszensz. Azon kívül, hogy besorolok mögéje, mégis hogyan tudnám az előzési szándékomat jelezni - szabályosan?

Életidegen vagy sem, ez a jogi megítélés szempontjából irreleváns, viszont elvitathatatlanul szabálytalan, mert a jobbratartási kötelezettség alól ez a helyzet nem ad felmentést.

Igen, valóban, nagyon dühítő és teljesen szabálytalan az a gyakorlat, hogy sokan beragadnak a belső, vagy legalábbis középső sávba az autópályán. De ettől még a jobbról előzés tilalma (szó sincs "elhaladásról", annak megvannak a világos feltételei, a német KRESZ-ben pl. szépen le van írva, de IQ-ból is kikövetkeztethető) ugyanúgy fennáll. A másik szabálytalansága téged nem jogosít fel újabb (ráadásul veszélyesebb) szabálytalanságra. Ha én meg bírom csinálni, hogy a külsőből átsorolok a belsőbe ahhoz, hogy megelőzzem szabályosan a középsőbe ragadt barmot, akkor bárki más is meg tudja csinálni. Ez az egyetlen szabályos ÉS biztonságos megoldás erre a szituációra.

Magyarország területén a magyar KRESZ érvényes! Hivatkozásod a német KRESZ-re ugyanannyira nevetséges, mintha a magyar autópályán arra hivatkozással mennél 180 km/h-val, mert a német KRESZ erre lehetőséget ad.

Te magad írtad, hogy más szabálytalansága nem jogosít fel Téged újabb szabálysértésre, azután a következő mondatokban a jobbratartási kötelezettség elmulasztásának szabálysértésére bíztatsz. Miért nem veszed észre, hogy ellentmondásban vagy önmagaddal?

Amúgy az, hogy ez nem előzés a szabályokból valóban kikövetkeztethető:
1. Autópályán a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni, KRESZ 37. § (2);
2. Akár egy-egy jármű esetében is kialakulhat a párhuzamos közlekedés, tehát nem feltétel az összefüggő járműoszlop, 1178/1/2004 iktatószámon jóváhagyott KRESZ tankönyv 69. oldal;
3. Párhuzamos közlekedés esetén az egymás melletti elhaladás nem minősül előzésnek, KRESZ 1. számú függelék III.c) pont.

A belsőbe ragadtak esetében pedig semmi más alternatíva nem marad, mint a mögötte autózás, amíg eszébe nem jut lehúzódni. És rá is lehet dudálni, ezt ugyanis -lakott területen kívül- a KRESZ megengedi, ebben a szituációban.

Dudálni szabad, ezt nem vitatom. De a belső sávban haladni, miközben melletted a külső üres, nos ez a magyar KRESZ szerint nem megengedett.

A többire hadd ne reagáljak, nem célom lemenni erre a szintre.

Már korábban lementél, én csupán csak követtelek (és részemről ez valóban helytelen volt, de amilyen az Adjon Isten, olyan a Fogadj Isten).
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.19 21:41:24 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3831 Dátum: 2012.10.20 01:00:29 »
Remélem, soha nem jön el az az idő, amikor -a te álláspontodnak megfelelően- mindenki nekiáll autópályán bármelyik sávban, összevissza előzgetni egymást - autópálya-tempóval. Nagyon szomorú, hogy ilyesmit propagálsz, csak hogy demonstráld a vélt igazadat. Tényleg döbbenetes, hogy kvázi azt írod: autópályán kvázi nem is beszélhetünk jobbról előzésről. Ha mindenki ezt az álláspontot követné, elszabadulna a pokol  :no: ... És még te beszélsz adjonistenről meg fogadjistenről, miközben nem veszed észre, mennyire veszélyes és káros, amit művelsz. Az én indulatomat csak ez eredményezi. Ha csak egyetlen ember nekiáll autópályán jobbról előzgetni, miután ezeket a téveszméket olvasta - már az is régen rossz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3832 Dátum: 2012.10.20 01:59:16 »
Csak csendben olvastam, de  ezt már én sem bírom.
Azt ugye értem, hogy kellenek jogszabályok, ez rendbe is van. De hülyeség azt gondolni, hogy jogszabályokkal mindent meg lehet oldani az életben. A közlekedés épen nem az a terület. Itt igen is számít a józan ész, amikor is pillanatok alatt kell szituációkat megoldani és nem biztos, hogy  a jogszabályi megoldás a legjobb. Többre tartom az előre látó probléma elkerülő magatartást a közutakon, mint a merev szabály követést.
Lehet, hogy vadnak tűnik az összehasonlítás, de a tengeri vitorlázást hozom fel példának. Ott is sok szabály van, de a legfőbb íratlan szabály (amellett, hogy a vitorláson nincsen fék :D ) az, hogy elkerüljük a balesetet. Mert az ott nagyon is életekbe kerül. Tehát alapvetően mindenki abban gondolkodik a vizeken, hogy a vészhelyzeteket elkerülje. Sok szabály segít ebben, de még mindig a józan logikus gondolkodás az, ami segítségével elkerülhetők a tragédiák. Mert hiába ragaszkodom én eltökélten a jogszabályokhoz, ha a végeredmény tragédia.

Kellenek a jogszabályok. De makacsul ragaszkodni hozzá minden körülmények között, badarság.  :flowers:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3833 Dátum: 2012.10.20 08:40:20 »
A jobbról előzést tárgyában:  Ha lehetne, akkor miért van az összes fényújságon kint a pályákon, hogy Jobbról előzni tilos?

Óvva intek mindenkit attól, hogy szabályosnak vélje ezt a manővert.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3834 Dátum: 2012.10.20 09:04:44 »
Szabálytalan vagyok de én ha a jobb szélsőben megyek a pályán, a legbelső sávban pedig erőből jön valaki, akkor én bizony folytatom tovább az utamat a saját sávomban, nem tehetek róla hogy az agyh@lott p@raszt beragadt a középső sávba. Elmegyek mellette jobbról, utána pedig jobbra indexxel jelzem, hogy számára van még egy sáv a pályán. Sajnos 10-ből 10 nem kapcsol...  :no:

Tudom ezeket a droidokat nem lehet nevelni, de én még reménykedek a csodákban...  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3835 Dátum: 2012.10.20 10:42:52 »
Remélem, soha nem jön el az az idő, amikor -a te álláspontodnak megfelelően- mindenki nekiáll autópályán bármelyik sávban, összevissza előzgetni egymást - autópálya-tempóval. Nagyon szomorú, hogy ilyesmit propagálsz, csak hogy demonstráld a vélt igazadat. Tényleg döbbenetes, hogy kvázi azt írod: autópályán kvázi nem is beszélhetünk jobbról előzésről. Ha mindenki ezt az álláspontot követné, elszabadulna a pokol  :no: ... És még te beszélsz adjonistenről meg fogadjistenről, miközben nem veszed észre, mennyire veszélyes és káros, amit művelsz. Az én indulatomat csak ez eredményezi. Ha csak egyetlen ember nekiáll autópályán jobbról előzgetni, miután ezeket a téveszméket olvasta - már az is régen rossz.

Kifejtenéd bővebben miért veszélyes az, ha a középső sávba "beragad" autó mellett jobbról elmegy valaki? Ha a középső sávból valamilyen okból - akár jobbra, akár balra - sávot kívánna váltani, akkor előtte a sávváltás szabályai szerint meg kell győzőjön arról, hogy az igénybe venni kívánt sáv nem foglalt-e. Ha igen, akkor az ott közlekedő részére - akár jobbról, akár balról mennek el mellette - elsőbbséget kell adni. Mitől lenne veszélyesebb ez a manőver jobbra (visszatér oda, ahol a helye lenne), mint balra (az előtte menőt balról kezdi "előzni")?
Egyetlen esetet tudok csak elképzelni, és akkor sem veszélyesebb, csak kényelmetlenebb. A régi szocialista autókon (Zsiguli, Wartburg, Skoda) a jobb oldalon gyárilag nem volt visszapillantó tükör, így a középső tükörnek a jobb oldalon kiterjed holttere maradt. De ezt a feature-t a vezetőnek ismerni kell, és sávváltás előtt hátra kell fordulni - ugyanúgy autópályán, mint lakott területen.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3836 Dátum: 2012.10.20 10:48:02 »
A jobbról előzést tárgyában:  Ha lehetne, akkor miért van az összes fényújságon kint a pályákon, hogy Jobbról előzni tilos?

Óvva intek mindenkit attól, hogy szabályosnak vélje ezt a manővert.

Visszakérdezek. Elárulnád hogyan lehetne jobbról "előzni", ha mindenki eleget tenne a jobbratartási kötelezettségének?
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3837 Dátum: 2012.10.20 10:54:44 »
Visszakérdezek. Elárulnád hogyan lehetne jobbról "előzni", ha mindenki eleget tenne a jobbratartási kötelezettségének?
És mi lenne, ha abbahagynád a trollkodást, és nem kérdeznél vissza?
Mindnyájan kibírnánk könnyek nélkül, végre!::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3838 Dátum: 2012.10.20 11:11:46 »
És mi lenne, ha abbahagynád a trollkodást, és nem kérdeznél vissza?
Mindnyájan kibírnánk könnyek nélkül, végre!::)
Itt csak én trollkodhatok  :hug:
Szal amikor nyáron jöttem haza pályán a külső sávban egyenletes tempóban és a középső sáv be volt lassulva, akkor én jobbról előztem?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3839 Dátum: 2012.10.20 12:13:18 »
Visszakérdezek. Elárulnád hogyan lehetne jobbról "előzni", ha mindenki eleget tenne a jobbratartási kötelezettségének?

Ha így lenne, akkor nem rugóznánk rajta.  De a sötétebbje nem megy le a külsőbe, ha három sávos a pálya.  Nem tudom, hogy miért. Általában ugyanolyan sebességgel mennek, mint a kamionok a külsőben. Vizet fakasztanak a kormányból, gülü szemük szinte kitör a szemgödrükből és a gyorsítást ötödik sebességi fokozatban padlógázzal imitálják, ahelyett, hogy visszakapcsolnának.  És felháborodnak, ha egy engedélyezett sebességgel "ráeső" letakarítja őket, ahol a helyük, vagyis ahol a szabályok szerint közlekedniük kell(ene).

Elég plasztikus (és pongyola) volt?  :flowers:

Hozzáteszem, egyre kevesebb az ilyen magatartást tanusító "egyed", habár jön a november elsejei nagy népvándorlás. :hmmmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.