Picit rosszul látod a dolgot, bár, én csak a békéscsabai helyzetről tudok nyilatkozni, hiszen, itt élek.
Szóval, Békéscsaba előtt a 47-es sz. utat éppen 11,5 tonnás tengelyterhelésre erősítik, újítják fel. MUNKATERÜLET! Ezért ott sebességkorlátozást kell alkalmazni, mert a kivitelező teljes felelősséggel tartozik a munkaterületen történt balesetekért.
Eredetileg 40-es táblák voltak kihelyezve, de a kooperáción az új burkolat elkészültét követően engedélyezték a 60-as táblák kihelyezését.
Mivel, nem készültek még el a szükséges (90-km/h-hoz tartozó Útügyi Szabvány szerinti) biztonsági jelzések, ezért ott nem engedhető a 60km/h-nál nagyobb sebesség.
Jelen esetben, ha Debrecen, vagy Szolnok felé vinne az utam, akkor Békés felé indulnék Mezőberénybe és nem direktbe a felújítás alatt lévő szakaszon. Ez időben kb 5 perces többlet.
Megjegyzem, az itteni rendőrök nem olyan fa**ok, hogy kiálljanak mérni a felújítás alatt, de aki arra megy, mindenképpen célszerű legalább a szabálysértési bírságon belüli sebességgel haladnia. Ez az időszak most nem a sietőknek kedvez...
Rövidesen indul az Orosháza felé vezető 47. sz. út felújítása is...
...szóval, TÜRELEM...
Na ja. Amíg nincs teljesen kész a munka az adott szakaszon, addig kint maradnak a korlátozások - érthető a miértje, de attól még bosszantó, mikor látja az ember, hogy az út készen van, csak épp mondjuk még nincsenek felfestve a vonalak, és emiatt kell (kéne...) adott esetben akár sok-sok km-en át 60-al battyogni. Én ilyenkor, ha az adott szakasz belátható (értsd: látható, hogy nem áll sehol semmi, amiből mérhetnének), megyek szépen, amennyivel egyébként is mennék. Ha necces a dolog, akkor 60-as táblánál óra szerint 78-79.
Amúgy abban (is) igazad van, hogy én még soha nem láttam ilyen helyen sebességmérést. Elhiszem hogy előfordul, de én eddig a 22 év és kb. 700 ezer km alatt nem láttam.