Uraim, a kétlencsés forgalomirányító lámpa, ugyanolyan jelzéseket ad, mint a háromlencsés. És ezek nem keverendők össze a közút-vasút kereszteződésekben lévő fordított háromszög alakú jelzőberendezéssel.
A kétlencséshez: villogó sárga: egyfelől messziről azt jelzi az autósnak, hogy veszélyes helyhez közeledik, másfelől a háromlencsés zöld jelzésének felel meg, vagyis szabad az áthajtás. Ezt követi a stabil sárga jelzés, ez egyértelmű, nem is szaporítom a szót, majd a piros. Tehát a kétlencsésnél is megvan a három különböző jelzésminta, amit a háromlencsésnél megszoktunk. Első sorban a városi közút és kötöttpályás járművek kereszteződéseinél használják, hogy ezáltal biztosítsák a kötöttpálya előnyét. Ehhez tartozik még, hogy a kötöttpályán is el van helyezve egy jelző, mely mutatja a kétlencsés lámpa működési fázisát az ott haladó járműnek.
Jellemző egyébként, hogy túzoltóságok környékén a kihajtás biztosítására kétlencsést helyeznek el, pl. IV., XIX., VIII. ker Tűzoltóságoknál biztosan van ilyen.
A sima villogó sárga egylencsés lámpa meg veszélyes helyet jelöl.
Összefoglalva, létezik egylencsés, kétlencsés és háromlencsés forgalomirányító berendezés.
Vasúti jelző: a villogó fehér csupán annyit jelent, hogy működik a berendezés, nem szabad utat jelent. Ilyenkor kellő körültekintés mellett szabad áthajtani a vasúti síneken. A piros itt is egyértelmű. Bár ebben nem vagyok biztos, de tudtommal a vasút esetében a közúti kereszteződéseknél nincsen jelzés a mozdonyvezető felé a berendezés kontrolljára.