A KRESZ egyérteműen fogalmaz, amikor a követési távolságról ír. Ez alapján az én felfogásom szerint a hátsó nem tartott megfelelő távolságot.
Az egy másik kérdés, hogy az első autó is vétkes lehet, de nem a követési távolság be nem tartása miatt, hanem azért, mert olyan járművel vett részt a közúti forgalomban, mely műszakilag nem volt alkalmas.
Kettő, különböző és elkülönülő szabálysértésről beszélünk, ebből adódóan osztott felelősség nem vélelmezhető. Mindkét részes izonyítottság esetén az általa elkövetett szabálysértés miatt lehet felelős.
A másik része a dolognak az esetleges biztosítási történet. Álláspontom szerint ebben a szituációban a hátsó autós GFB-re történő rendezése kizárt. Az első is csak Casco-ra rendezhető, ha egyáltalán arra is. A biztosítók apróbetűs részben ki szokták kötni, hogyha a nem megfelelő műszaki állapotban (lásd műszaki alkalmatlanság=féklámpa hiánya), vagyis nem KRESZ szerint meghatározottak szerint vesz a jármű a forgalomban részt, akkor nincsen rá Casco biztosítási fedezet.
Természetesen ez az elmélet, a bizonyítás már más kérdés.