Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304503 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3435 Dátum: 2012.01.11 22:37:12 »
Én a mai napig nem tudok rendesen beparkolni, ha párhuzamosan kell. 10-ből kb. 3 lesz jó, általában messze állok meg a járdától, de van, hogy túl nagy a szög, és mehetek még 1x... :wacko:
Szerelj fel a jobb külső tükörre egy oktatókocsira való kiegészítő tükröt  :yes: ... Halál komolyan mondom. Vmi 1500 Ft. És kicsi, áramvonalas. Széles látószögű. Azt beállítod megfelelően, és az életben nem lesz többet gondod a párhuzamos parkolással  :D

... mit gondoltok, én melyik külső tükrökbe nézek a B1-ből (is), mióta oktatok?  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3436 Dátum: 2012.01.11 22:41:29 »
Ha egyirányú utcában a bal oldalra állok, sem sokkal jobb a helyzet... :whistling:
music     

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3437 Dátum: 2012.01.11 22:45:35 »
Én a mai napig nem tudok rendesen beparkolni, ha párhuzamosan kell. 10-ből kb. 3 lesz jó, általában messze állok meg a járdától, de van, hogy túl nagy a szög, és mehetek még 1x... :wacko:
nekem mondjuk 10/7...... általában akkor nem sikerül , mikor a mögöttes forgalom dudálással ellenzi a parkolási szándékom, mert feltartom öket :D
amugy a tükröt mindig lefele állitom, hogy lássam a padkát ...... ne ***m össze a felniket
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3438 Dátum: 2012.01.11 22:54:32 »
Én a mai napig nem tudok rendesen beparkolni, ha párhuzamosan kell. 10-ből kb. 3 lesz jó, általában messze állok meg a járdától, de van, hogy túl nagy a szög, és mehetek még 1x... :wacko:
Huszonéves fejjel sportot űztem abból, hogy az autó hosszánál minimálisan nagyobb helyre betegyem az autót, egyszerűen élveztem. Jobb tükröt lebillentettem a jobb hátsó kerékhez és csak tükörből játszottam be az autót. Azóta is szinte kizárólag tükörből tolatok.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3439 Dátum: 2012.01.11 23:15:38 »
Ha egyirányú utcában a bal oldalra állok, sem sokkal jobb a helyzet... :whistling:
Na, AZT nem mondod, hogy ez is probléma  :hmmmm: ... Hát kinézel, és ott a szegély. A j.h. párhuzamos nekem sem mindig sikerül elsőre/tökéletesen, nem mondom. Néha nekidöccenek a szegélynek, vagy a másik véglet: a szegélytől fél méterre állok meg  :lol: ... Kb 5-ből 1 így (nem) sikerül. De b.h.? Az hibátlan.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.11 23:17:47 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3440 Dátum: 2012.01.11 23:17:02 »
nekem mondjuk 10/7...... általában akkor nem sikerül , mikor a mögöttes forgalom dudálással ellenzi a parkolási szándékom, mert feltartom öket :D
amugy a tükröt mindig lefele állitom, hogy lássam a padkát ...... ne ***m össze a felniket
Ez nekem nem opció, mert sávváltásnál kell a jobb külső tükör (is)... De mióta ott a plusz tükör, azóta probléma kilőve  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3441 Dátum: 2012.01.11 23:19:43 »
Huszonéves fejjel sportot űztem abból, hogy az autó hosszánál minimálisan nagyobb helyre betegyem az autót, egyszerűen élveztem. Jobb tükröt lebillentettem a jobb hátsó kerékhez és csak tükörből játszottam be az autót. Azóta is szinte kizárólag tükörből tolatok.
Ezt anno én is játszottam, a Coronával  :D ... De a tükrös része nélkül. Be tudok állni egészen pici helyre is, ezzel nincs gond. Ami ingadozik (néha), az a szegélytől mért távolság.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3442 Dátum: 2012.01.12 06:59:24 »
Huszonéves fejjel sportot űztem abból, hogy az autó hosszánál minimálisan nagyobb helyre betegyem az autót, egyszerűen élveztem. Jobb tükröt lebillentettem a jobb hátsó kerékhez és csak tükörből játszottam be az autót. Azóta is szinte kizárólag tükörből tolatok.
Anno a céges F Astra kombival én is mindig ezt játszottam - elég szögletes alak, nagy ablakok, fekete műanyag lökös  :D Nem volt gond a szűk hely.
Arra persze vigyáztam, ha a szomszédos autóknak fényezett volt a lököse.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3443 Dátum: 2012.01.12 07:44:02 »
Ez nekem nem opció, mert sávváltásnál kell a jobb külső tükör (is)... De mióta ott a plusz tükör, azóta probléma kilőve  :D
A motorosan állítható tükrök világában már ez nem probléma  ;)
Pont múltkor találkoztam valamelyik tesztben egy olyan extrával, hogy hátramenetet kapcsolva lebillenti a tükröket, majd vissza. Mondjuk egy 5x oda-vissza játéknál nem biztos, hogy ideális  :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3444 Dátum: 2012.01.12 08:21:30 »
A motorosan állítható tükrök világában már ez nem probléma  ;)
Pont múltkor találkoztam valamelyik tesztben egy olyan extrával, hogy hátramenetet kapcsolva lebillenti a tükröket, majd vissza. Mondjuk egy 5x oda-vissza játéknál nem biztos, hogy ideális  :D
Na, ez az  :hmmmm: ... Én biztos nem fogok nekiállni minden egyes alkalommal ott nyektetni a tükör motorját. Aligha arra tervezték, hogy naponta n-szer ilyesmit műveljen vele az ember.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3445 Dátum: 2012.01.12 08:59:55 »
A motorosan állítható tükrök világában már ez nem probléma  ;)
Pont múltkor találkoztam valamelyik tesztben egy olyan extrával, hogy hátramenetet kapcsolva lebillenti a tükröket, majd vissza. Mondjuk egy 5x oda-vissza játéknál nem biztos, hogy ideális  :D
Mindezzel együtt nagyon kényelmes dolog ez a hátrafele menetben aut. tükörbillentés...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3446 Dátum: 2012.01.12 09:01:05 »
Nem kötelező ezeket a manővereket forgalomban megtanulni. A rutinpályák továbbra is ott vannak, lehet őket használni. Nekem pl. eszembe nem jutna kivinni egy tanulót a forgalomba addig, amíg az alapvető dolgokat bent a pályán el nem sajátította.

Viszont! Eddig, ha tetszett-ha nem, a kötelező 29 órából 9-et a pályán kellett eltölteni. Akkor is, ha mondjuk a tanuló olyan jó volt, hogy már 2 óra után ki lehetett volna vinni a forgalomba (nem olyan ritka az ilyen - ők azok jellemzően, akik már vezettek előtte). Ott kellett elb...ni a drága időt... Hát, ez bizony nem volt egy szerencsés dolog. Persze voltak kollégák, akik kivitték a tanulót a forgalomba rutinvizsga előtt - de ez szabálytalan volt, bírságot kockáztattak.

Szóval szerintem jobb ez így. Összességében véve, a valódi forgalmi vezetésre jobban felkészített emberek kerülnek így ki az utakra. Olyanok, akik jobban rá vannak szoktatva a rugalmasságra és az önálló döntésre - és persze jobban tudnak parkolni is.
A gjvezető oktatáshoz kapcsolódóan...
A minap kipróbáltam egy kifejezetten oktatáshoz készített szimulátort, ami a jövőben valamilyen szinten be akarnak vezetni a hazai oktatási rendszerbe is (a tervezett folyamatot, illetve lépéseit nem ismerem).
Mindenesetre érdekes volt az eszköz. Francia gyártmány, jelenleg azért van itt mert a menürendszer, programüzenetek és hangutasítások magyarítása zajlik.
Az eszköz 3 beforgatott monitorból valamint egy komplett vezetőállásból áll (pedálok, sebváltó, kézifék, kormány a hozzá tartozó kezelőszervekkel és természetesen ülés biztonsági övvel). Renault cuccokból van összerakva, a monitoron megjelenő műszeregység is renault-os, és a járművek is Renault és Peugeot típusok amik közül választani lehet.
Rengetegféle feladat, gyakorlat van beleépítve a szoftverbe. Vannak benne felmérő részek, melyek a Kresz ismerteteket tesztelik, de persze a vezetési feladatok a hangsúlyosabbak és lényegesebbek.
Amire szerintem jól használható az az alapvető elemi dolgokkal való megismerkedés, főleg azok számára akik egyébként az első gyakorlati órán ülnének először autóba (ülés beállítása, kezelőszervek, kormány kezelése, pedálok használata, elindulás folyamata) ezekre is számtalan feladat van összeállítva.
A másik dolog ami már magasabb szint, de szintén hasznos rész az a vészhelyzetek kezelése. Kiugró gyalogos, elsőbbséget meg nem adó járművek, szarvas :) , az elváthatótól eltérően viselkedő járművek, stb. Itt ingyen, casco-mentesen :) lehet autót törni :)
Ezeken kívül számos scenárióban, feladatban vagy akár szabadon is lehet vezetni városban és külterületen, különböző forgalomsűrűségben, eltérő látási viszonyok között. Szóval jó kis játék, de amire tervezték arra is jól használható. :)
Ami furcsa és megszokást igényel az a gyorsulási erők hiánya, valamint a beforgatott monitorok által adott kép. Aki megmutatta azt mondta, a francia tapasztalatok alapján az emberek 40%-a először "rosszul lesz" benne. Egy kollégámmal voltam és mindketten tapasztaltunk némi émelygést az első pár perc után - még jó hogy ebéd előtt mentünk :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3447 Dátum: 2012.01.12 10:01:48 »
Hát, ha egyszer elterjed egy ilyen rendszer, az bizony nagyon hasznos lesz  :yes: ! Pilóták nem véletlenül gyakorolnak rengeteget szimulátoron.

Nagyon-nagyon kevés ez a 29 óra, gyerekek  ::) ... Ezalatt, némi túlzással, tényleg csak az jut el jó esélyekkel a vizsgáig, aki előtte már vezetett.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3448 Dátum: 2012.01.12 10:08:54 »
Hát, ha egyszer elterjed egy ilyen rendszer, az bizony nagyon hasznos lesz  :yes: ! Pilóták nem véletlenül gyakorolnak rengeteget szimulátoron.

Nagyon-nagyon kevés ez a 29 óra, gyerekek  ::) ... Ezalatt, némi túlzással, tényleg csak az jut el jó esélyekkel a vizsgáig, aki előtte már vezetett.
Palaczk, most, hogy oktató letél, ugye Te figyeled azt is, hogy kinek van "tehetsége" a vezetéshez? egyszer volt már itt téma ez, hogy valahogy ki kellene már itt, az elején szűrni a tehetségtelen, a vezetéshez érzékkel nem rendelkező embereket, függetlenül a nemtől.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3449 Dátum: 2012.01.12 10:46:38 »
Palaczk, most, hogy oktató letél, ugye Te figyeled azt is, hogy kinek van "tehetsége" a vezetéshez? egyszer volt már itt téma ez, hogy valahogy ki kellene már itt, az elején szűrni a tehetségtelen, a vezetéshez érzékkel nem rendelkező embereket, függetlenül a nemtől.
De még mennyire!

Romániában pl. komoly, érdemi alkalmassági teszt az előfeltétele a B-kategóriás tanfolyamnak is. Reflexek, koncentrációs és helyzetfelismerő képesség stb. vizsgálata. Plusz egy, a miénknél jóval szigorúbb orvosi alkalmassági.

Én itthon is valami ilyesmit vezetnék be: a szigorúbb orvosi mellett elküldenék PÁV III-ra minden egyes jogsi-aspiránsot. Mert elképesztő, hogy milyen embereket lehet látni tanulókocsiban... Embereket, akik az 50.-60. óra környékén még mindig nem tudnak elindulni... Akik nem értik, mit kell tenni egy telezöldes kereszteződésben... Akiknél az oktatónak majd' minden kanyarban bele kell nyúlni a kormányba. És ezeknek a többsége előbb-utóbb át fog menni a vizsgán, ha negyedjére-ötödjére is, de átmegy és kikerül a forgalomba! És ezt bizony meg kellene akadályozni, a többség érdekében.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )