Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304249 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3225 Dátum: 2011.11.28 20:36:04 »
Tudom. Mikor jössz már Csabára sörözni?! Mindig csak elhúzol itt, csak a kondenzcsíkod látszik...  [rohog]
Hát mert mindig rohanok  ::) ... Most is az volt, hogy fél 2-kor indultam el Váradról a 400 km-es távra, és 7-re már jönnöm kellett dolgozni  :wacko:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3226 Dátum: 2011.11.28 20:37:42 »
Mellékutcáról ki akarok fordulni a főútra, amelyik kétsávos. Meggyőződök róla, hogy a külsőben nem jön senki, a belsőben jön egy autó, de nem indexel. Befordulok, de addigra éppen odaérne a belső sávban menő autó, amelyik időközben meggondolta magát, és indexelés nélkül kimegy a külsőbe.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3227 Dátum: 2011.11.28 20:38:09 »
Hát mert mindig rohanok  ::) ... Most is az volt, hogy fél 2-kor indultam el Váradról a 400 km-es távra, és 7-re már jönnöm kellett dolgozni  :wacko:
:ph34r: :batman:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3228 Dátum: 2011.11.28 20:38:54 »
Neki.
Ezek szerint egy többsávos főútra esélyem sincs szabályosan kifordulni, amíg csak jön valaki, mert állandóan kész kell lennem arra, hogy valaki szabálytalanul sávot vált a külsőbe?
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3229 Dátum: 2011.11.28 20:42:20 »
Mellékutcáról ki akarok fordulni a főútra, amelyik kétsávos. Meggyőződök róla, hogy a külsőben nem jön senki, a belsőben jön egy autó, de nem indexel. Befordulok, de addigra éppen odaérne a belső sávban menő autó, amelyik időközben meggondolta magát, és indexelés nélkül kimegy a külsőbe.
Ha a Te irányodból van elsőbbségadás kötelező tábla, akkor mindenképpen Neked kell megállni. Jó pár éve pont így koccintottam meg a Passatunkat, csak én balra nagyívben akartam kikanyarodni szintén 2x2 sávos útra (Gyulán). A külső sávban jött egy 1,1 Wartburg, mire én úgy gondoltam, hogy az ott is marad. Tévedtem, de erre csak a koccanás pillanatában jöttem rá: Kikanyarodtam, de közben a varnyú sávot váltott index nélkül. Éppen a leghárulját súroltam meg, semmi komoly dolog nem történt. De ÉN hibáztam.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3230 Dátum: 2011.11.28 20:42:57 »
Ezek szerint egy többsávos főútra esélyem sincs szabályosan kifordulni, amíg csak jön valaki, mert állandóan kész kell lennem arra, hogy valaki szabálytalanul sávot vált a külsőbe?
Az elsőbbségadás kötelező tábla erre kötelez.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3231 Dátum: 2011.11.28 20:49:17 »
Ezek szerint egy többsávos főútra esélyem sincs szabályosan kifordulni, amíg csak jön valaki, mert állandóan kész kell lennem arra, hogy valaki szabálytalanul sávot vált a külsőbe?
Ha ütköztök, a számodra legeslegjobb kimenetele a dolognak egy megosztott felelősség lehet. Ő jön a védett úton - nem számíthatsz biztosan arra, hogy bent marad a belső sávban. Meg kell győződnöd róla kikanyarodás előtt, hogy biztosan megadod neki az elsőbbséget.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3232 Dátum: 2011.11.28 20:52:08 »
Értem. Nem itt volt az eredendő szitu, de kíváncsian várok választ arra a kérdésre, hogy Budapesten a Sasadi útról (stoptábla van...) a Budaörsi útra hogy lehet szabályosan kikanyarodni. A Budaörsi út átlagos autóforgalma a kérdéses helyen brutális.
Ami pedig a konkrét helyzetre vonatkozik, meddig vagyok elsőbbségadásra kötelezett? Ha meggyőződtem arról, hogy senki nem pályázik a külső sávra, ott nem is jön senki, én már elindítom a kanyarodást, és akkor jönne belém valaki a belsőből, minden előzmény nélkül, akkor is én vagyok a szabálytalan? Hiszen akkor már a főúton vagyok, onnantól meg ő váltott sávot szabálytalanul, és az ütközést ő okozza azzal, hogy nem jelzi sávváltási szándékát.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.28 20:54:18 írta music »
music     

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3233 Dátum: 2011.11.28 20:59:20 »
Sztem mindenképp te vagy szabálytalan. Onnan kikanyarodni életveszély. Szem becsuk, ima, nagy gáz...
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3234 Dátum: 2011.11.28 21:03:24 »
Értem. Nem itt volt az eredendő szitu, de kíváncsian várok választ arra a kérdésre, hogy Budapesten a Sasadi útról (stoptábla van...) a Budaörsi útra hogy lehet szabályosan kikanyarodni. A Budaörsi út átlagos autóforgalma a kérdéses helyen brutális.
Ami pedig a konkrét helyzetre vonatkozik, meddig vagyok elsőbbségadásra kötelezett? Ha meggyőződtem arról, hogy senki nem pályázik a külső sávra, ott nem is jön senki, én már elindítom a kanyarodást, és akkor jönne belém valaki a belsőből, minden előzmény nélkül, akkor is én vagyok a szabálytalan? Hiszen akkor már a főúton vagyok, onnantól meg ő váltott sávot szabálytalanul, és az ütközést ő okozza azzal, hogy nem jelzi sávváltási szándékát.
Ezt nyilván csak az adott konkrét esetben lehetne pontosan eldönteni. Ha egyáltalán.

A kiindulási helyzet mindenesetre az, hogy te vagy az elsőbbségadásra kötelezett; zavarhatod, sőt indokolt esetben (sűrű forgalmú útra besorolás mindenképp ilyen esetnek számít) akár akadályozhatod is az elsőbbséggel rendelkezőt - de nem veszélyeztetheted.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3235 Dátum: 2011.11.28 21:57:56 »
Nem is olyan régen kanyarodtam ki én is egy 3 sávos útra, a legszélsőben nem jött senki, a másik kettőben igen. Kimegyek, középsőből akkor vált sávot egy versenyző a szélsőbe, de kikerült nagy dudával. Én éreztem magam baromnak, ha csatt van, az én hibám lett volna.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3236 Dátum: 2011.11.28 22:19:31 »
Sztem mindenképp te vagy szabálytalan. Onnan kikanyarodni életveszély. Szem becsuk, ima, nagy gáz...
Aki nem ismeri a helyszínt, ott jár az 53-as busz, és az ráadásul csak úgy tud bekanyarodni, hogy belelóg a második sávba is...
Eléggé hülye szabály, ha így van...
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3237 Dátum: 2011.11.28 22:39:35 »
Ha macisajtos útról akarok jobbra fordulni egy olyan útra, amelyik kétsávos, a külsőben nem jön senki, aki a belsőben jön, az úgy viselkedik, mint aki ott is akar maradni, de aztán hirtelen sávot vált index nélkül, tehát egyszerre érnénk oda, akkor kinek van elsőbbsége?
Érdekes felvetés. Hisz neked max a külső sávba van jogod befordulni. Belső sávba csak majd utána, de az másik manőver.
Ha te a külső sávban már ott vagy, és ő meg át akar jönni, akkor ő a hibás ha neked jön, mert mindenkinek a saját sávjában elsőbbsége van.

Tehát neked van elsőbbséged. De nem lesz olyan rendőr a világon, aki melletted fog állni ilyen helyzetben, az tuti. Generál vélemény: akinek macisajtja van, annak soha nincs elsőbbsége, azt' jónapot.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3238 Dátum: 2011.11.29 08:51:42 »
Értem. Nem itt volt az eredendő szitu, de kíváncsian várok választ arra a kérdésre, hogy Budapesten a Sasadi útról (stoptábla van...) a Budaörsi útra hogy lehet szabályosan kikanyarodni. A Budaörsi út átlagos autóforgalma a kérdéses helyen brutális.
Ami pedig a konkrét helyzetre vonatkozik, meddig vagyok elsőbbségadásra kötelezett? Ha meggyőződtem arról, hogy senki nem pályázik a külső sávra, ott nem is jön senki, én már elindítom a kanyarodást, és akkor jönne belém valaki a belsőből, minden előzmény nélkül, akkor is én vagyok a szabálytalan? Hiszen akkor már a főúton vagyok, onnantól meg ő váltott sávot szabálytalanul, és az ütközést ő okozza azzal, hogy nem jelzi sávváltási szándékát.
Ott a Budaörsi úton a 2. és 3. sáv között záróvonal van, tehát elméletileg csak a két külső sávra kell figyelned.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3239 Dátum: 2011.11.29 08:53:47 »
Érdekes felvetés. Hisz neked max a külső sávba van jogod befordulni. Belső sávba csak majd utána, de az másik manőver.
Ha te a külső sávban már ott vagy, és ő meg át akar jönni, akkor ő a hibás ha neked jön, mert mindenkinek a saját sávjában elsőbbsége van.

Tehát neked van elsőbbséged. De nem lesz olyan rendőr a világon, aki melletted fog állni ilyen helyzetben, az tuti. Generál vélemény: akinek macisajtja van, annak soha nincs elsőbbsége, azt' jónapot.
Bármelyik sávba bekanyarodhatsz, nem csak a szélsőbe.
A múltkor ezt már kitárgyaltuk. A kresz-ben csak az van szabályozva hogy honnan (az útpálya melyik részéről, melyik sávból) kell kanyarodni, a hová az nem kötött.