Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304571 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3195 Dátum: 2011.11.23 09:40:49 »
Igen. A jobbkézszabály nem tesz különbséget a sávszámokban. Aki nekünk jobbról érkezik a kereszteződéshez, annak elsőbbsége van velünk szemben.
Igen, de itt jobbrol jövet kis ivben befordul eléd, aki onnan nézve a belső sávban közlekedik, az nem keresztezi az utadat. (Mert ugye ráfordul a kivezető kétsávosra, de ha nem talált parkolót akkor akarhat átmenni a szemközti parkoló utcába :D)
Ennek ellenére ugy jó ha a ki- és bevezető (fő)uton közlekedik annak van elsőbbsége.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.23 09:42:36 írta OldPiet »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3196 Dátum: 2011.11.23 21:36:29 »
(Mert ugye ráfordul a kivezető kétsávosra, de ha nem talált parkolót akkor akarhat átmenni a szemközti parkoló utcába :D)
Pontosan ezt szoktam csinálni, a túloldaliban mindig van hely, csak az ember előbb próbálkozik, hátha.
music     

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3197 Dátum: 2011.11.28 10:31:32 »
Gyors kérdés: többsávos úton ha van egy balra kanyarodó sáv és a megfordulás nincs tiltva, akkor ott meg lehet fordulni? Szerintem igen, mivel nincs tiltva...
Az a kérdés, hogy a besorolás rendjét jelző tábla kötelező haladási irányt is jelent-e? Nincs külön kitéve a kötelező haladási irány tábla.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3198 Dátum: 2011.11.28 10:38:57 »
Ezt egyszer már kérdezted, szerintem nem lehet megfordulni, azt külön tábla jelezné...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3199 Dátum: 2011.11.28 10:41:08 »
Ezt egyszer már kérdezted, szerintem nem lehet megfordulni, azt külön tábla jelezné...

Ez most egy másik kereszteződés. Ha a válasz ugyanaz, akkor szerintem meg lehet fordulni, mert egyrészt nincs tiltva, másrészt nincs más lehetőség bemenni az adott helyre (mindkét esetre igaz).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3200 Dátum: 2011.11.28 10:44:15 »
Megfordulni mindenhol szabad, ahol nem tiltja semmi.
Ha a "balra kanyarodó sáv"-nál se kötelező haladási irány tábla, sem a továbbhaladás irányát előíró, nyíl formájú útburkolati jel nincs, akkor meg szabad fordulni. Nagyon valószínűnek tartom ugyanakkor, hogy legalább egy balra kanyarodó nyíl fel van festve, és ettől kezdve abból a sávból csak balra fordulni szabad, megfordulni nem.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3201 Dátum: 2011.11.28 11:04:26 »
Ez most egy másik kereszteződés. Ha a válasz ugyanaz, akkor szerintem meg lehet fordulni, mert egyrészt nincs tiltva, másrészt nincs más lehetőség bemenni az adott helyre (mindkét esetre igaz).
Balra kanyarodó sáv bal szélén mennyire folyamatos a burkolati jel festés (magyarul folyamatos a csík)? Ha a válasz igen, akkor nem fordulhatsz meg - szabályosan -.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3202 Dátum: 2011.11.28 11:20:22 »
Nyilván a balra kanyarodó sáv végén nincs szaggatás, hisz ott lehet átmenni. :whistling:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3203 Dátum: 2011.11.28 11:24:40 »
Ha egy csomópontban vissza lehet fordulni szabályosan, akkor az egyértelműen jelezve van egy visszafordítónyíllal. A balra mutató burkolati jel (tábla, jelzőlámpakép, jelzőtábla, stb.) balra kanyarodást engedélyez, a visszafordulás, pedig 2x balra kanyarodás, amit a balra kanyarodást engedélyező jelzés nem tesz lehetővé.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3204 Dátum: 2011.11.28 11:27:50 »
Agyon van ez bonyolítva.

Szétnézek, van-e rendőr, esetleg nem jön-e valaki nekem, azt fordulok. Nyilván jobb itt megfordulni, mint a záró (vagy dupla-záró) vonalon.

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3205 Dátum: 2011.11.28 11:31:50 »
Ha egy csomópontban vissza lehet fordulni szabályosan, akkor az egyértelműen jelezve van egy visszafordítónyíllal.
Ez egyáltalán nem igaz. Ha egy kereszteződésben semmilyen jelzés (kötelező haladási irány, erre-arra fordulni tilos, kötelező haladási irányt jelző útburkolati jel) nincs, akkor meg szabad fordulni. Megfordulni mindig szabad, kivéve, amikor tilos.

Idézet
A balra mutató burkolati jel (tábla, jelzőlámpakép, jelzőtábla, stb.) balra kanyarodást engedélyez, a visszafordulás, pedig 2x balra kanyarodás, amit a balra kanyarodást engedélyező jelzés nem tesz lehetővé.
Ez viszont így pontos :-)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3206 Dátum: 2011.11.28 11:32:48 »
Persze, ez az életszerű, de mondi azt kérdezte, hogy meg lehet-e fordulni adott helyszínen.  ::) Szabály szerint nem, de valójában rendőr hiányában mindenkire rá van bízva a döntés, csak közben másokat ne akadályozzon, és ne veszélyeztessen a manőverrel.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3207 Dátum: 2011.11.28 11:35:19 »
Ez egyáltalán nem igaz. Ha egy kereszteződésben semmilyen jelzés (kötelező haladási irány, erre-arra fordulni tilos, kötelező haladási irányt jelző útburkolati jel) nincs, akkor meg szabad fordulni. Megfordulni mindig szabad, kivéve, amikor tilos.
Ez viszont így pontos :-)
Igazad van, de az , amiről írsz kb burkolati jel, táblák, jelzőlámpák nélküli szakaszon elképzelhető. A mondi által felvetett helyszínen minimum burkolati jel van.  :) Ez már ad egy támpontot, hogy mit lehet, mit nem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3208 Dátum: 2011.11.28 16:19:27 »
Ha egy csomópontban vissza lehet fordulni szabályosan, akkor az egyértelműen jelezve van egy visszafordítónyíllal.
"Csomópont" alatt mit értesz? Alapvetően minden útkereszteződésben meg lehet fordulni, ha azt tábla nem tiltja, vagy nincs előírva kötelező haladási irány.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3209 Dátum: 2011.11.28 18:13:14 »
"Csomópont" alatt mit értesz? Alapvetően minden útkereszteződésben meg lehet fordulni, ha azt tábla nem tiltja, vagy nincs előírva kötelező haladási irány.
Mester, csomópont alatt a csomópontot értem, nem pedig egy csomó pontot.  :1eye:

Ha egy többsávos út és egy bármilyen másik találkozik, és azok forgalma jelzőlámpával van irányítva, ott kizárt, hogy Te a balra kanyarodáskor megfordulhatsz, hisz akkor konfliktusba keveredhetsz a többi irány forgalmával... :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i