Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304586 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3135 Dátum: 2011.10.10 18:14:38 »
Függetlenül az utak kategóriájától maximálisan 40km/h-s egyszeri/egylépcsős sebességkorlátozás helyezhető ki az utakra. Ez azt jelenti, hogy egy 70km/h-s szakaszon egylépcsőben szabályosan kihelyezhető a 30-as tábla.  :yes:

Akkor az update alatt lévő lágymányosi hídon miért van egy 50es és utánna 2m-re egy 30-as tábla? Ott is 70 a megengedet....

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3136 Dátum: 2011.10.10 18:27:47 »
Szerintem amíg nincs útburkolati jelekkel esetleg egyéb táblákkal egyértelműen jelezve, hogy az kanyarodó sáv  (márpedig 2-3km-el előtte nem lehet kanyarodó sáv), szerintem tilos jobbról elhaladni, előzésnek minősül.  Ismerem azt a részt, sokat jártam arra, eléggé szívás, de alapvetően bizony tilos jobbról elhaladni. Ha meg utána vissza is jössz elé, az már végképp szabálytalan :)

Na most marhára hiányzik, hogy nem lehet kettőt idézni, de megoldom... :gunsmilie:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3137 Dátum: 2011.10.10 18:34:51 »
Idézet
Okés én is így gondoltam és akkor a csavar most jön :)

M3-ról M0-ra kanyarodva dél felé (Cinkota, Csömör, Ferihegy stb.) a nulláson a gyorsító sávból lesz a következő leágazásnál a kanyarodó sáv, de közben van 2km :)
Tehát akkor így is elhaladhatok-e?

Előzés csak akkor az ha vissza is jövök elé?

Szerintem amíg nincs útburkolati jelekkel esetleg egyéb táblákkal egyértelműen jelezve, hogy az kanyarodó sáv  (márpedig 2-3km-el előtte nem lehet kanyarodó sáv), szerintem tilos jobbról elhaladni, előzésnek minősül.  Ismerem azt a részt, sokat jártam arra, eléggé szívás, de alapvetően bizony tilos jobbról elhaladni. Ha meg utána vissza is jössz elé, az már végképp szabálytalan :)

Na, remélem sikerült.

A Mickey által említett részen egyértelműen van jelezve, hogy a szélső sáv nem az autóút részét képezi, hanem egy összefüggő gyorsító, majd leállósáv, az igaz, hogy egybefüggő és van tán két kilóméter is, de ettől még...
Igaz nem táblákkal, hanem útburkolati jellel. Ugyanis itt a gyorsforgalmi utakra jellemző szaggatott vonal kiosztása jóval sűrűbb, éi. útpálya széle.
Sajnos képet nem tudok betenni a tárgybeli helyszínről, mert a világosszürke betonon nem látszanak a műholdképen a csíkozások, azonban nem sokkal arrébb, van egy hasonló sávkiosztás, itt már látszik, hogy miről is írtam.

Bepi majd szaknyelven is leírja, ha akarja.



Az egy más kérdés, hogy sokan örülnek, hogy a sávban tudják tartani az autót, nemhogy nézzék a felfesés mikéntjét.



[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.10 18:39:13 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3138 Dátum: 2011.10.10 18:49:19 »
Igen-igen. Valóban sűrűbb vonalakkal van elválasztva...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3139 Dátum: 2011.10.10 18:53:21 »
 :sorcerer: ::)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3140 Dátum: 2011.10.10 18:56:23 »
Akkor az update alatt lévő lágymányosi hídon miért van egy 50es és utánna 2m-re egy 30-as tábla? Ott is 70 a megengedet....
Az 50 és a 30 időbeli hatálya nem azonos. Tehát van, amikor 50-nel, és van, amikor 30-cal kell menni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3141 Dátum: 2011.10.10 20:18:23 »
Szerintem amíg nincs útburkolati jelekkel esetleg egyéb táblákkal egyértelműen jelezve, hogy az kanyarodó sáv  (márpedig 2-3km-el előtte nem lehet kanyarodó sáv), szerintem tilos jobbról elhaladni, előzésnek minősül.  Ismerem azt a részt, sokat jártam arra, eléggé szívás, de alapvetően bizony tilos jobbról elhaladni. Ha meg utána vissza is jössz elé, az már végképp szabálytalan :)
Látod, mester, pont erről beszéltem, hogy ez a része a dlognak vitatható. Ebben pontatlan a mostani KRESZ. Ezért tanácsoltam azt Mickey-nek, hogy amikor csak lehet, balról előzzön/haladjon el a nála lassabbak mellett. Ebből nemigen lehet baj, egyértelmű magatartás.

Nem mellesleg a gyorsítósáv elvileg arra szolgál, hogy a becsatlakozó autós a becsatlakozás előtt már felvegye közel azt a sebességet (többnyire alulról), amivel a "főirányban" közlekedők haladnak, elkerülendő a forgalom akadályozását, nem pedig arra, hogy a gyorsítósávban "előzzön".  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3142 Dátum: 2011.10.10 20:20:26 »
Akkor az update alatt lévő lágymányosi hídon miért van egy 50es és utánna 2m-re egy 30-as tábla? Ott is 70 a megengedet....
Azért, mert köztes lépcsők "beépíthetők", de az egyes lépcsők közötti legnagyobb difi 40Km/h lehet. Lehet 20 is, meg 30 is, de 40-nél nagyobb nem.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3143 Dátum: 2011.10.10 20:27:46 »
Az 50 és a 30 időbeli hatálya nem azonos. Tehát van, amikor 50-nel, és van, amikor 30-cal kell menni.
Az időbeli hatályt nem értem... :surrender:
Az egyik tábla, pláne, ilyen közel egymáshoz, felesleges, hiszen az eredeti 70-eshez simán illeszthető a maximális mértékű korlátozásként a 30-as táblicsku.

... Az 50-es tábla elképzelhető, hogy eredetileg is ott van, vagy az is csak egy ideiglenes korlátozás? :?:
Mivel a következő kereszteződés (feloldó tábla hiányában) feloldja a sebességkorlátozásokat ("mindet"), ezért a csomópont után, amennyiben a továbbiakban is adott a sebességlimit, meg kell ismételni a maximális sebességet engedélyező táblát.
Ezzel meg lehet mondani, hogy az említett helyszínen az 50-es, vagy a 30-as tábla ideiglenes, vagy végleges...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3144 Dátum: 2011.10.10 20:57:01 »
Az időbeli hatályt nem értem... :surrender:
Nem emlékszem pontosan de kb. úgy van, hogy az 50 alatt van egy kiegészítő tábla, hogy 20-06, a 30 alatt meg, hogy 22-04 közt érvényes. Tehát a napon belül van olyan időszak, amikor 70-nel szabad menni, van, amikor 50-nel, és van, amikor 30-cal.

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3145 Dátum: 2011.10.12 08:29:04 »
Na, akkor javítom magam. A mostani kiegészítő jelzések szerint ugyanis az 50 is, és utána a 30 is mindkét irányban egységesen 20-06. Így a két lépcső tulajdonképpen csak segít, hogy ne egyszerre fékezz nagyot. (Ugyanakkor biztos vagyok abban, hogy az eredeti kiegészítő táblák nem egyformák voltak).
Tegnap este 22 óra után jöttem arra. Semmiféle munkavégzés az útpályán, vagy annak közelében nem történt. Teljes meggyőződéssel ki merem jelenteni, hogy az útpályán a közlekedés nem volt veszélyesebb, mint mondjuk két hónappal ezelőtt, szintén éjjel, ugyanott. Azt el tudom képzelni (sőt, biztos vagyok benne), hogy, ha dolgoznak ott, és felbukkanhat gyalogos, akkor a világítás hiánya miatt tényleg veszélyes helyzet alakul ki. Ezt azonban véleményem szerint más módon is lehetne kezelni, mint irreális sebességkorlátozások kihelyezésével napi 10 óra hosszat.
Még annyit, hogy én jellemzően be szoktam tartani a sebességkorlátozásokat mindenütt. Tegnap éjjel azonban a hídon jelentősen túlléptem a 30-as korlátozást, és 50-nel mentem. Tekintve, hogy 30 ide, vagy oda, a hídon az általános sebesség 70-100 km/h volt, 30-cal menni súlyosan balesetveszélyes lett volna.

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3146 Dátum: 2011.10.12 08:37:14 »
És akkor egy kérdés, más témában.

Tegnap délután Budapesten, a Könyves Kálmán körúton a BKV Ferencvárosi kocsiszínből állt ki egy villamos. A kiállóvágányt kétfényű jelző fedezi, alapesetben sárgán villog, ha jön villamos, akkor folyamatos pirosra vált. A KRESZ-ben is szerepel ilyen jelző, de, mivel nem sok helyen van ilyen telepítve, sokan tán nem is ismerik. A kiálló villamos után viszont, vélhetően műszaki hiba miatt, nem állt vissza a lámpa sárga villogóra, hanem piros maradt. Én kb. 200 méterrel voltam hátrébb, még pont ráláttam a lámpára, és előttem a Ferencváros MÁV-állomásnál lévő jelzőlámpa négyszer váltott, tehát 6 perc telhetett el (gondolom, ennyi idő alatt Budára visszatorlódott a forgalom).
Ekkor a legelöl állók úgy gondolták, hogy akkor tán elindulnának, és mögöttük megindult a forgalom is. Csak, amit én láttam, fél perc alatt legalább száz autó ment át a piroson. Én magam is, lelassítva, körülnézve, de átmentem. És ki tudja, mögöttem még meddig maradt piros, hányan jöttek át.
Van-e a jogszabályok, a bírói gyakorlat alapján ilyen esetben joga a gépjárművezetőnek, hogy felülbírálja a jelzést? Vagy, ha ezt egy rendőr látja, akkor mindenkinek kipostáznak egy százezres csekket, vagy nem is tudom, mennyi most a piroson áthaladás?

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3147 Dátum: 2011.10.12 08:39:53 »
Újabb kérdés:

Szentendrei útról jövök az Árpád-hídra, az ugye egy szép íves és két sávos felüljáró, ahol a külső sáv bizony busz-sáv. Nade én még a híd előtt (az első lehetőségnél) lefordulok jobbra az Árpád fejedelem útja felé.
Ez esetben szerintem jogosan mehetek a buszsávban, mert az első lehetőségnél dobok egy jobbost.

Ugyehogy ugye?

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3148 Dátum: 2011.10.12 08:54:08 »
Újabb kérdés:
Szentendrei útról jövök az Árpád-hídra, az ugye egy szép íves és két sávos felüljáró, ahol a külső sáv bizony busz-sáv. Nade én még a híd előtt (az első lehetőségnél) lefordulok jobbra az Árpád fejedelem útja felé.
Ez esetben szerintem jogosan mehetek a buszsávban, mert az első lehetőségnél dobok egy jobbost.
Ugyehogy ugye?
Idézet
Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá.
Nem vagyok róla meggyőződve, hogy bekanyarodásra felkészülésnek minősül, ha a Miklós utcától a lehajtóig, több száz méteren keresztül a buszsávban haladsz. (A Miklós utca után már csak záróvonal átlépésével tudsz kimenni a buszsávra, az meg ugye alapból tiltott).

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3149 Dátum: 2011.10.12 09:00:46 »
Hát hosszan készülök :) A felhajtónál lesz csak záróvonal és buszsáv.