Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304050 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3120 Dátum: 2011.10.09 20:11:39 »
A Rákóczi hídon 70-50-30 sorrendben vannak a táblák, ez a része teljesen rendben van.
Sőt, valaki másnak is feltűnhettek az olvashatatlan kiegészítő jelzések, mert kicserélték mindet, mind a két irányban. Most nem fehér, hanem sárga alapú kiegészítő táblák vannak (ez szerintem nem szabályos, de mindenképpen figyelemfelkeltő), a korábbinál lényegesen nagyobb méretű betűkkel.
A 30-as korlátozás időbeli hatálya jóval szűkebb, mint a sötétedés és hajnal közti idő, szóval biztosan nem a világítás hiánya indokolja. Sosem szoktam éjjel arra járni, nem tudom, hogy olyankor van-e olyan munkavégzés, ami indokolttá teszi az ilyen lassú haladást.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3121 Dátum: 2011.10.10 11:08:43 »
Attus, a sárga alapú kiegészítő tábla a megfeleő betűtípussal és mérettel megfelel a Magyar Útügyi szabványban leírtaknak, így szabványos, és éppen a figyelemfelkeltés céljából van a sárga színnel megkülönböztetve. Így nevezd inkább szokatlannak, de ne "nem szabványosnak".  :flowers:  ;)

szeke, amit írsz, félig igaz, bizonyos útkategóriákban valóban lépcsőzetes a sebességkorlátozás, így, pl. az autópályán és emelt sebességű szakaszokon. Ellenben ez NEM azt jelenti, hogy, ha ettől eltérő sebességkorlátozást látsz, az nem vonatkozik Rád, mert NEM hagyhatod figyelmen kívül. Maximum kifogásolható a korlátozás mikéntje, de, hogy figyelmen kívül hagyható, hát ez szigorúan hamis infó, és rendkívül veszélyes magatartás másokra nézve.  :nono: :hug:
... de megígérem, hogy, amint forgalmász kollégám visszaér, pontosan megtudakolom Tőle az ide vonatkozó előírást.  :yes:  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3122 Dátum: 2011.10.10 11:54:48 »
Ebben sosem tudtam dűlőre jutni.

Autópálya, ahol ugye jobbról nem előzünk, node. Külsőben teherautó cammog, kimegyek a kanyarodóba, mert le akarok jönni a pályáról. Ekkor sem mehetek el mellette?

(a gyönyörű rajzomat kéretik értékelni :) )

[a csatolmányt egy admin törölte]

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3123 Dátum: 2011.10.10 12:07:27 »
Szerintem ez nem előzés.

Nekem a kedvencem a témában: M1-M7 bevezető. A sebességkorlátozás 100 km/h. Megyek a külsőben békésen 100-zal. Valaki a középsőben megelőz, elmegy mellettem kb. 120-szal. Aztán odaér a telepített kamerához, belelép a fékbe, és több száz méteren keresztül 70-nel megy. Én meg megyek tovább 100-zal, ugyanúgy a külsőben. Utolérem, elmegyek mellette. Nem érzem magam szabálytalannak...
És ilyen volt az idén mondjuk hússzor eddig, legalább.

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3124 Dátum: 2011.10.10 12:30:20 »
Persze, hogy a rendőr, meg oda áll be, ez egyértelmű, de akkor a képen látszania kell a 30-as korlátozásnak, akkor is, ha az csak 1 napig, ideiglenesen van kirakva.
Nem kell látszódnia a táblának. Engem tavaly 50-es tábla után kaptak le 68-cal (szerintem a tábla előtt) de nem volt egyértelmű, hogy hol álltak a rendőrök. Hosszú bevezető, semmi tereptárgy, amihez viszonyítani lehetne.
Fellebbeztem, mondván, hogy bizonyítsák be, hogy ahol 68-cal megyek, az már az 50-es tábla után van. Csakis azért kértem ezt, mert ritkán járok arra, de tudom, hogy ott mindig mérnek és tisztán emlékeszem a pillanatra, hogy a tábla vonalában 60-on volt a mutató... meg arra is, hogy a fékről pont a tábla vonalában leléptem, a képen pedig ég a féklámpa...
A válasz annyi volt, hogy ahol ők fotóztak, ott 50-nel lehetett haladni. Újra fellebbezhetek, de már 5000 Ft-ért.
Inkább befizettem a 30-at.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3125 Dátum: 2011.10.10 13:20:09 »
Ebben sosem tudtam dűlőre jutni.

Autópálya, ahol ugye jobbról nem előzünk, node. Külsőben teherautó cammog, kimegyek a kanyarodóba, mert le akarok jönni a pályáról. Ekkor sem mehetek el mellette?

(a gyönyörű rajzomat kéretik értékelni :) )
Egyértelmű, hogy ez NEM előzés, hanem jobbról történő elhaladás. Ez is volt már itt a topicban vitatéma, teljesen jogosan, hiszen a mostani hatályos KRESZ nem határozza meg egyértelműen párhuzamos közlekedésre alkalmas úton az előzés és jobbról elhaladás közötti különbséget, ergo, vitatható, hogy mikor minek számít.
Mivel a Te esetedben a két egymás mellett haladó sáv iránya elválik egymástól, így a kanyarodó sávban nagyobb sebességgel haladás csak elhaladásnak minősül. Sztem akkor lehetne azt mondani - és az szabálytalan is lenne, mint magatartás -, ha a kanyarodó sávból visszavágnál a teherautó elé az egyenesen továbbhaladó sávok valamelyikébe...

De így nem gáz, én is így járnék el, sztem ez így szabályos.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3126 Dátum: 2011.10.10 13:24:45 »
Okés én is így gondoltam és akkor a csavar most jön :)

M3-ról M0-ra kanyarodva dél felé (Cinkota, Csömör, Ferihegy stb.) a nulláson a gyorsító sávból lesz a következő leágazásnál a kanyarodó sáv, de közben van 2km :)
Tehát akkor így is elhaladhatok-e?

Előzés csak akkor az ha vissza is jövök elé?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3127 Dátum: 2011.10.10 13:32:03 »
...közben konzultáltam a forgalmász kollégámmal, aki azt mondta, hogy:

Függetlenül az utak kategóriájától maximálisan 40km/h-s egyszeri/egylépcsős sebességkorlátozás helyezhető ki az utakra. Ez azt jelenti, hogy egy 70km/h-s szakaszon egylépcsőben szabályosan kihelyezhető a 30-as tábla.  :yes:
...sőt, van rá példa, hogy ennél nagyobb lépcsőt is ejtenek a táblák kihelyezésekor, amit az autósnak minden körülmény között be KELL tartani, legfeljebb, miután a bíróság (ha nem hagyja magát a "sértett") kiszabta rá a bírságot, annak egy részét megpróbálhatja visszaperelni az adott út kezelőjétől (itt kívánom hangsúlyosan megjegyezni, hogy messze nem minden út tartozik a Magyar Közút Nzrt. kezelői körébe, több, jelentősnek hitt szakasz tartozik pl. önkormányzati kezelés alá. Az utóbbi esetben a közút kezelője az Önkormányzat, és nem a (régi néven ismert mai Magyar Közút Nzrt.) Magyar Közútkezelő Kht. Szóval, mielőtt bárki bárkit beperelne, először győződjön meg arról, hogy biztosan az a szervezet a kezelő, amit Ő perelni akar...  ;) ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3128 Dátum: 2011.10.10 13:40:28 »
Okés én is így gondoltam és akkor a csavar most jön :)

M3-ról M0-ra kanyarodva dél felé (Cinkota, Csömör, Ferihegy stb.) a nulláson a gyorsító sávból lesz a következő leágazásnál a kanyarodó sáv, de közben van 2km :)
Tehát akkor így is elhaladhatok-e?

Előzés csak akkor az ha vissza is jövök elé?
Így elgondolva, igen. Szerintem az a lényeg ilyenkor, hogy a magatartásod egyértelmű legyen a forgalom többi résztvevője felé. Hozzáteszem, hogy alapból az a legegyértelműbb, ha úgy mozogsz a gyorsító sávban, hogy az esetleges előzést már balról tedd meg, de pontosabb/egyértelműbb szabályzás hiányában jobbról is elheledhatsz, mondjuk, egy kamion mellett, majd besorolsz az elé... Az új, készülő KRESZ ezt már pontosabban meg fogja - a tervek szerint - határozni, hogy mit-mikor kell tenni, illetve, mi a szabályos és mi nem ilyen szituban.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3129 Dátum: 2011.10.10 14:21:07 »
M5 Budapest felé ma délután: 100-as tábla, egyértelműen kint maradt, mert nem volt semmi és ideiglenes tábla volt, és természetesen éppen ezért feloldva sem volt...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3130 Dátum: 2011.10.10 14:31:49 »
M5 Budapest felé ma délután: 100-as tábla, egyértelműen kint maradt, mert nem volt semmi és ideiglenes tábla volt, és természetesen éppen ezért feloldva sem volt...
Van ilyen...  :whistling: Mikor, miért tették ki, hogy azt mondod, kint maradt?  :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3131 Dátum: 2011.10.10 14:39:38 »
Szerintem sövényt nyírtak középen, ahogy több helyen is a pályán vagy a leállósávban dolgozhattak valamit.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3132 Dátum: 2011.10.10 15:22:03 »
Ha tényleg "csak" ennyiről van szó, akkor azt lehetne jelezni az üzemeltető (AKA Zrt.) felé, hogy valószínűleg kint maradt a tábla és a munkákat már elvégezték.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3133 Dátum: 2011.10.10 18:09:27 »
...közben konzultáltam a forgalmász kollégámmal, aki azt mondta, hogy:

Függetlenül az utak kategóriájától maximálisan 40km/h-s egyszeri/egylépcsős sebességkorlátozás helyezhető ki az utakra. Ez azt jelenti, hogy egy 70km/h-s szakaszon egylépcsőben szabályosan kihelyezhető a 30-as tábla.  :yes:

Köszi, hogy így utánanéztél :)   
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3134 Dátum: 2011.10.10 18:12:34 »
Okés én is így gondoltam és akkor a csavar most jön :)

M3-ról M0-ra kanyarodva dél felé (Cinkota, Csömör, Ferihegy stb.) a nulláson a gyorsító sávból lesz a következő leágazásnál a kanyarodó sáv, de közben van 2km :)
Tehát akkor így is elhaladhatok-e?

Előzés csak akkor az ha vissza is jövök elé?

Szerintem amíg nincs útburkolati jelekkel esetleg egyéb táblákkal egyértelműen jelezve, hogy az kanyarodó sáv  (márpedig 2-3km-el előtte nem lehet kanyarodó sáv), szerintem tilos jobbról elhaladni, előzésnek minősül.  Ismerem azt a részt, sokat jártam arra, eléggé szívás, de alapvetően bizony tilos jobbról elhaladni. Ha meg utána vissza is jössz elé, az már végképp szabálytalan :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D