Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304278 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2970 Dátum: 2011.08.15 14:15:58 »
Még az is az ellen szól, hogy csak a kereszteződés vonalában kelljen megállni, hogy a mai autó többségének már jelentősen megvastagodott az "A" oszlopa, ami pont az ilyen helyzetekben lehet balesetveszélyes. Ezért tartom személy szerint "kevés"-nek, hogy csak a kereszteződésben kelljen megállni. Az ilyen A oszloppal rendelkező autókban igen határozott törzsmozgással tudsz csak kellő biztonsággal meggyőződni arról, hogy nem-e fordulsz ki valaki elé balesetveszélyt okozva ezzel. Ez jól van sztem így, ahogy van most, kivételek (ahol felesleges túlbiztosításnak tűnik) mindig is lesznek, de a legtöbb helyzetben szükséges a STOP tábla és nagyon komolyan kell venni, mert nem véletlenül helyezték oda ki.


Az oszlop - ha akadályoz - akkor is akadályoz, ha olyan helyen állsz meg, ahonnan a kereszteződés még nem belátható, ezen a korábbi megállítás semmit nem segít.

Dehogynem, minél kisebb a sebességed, annál több időd lesz észrevenni egy az oszlop által takart bármit... :whistling:

Ha egy adott pontról a keresztező út (a fény homogén közegben egyenesen terjed a fizika törvényei szerint) nem belátható, akkor szinte mindegy mennyi időt töltesz ott, akkor sem válik beláthatóvá. (Az idő tényezőnek akkor lenne szerepe, ha a fény útjában álló akadályt időközben eltávolítják :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.15 14:18:39 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2971 Dátum: 2011.08.15 14:17:02 »
Na igen, lámpás kereszteződéseknél a vonalat jellemzően úgy festik fel, hogy ott legyen jó megállni, amikor piros a lámpa, és az esetek nagy többségében onnét semmit nem látni a keresztező útból. Sőt, ha van pl. jobbra kanyarodó busz, akkor a neki jobb kéz felől érkező forgalom vonalát sokszor 15 méterrel is hátrébb festik fel, hogy a sávon belül fordulni nem képes buszt ne akadályozzák.
Ilyen helyeken nyilván értelmetlen a vonalnál megállni, amikor nem megy a lámpa, bár kötelező.
Látod, pont nem jól látod!  :flowers: Mindegy, hogy van-e bármilyen sebességkorlátozás a főirányban, vagy nincs, SZÁMÍTANOD KELL arra, hogy onnan nagyobb sebességgel IS közeledhet egy jármű, aminek attól még elsőbbsége van Veled szemben, mert ő szabálytalanul gyorsan közeledik. Ha karamboloztok is Te vagy a hibás, mert Neked STOP táblád volt...
Igen, de a vonaltól ezt egyáltalán nem látod, hogy jön-e valaki keresztben, vagy nem. Ezért értelmetlen megállni a vonalnál (feltéve persze, hogy nem kell megállni a gyalogátkelőhely miatt).

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2972 Dátum: 2011.08.15 14:17:09 »
Kicsit egyszerűsítem a helyszínt, az előbbi extrém volt, ebben azonban egyáltalán nincsen más elsőbbséget szabályozó, mint a tábla és a vonal.
Jól látható, hogy itt is csak korlátozottan lehet kilátni a megállás helyét jelző vonal előtti megállás esetén a kocsiból, "A" oszlop ide,vagy oda.



[a csatolmányt egy admin törölte]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2973 Dátum: 2011.08.15 14:23:57 »
Na igen, lámpás kereszteződéseknél a vonalat jellemzően úgy festik fel, hogy ott legyen jó megállni, amikor piros a lámpa, és az esetek nagy többségében onnét semmit nem látni a keresztező útból. Sőt, ha van pl. jobbra kanyarodó busz, akkor a neki jobb kéz felől érkező forgalom vonalát sokszor 15 méterrel is hátrébb festik fel, hogy a sávon belül fordulni nem képes buszt ne akadályozzák.
Ilyen helyeken nyilván értelmetlen a vonalnál megállni, amikor nem megy a lámpa, bár kötelező.
Látod, pont nem jól látod!  :flowers: Mindegy, hogy van-e bármilyen sebességkorlátozás a főirányban, vagy nincs, SZÁMÍTANOD KELL arra, hogy onnan nagyobb sebességgel IS közeledhet egy jármű, aminek attól még elsőbbsége van Veled szemben, mert ő szabálytalanul gyorsan közeledik. Ha karamboloztok is Te vagy a hibás, mert Neked STOP táblád volt...
Igen, de a vonaltól ezt egyáltalán nem látod, hogy jön-e valaki keresztben, vagy nem. Ezért értelmetlen megállni a vonalnál (feltéve persze, hogy nem kell megállni a gyalogátkelőhely miatt).
Igen, ezt jól látod, de, ha eleve megszokod, hogy ott STOP tábla van, akkor eleve - talán - jobban fogsz figyelni az esetleges gyalogosokra, vagy biciklisekre, akik képesek baromi tempóban átosonni a zebrán...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2974 Dátum: 2011.08.15 14:28:58 »
Kicsit egyszerűsítem a helyszínt, az előbbi extrém volt, ebben azonban egyáltalán nincsen más elsőbbséget szabályozó, mint a tábla és a vonal.
Jól látható, hogy itt is csak korlátozottan lehet kilátni a megállás helyét jelző vonal előtti megállás esetén a kocsiból, "A" oszlop ide,vagy oda.


Járda van az épületek előtt, jól látom?

A másik, pedig, hogy a táblát nem helyezheted ki a kereszteződésbe, konkrétan az ívbe, márpedig, ahhoz, hogy a STOP vonal a kereszteződés vonalába kerülhessen, a táblát is oda kellene helyezni. Az előírások szerint a felfestést a tábla vonalába kell helyezni. Ez hozza magával ezt a "kellemetlenséget", hogy 2x kell megállni, indulni.

Jó, hogy ne tűnjek álszentnek, elmondom, hogy pl. ilyen helyeken én sem állok meg a tábla vonalában, viszont már a vonalon is úgy megyek át, hogy 1-ben, gyökkettővel, tehát, ugyan vétek a szabály ellen, de balesetveszélyt nem okozok... Én is bűntethető vagyok ebben a helyzetben...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2975 Dátum: 2011.08.15 14:30:25 »
Kicsit egyszerűsítem a helyszínt, az előbbi extrém volt, ebben azonban egyáltalán nincsen más elsőbbséget szabályozó, mint a tábla és a vonal.
Jól látható, hogy itt is csak korlátozottan lehet kilátni a megállás helyét jelző vonal előtti megállás esetén a kocsiból, "A" oszlop ide,vagy oda.



Amit én talán még nagyobb problémának tartok, hogy így az elsőbbséggel rendelkező is csak akkor tudja meg, hogy elsőbbsége van (feltéve, hogy nem főútvonalon közlekedik), amikor hátulról meglátja a nyolcszög alakú táblát. Mindaddig viszont egyenrangú útkereszteződésre - azaz egy esetleges elsőbbségadásra is - készülnie kell, míg ha messziről látná az oldalt felfestett vonalat, akkor erre nem lenne szükség.
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.15 14:33:40 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2976 Dátum: 2011.08.15 14:56:30 »

Amit én talán még nagyobb problémának tartok, hogy így az elsőbbséggel rendelkező is csak akkor tudja meg, hogy elsőbbsége van (feltéve, hogy nem főútvonalon közlekedik), amikor hátulról meglátja a nyolcszög alakú táblát. Mindaddig viszont egyenrangú útkereszteződésre - azaz egy esetleges elsőbbségadásra is - készülnie kell, míg ha messziről látná az oldalt felfestett vonalat, akkor erre nem lenne szükség.

Ebben igazad van a főútvonal kivétel - az illusztrációnál egyébként pont erről van szó -. Egyéb alsőbbrendű útnál valóban semmi sem jelzi előre, hogy egy alárendelt kereszteződés következik.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2977 Dátum: 2011.08.15 14:58:23 »
Kicsit egyszerűsítem a helyszínt, az előbbi extrém volt, ebben azonban egyáltalán nincsen más elsőbbséget szabályozó, mint a tábla és a vonal.
Jól látható, hogy itt is csak korlátozottan lehet kilátni a megállás helyét jelző vonal előtti megállás esetén a kocsiból, "A" oszlop ide,vagy oda.



Amit én talán még nagyobb problémának tartok, hogy így az elsőbbséggel rendelkező is csak akkor tudja meg, hogy elsőbbsége van (feltéve, hogy nem főútvonalon közlekedik), amikor hátulról meglátja a nyolcszög alakú táblát. Mindaddig viszont egyenrangú útkereszteződésre - azaz egy esetleges elsőbbségadásra is - készülnie kell, míg ha messziről látná az oldalt felfestett vonalat, akkor erre nem lenne szükség.
Ez csak elviekben működne, mert a mellékirányok útszélei rendszeresen elkoszolódnak, az oda festett burkolati jel csak ideig-óráig látszana. Aztán, amikor elkoszolódik, még akinek STOP táblája van SEM venné észre, hogy neki ott meg kellene állnia. Arról nem beszélve, hogy a kereszteződések aszfaltozásának csatlakozása is a festés alá esne, ami köztudott, hogy a leghamarabb szétnyílik, felfagy, tönkremegy, amivel a burkolati jel is megszűnik létezni.
A felvetésed ezáltal csak egy idealizált útépítő világban működne...  :flowers:

Viszont abban valóban van vmi, hogy a főirányból közeledő nem kellően van ebben a helyzetben tájékoztatva, hogy a másikkal szemben neki van elsőbbsége. Elvileg ilyenkor a főirányba ki kellene tenni egy 3szög alakú táblát a "útkereszteződés alárendelt úttal" ábrával, ez adna neki kell tájékoztatást, hogy ő van a "védett" úton.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2978 Dátum: 2011.08.15 14:58:31 »
Én bármikor beírok ide, abból több oldalas vita kerekedik... Pedig el is ismertem, hogy jogosan bűntettek meg...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2979 Dátum: 2011.08.15 14:58:58 »

Jó, hogy ne tűnjek álszentnek, elmondom, hogy pl. ilyen helyeken én sem állok meg a tábla vonalában, viszont már a vonalon is úgy megyek át, hogy 1-ben, gyökkettővel, tehát, ugyan vétek a szabály ellen, de balesetveszélyt nem okozok... Én is bűntethető vagyok ebben a helyzetben...

Aki ésszerűn közlekedik, az hasonló módon jár el. Ha a sünök emiatt belekötnek, akkor van egy lehetséges kiskapu, mert a jogszabályt nem teljesen egyértelműen fogalmazták meg.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2980 Dátum: 2011.08.15 14:59:38 »
Én bármikor beírok ide, abból több oldalas vita kerekedik... Pedig el is ismertem, hogy jogosan bűntettek meg...
Szerintem csak beszélgetünk, és TIED a dícséret, mert értelmes témákat vetsz fel, amiket érdemes kicsit mélyebben kivesézni! :clap: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2981 Dátum: 2011.08.15 15:03:56 »
Mi meg hajlamosak vagyunk a vesézésre.....  :whistling: :whistling:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2982 Dátum: 2011.08.15 15:07:51 »
És, nem erre van a fórum?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2983 Dátum: 2011.08.15 15:11:06 »
De, abszolút  :clap: .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2984 Dátum: 2011.08.15 15:16:02 »
Ez csak elviekben működne, mert a mellékirányok útszélei rendszeresen elkoszolódnak, az oda festett burkolati jel csak ideig-óráig látszana. Aztán, amikor elkoszolódik, még akinek STOP táblája van SEM venné észre, hogy neki ott meg kellene állnia. Arról nem beszélve, hogy a kereszteződések aszfaltozásának csatlakozása is a festés alá esne, ami köztudott, hogy a leghamarabb szétnyílik, felfagy, tönkremegy, amivel a burkolati jel is megszűnik létezni.
A felvetésed ezáltal csak egy idealizált útépítő világban működne...  :flowers:

Viszont abban valóban van vmi, hogy a főirányból közeledő nem kellően van ebben a helyzetben tájékoztatva, hogy a másikkal szemben neki van elsőbbsége. Elvileg ilyenkor a főirányba ki kellene tenni egy 3szög alakú táblát a "útkereszteződés alárendelt úttal" ábrával, ez adna neki kell tájékoztatást, hogy ő van a "védett" úton.  :yes:

Szerintem az útburkolati jeleket karban kell tartani, azaz még azelőtt újrafesteni, mielőtt láthatatlanná válik.

Az ötlet egyébként nem saját, Olaszországban láttam, ott működik. Nagyon hasznosnak tartom, mert a védett (nem fő)útvonalon így sokkal kényelmesebb közlekedni. Persze lehetne - ahogy javasoltad - tábla is, de ha a felfestés már amúgy is ott van, akkor lehetne olyan helyen, ahol több a haszna.
Arról a balesetveszélyről meg nem is beszélve, amikor a védett útvonalon közlekedő lassít, mert még nem tudja, hogy elsőbbsége van, aki meg jobbról jön, azt hiszi, hogy a másik lemondott az elsőbbségéről és ezért elindul. (Persze ez esetben nyilván ő lesz a hibás.)
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.15 15:20:42 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.