Azért a ló túl oldalára se essünk már át, ha kérhetem:
Azért a közlekedés szabályozás NE a fuvarozók érdekeire épüljön már. Nyilván, olyan szabályokat kell hozni, amik betarthatók, és be is lehet őket tartatni, ez Tény, de, a másik oldalnak meg alkalmazkodnia kellene a szabályokhoz, akarni kellene hozzájuk alkalmazkodni.
Én azon az oldalon állok, hogy először szabályt kell alkotni a közlekedésre, lehetőleg ésszerűt, majd bevezetni azt egy tesztidőszak jelleggel, hogy bizonyítást nyerjen, vagy éppen cáfolatot.
Nem gondolom, hogy a napi életnek kellene írnia a szabályokat...
De, elsősorban annak kellene írnia. Vagy legalábbis annak figyelembe vételével kellene őket írni. A kamionos pedig, amikor a pihenőben "előz", éppenséggel pont hogy "alkalmazkodik" az idióta, életidegen szabályhoz.
Mivel pedig a fuvarozók nagyon is részesei a napi közlekedésnek, ezért a szabályozásnak figyelembe kellene vennie az ő érdekeiket IS. Itt viszont egy olyan szabály született, ami egyértelmű negatív diszkriminációt alkalmaz. Megxopatja kollektíven az összes kamionost, hogy kivédjen egy problémát, amit máshogy is ki lehetett volna védeni.
Képtelen helyzeteket lehet látni az autópályákon. Múltkor is az M6-oson: elöl egy pőre platós nyerges, rajta vmi nehéz gépekkel, kb. 70-el; mögötte vagy egy tucat kamion, egymásba torlódva (persze nulla követési távolsággal, de az vesse rájuk az első követ, aki.....)... Képzelem, mit éreztek/gondoltak a sofőrjeik... Ez egy Pécs-BP távon kb. háromnegyed óra időveszteség, ha a 70-es és 90-es tempót veszem alapul!