Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304489 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2760 Dátum: 2011.04.17 00:44:39 »
Bepi, lehet tudni kik voltak az előadók? (Mármint név szerint)
Ha nem felejtem el, holnap leírom privátban, oksa? Ide nem szeretném kitenni. :surrender: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2761 Dátum: 2011.04.17 00:51:51 »
A cél látom az, hogy a forgalom egyre lassuljon...
Én azért annyira nem látom ezt a törekvést  :hmmmm: ... Ezzel együtt, vártam volna a lakott területen kívüli általános 90 kmh 100 kmh-ra emelését - és csalódnom kellett  ::) ... Lenne egy rakás olyan főutunk, ahol ez bőven elférne. Vannak persze most is emelet korlátozású szakaszok, de szvsz messze túl kevés.
Jó hír: LESZ! De szigorúan meghatározott szakaszokon, olyanokon, ahol az útpálya műszaki paraméterei, illetve a baleseti statisztikák ezt igazolják! (a bal. stat.-ok tényleg tucat számra készülnek és részben ezek alapján válogatnak az emelhető utszakaszok között.) Már most is vannak országszerte igen jelentős számban olyan emelt sebességű I.-II. rendű főutak, amiken 100-al, 110-el lehet menni. Ezek száma csak bővülni fog! Ez biztos! De, ezzel együtt lesznek olyan utak is, ahol bevezetik a 70-es korlátozást egyes szakaszokon.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2762 Dátum: 2011.04.17 07:43:02 »

Útkereszteződések NEM fogják feloldani a mozgó járművekre vonatkozó tilalmakat, csak és kizárólag a "fehér alapon fekete vonallal áthúzott kör alakú tábla" oldja majd fel a tilalmakat
Anyám  :eek: ... Valaki kiszámította, mennyi tábla kell majd ehhez? Pl. országutakon minden földút után tábla? Nonszensz  ::)

Nedves-vizes burkolatok esetén autópályán egységesen 110km/h, autóúton 100Km/h korlátozás lesz.
Helyes! Hajam égnek áll az állatoktól, akik repesztenek az autópályán esőben, mintha a legnagyobb verőfényes száraz idő lenne... Aztán majd engem b...nak seggbe, ha felúszik az autójuk  :censored:


Na például ezek.

Az első legfeljebb a táblalobbinak, meg az azokat lopóknak lehet jó. A második marhaság. Vannak útszakaszok, ahol eddig is ki volt téve a korlátozás, az M1-esen három darab. Minek ezt tovább fokozni olyan bizonytalan kitétellel, hogy nedves útburkolat? Aki meg olyan gyorsan jön, hogy attól félsz, az nem 130-al jön. Vezettem én már német autópályán összkerékhajtású 5-ös BMW. Hidd el, abban sokkal tovább süt a nap... :devil:
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.17 23:12:50 írta music »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2763 Dátum: 2011.04.17 08:25:41 »
Már most is vannak országszerte igen jelentős számban olyan emelt sebességű I.-II. rendű főutak, amiken 100-al, 110-el lehet menni. Ezek száma csak bővülni fog! Ez biztos! De, ezzel együtt lesznek olyan utak is, ahol bevezetik a 70-es korlátozást egyes szakaszokon.
Emelt sebességűek "igen jelentős számban"  :hmmmm: ? Kérdés, hogy ez alatt mit értünk  ;) ... Így hirtelen azért nem tudnék túl sokat felsorolni. A magam részéről pl. a 6-os Szekszárd és Dunaújváros közötti szakaszára kapásból bevezetném a 100-at.

Ami a 70-et illeti: hát igen, van pár vacakabb mellékút, ahol indokolt lehet (az az óra szerint 90, ami majd belefér a 70-es limitbe).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2764 Dátum: 2011.04.17 08:28:35 »
Aki meg olyan gyorsan jön, hogy attól félsz, az nem 130-al jön. Vezettem én már német autópályán összkerékhajtású 5-ös BMW. Hidd el, abban sokkal tovább süt a nap... :devil:
Ja, érzésre biztos ;) ... De az alatt is ugyanolyan gumik vannak, amik ugyanúgy felúszhatnak.

Én általában nem vagyok a túlzott sebességkorlátozás híve, sőt. De autópályán, esőben rigorózusan visszafognám a bandát. Ha ennek az az ára, hogy lesz egy bizonytalan szürke zóna, "mit jelent a nedves út" címszó alatt - ám legyen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2765 Dátum: 2011.04.17 09:28:54 »
Na például ezek.

Az első legfeljebb a táblalobbinak, meg az azokat lopóknak lehet jó. A második marhaság. Vannak útszakaszok, ahol eddig is ki volt téve a korlátozás, az M1-esen három darab. Minek ezt tovább fokozni olyan bizonytalan kitétellel, hogy nedves útburkolat? Aki meg olyan gyorsan jön, hogy attól félsz, az nem 130-al jön. Vezettem én már német autópályán összkerékhajtású 5-ös BMW. Hidd el, abban sokkal tovább süt a nap... :devil:
Nem kicsit vagy szkeptikus ebben....  :hug:
Nagyon remélem, hogy az új szabályzással nem jön be az, amit írsz. Nehéz itt leírni minden olyan infót, ami az előadásokon elhangzott, de szerintem nem látnád ennyire szomorúnak a helyzetet, ha Te is ott lettél volna és a saját füleddel hallod a dolgokat.

A mindenkit ledúró 530xd-seket pedig szívből utálom! Ezek olyan végtelenül önző, a felelőség legkisebb jeleit sem ismerő, magukat természet feletti lénynek - a többieket pedig pornépnek - tekintő senkiháziak. Röviden tömören kurtán furcsán ennyi.  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2766 Dátum: 2011.04.17 09:33:46 »
Már most is vannak országszerte igen jelentős számban olyan emelt sebességű I.-II. rendű főutak, amiken 100-al, 110-el lehet menni. Ezek száma csak bővülni fog! Ez biztos! De, ezzel együtt lesznek olyan utak is, ahol bevezetik a 70-es korlátozást egyes szakaszokon.
Emelt sebességűek "igen jelentős számban"  :hmmmm: ? Kérdés, hogy ez alatt mit értünk  ;) ... Így hirtelen azért nem tudnék túl sokat felsorolni. A magam részéről pl. a 6-os Szekszárd és Dunaújváros közötti szakaszára kapásból bevezetném a 100-at.

Ami a 70-et illeti: hát igen, van pár vacakabb mellékút, ahol indokolt lehet (az az óra szerint 90, ami majd belefér a 70-es limitbe).
Nem kizárt, hogy egyes szakaszain lesz, nem ismerem a 6-os utat és nem is emlékszem, hogy volt-e róla szó. Gyanítom, hogy baleseti statisztikák, vagy bizonyos műszaki paraméterek hiánya miatt nincs engedélyezve az emelt sebesség. Ilyen szempontból pedig nem releváns, hogy Te, mint út használó mit "érzel".  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2767 Dátum: 2011.04.17 11:07:00 »
Nem kizárt, hogy egyes szakaszain lesz, nem ismerem a 6-os utat és nem is emlékszem, hogy volt-e róla szó. Gyanítom, hogy baleseti statisztikák, vagy bizonyos műszaki paraméterek hiánya miatt nincs engedélyezve az emelt sebesség. Ilyen szempontból pedig nem releváns, hogy Te, mint út használó mit "érzel".  :flowers:
Mik ezek a műszaki paraméterek? Csak kíváncsiságból kérdem.

Amúgy a 6-osnak pl. Szekszárd és Paks között vannak olyan, hosszú, jól belátható, széles, jó minőségű útburkolattal ellátott részei, amelyeken tényleg teljesen indokolt lehetne a magasabb limit, szerintem -amennyire meg tudom ítélni- bármiféle szempontot figyelembe véve is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2768 Dátum: 2011.04.17 11:36:37 »
Bepi, lehet tudni kik voltak az előadók? (Mármint név szerint)
Ha nem felejtem el, holnap leírom privátban, oksa? Ide nem szeretném kitenni. :surrender: ;)
Köszi, OK. Kíváncsi vagyok kik azok akik részt vesznek az előkészítésben, illetve kommunikálják a folyamatot.

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2769 Dátum: 2011.04.17 12:16:47 »
Egészen döbbenetes, ami a sarkunkon zajlik... T kereszteződés, de jobbkezes. Napi 15-20 majdnem kocc, és ordibálás, jellemzően az üvölt, hogy "anyádé' jössz ki elém te barom", aki az egyenes szakaszon jön hetvennel, nem törődve azzal, hogy a T szára felől érkezőnek van elsőbbsége... Csak azért nincs baleset, mert aki a T szára felől jön, többnyire rutinosan dudál, vagy meg is áll, és úgy dugja ki az orrát. Na meg széles az út, kicsi forgalommal, és van hely félrerántani a kormányt. A legszomorúbb, hogy a szabálytalankodók többsége észre sem veszi, hogy ő a hülye...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2770 Dátum: 2011.04.17 12:54:51 »
Nem kizárt, hogy egyes szakaszain lesz, nem ismerem a 6-os utat és nem is emlékszem, hogy volt-e róla szó. Gyanítom, hogy baleseti statisztikák, vagy bizonyos műszaki paraméterek hiánya miatt nincs engedélyezve az emelt sebesség. Ilyen szempontból pedig nem releváns, hogy Te, mint út használó mit "érzel".  :flowers:
Mik ezek a műszaki paraméterek? Csak kíváncsiságból kérdem.

Amúgy a 6-osnak pl. Szekszárd és Paks között vannak olyan, hosszú, jól belátható, széles, jó minőségű útburkolattal ellátott részei, amelyeken tényleg teljesen indokolt lehetne a magasabb limit, szerintem -amennyire meg tudom ítélni- bármiféle szempontot figyelembe véve is.
Ezt elhiszem, s mondom, nem kizárt, hogy lesznek szakaszok, ahol emelnek a seb.határokon. Csak ez nem egy csettintéssel dől el, hanem igen hosszú időszak, elvégre, komoly felelőséggel jár egy ilyen döntés, túl azon, hogy az utazók általában örülnek ennek. De itt komoly közlekedésbiztonsági szempontok vannak, amiket teljeseítenie kell az adott útnak.

A paraméterek általában a következők a teljesség igénye nélkül:
- ívparaméterek
- pályaszerkezet rétegei, anyagai-összetétele
- vannak-e szintbeni csoópontok az adott szakaszon (különösképpen földutak, ahollassú járművek közlekedhetnek, ilyen szakaszon eleve kizárt az emelt sebesség, sőt itt inkább korlátozzák.)
- burkolat minősége: egyenetlenség, nyomvályú, kátyúsodás, repedések, érdesség, stb...
- az útszakasz űrszelvénye megengedi-e a sebesség emelését
- nem utolsó szempont: mennyiben segítené az adott útszakasz az általa összekötött területek közlekedését: brahiból nem emelnek sebességet, csak indokolt esetben
- statisztikai módszerekkel számításokat végeznek a jelenlegi helyzetben létrjövő balesetek (tényszerű számok) és az emelt sebességű eset baleseti kockázata (becslés) között. Amennyiben a kettő közötti arány egy bizonyos értéken belül (alul) marad, úgy az már baleseti kockázat szempontjából elfogadhatónak számít.

Plusz ezeken kívül még biztos van több szempont, ami most így hirtelen nem jut eszembe. ;) De ennyiből is láthaó, hogy nem olyan egyszerű kérdés az emelt sebességhatár bevezetése.

Higyjétek el, az ezzel foglalkozó szakemberek nem hülyék, de sajnos nem csak rajtuk múlik a döntés. Most azért nem folytatom, mert most kellene megemlíteni a politikusokat is, de azt itt nem lehet! :innocent:
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.17 12:58:37 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2771 Dátum: 2011.04.17 13:07:12 »
De itt komoly közlekedésbiztonsági szempontok vannak, amiket teljeseítenie kell az adott útnak.

A paraméterek általában a következők a teljesség igénye nélkül...
Ehhez képest pl. Romániában pár éve fogták magukat, és EU-konformizálás jelszava alatt egységesen 100-ra emelték a korlátozást, lakott területen kívül  :clap: ...

Félre ne érts: vágom amúgy, hogy miről beszélsz  :yes:

Kivéve az "útszakasz űrszelvényé"-t  :hmmmm: ... Azzzmiazzz?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2772 Dátum: 2011.04.17 13:18:44 »
De itt komoly közlekedésbiztonsági szempontok vannak, amiket teljeseítenie kell az adott útnak.

A paraméterek általában a következők a teljesség igénye nélkül...
Ehhez képest pl. Romániában pár éve fogták magukat, és EU-konformizálás jelszava alatt egységesen 100-ra emelték a korlátozást, lakott területen kívül  :clap: ...

Félre ne érts: vágom amúgy, hogy miről beszélsz  :yes:

Kivéve az "útszakasz űrszelvényé"-t  :hmmmm: ... Azzzmiazzz?
Az űrszelvény pontos leírását különböző úttípusoknak megfelelően az Útügyi Műszaki Előírás tartalmazza. Ez nem elérhető sehol, csak bizonyos szakmai körökben, pl. tervezők, vagy mi, Közútkezelők, műszaki ellenőrök juthatunk hozzá. Az országos közutak tervezése, műszaki ellenőrzése Ez alapján történik.
Az űrszelvényt úgy kell elképzelni, hogy az út jellemző keresztmetszetét felrajzolják, de a közeli környezetésvel együtt, nem csak a pályaszerkezet, padka, vízelvezető árkot tartalmazza, hanem azt is, hogy pl. az út menti növényzet vízszintes- és függőleges értelemben hol helyezkedhet el az úttesthez legözelebb. Gondolj pl. a túl méretes szállítmányokra. Azok útvonalát csak és kizárólag az utak űrszelvényének méretei határozzák meg!
Űrszelvénye gyakorlatilag minden útnak van: járda, kerékpárút, mindenfajta közút, vasút, műtárgy, híd, stb. Csak az előírt méreteket figyelembevéve lehet építeni, különben nem veszik át.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2773 Dátum: 2011.04.17 13:24:30 »
Vávávávává! Majd elfelejtettem:

Autópályán is növelni fogják a minimális sebességet 70km/h-ra!  :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2774 Dátum: 2011.04.17 13:32:36 »
Autópályán is növelni fogják a minimális sebességet 70km/h-ra!  :clap:
Pfff, lőttek az IFÁknak  :lol: ... Bár mondjuk jó ideje nem is láttam már IFÁt autópályán.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )