Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304515 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2715 Dátum: 2011.04.14 23:13:07 »
Engem érdekel  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2716 Dátum: 2011.04.15 08:58:25 »
Engem is érdekel, hát!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2717 Dátum: 2011.04.15 09:40:09 »
No, fontos, hogy az általam leírt információk még nem hivatalosak, ez egy munkaközi állapotban felvetett fő csapásiránynak felelnek meg, amik előreláthatóan különbségként jelennek majd meg a véglegesített ÚJ KRESZ-ben a mostani, hatályoshoz képest.
Az alapkoncepciók, tehát a következők:

- Főszabályok erősítése (pontosítása, érthetőbbé tevése többek között nyelvészek bevonásával), kivételek csökkentése, gyengítése
- Közlekedés biztonságának javítása, cél egy harmonikus megoldás létrehozása
- Jogharmonizáció az EU jogszabályokkal
- Tgk.-k sebességének 90km/h-ra emelése autópályán
- Bevezetésre kerülne bizonyos közutakon az állandó 70Km/h sebességkorlátozás, úgy, ahogy létezik az 50 és 90 is, de ez még képlékeny, hogy mely, illetve milyen utak esetében történne. Hallani olyan véleményt, hogy azok az utak esetén - persze külterületen -, ahol nincs felfestve a középvonal, oda kerülne állandó 70Km/h szabály, de ez már a szakmán belül is jelentős vitákat váltott ki, egyértelmű álláspont még nem született, de szükséges, hogy legyen az 50 és 90 között egy közbenső korlát. (Mutattak több fényképet, különböző útszakaszokról, azokat összehasonlítva vegyesen, és valóban sok olyan helyszín van, ahol indokolatlanul engedélyezett a 90Km/h, máshol indokolatlan az 50Km/h.) Talán valami olyan megoldás látszódik körvonalazódni, hogy a felfestés nélküli szakaszokon (amik általában rosszabb minőségűek is) egyöntetűen 70km/h lesz a korlátozás, és olyan szakaszokon, ahol jó a burkolat minősége, ott külön táblával engedélyeznék a magasabb sebességet. Ez reálisnak tűnhet, mint megoldás.
- Az emelt sebességű szakaszokról (nem autóút, nem autópálya, hanem olyan utak, amik főutak, csak 100, vagy 110-re emelt sebességgel lehet közlekedni rajtuk) kitiltanák a kerékpárosokat
- Útkereszteződések NEM fogják feloldani a mozgó járművekre vonatkozó tilalmakat, csak és kizárólag a "fehér alapon fekete vonallal áthúzott kör alakú tábla" oldja majd fel a tilalmakat
- Nedves-vizes burkolatok esetén autópályán egységesen 110km/h, autóúton 100Km/h korlátozás lesz. Hogy mi számít majd nedves-vizes burkolatnak?? Szó szerinti idézet az előadó jogásztól: "-Ami nem száraz! Pont."  :D (Amúgy ez jó ötlet, mert készítettek felméréseket, és egyöntetűen az jött ki eredményül, hogy száraz 130-ról 0-ra ugyanannyi a féktáv, mint nedves 110-ről 0-ra fékezésnél.)
- Földúton maximum 30Km/h-val lehet haladni bármilyen járművel.
- Beláthatóság korlátozottsága (pl. valami miatt beláthatatlan kanyar) esetén olyan sebességet kell megválasztani, amivel meg tud állni a jármű a felmerülő akadály előtt.
- Követési távolság: lakott területen 1 másodperc, lakott területen kívül 2s, spec. járművek mögött (pl. kamion, vagy egyéb légfékes járművek) 4s, utóbbi erősen vitatott még.
- Új fogalom: "gördülő sporteszköz": gödeszka, görkori, monocikli, roller, stb - gyalogos védettségű (puha testűek), de kerékpáros sebességű jármű. Ezek kerékpárúton fognak közlekedni, ennek hiányában a járdán.
- Kerékpárosok kerékpárúton közlekedve a kereszteződés előtti utolsó 20m-t max 10km/h sebességgel tehetik meg, kerékpárúton maximum 30Km/h-val haladhatnak, gyalogúttal közös, de burkolati jellel elválasztott helyeken max 10km/h-val, lakott területen úttesten max 40-nel, lakott területen kívül max 50-nel közlekedhetnek. Kötelező sisakhasználat nem lesz valószínű.
- Bár az előadások alatt erre nem tértek ki, de utána kérdésemre válaszolva elmondták, hogy nagyon erősen foglalkoznak az előzés kontra jobbról történő elhaladás megkülönböztetésével, amire azonban ezidáig egységes álláspont nincs. Viszont két lehetséges ötletet vázoltak fel:
         1. Engedélyezik a jobbról elhaladást (kérdés, hogy ezt hossz irányban meddig tehetjük majd meg, ebben bizonytalanság van még)
         2. Az egyes forgalmi sávokat különböző sebességhatárokkal látják el, pl. a "főirányban" haladók 110-120, a becsatlakozóknak 90, így tiltott lenne a jobbról elhaladás és csak balról előzéssel lehetne gyorsabban haladni.
Még folyik a vita ezekről, és sok másról is, amiről nem esett szó, hiszen ez utóbbi probléma is kiemelt fontosságú, mégsem beszéltek róla az előadás alatt. Így feltételezem, hogy még lesznek olyan pontok, amiket itt nem írtam le, de érinteni fogja a változás az új KRESZ-ben.


FONTOS! Az ÚJ KRESZ NEM tartalmazhat FELELŐSSÉGre történő utalást, mert ezt csak a bíróság állapíthatja meg saját rendelkezésre álló jogi eszközeivel.

Körvonalakban ennyi, ha megtudok még valamit, jelzek itt.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.15 09:43:10 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2718 Dátum: 2011.04.15 09:47:16 »
Annyi látszik - függetlenül a tervezett változtatások indokoltságától - hogy valaki, aki kerek táblákat gyárt, jól fog járni... [rohog] [rohog] [rohog]
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2719 Dátum: 2011.04.15 09:50:06 »
Annyi látszik - függetlenül a tervezett változtatások indokoltságától - hogy valaki, aki kerek táblákat gyárt, jól fog járni... [rohog] [rohog] [rohog]
Jól látod a helyzetet... ez fel is vetődött kollégák között, nagy derültséget kiváltva... :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2720 Dátum: 2011.04.15 09:51:52 »
Talán valami olyan megoldás látszódik körvonalazódni, hogy a felfestés nélküli szakaszokon (amik általában rosszabb minőségűek is) egyöntetűen 70km/h lesz a korlátozás, és olyan szakaszokon, ahol jó a burkolat minősége, ott külön táblával engedélyeznék a magasabb sebességet. Ez reálisnak tűnhet, mint megoldás.
Na ez kvazi mindenhol lehetne. Alig van mar felfestes otthon. Kinti kozlekedes utan egy sokk, mennyire le vannak kopva a felfestesek. Pest kulon tragedia: 3-4 egyforman erosen alig lathato felfestes keresztul kasul az epitkezesek miatt.
- Útkereszteződések NEM fogják feloldani a mozgó járművekre vonatkozó tilalmakat, csak és kizárólag a "fehér alapon fekete vonallal áthúzott kör alakú tábla" oldja majd fel a tilalmakat
Pff. Ezt ugy, hogy rengeteg helyen elfelejtett tablak vannak?!
- Nedves-vizes burkolatok esetén autópályán egységesen 110km/h, autóúton 100Km/h korlátozás lesz. Hogy mi számít majd nedves-vizes burkolatnak?? Szó szerinti idézet az előadó jogásztól: "-Ami nem száraz! Pont."  :D (Amúgy ez jó ötlet, mert készítettek felméréseket, és egyöntetűen az jött ki eredményül, hogy száraz 130-ról 0-ra ugyanannyi a féktáv, mint nedves 110-ről 0-ra fékezésnél.)
Juj de jo. Mosonmagyarovar-Nyiregyhaza egy alom lesz esoben.  :nonono:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2721 Dátum: 2011.04.15 09:55:15 »
- Útkereszteződések NEM fogják feloldani a mozgó járművekre vonatkozó tilalmakat, csak és kizárólag a "fehér alapon fekete vonallal áthúzott kör alakú tábla" oldja majd fel a tilalmakat
Ennek ugye az volt a filozófiája, hogy aki a másik útról jön, nem tudhatja, hogy mennyi volt a korlátozás stb. Tehát ha ezentúl valaki bemegy egy útra, egy másikról, akkor kötelessége kiszopni az ujjacskájából hogy milyen korlátozások és tilalmak vannak?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2722 Dátum: 2011.04.15 10:09:26 »
- Útkereszteződések NEM fogják feloldani a mozgó járművekre vonatkozó tilalmakat, csak és kizárólag a "fehér alapon fekete vonallal áthúzott kör alakú tábla" oldja majd fel a tilalmakat
Ennek ugye az volt a filozófiája, hogy aki a másik útról jön, nem tudhatja, hogy mennyi volt a korlátozás stb. Tehát ha ezentúl valaki bemegy egy útra, egy másikról, akkor kötelessége kiszopni az ujjacskájából hogy milyen korlátozások és tilalmak vannak?
Nem, a korlátozás ez esetben meg lesz ismételve táblával, azaz, kereszteződés után meg lesz ismételve a korlátozást jelző tábla.
Erre bizony zúgolódott a szakma, mert ehhez több hónap kell, mire minden érintett kereszteződéshez kihelyezzük a táblákat, illetve a feloldó táblákat is. Addig, viszont, amíg ezeket meg nem tettük, nem szabad ezt a szabályt érvénybe léptetni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2723 Dátum: 2011.04.15 10:13:54 »
labiscsakl:

Felfstések: Nem mindegy, hogy egyáltalán nincs, nem volt festés egy úton, vagy csak lekopott (utóbbi is festettnek számít).

Az elfelejtett táblák általában nem a Közútkezelő által kihelyezett táblák, hanem útépítések után ott hagyottak, amiket a kivitelezők helyeztek ki. A Közút a saját tábláit mozgatja. Amiről Te beszélsz, azt a kivitelezőknek kellene beszedni.

Móvár-Nyíregy esőben: Ez van, de gondolj bele, 110km/h az óra szerint 125-öt jelent büntetés nélkül. Miért baj ez? 10-15 perccel hosszabbítja az utat. Ez nem sok szerintem, egyébiránt alkalmanként át kell alakítani majd az utazási szokásokat is.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2724 Dátum: 2011.04.15 10:25:24 »
labiscsakl:

Felfstések: Nem mindegy, hogy egyáltalán nincs, nem volt festés egy úton, vagy csak lekopott (utóbbi is festettnek számít).
Jogilag nem mindegy, de banyek akkor mi ertelme van? Az egyiken bar volt felfestes 1974-ben de lekopott, mehetek 90-at. A masikon meg sose volt, ezert csak 70. Jogilag egzakt, ertelme meg semmi.
Az elfelejtett táblák általában nem a Közútkezelő által kihelyezett táblák, hanem útépítések után ott hagyottak, amiket a kivitelezők helyeztek ki. A Közút a saját tábláit mozgatja. Amiről Te beszélsz, azt a kivitelezőknek kellene beszedni.
Ez megint egy szemellenzo a kozutkezelok felol kicsit ugy erzem. Eddig egy kinnt felejtett tabla miatt eleg volt copni a legkozelebbi keresztezodesig. Mert ugye jogilag ettol meg buntethentek.

Móvár-Nyíregy esőben: Ez van, de gondolj bele, 110km/h az óra szerint 125-öt jelent büntetés nélkül. Miért baj ez? 10-15 perccel hosszabbítja az utat. Ez nem sok szerintem, egyébiránt alkalmanként át kell alakítani majd az utazási szokásokat is.  :flowers:
Ha 145-hoz hasonlitod, akkor van az tobb is  ;) Ok, nem hobolgok, amugy sem vagyok gyorshajto, de nyil egyenes uton gyer forgalom mellett szitalo esoben mi ertelme az ilyennek?  :?: Van egy csomo infos tabla a palyan, a gazos szakaszokat korlatozzak, a tobbi reszen meg ne. Ausztriaban igy mukodik, jol.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2725 Dátum: 2011.04.15 10:47:44 »
Ezzel vitatkoznék, nézd csak meg Ausztriában az autópályákat, majdnem mindnél ott van a kiegészítő tábla, hogy esőben lassabban mehetsz.
Ennek szerintem igenis, van értelme, egyrészt a fékút viszonylatában, másrészt a gumi felúszásának veszélye miatt. Mondom ezt úgy, hogy ritkán megyek hosszú utakra, de volt olyan időszakom, amikor 5 hónap alatt 40.000km-t letekertem autóval, tehát, saját tapasztalatból is mondhatom, hogy ez a szabályzás jogos lesz, és van értelme. Meg kell majd szokni, át kell hozzá pár dolgot alakítani az embernek, de hosszútávon jó lesz.

A táblák vonatkozásában már problémásabb a helyzet, ez az általad említett okok-helyzetek miatt valódi problémát okozhat, de el kell mondjam, nagyon sokan dolgoznak azon, hogy ez a dolog jó irányban mozduljon el. Sajnos döntés helyzetben sok arra alkalmatlan ember ül, akik hátráltatják pozitív irányú fejlődést. De ebbe nem akarok mélyebben belemenni, itt, meg főleg nem. Lényeg, hogy a többségnek az egységesebb, könnyebben érthetőbb jelzések létrehozása a célja.  :flowers:

Felfestések tekintetében: Nem célszerű kirívó esetet kiragadni, és azt példának felhozni. Biztos van olyan út, amit utoljára 1974-ben festettek fel, de ez mára már valóban a festetlen kategóriába tartozik, ez nem mérvadó. Azért, ahova kell, ott fel vannak festve a burkolati jelek (felénk legalábbis fel vannak, pedig én BÉKÉS Megyében lakok, ami köztudottan az egyik legszegényebb megye mind közül), az esetek nagy részében az ide vonatkozó tervezet igenis használható lesz. Kivételek mindig vannak és lesznek, tökéletes világunk nem lesz.

Vannak már olyan vizsgált megoldások, amelyek pont nem a büntetéseket elősegítő helyzeteket támogatják, de ez külön kommentben mindjárt leírom.  :flowers: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2726 Dátum: 2011.04.15 10:55:27 »
Ausztriaban egyes szakaszokon vannak ilyen tablak. Nem az egesz autopalyan  :nono: Mi igy vettuk at  :hug:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2727 Dátum: 2011.04.15 10:59:52 »
No, fontos, hogy az általam leírt információk még nem hivatalosak, ez egy munkaközi állapotban felvetett fő csapásiránynak felelnek meg, amik előreláthatóan különbségként jelennek majd meg a véglegesített ÚJ KRESZ-ben a mostani, hatályoshoz képest.


Csodás. A cél látom az, hogy a forgalom egyre lassuljon, a közlekedésben több legyen a stressz, és sokkal több mindenért lehessen büntetni, valamint az új szabályok bevezetése még sok pénzbe is kerüljön.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2728 Dátum: 2011.04.15 11:00:16 »
Szóval, amin ujjongani lett volna kedvem, a következő volt. Adott egy belterületi útszakasz, lényegtelen, hogy hány forgalmi sávos, és egy kijelölt gyalogos átkelőhely. A baleseti statisztikák miatt forgalomirányító jelzőlámpát építettek a helyszínre a gyalogosok miatt, illetve az elsőbbséget meg nem adó autósok miatt.
Gondolkoztak, hogy vajon milyen legyen a lámpa szabályzásának alapállása?
Úgy döntöttek, hogy alapból "piros"(tilos) jelzést fog kapni a forgalom. (Ekkor felhúztam a szemöldökömet, gondolatban lehülyézve az előadást tartó Közlekedés kutató professzort, aki inkább a 70 év felé volt közelebb, mint a 60-hoz.). Aztán folytatta.
Elhelyeztünk 3 helyen a jelzőlámpa előtt mindkét irányban 145m, 90m, illetve 45m-rel egy-egy detektort, ami méri az átlagsebességét az autósoknak azon a 145m-es szakaszon.
Lényege, hogy amennyiben az autós 50-nel (ez volt a megengedett), vagy max 60-nal közelíti meg a lámpát, akkor az alapból "piros" jelzést mutató jelzőlámpa "zöld" jelzést ad az autósnak, mintegy "megjutalmazva", mert betartja a szakaszra vonatkozó sebességhatárt. Azonban, ha 70-nel közelíti meg az autó a helyszínt, automatikusan "piros" jelzést mutatva "megbünteti" a száguldozót, megállásra kényszerítve azt.

Szerintem ez egy hihetetlenül hatékony megoldás a biztonságos közlekedésre, és egyáltalán nincs szükség a szakaszon rendőrre, meg traffipaxra, meg büntetésre, mert ez a "jutalmazó-büntető" lámpaprogram tökéletesen beszabályozza a forgalom sebességét.

(Meg kell jegyezni, hogy természetesen abban az esetben, ha a gyalogos akar átkelni a "zebrán", úgy számára egy nyomógomb áll rendelkezésre, mely az autósok számára "Piros", a gyalogosok számára "szabad" jelzést ad.

Leba..tam magamat, amiért még csak gondolatban is lehülyéztem a proffot. Ez egy zseniális ötlet, a magam részéről teljes mértékben támogatom ennek elterjedését iskolát, óvodák, és egyéb gyalogosok által gyakran használt kereszteződések, helyszínek esetén.  :clap: :clap: :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Készülő ÚJ KRESZ
« Válasz #2729 Dátum: 2011.04.15 11:06:13 »
No, fontos, hogy az általam leírt információk még nem hivatalosak, ez egy munkaközi állapotban felvetett fő csapásiránynak felelnek meg, amik előreláthatóan különbségként jelennek majd meg a véglegesített ÚJ KRESZ-ben a mostani, hatályoshoz képest.


Csodás. A cél látom az, hogy a forgalom egyre lassuljon, a közlekedésben több legyen a stressz, és sokkal több mindenért lehessen büntetni, valamint az új szabályok bevezetése még sok pénzbe is kerüljön.
Ne írd még le a tervezetet, igyekeztem felhívni a figyelmet, hogy ezek még nagyon gondolati, kidolgozás alatti, inkább ötletnek mondható dolgok, amelyeket még meg kell futtatni a jogászok, nyelvészek, politikusok körében is. Ennél szerény véleményem szerint rosszabb lesz, ha egyáltalán lesz Új Kresz... 4 éve készül, folynak az egyeztetések és nincs semmilyen garancia, hogy akár idén, vagy jövőre bevezetésre kerül.

Egyébként végső megoldásnak pont az a kimondott cél, hogy NE a büntethető szituációk száma növekedjen, nem ez a cél. Sőt, a szabályzások konkretizálása miatt éppen a vitatható szituációk csökkentése a cél. A kérdés, hogy a végleges KRESZ-ben mindebből mennyi marad meg?  :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i