Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304280 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2580 Dátum: 2011.02.03 10:46:58 »
Nem lenne jobb, ha meg lenne határozva mi a legkisebb sebesség amivel autópályán haladni lehet?
Pl. kétsávosnál a belső 100, a külső 80, a háromsávosnál 120/100/80.
Így nem lenének a külső sávokban olyan 60-al cammogók, akik miatt a kamionosok előznének a belső sávban. Mivel a belső vagy középső 100 lenne, nem közlekedhetnének ott, hanem csak a külsőben min. 80-al, a max valahol úgyis 90 körül van.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2581 Dátum: 2011.02.03 10:54:23 »
Nem lenne jobb, ha meg lenne határozva mi a legkisebb sebesség amivel autópályán haladni lehet?
Pl. kétsávosnál a belső 100, a külső 80, a háromsávosnál 120/100/80.
Így nem lenének a külső sávokban olyan 60-al cammogók, akik miatt a kamionosok előznének a belső sávban. Mivel a belső vagy középső 100 lenne, nem közlekedhetnének ott, hanem csak a külsőben min. 80-al, a max valahol úgyis 90 körül van.
Támogatom az ötletet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2582 Dátum: 2011.02.03 13:20:03 »
Csak akkor rögtön rendeljetek hozzá körülményeket is, mert különben jégpályán, térdig hóban és tejföl ködben is nyomhatod neki 80-nal  :D
Nem olyan egyszerű, mert esőben is? Persze, miért ne. Nagy esőben? Mi a kis eső, mi a nagy eső? Vagy akkor csak száraz úton? Szóval ezt jogszabály ügyileg nem olyan egyszerű összerakni  :hmmmm:

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2583 Dátum: 2011.02.03 14:01:08 »

Van ilyesmire példa a hatályos KRESZ-ben is. A 13. § (1)  d)  pontjában meghatározott „Kötelező legkisebb sebesség” táblán jelzett sebességet  pl. csak akkor kell betartani, ha a forgalmi, az időjárási vagy a látási viszonyok miatt a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti. Viszont annak eldöntése, hogy mi veszélyeztet és mi nem, rendkívül szubjektív, ezért ennek a szabálynak a betartatása, meglehetősen kétséges. 
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2584 Dátum: 2011.02.03 14:04:22 »

Van ilyesmire példa a hatályos KRESZ-ben is. A 13. § (1)  d)  pontjában meghatározott „Kötelező legkisebb sebesség” táblán jelzett sebességet  pl. csak akkor kell betartani, ha a forgalmi, az időjárási vagy a látási viszonyok miatt a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti[/b]. Viszont annak eldöntése, hogy mi veszélyeztet és mi nem, rendkívül szubjektív, ezért ennek a szabálynak a betartatása, meglehetősen kétséges. 
Ezért hívjuk ezt a mondatot többek között gumiszabálynak, mert teljesen szubjektív, hogy ki-mit-hogyan ítél meg...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2585 Dátum: 2011.02.03 16:09:20 »
Én például a ködben, amikor mások 40-el mennek és simán nyomom a 80-at. Egyrészt magasabban ülök, másrészt olyan fényforrásokat használok, melyekkel ez minden különösebb reszkírozás nélkül bevállalható.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2586 Dátum: 2011.02.03 19:21:12 »
Nem lenne jobb, ha meg lenne határozva mi a legkisebb sebesség amivel autópályán haladni lehet?
Pl. kétsávosnál a belső 100, a külső 80, a háromsávosnál 120/100/80.
Így nem lenének a külső sávokban olyan 60-al cammogók, akik miatt a kamionosok előznének a belső sávban. Mivel a belső vagy középső 100 lenne, nem közlekedhetnének ott, hanem csak a külsőben min. 80-al, a max valahol úgyis 90 körül van.
Jelenleg még a kapaszkodósávos, előírt kötelező legkisebb sebességgel rendelkező szakaszokon is alacsonyabb határok vannak ennél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2587 Dátum: 2011.02.03 20:04:11 »
Igen, jóval alacsonyabb. Most akkor ha lesz egy 60-al cammogó IFA, akkor azt senki sem előzheti meg? Akkora kamionsor alakulna ki rövid idő alatt, hogy az is veszélyt hordozna.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2588 Dátum: 2011.02.03 20:26:23 »
Ugye azt mondja a KRESZ, hogy olyan járművel szabad az autópályán közlekedni, amely sík úton önerőből legalább 60 kmh sebességgel képes haladni... Megjegyzem, ez pl. a németeknél is ugyanígy van. Innentől fogva, vagy ezt a szabályt kell megváltoztatni, vagy nincs igazán alap arra, hogy ennél magasabb minimális sebességet írjunk elő. (Más kérdés, hogy a KRESZ általában tiltja a forgalmat akadályozó, indokolatlan lassú haladást, csak hát egzakt limitek nélkül ezt elég nehéz lenne számon kérni.)

Ezt az előzési tilalmat kellett volna jobban átgondolni, és maximum olyasféle megoldást választani, ami a németeknél is van (ahol ti. az előzés maximális időtartama van korlátozva).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2589 Dátum: 2011.02.03 20:39:48 »
Egyetértek Palaczkkal, azt kéne előírni, hogy X idő alatt (Németországban ez 45 másodperc) be kell fejezni az előzést. Ez még mérhető is (kb. 7-8 km/h sebességkülönbség mellett tartható ez az időkorlát). A teljes tilalom egyszerűen baromság.

A külsőbe a minimális 80 előírása viszont szerintem észvesztő hülyeség. Hiszen ma is vannak olyan járművek, amelyek számára ez az autópályára engedélyezett legnagyobb sebesség. A minimumot és a maximumot egyazon mértékben megszabni meg elég illetlen dolog :-)
Plusz ugye emelkedőn elég sok kamion nem bírná a 80-at még a jobbak közül se.
És akkor elég nehéz azt is meghatározni, hogy mi minősül akkor esőnek/hónak/ködnek, ahol már ennek a minimumnak az alkalmazásától el lehet tekinteni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2590 Dátum: 2011.02.04 08:20:40 »
Ugye azt mondja a KRESZ, hogy olyan járművel szabad az autópályán közlekedni, amely sík úton önerőből legalább 60 kmh sebességgel képes haladni... Megjegyzem, ez pl. a németeknél is ugyanígy van. Innentől fogva, vagy ezt a szabályt kell megváltoztatni, vagy nincs igazán alap arra, hogy ennél magasabb minimális sebességet írjunk elő. (Más kérdés, hogy a KRESZ általában tiltja a forgalmat akadályozó, indokolatlan lassú haladást, csak hát egzakt limitek nélkül ezt elég nehéz lenne számon kérni.)

Ezt az előzési tilalmat kellett volna jobban átgondolni, és maximum olyasféle megoldást választani, ami a németeknél is van (ahol ti. az előzés maximális időtartama van korlátozva).
Szerintem, meg ki kellene autópályákról tiltani az IFÁkhoz hasonló régi elavult járműveket. Semmi keresnivalójuk nincs akár csak az újabb kamionok között, amik hosszú távon is képesek 80-90-nel haladni pályán. Ez olyan dolog, mint, ahogy az autóutakról, főutakról is ki vannak tiltva a mezőgazdasági és egyéb lassú járművek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2591 Dátum: 2011.02.04 09:44:46 »
Ezt így nem lehet, majd kikopnak, mint a Trabantok és Wartburgok.  :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2592 Dátum: 2011.02.04 15:58:08 »
Szerintem, meg ki kellene autópályákról tiltani az IFÁkhoz hasonló régi elavult járműveket. 
Igen, és hol húzod meg a határt, melyik az, amelyik még elavult, melyik már nem?  ;)
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2593 Dátum: 2011.02.04 19:46:43 »
Szerintem, meg ki kellene autópályákról tiltani az IFÁkhoz hasonló régi elavult járműveket. Semmi keresnivalójuk nincs akár csak az újabb kamionok között, amik hosszú távon is képesek 80-90-nel haladni pályán. Ez olyan dolog, mint, ahogy az autóutakról, főutakról is ki vannak tiltva a mezőgazdasági és egyéb lassú járművek.
Kivitelezhetetlen, és tudtommal nincs is rá példa sehol a világon. Amúgy rondán diszkriminatív dolog lenne... Nem ez a megoldás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2594 Dátum: 2011.02.07 16:47:03 »
"Mától minden EU tagállamban eladott autót fel kell szerelni nappali fényszóróval, amely a motor indításakor automatikusan bekapcsol."
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2011/02/07/kotelezo_az_autok_nappali_vilagitasa/