A KRESZ úgy rendelkezik, hogy a lakter táblától kezdve 50 a limit, amennyiben a KRESZ másként nem rendelkezik. Értsd: amennyiben nincs a lakter táblával együtt vagy utána (!!!) sebességkorlátozó tábla felállítva. Életszerű, józan logika alapján ÍGY rendelkezik a hatályos KRESZ, EZT jelenti az az általad rengetegszer idézett paragrafus. Emiatt nem szükséges a sebességkorlátozó tábla hatályát feloldó
A 14. § (6) bekezdésében pontosan leírják hol kezdődik és hol végződik a sebességkorlátozás hatálya. Nincs benne olyan kitétel, hogy
amennyiben a KRESZ másképpen nem rendelkezik, tehát ezt semmi más nem írja felül (legfeljebb az adott helyen forgalmat irányító rendőr [6. § (3) pont] jelzése, de most nem erről van szó).
A 26. § viszont - veled ellentétben - nem korlátozza le a
másképpen rendelkezik kitételt arra, amit felsoroltál, ezért bármilyen más - a sebességhatárra vonatkozó - KRESZ rendelkezés felülírhatja.
dolgok felsorolásában külön említeni a lakter kezdete/vége táblát, mert értelemszerű, hogy az ilyen táblák automatikusan, általánosan egy más sebességkorlátozást jelentenek.
Nem értelemszerű, mert abban a szakaszban, ahol azokat a sebességhatárokat felsorolják, ott a kitétel: amennyiben e rendelet (azaz a KRESZ) másképpen nem rendelkezik.
Ha a lakott területre vonatkozó hatállyal teszik ki a 70-es táblát, akkor (arra alkalmas időjárás és forgalmi viszonyok esetén) csak az egészen kezdők haladnak 50-nél kisebb sebességgel. (Megismétlem: azt hogy a "
Sebességkorlátozás" jelzőtábla hatálya mettől meddig terjed, azt a 14. § tartalmazza, azt ott kell keresni, nem máshol.)
Korábban, ugye, meg volt szabva, hogy vasúti átjáróban lakott területen belül 30, azon kívül 40 kmh-val lehetett haladni. Tegyük fel hogy volt a vasúti átjáró előtt pár száz méterrel mondjuk egy 70-es tábla. De ugye, ez nem azt jelentette, hogy az átjárón át lehetett hajtani 70-el? Akkor sem, ha nem volt a kettő között útkereszteződés, vagy feloldó tábla. Attól függetlenül, hogy nem volt felsorolva a sebességkorlátozó tábla hatályát feloldó dolgok között a vasúti átjáró!
A 70-es tábla nem azt jelenti, hogy ott kötelező 70-el menni. Azt jelenti, hogy maximum annyival szabad, többel nem, de kevesebbel igen. Ha betartod a vasúti átjáróra korábban előírt 30-at (40-et) azzal automatikusan betartod a 70-es korlátozást is. Az egyik megengedi a 70-et, a másik csak a 30-at (40-et). Mindkettő érvényes, mindkettőt be lehet tartani, és mindkettőt betartva csak max. 30-al (40-el) mehetsz, de ezzel a 70-et sem sérted (nem kötelező annyival menni).
Ha viszont lakott területen belül teszik ki a 70-et, ott csak akkor haladhatsz 70-el, ha a 26. § által előírt 50 hatályát veszíti. Vélhetően ezért fogalmazták meg úgy ezt a szakaszt (§-t), hogy a többi sebességkorlátozó KRESZ előírás
felülírhatja. Arra viszont nincs utalás a KRESZ-ben, hogy ennek a
felülírásnak bármiféle korlátja lenne. Lehet, hogy Ti úgy gondoljátok logikusnak, de a KRESZ betűjéből ez nem következik.