Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304031 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2115 Dátum: 2010.09.06 23:15:30 »
Na de ha a piros jobbra nagyívben kanyarodik az úgy rendben van? Úgy értem, hogy ha ő jobbra rögtön a belső sávban tolja magát...
Nem attól kisív, vagy nagyív, hogy hanyadik sávba fordulsz, hanem attól, hogy az úttest képzeletbeli felezővonalát átléped-e, vagy sem.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2116 Dátum: 2010.09.06 23:16:56 »
Annyit azért hozzátennék, hogy ez a kanyarodási séma csak és kizárólag lakott területen belül érvényes - a kérdés, jól tudom, hogy erre vonatkozott -, de érdemes annyit hozzáfűzni, hogy lakott területen kívül a jobbratartási kötelezettség miatt a pirosnak a jobb külső - szélső - sávba kell kanyarodnia.
De a másiknak is, így aztán mégiscsak ugyanaz a helyzet, hogy a balra fordulónak el kell engednie a másikat...
music     

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2117 Dátum: 2010.09.06 23:57:21 »
Kis adalék, érdekesség a sláger témában:
Ha 50 nél nagyobb pl 70 es tábla van a lakott terület kezdete tábla előtt, akkor a lakott terület táblától 50 el lehet haladni.
Ha 50 nél alacsonyabb sebességkorlátozás pl 30 van a lakott terület tábla előtt, akkor csak a lakott terület tábla utáni kereszteződés oldja fel.


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2118 Dátum: 2010.09.07 08:13:27 »
Cimbi: anno én onnan úgy jöttem ki mindig, hogy jobbra fel az egyik utcáig, ahol már meg tudtam fordulni és utána vissza le. Pár száz méter, de gyorsabb mint kivárni a sorod. :)
         

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2119 Dátum: 2010.09.09 09:51:49 »
http://www.vezess.hu/vezetunk/rendorseg_ellenseg/26283/

Nagyon jo cikk, kb. nekem is ez a velemenyem a draga rendorseg aldasos tevekenysegerol. Netto penzbehajtas es enyhen szolvan is aggaszto az, hogy kevsebbet autoznak az emberek az vajon milyen hatassal van a javulo baleseti statisztikakra.  ::)   
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2120 Dátum: 2010.09.09 15:51:37 »
Tipikus demagóg, hangulatkeltő cikk. Nem mondom, hogy nincs igazságtartalma, mert a demagógiának pont az a lényege, hogy van alapja. De - és a kommentekből ez aztán különösen kiderül - mindenki a másikkal kezdetné a rendcsinálást, mindig van magyarázat arra, hogy neki miért volt joga akkor éppen ott nem betartani a szabályokat. Egy mondatot emelnék ki a kommentekből:
ha nem mentél gyorsan, nem fotóznak le. Ennyi.
Persze, hogy igaz, hogy a rendőrök sem tartják be a szabályokat. De még egyszer mondom: ha mindenki a maga portája előtt söpörne, már rég rend lenne ebben az országban.
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2121 Dátum: 2010.09.09 16:04:04 »
Ebben a kommentben is van nemi igazsag:  ;)
"Mellesleg ha lassabban közlekedünk, akkor kisebb lesz az átlagfogyi, kevesebbet kell tankolni. Én pl. ha 12%-kal megyek kevesebbel (100km/h ->88km/h), kb fél literrel csökken az átlagfogyasztásom: 8l/100km ->7,5 l/100km, ami kb 6%-os csökkenés."
Egyebkent azzal en is egyetertek, hogy ez a mennyisegu traffizas, ami iotthon van sehol mashol nem jellemzo. Iszonyatos sok.  :wacko: Itt, miota kinnt vagyok (lassan 3 eve) egyszer sem talalkoztam meros autoval.  :excl: Igazoltato rendorokkel pedig 3-szor, ebbol egyszer megallitottak...


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Peti

  • Vendég
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2122 Dátum: 2010.09.09 18:07:56 »
Itt, miota kinnt vagyok (lassan 3 eve) egyszer sem talalkoztam meros autoval.  :excl: Igazoltato rendorokkel pedig 3-szor, ebbol egyszer megallitottak...

Meg is látszik az ottani morálon :devil: :tt2: :flowers:


Peti

  • Vendég
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2123 Dátum: 2010.09.09 18:19:34 »
...es enyhen szolvan is aggaszto az, hogy kevsebbet autoznak az emberek az vajon milyen hatassal van a javulo baleseti statisztikakra.  ::)   

Sztem kár volt belemennie a számokba :hmmmm: érezhetően visszavett a jónép az of. óta... Vagy B: az a 12% csak a notórius gyorshajtók tábora, és ők most bringáznak, békávéznak :devil:

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2124 Dátum: 2010.09.09 19:18:15 »
Tipikus demagóg, hangulatkeltő cikk.

Igen, tipikusan az es objektiv. 
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2125 Dátum: 2010.09.10 08:06:46 »
Itt, miota kinnt vagyok (lassan 3 eve) egyszer sem talalkoztam meros autoval.  :excl: Igazoltato rendorokkel pedig 3-szor, ebbol egyszer megallitottak...

Meg is látszik az ottani morálon :devil: :tt2: :flowers:
Meg! Viszont turelemrol peldat vehetnenk  :excl:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2126 Dátum: 2010.09.10 08:29:47 »
Én az Ausztria - Olaszország - Szlovénia körút során csak az Olaszoknál találkoztam sebességméréssel, -viszont hevesen jeleztek a szembejövők :D
-Persze egy mintavétel nem ad statisztikai eredményt ;)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2127 Dátum: 2010.09.13 13:26:10 »
Kis adalék, érdekesség a sláger témában:
Ha 50 nél nagyobb pl 70 es tábla van a lakott terület kezdete tábla előtt, akkor a lakott terület táblától 50 el lehet haladni.
Ha 50 nél alacsonyabb sebességkorlátozás pl 30 van a lakott terület tábla előtt, akkor csak a lakott terület tábla utáni kereszteződés oldja fel.
Na, most kavarodtam végképp össze. Ez ellentmond mindannak, amit itt korábban elsősorban Kookaburra kifejtett (arról, hogy a lakott terület kezdete/vége tábla nem oldja fel az előtte elhelyezett sebességkorlátozó tábla hatályát), és amiről már magam is kezdtem, az ő érvelése alapján, meggyőződni.

Annak ellenére, hogy számomra is elég nonszensznek hangzott/zik, hogy ha a "lakott terület kezdete" tábla előtt mondjuk van egy 70-es tábla, akkor a tábla után is lehet tovább gangolni 70-el (mondjuk az első kereszteződésig). Ez NAGYON ellentmond a józan észnek. Mégis kezdtem elhinni a sok idézett paragrafus stb. alapján, hogy így van...

És akkor MIÉRT is nincs így?

 :?: :helpsmilie: :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.13 13:28:14 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2128 Dátum: 2010.09.13 13:32:53 »
Egyebkent azzal en is egyetertek, hogy ez a mennyisegu traffizas, ami iotthon van sehol mashol nem jellemzo. Iszonyatos sok.  :wacko: Itt, miota kinnt vagyok (lassan 3 eve) egyszer sem talalkoztam meros autoval.  :excl: Igazoltato rendorokkel pedig 3-szor, ebbol egyszer megallitottak...
Menj ki Erdélybe  ;) ... Ott aztán van traffizás. Azon a 65 km hosszú útszakaszon, amelyen rendszeresen járunk kirándulni, nem ritkán négy-öt (!) helyen is mérnek.

Azzal a kitétellel, hogy ezt mindig lakott területen belül csinálják. Lakott területen kívül még egy árva mérőautót nem láttam ott soha.

(Megoldás: a kamionokhoz kell igazodni, mert azok CB-n folyamatosan tudatják egymással, hogy hol van mérés. Ha azt látod, hogy a kamion bátran megy 90-el át a falun, te is mehetsz utána. Ellenben ha 60-al megy, eszedbe ne jusson megelőzni, mert oka van rá.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2129 Dátum: 2010.09.13 16:36:21 »
Annak ellenére, hogy számomra is elég nonszensznek hangzott/zik, hogy ha a "lakott terület kezdete" tábla előtt mondjuk van egy 70-es tábla, akkor a tábla után is lehet tovább gangolni 70-el (mondjuk az első kereszteződésig). Ez NAGYON ellentmond a józan észnek. Mégis kezdtem elhinni a sok idézett paragrafus stb. alapján, hogy így van...

1. Nem biztos, hogy a jogszabályok megfogalmazói ugyanolyan a fejjel gondolkodnak, mint Te. Számukra esetleg mást diktál a józan ész, mint amit Te helyesnek tartasz. (Előfordulhat még az is, ők is ugyanúgy gondolják, mint Te, de a jogszabályt - tévedésből - nem a szándékuknak megfelelően fogalmazták meg. Az alkalmazókon viszont csak a jog betűje kérhető számon, a jogalkotói szándék betartás nem. Ezt szokták jogi kiskapunak hívni, és az ügyvédek jó része ebből él. Amennyire ismerem többségük nem sanyarú körülmények között.)
2. A KRESZ esetében sem az számít, hogy mit diktálna a józan ész, hanem csupán csak az: mit tartalmaz a jogszabály, illetve mi következik az ott leírtakból.

Az ott leírottakból viszont az következik, hogy az egyes úttípusokra megállapított sebességhatárok csak akkor érvényesek, ha az adott útra semmilyen más - a megengedett sebességre vonatkozó - KRESZ előírás nem alkalmazható. Ha van más előírás (a "Sebességkorlátozás" jelzőtábla tipikusan ilyen), akkor azt (és csak azt!) kell figyelembe venni.
Ezek után már csak azt kell megvizsgálni, meddig terjed a "Sebességkorlátozás" jelzőtábla hatálya. Elárulom: nem a "Lakott terület kezdete/vége" tábláig.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.