26. § (1) Az egyes járművekkel – ha e rendelet másként nem rendelkezik – legfeljebb a következő sebességgel
szabad közlekedni: stb. stb.
Ugye erre gondolsz? Nos ezt úgy kell érteni, hogy az egyes úttípusokra megengedett sebességhatárokat csak ennek a rendeletnek a módosításával lehet megváltoztatni.
Nos, nem úgy kell érteni, ahogy Te feltételezed.
A szóban forgó 26. § nem egy egész rendelet (mint ahogyan azt - a fentiek alapján vélhetően - gondolod), hanem mindössze egy szakasz a KRESZ számos (pontosan 67 db.) §-a közül. Amire az "
e rendelet" kitétel vonatkozik, az maga a KRESZ, azaz szám szerint a 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes
rendelet. A jogi bikkfanyelvet magyarra lefordítva: ha a KRESZ ("e rendelet") a megengedett sebességről valahol máshol, más (a 26. §-tól eltérő) módon rendelkezik, akkor az ott írottakat kell figyelembe venni.
(Abban mellékesen majdnem igazad van, hogy a lakott területre érvényes új sebességhatárokat csak a KRESZ módosításával lehet meghatározni. Az Országgyűlés - elvileg - hozhatna olyan
törvényt, amelyik másképpen szabályoz, mint a
rendelet, és onnantól az lenne érvényes. De ilyen törvény valószínűleg nem lesz, a sebességhatárok módosításához tehát a KRESZ-t kell módosítani. De itt a vita nem erről szólt, hanem arról, melyik érvényes ha van "Sebességkorlátozás", a 14. vagy a 26. §.)