Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304595 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2055 Dátum: 2010.09.02 23:18:38 »
Viszont amikor a sűrű szembeforgalomtól a 40 tonnás nem tudja megelőzni a 60-al haladó személyautót, az egészen más eset.

ebben teljesen egyetértünk :)


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2056 Dátum: 2010.09.02 23:19:37 »
a kérdés csak az, hogy te ezt mögötte haladva honnan tudod?
tudom, van akin Te egyértelműen látod, mint a pözsós a multkor :)
Mondjuk úgy, hogy egyszerű vizuális megfigyelés alapján azért többnyire erősen valószínűsíteni lehet  ;) ... De nem is muszáj spóroljon, felőlem lehet tájnézegető kedve, lelki bánata vagy épp csak chilloutos hangulata is. EZEK sem indokok arra, hogy feltartson saját magán kívül úgy kb. mindenki mást, mert a nagy forgalom miatt nincs/alig van lehetőség előzni.

Ha nincs nagy forgalom, az persze más. Olyankor csak tessék. Olyankor én is szoktam  :yes:

Szóval mérlegeljünk  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2057 Dátum: 2010.09.02 23:22:07 »
A többi helyen "csak" az autóm elejét kell zsebből csengetni. az se sokkal jobb :)
Na ja, a vadnak nincs KFB-je  ::) ... De ha van cascod, az fizeti a vadkárt (is), nem? (Mondjuk, nekem sincs jelenleg cascom, de a Yarisra lesz.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2058 Dátum: 2010.09.02 23:26:50 »
Ja, kár mínusz önrész...
Gabe 254.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2059 Dátum: 2010.09.02 23:44:29 »
...a csomagtartóban a Vetyerok motort,
OFF:Csak leírtad a nevét és máris a fülemben cseng a hangja. Mennyire tipikus volt :clap: :D Anno hang alapján kilométerekről megmondtam, hogy milyen külső motor van egy hajón. Egy Vetyerokos hajónál különösen könnyű dolgom volt... ON
OFF: Hát túl nagy választék nem volt: Moszkva, Vihr (a köznyelv Viharnak becézte) és Tümler. Ez utóbbi csak segédmotor volt, egyszer egy ilyen motorral szerelt ladikot egyik haverommal versenykenuval állva hagytunk, pedig nem voltunk nagy ászok.
Ami meg a lassú haladást illeti: sztem ha egy autós mögött már tetemes kocsisor torlódik fel, akkor azt lehet indokolatlan lassú haladásnak venni. Kivéve persze a gyevi bírót...műszaki ok, rakomány (bár azt is kimondja a KRESZ, hogy azt megfelelően kell rögzíteni...
Pont azért hoztam fel a motorcsónakos példát, mert akkor szép hosszú kocsisor alakult ki mögöttünk.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2060 Dátum: 2010.09.03 00:03:12 »
Ami a "feloldja vagy sem" problematikát illeti, utána fogok érdeklődni, hogy mit mond erről pl. egy vizsgabiztos (egy bírót már kérdeztem, ahogy ezt már említettem is).

Inkább egy közlekedési szakjogászt kellene megkérdezni. Egy olyan bírótól, aki más területen (pl. gazdasági vagy polgári peres ügyekben) ítélkezik, nem várható el, hogy kapásból megválaszoljon egy ilyen kérdést. (Csak ha gondosan utánanéz - nem kell "két prókátor minden könyve" :), elég a csupán a KRESZ - valószínűleg csak akkor tud felelősségteljes választ adni.)
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2061 Dátum: 2010.09.03 00:15:05 »
...a csomagtartóban a Vetyerok motort,
OFF:Csak leírtad a nevét és máris a fülemben cseng a hangja. Mennyire tipikus volt :clap: :D Anno hang alapján kilométerekről megmondtam, hogy milyen külső motor van egy hajón. Egy Vetyerokos hajónál különösen könnyű dolgom volt... ON
OFF: Hát túl nagy választék nem volt: Moszkva, Vihr (a köznyelv Viharnak becézte) és Tümler. Ez utóbbi csak segédmotor volt, egyszer egy ilyen motorral szerelt ladikot egyik haverommal versenykenuval állva hagytunk, pedig nem voltunk nagy ászok.
Hát, amerre én jártam, már akkoriban is voltak Yamahák, Mercuryk, Crescentek, Johnsonok egy-két Evinrude. És persze Vihar, Moszkva (nagyapámnak 25 lovas volt, ami igen ritka volt, ha valaki ilyet vett, akkor inkább a 30 lovasat.), Trabant (nagyapám épített ilyet :clap:), Tomos a ladikokon. Hej...  ::)
Gabe 254.

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2062 Dátum: 2010.09.03 00:50:25 »
Sárga lámpás, tehát közlekedési bírósági tárgyalásomon a birónönek még jogsija sem volt, nemhogy tapasztalata  :wacko: :surrender:


Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2063 Dátum: 2010.09.03 14:52:26 »
Nézd, nem győztél meg, mert szvsz a logikával ellentétes az álláspontod. A jogszabályból pedig NEM derül ki, hogy neked van-e igazad, mert ez

De, ha nem felejtem el, meg fogok majd erről kérdezni oktatókat ill. vizsgabiztosokat is, lévén azért a dolog korántsem lényegtelen.

Bár jeleztem, hogy a jogszabályokban a logika nem elsődleges, de megjegyzem szerintem a logikával éppen a Te álláspontod ellentétes.
Szerintem ugyanis az az egyszerűbb (és az a logikus, ha a szabályozás minél egyszerűbb), hogy valamely tábla (pl.: "Lakott terület vége") csak az olyan korlátozásokat oldja fel, amit a tábla ellenpárja (a "Lakott terület kezdete") rendelt el, a többi rendelkezésre viszont nincs közvetlen hatása. Így - a vitaindító problémánál maradva - a "Sebességkorlátozás" jelzőtábla hatályát sem oldhatja fel;  sem akkor ha az 50-nél kisebb, sem akkor, ha 50-nél nagyobb volt. Az, hogy a "Sebességkorlátozás" tábla hatályát megszüntető körülményeket a KRESZ teljes körűen és tételesen felsorolja, de ebben a felsorolásban a "Lakott terület vége" nem fordul elő, már csak tovább erősíti a véleményemet.
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.03 15:22:15 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2064 Dátum: 2010.09.03 17:57:16 »
Kookaburra: Így van igazad van. Sajnos a kresz ebben tág határokat enged. szószerint bármi lehet indok amit a vezető úgy ítél meg. Itthon nem is lehet ezt addig pontosan szabályozni, amég a biztosító (kötelező) nem fizet ki egy vadkárt. nálunk még a vadat is zsebből kell csengetni.

Hivatásos vadász haverom mondta: volt a környéken valaki aki elütött egy vadat. A fickó megőrizte a nyugalmát, szépen visszasétált a tábláig, lecsavarozta és bedobta a susnyásba, majd hívta a rendőrséget. Mivel "nem volt" tábla, ezért a vadásztársaság állta a számlát. Ha van tábla akkor a te károd.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2065 Dátum: 2010.09.03 18:00:23 »

Szerintem ugyanis az az egyszerűbb (és az a logikus, ha a szabályozás minél egyszerűbb), hogy valamely tábla (pl.: "Lakott terület vége") csak az olyan korlátozásokat oldja fel, amit a tábla ellenpárja (a "Lakott terület kezdete") rendelt el, a többi rendelkezésre viszont nincs közvetlen hatása. Így - a vitaindító problémánál maradva - a "Sebességkorlátozás" jelzőtábla hatályát sem oldhatja fel;  sem akkor ha az 50-nél kisebb, sem akkor, ha 50-nél nagyobb volt. Az, hogy a "Sebességkorlátozás" tábla hatályát megszüntető körülményeket a KRESZ teljes körűen és tételesen felsorolja, de ebben a felsorolásban a "Lakott terület vége" nem fordul elő, már csak tovább erősíti a véleményemet.

Még mindig egyetértek, de ez már meddő vita, nem győzzük meg egymást!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2066 Dátum: 2010.09.04 15:19:12 »
Felvetettem ezt a sebességkorlátozás és lakott terület problémát kollégámnak; ő azonnal rávágta, hogy feloldja, de ez nem mérvadó, ő is csak úgy tanulta a Kreszt, mint bárki más; sógora viszont olyan helyen dolgozik (meg ne kérdezze senki, hogy hol) ahol komolyan foglalkoznak a Kresz paragrafusokkal (jogalkotás, értelmezés stb...) Felhívta, még be sem fejezte a mondatot, amikor kapta a választ: feloldja a lakott terület tábla a az előtte kihelyezett sebességkorlátozó táblát.
Én elfogadom a választ.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2067 Dátum: 2010.09.04 15:44:45 »
Nézd, én utcán posztoló rendőrtől hallottam, hogy a sebességkorlátozást a másik oldali út nem oldja fel...
szóval legyen úgy, feloldja a lakott terület tábla, de a KRESZ-ben hol van ez leírva...?
music     

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2068 Dátum: 2010.09.04 16:01:01 »
Speciel én sem tudnám megmutatni, hol van leírva, de ezzel foglalkoznak, és nem utcán posztolnak...

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2069 Dátum: 2010.09.04 21:33:37 »
Nézd, én utcán posztoló rendőrtől hallottam, hogy a sebességkorlátozást a másik oldali út nem oldja fel...
szóval legyen úgy, feloldja a lakott terület tábla, de a KRESZ-ben hol van ez leírva...?

2. §-ban: "A rendeletben alkalmazott egyes fogalmak meghatározását az 1. számú függelék tartalmazza."
1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez:
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

A definíció nem tesz különbséget menetirány  alapján az egymásba torkollások között, tehát akár balról, akár jobbról helyezkedik el, így is, úgy is útkereszteződésnek számít, annak minden konzekvenciájával.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.