Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304546 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1980 Dátum: 2010.08.28 23:35:40 »
Az egyik szabály (az egyes úttípusokra vonatkozó sebességhatár) alá van rendelve a másiknak. Nem véletlenül van ott az az bizonyos - általam többször idézett - "ha e rendelet másként nem rendelkezik" kitétel.
Igen, a rendelet másképp nem rendelkezik, korlátozta a lakott területen belül a sebességet. De hol korlátozta lakott területen kívül a sebességet? Sehol. Lényegtelen, hogy a lakott területen nem volt mi feloldja az általad idézett paragrafus szerint. Mivel a lakott terület megszűnt, megszűnt vele együtt az összes ott kiadott korlátozás.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1981 Dátum: 2010.08.28 23:38:04 »
Az egyik szabály (az egyes úttípusokra vonatkozó sebességhatár) alá van rendelve a másiknak.
Ezt hol olvastad?
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1982 Dátum: 2010.08.28 23:38:52 »
Két általános érvényű szabályt a lakott terület vége tábla választ el, tehát csak van valami hatása a sebesség meghatározására. Feloldja az 50-et és engedi a 90-et. Az, hogy ezt külön nem írja le a KRESZ, attól még így van, így használják.


Az egyik szabály (az egyes úttípusokra vonatkozó sebességhatár) alá van rendelve a másiknak. Nem véletlenül van ott az az bizonyos - általam többször idézett - "ha e rendelet másként nem rendelkezik" kitétel.
A táblánál (lakott terület vége) nem rendelkezett másként  :excl: Teljesen logikátlan, amit írsz. Azt elfogadod, hogy a lakott terület kezdetét jelző táblának van a sebességre vonatkozó hatálya, de a végét jelzőnek nincsen, pedig egyenértékű a kettő.
Mindegy, hagyjuk, látom nem győzzük meg egymást. Majd jön Trotter66 Úr és megmondja a tutit (mert látom Palaczk már inkább meg sem szólal  :lol:).

Visszatérve az eredeti problémához: adott a lakott terület vége felé, ahol már nem indokolt az 50-es korlátozás, egy 70-es tábla. Célja a forgalom gyorsítása, mivel nem veszélyeztet senkit. Ebből kiindulva miért is korlátozná a lakott területen kívül a sebességet, amikor előtte éppen megengedő szerepet töltött be??? Lehet, hogy a hiba bennem van, de ez teljesen értelmetlen és nem életszerű lenne. Te nem érzed ebben az ellentmondást?
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.28 23:52:19 írta Nagycitrom »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1983 Dátum: 2010.08.28 23:42:31 »
(..................)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1984 Dátum: 2010.08.29 00:05:55 »
De a másképpen rendelkezés csak az lehet, ha tételesen leírják - mint pl. ha a lakott terület táblával együtt van elhelyezve - hogy mi a másképpen rendelkezés.
Az sincs ám leírva, hogy azt kell betartani, amelyik az erősebb korlátozás - szerinted a lakott terület előtt kirakott 40-et a lakott terület kezdete nem oldja fel, de a 60-at igen, mernél a rendőrnél arra hivatkozni, hogy a lakott terület kezdete előtt egy 60-as tábla volt, pedig a logika ugyanaz!
Ha ezt feloldja, akkor a 40-et is, ez nem kártyajáték, hogy a kisebb mindent visz...
Pontosan leírják hol kezdődik és hol végződik a sebességkorlátozó tábla hatálya.  A "Lakott terület kezdete/vége" tábla nem módosítja a korábban kihelyezett sebességkorlátozást. Se a 40-et, se a 60-at. A példánál maradva: ha a rendőr nem fogadja el, hogy a lakott terület kezdet előtt 60-as tábla volt, akkor majd a bíró akit - elvileg - csak a jogszabályok korlátoznak és tudja is értelmezni azokat, majd az dönt. Adott esetben biztosan a javamra. A rendőrök meg természetes, hogy megpróbálkoznak sokmindennel, mert általában semmiféle hátrányuk nem származik abból, ha a polgárnak csak a bíróságok adnak igazat másodfokon. Ha minden vesztes pernél a rendőrről gombolnának le annyit, amennyire az állampolgárt meszelték volna el ha ő bukta volna el az ügyet, nos akkor csak egyértelműen tiszta helyzetben vegzálnák az embert.

Konkrét eset: volt kollégámat FerihegyII és FeihegyI között (70-es tábla még a lakott terület előtt) Vecsés területén 73 km/h-val lefényképezték. Amikor nekem elmondta az esetet, már késő volt a fellebbezéshez, mert már befizette a büntetést. Azóta a "Vecsés" tábla után két-három méterrel megjelent egy 50-es tábla, ami már egészen a kereszteződésig érvényes (onnan ismét 70-es tábla van). Nyilván nem véletlenül. Feltételezem, nem volt mindenki annyira jámbor mint a volt kollégám, és néhány vesztes per után rájöhettek, ha ott kaszálni akarnak (vagy - legyünk jóhiszeműek - a balesetveszélyes kereszteződés miatt korlátozni akarják a sebességet), akkor akkor a traffipaxon kívül be kell ruházni még egy 50-es táblára is.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1985 Dátum: 2010.08.29 00:16:00 »
Az egyik szabály (az egyes úttípusokra vonatkozó sebességhatár) alá van rendelve a másiknak. Nem véletlenül van ott az az bizonyos - általam többször idézett - "ha e rendelet másként nem rendelkezik" kitétel.
Igen, a rendelet másképp nem rendelkezik, korlátozta a lakott területen belül a sebességet. De hol korlátozta lakott területen kívül a sebességet? Sehol. Lényegtelen, hogy a lakott területen nem volt mi feloldja az általad idézett paragrafus szerint. Mivel a lakott terület megszűnt, megszűnt vele együtt az összes ott kiadott korlátozás.
A KRESZ szerint a korlátozást csak a kereszteződés és a feloldó tábla szünteti meg (a rövidebb szakaszt megadó kiegészítő táblától most tekintsünk el). Ha valahol kiraknak egy sebességkorlátozást, és utána az említett kettőből nem volt legalább az egyik, akkor az a korlátozás érvényes. Akár több, akár kevesebb mint amit a 26. §-ban írnak.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1986 Dátum: 2010.08.29 00:26:24 »
Az egyik szabály (az egyes úttípusokra vonatkozó sebességhatár) alá van rendelve a másiknak.
Ezt hol olvastad?
A 26. §-ban. "...ha e rendelet (ha nem lenne világos, a KRESZ a szóban forgó rendelet) másként nem rendelkezik...". Tehát ha a KRESZ-ben - más cikkelyben - a sebességhatárra vonatkozó rendelkezés található, akkor az érvényes, efféle rendelkezés hiányában meg a 26. §.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1987 Dátum: 2010.08.29 02:12:28 »

Az egyik szabály (az egyes úttípusokra vonatkozó sebességhatár) alá van rendelve a másiknak. Nem véletlenül van ott az az bizonyos - általam többször idézett - "ha e rendelet másként nem rendelkezik" kitétel.
A táblánál (lakott terület vége) nem rendelkezett másként  :excl: Teljesen logikátlan, amit írsz. Azt elfogadod, hogy a lakott terület kezdetét jelző táblának van a sebességre vonatkozó hatálya, de a végét jelzőnek nincsen, pedig egyenértékű a kettő.

Nem a táblánál, hanem a még a lakott területen, ott ahol a sebességkorlátozást kitették, ott rendelkezett a 26. §-tól eltérően, és ez a rendelkezés (kiegészítő tábla hiányában) az első kereszteződésig vagy a feloldó tábláig fennáll.
Valamit félreolvashattál. Én azt sem fogadom el (és ilyet tőlem nem tudsz idézni), hogy a "Lakott terület kezdete" megváltoztatná a korábbi - táblával jelzett - sebességkorlátozást. (Ha a korlátozás a 26. § alapján volt érvényben, az más helyzet, azon a "Lakott terület kezdete" valóban változtat.)
Ahol kiteszik a "Sebességkorlátozás" jelzőtáblát, ott azért szabad legfeljebb a táblán megjelölt sebességgel közlekedni, mert a KRESZ szerint azon "az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos." Így rendelkezik a 14. § (1) d pontja. Mivel az ilyen helyen van más - a megengedett sebességre vonatkozó - rendelkezés is, ezért a 26. § nem érvényes. A 26. § - saját maga által deklaráltan - csak akkor alkalmazható, ha a KRESZ ("e rendelet") bármely más része nem rendelkezik másképpen a megengedett legnagyobb sebességről. Azt, hogy a "Sebességkorlátozás" tábla hatálya meddig tart, a KRESZ azt is egyértelműen, világosan és pontosan szabályozza, és ebben a szabályozásban lakott területről szó sem esik.

Visszatérve az eredeti problémához: adott a lakott terület vége felé, ahol már nem indokolt az 50-es korlátozás, egy 70-es tábla. Célja a forgalom gyorsítása, mivel nem veszélyeztet senkit. Ebből kiindulva miért is korlátozná a lakott területen kívül a sebességet, amikor előtte éppen megengedő szerepet töltött be??? Lehet, hogy a hiba bennem van, de ez teljesen értelmetlen és nem életszerű lenne. Te nem érzed ebben az ellentmondást?

Szerintem is értelmetlen, de én úgy vélem, hogy ez a helyzet durva forgalomszervezési hiba. Ugye mindenki látott már útépítés miatt kitett, de az építkezés befejezése után is hetekig-hónapokig kint hagyott 30-as táblát. Az ugyanilyen értelmetlen, és sajnos az is létezik.
Te viszont - úgy tűnik - nem érzed azt az ellentmondást, hogy a még javában lakott területen kitett korlátozást már a lakott területen kívül feloldótáblával oldják fel. Mert az utóbbi időben ilyet is láttam néhányat. (Ne kérdezd hol, mert az elmúlt két héten jártam az ausztriai Großglockner Hochalpenstraße-n és voltam az erdélyi Szent Anna-tónál is. Ebben a viszonylag rövid időszakban összesen több mint háromezer kilométert vezettem, nincs mit csodálkozni, ha nem emlékszem a pontos helyekre. De arra igen, volt ilyen.)  
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.29 02:31:37 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1988 Dátum: 2010.08.29 03:19:43 »
De a másképpen rendelkezés csak az lehet, ha tételesen leírják - mint pl. ha a lakott terület táblával együtt van elhelyezve - hogy mi a másképpen rendelkezés.
Így van. Ezért a 26. § (2) bekezdésében pontosan le is írják. Csak el kell olvasni.

Az sincs ám leírva, hogy azt kell betartani, amelyik az erősebb korlátozás - szerinted a lakott terület előtt kirakott 40-et a lakott terület kezdete nem oldja fel, de a 60-at igen, mernél a rendőrnél arra hivatkozni, hogy a lakott terület kezdete előtt egy 60-as tábla volt, pedig a logika ugyanaz!
Ha ezt feloldja, akkor a 40-et is, ez nem kártyajáték, hogy a kisebb mindent visz...
Olvass vissza. Amit nekem tulajdonítasz azt én soha nem állítottam. (Az ellenkezőjét viszont igen!) Sem a 40-es sem a 60-as "Sebességkorlátozás"-t nem oldja fel a "Lakott terület kezdete/vége" tábla, azt kizárólag csak a 14. § (6) bekezdésben említett útkereszteződés vagy a (7) bekezdésben említett "Sebességkorlátozás vége" jelzőtábla teszi meg.
Ha nem volt közben kereszteződés (erre azért nem árt figyelni), akkor a rendőrnél a legnagyobb nyugalommal hivatkozhatok a lakott terület előtti 60-as táblára. Amennyiben az útszakasz érvényes "Sebességkorlátozás" tábla hatálya alatt áll, akkor 26. §-ban felsorolt korlátozások (50, 90, 130) a motorkerékpárokra, személygépkocsikra és a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű vagy annál kisebb gépkocsikra nem érvényesek; ezekkel és ott legfeljebb a táblával jelzett sebességgel szabad közlekedni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.29 03:23:49 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1989 Dátum: 2010.08.29 08:36:08 »
A lakott terület kezdete vagy vége egy másik útszakasz, ezt próbálom már magyarázni, emiatt nem vonatkozik egy másik útszakaszon lévő korlátozás. Azért kíváncsi lennék, ha a lakott terület előtt lévő pl 60-as korlátozó tábla miatt a lakott területre is ezzel a sebességgel hajtanál be és ott lenne trafi. Szerinted nem fotózna le? Szerintem simán és jogosan.
Még mindig úgy nézed a KRESZ-t hogy adott paragrafust nézel, pedig összességében kell.
Ezzel a logikával egy egyenrangú útkereszteződésben aki nekem jobbról kitolat, azt el kéne engednem????
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1990 Dátum: 2010.08.29 09:46:38 »
A 26. §-ban. "...ha e rendelet (ha nem lenne világos, a KRESZ a szóban forgó rendelet) másként nem rendelkezik...". Tehát ha a KRESZ-ben - más cikkelyben - a sebességhatárra vonatkozó rendelkezés található, akkor az érvényes, efféle rendelkezés hiányában meg a 26. §.
Ez nem azt jelenti.
music     

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1991 Dátum: 2010.08.29 10:03:42 »
Ha az meg nincs, akkor akár 20-30km-en keresztül mondjuk 30-al tötymörögjön mindenki, a szembejövők meg vígan 90-el, mert semmiféle korlátozás nincs????

Nem fogod elhinni, ismerek ilyet. A Vác-Rétság útvonalon (20 km) kettő ilyen is van. Az egyiknél a normál 90-es mellett 70 az egyik irányba, a másiknál pedig szintén 90/60. Egyik irányban van korlátozás, a másikban nincs.
Sőt Vácon éveken keresztül volt olyan, hogy 40-es korlátozás hosszan, de az egyik irányba.

Szóval ezt nem fogadom el, hogy mindkét irányban azonos korlátozás kell, mert számos eset van, amikor nem így van (direkt).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1992 Dátum: 2010.08.29 10:05:33 »
Értem amit mondtok, de ha kapok egy fotót (az említett helyen Badacsonynál állítólag szoktak fotózni, én még nem láttam), akkor a rendőrség elfogadja nekem, hogy a lakott terület vége tábla új útszakaszt jelent? Ezt mondjátok meg nekem tutira, viszont ha kapok egy fotót (járok még arra az idén), akkor ugye megírjátok nekem a fellebezést, illetve szétdobhatom a büntetést közöttetek?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1993 Dátum: 2010.08.29 10:23:43 »
Dobjunk föl egy új témát!
Azon gondolkodtam a minap, hogy a fokozottan védett természetvédelmi övezetbe miként lehet behajtani.
Adott, hogy a behajtási tilalom megszegőit 150 v 300ezer forintra büntethetik. (tájvédelmi körzet és nemzeti park esetén.) Viszont ha van olyan hely (konkrétan a Gemenci erdő) ahol van kiépített út, ami bevezet az erdőbe, de csak mondjuk 20 méter múlva van behajtani tilos tábla, akkor addig be lehet-e hajtani?
Valamint az is kérdés, hogy ott, ahol csak azt jelölik, hogy tájvédelmi körzet van vagy nemzeti park, de van út és nincs behajtani tilos, oda be lehet-e hajtani? Vagy a nemzeti park/tájv.körz. tábla magában jelöl behajtási tilalmat is?
És ha igen, akkor büntetés esetén lehetne-e arra hivatkozni, hogy nem volt jelölve a behajtási tilalom. :hmmmm:
Gabe 254.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1994 Dátum: 2010.08.29 10:45:30 »
A lakott terület kezdete vagy vége egy másik útszakasz, ezt próbálom már magyarázni, emiatt nem vonatkozik egy másik útszakaszon lévő korlátozás. Azért kíváncsi lennék, ha a lakott terület előtt lévő pl 60-as korlátozó tábla miatt a lakott területre is ezzel a sebességgel hajtanál be és ott lenne trafi. Szerinted nem fotózna le? Szerintem simán és jogosan.

Megfellebbezem és a bíróság gond nélkül felment. (Korábban írtam, hogy Vecsésen nem véletlenül jelent meg az 50-es sebességkorlátozás a "Lakott terület kezdete" tábla után.)

Még mindig úgy nézed a KRESZ-t hogy adott paragrafust nézel, pedig összességében kell.

Szerintem én nézem összességében - beleértve a mondatba beékelt kiegészítő rendelkezést is-, Te pedig még az általad beidézett szövegből is kihagytad.

Ezzel a logikával egy egyenrangú útkereszteződésben aki nekem jobbról kitolat, azt el kéne engednem????

Erre vonatkozóan nézd meg a 33. § (1) bekezdését. Nem a logika, hanem ezen cikkely alapján nem kell elsőbbséget adnod. (És még én nem nézem összességében a KRESZ-t  ;)
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.