Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304555 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1425 Dátum: 2009.01.10 18:06:59 »
Betolatni lehet, az nem tilos, kivéve ha egyirányú utcáról van. Most számomra egyértelműen az a helyzet, hogy aki kitolat, nem lehet elsőbbsége egy egyenrangú útkereszteződésben.
Pontosan!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Peti

  • Vendég
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1426 Dátum: 2009.01.11 14:56:13 »
No, akkor ezt túl is tárgyaltuk. :yes:
Kösz Srácok még1x!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1427 Dátum: 2009.01.24 10:36:04 »
Egy érdekes kérdést vetnék fel, amelyet ezek szerint magam is rosszul válaszoltam meg eddig. Az autójogász szerint - pl. az M7-en van ilyen a Velencei-tó környékén többször is - ha egy sebességkorlátozó tábla kiegészítő táblával van kihelyezve, a korlátozásra a kiegészítő tábla nincs hatással. Tehát az említett esetben száraz időben is lassítani kell a nemlétező vízátfolyásra való tekintettel. További példának hozza fel az útépítés miatti korlátozást, ha véget ért az építkezés, de a tábla még kint van, akkor is be kell tartani.
Értem, de nem értem, méghozzá két dolgot sem:
1. az útépítés miatti korlátozás átmeneti jellegű, de folyamatos, míg a vízátfolyás ugyan szakaszosan fellépő, de állandó probléma. A józan ész szerint a kettő nem vethető össze.
2. A várakozási tilalmak esetében a kiegészítő táblának térbeli és időbeli szűkítő hatálya lehet, ott miért jogos ez?
music     

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1428 Dátum: 2009.01.24 12:17:53 »
Azon a szakaszon én is mindig gondolkozom, mi legyen, a KRESZ tankönyvben sem szerepel konkrétan a tábla (legalábbis nem találtam), hasonló van, magyarázattal, mégpedig: piros háromszögben csúszós út illetve felkiáltó jel, alatta téglalapban az időjárás képe, hó illetve eső: "Ha az "Egyéb veszély" vagy a "Csúszós úttest" jelzőtáblák alatt a hóesésre vagy az esőzésre utaló kiegészítő táblák valamelyikét látja, akkor fokozott baleseti veszélyre ezen időjárási körülmények között kell számítania."
Ez alapján én úgy értelmezném, bár más a sebességkorlátozó mint a veszélyre figyelmeztető tábla, hogy a sebességet is akkor kell csökkenteni, amikor számíthatok vízátfolyásra. Ettől függetlenül én szoktam ott lassítani, az a kb. két alkalommal évente, amikor arra járok.

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1429 Dátum: 2009.01.25 16:54:47 »
Azon a szakaszon én is mindig gondolkozom, mi legyen, a KRESZ tankönyvben sem szerepel konkrétan a tábla (legalábbis nem találtam), hasonló van, magyarázattal, mégpedig: piros háromszögben csúszós út illetve felkiáltó jel, alatta téglalapban az időjárás képe, hó illetve eső: "Ha az "Egyéb veszély" vagy a "Csúszós úttest" jelzőtáblák alatt a hóesésre vagy az esőzésre utaló kiegészítő táblák valamelyikét látja, akkor fokozott baleseti veszélyre ezen időjárási körülmények között kell számítania."
Ez alapján én úgy értelmezném, bár más a sebességkorlátozó mint a veszélyre figyelmeztető tábla, hogy a sebességet is akkor kell csökkenteni, amikor számíthatok vízátfolyásra. Ettől függetlenül én szoktam ott lassítani, az a kb. két alkalommal évente, amikor arra járok.
A KRESZ nem ismeri a sebességkorlátozás táblákhoz alkalmazható kiegészítő táblák fogalmát. Ennek megfelelően a korlátozást nem lehet leszűkíteni bizonyos körülmények, pl. csapadékos időjárás esetére.
Ez eddig egyértelmű.
Az igazi kérdés számomra az, hogy ha ez egyszer így van, akkor hogyan lehet engedélyezni ilyen megtévesztő táblák kihelyezését? Pláne, hogy ezek a táblák évtizedes időtávlat óta kint vannak.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1430 Dátum: 2009.01.25 17:06:10 »
Azon a szakaszon én is mindig gondolkozom, mi legyen, a KRESZ tankönyvben sem szerepel konkrétan a tábla (legalábbis nem találtam), hasonló van, magyarázattal, mégpedig: piros háromszögben csúszós út illetve felkiáltó jel, alatta téglalapban az időjárás képe, hó illetve eső: "Ha az "Egyéb veszély" vagy a "Csúszós úttest" jelzőtáblák alatt a hóesésre vagy az esőzésre utaló kiegészítő táblák valamelyikét látja, akkor fokozott baleseti veszélyre ezen időjárási körülmények között kell számítania."
Ez alapján én úgy értelmezném, bár más a sebességkorlátozó mint a veszélyre figyelmeztető tábla, hogy a sebességet is akkor kell csökkenteni, amikor számíthatok vízátfolyásra. Ettől függetlenül én szoktam ott lassítani, az a kb. két alkalommal évente, amikor arra járok.
A KRESZ nem ismeri a sebességkorlátozás táblákhoz alkalmazható kiegészítő táblák fogalmát. Ennek megfelelően a korlátozást nem lehet leszűkíteni bizonyos körülmények, pl. csapadékos időjárás esetére.
Ez eddig egyértelmű.
Az igazi kérdés számomra az, hogy ha ez egyszer így van, akkor hogyan lehet engedélyezni ilyen megtévesztő táblák kihelyezését? Pláne, hogy ezek a táblák évtizedes időtávlat óta kint vannak.
Az ÁAK most nemrégiben táblázta át az autópályákat, megszüntette ezeket a kombinált táblákat. Lekerültek a kiegészítők és kicsit átvariálták a korlátozásokat. Vinkler-Virág András (ÁAK szóvivő) beszélt róla.

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1431 Dátum: 2009.01.25 17:33:25 »
Az ÁAK most nemrégiben táblázta át az autópályákat, megszüntette ezeket a kombinált táblákat. Lekerültek a kiegészítők és kicsit átvariálták a korlátozásokat. Vinkler-Virág András (ÁAK szóvivő) beszélt róla.
Kösz, ezt nem tudtam. Nem jártam arra mostanában.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1432 Dátum: 2009.01.25 20:20:29 »
Az ÁAK most nemrégiben táblázta át az autópályákat, megszüntette ezeket a kombinált táblákat. Lekerültek a kiegészítők és kicsit átvariálták a korlátozásokat. Vinkler-Virág András (ÁAK szóvivő) beszélt róla.
Kösz, ezt nem tudtam. Nem jártam arra mostanában.

Vicces. Ahelyett hogy életszerűen módosítanák a Kreszt (ti. bevezetnék a körülmény-függő sebességkorlátozást, ahogy arra számos más országban lehetőség van), inkább leszedik a táblákat - no comment  :no: ... Egy olyan szakaszon, ahol csak esőben indokolt a sebesség bizonyos szintre csökkentése, ugyan miért kellene száraz időben is lassabban menni?  :censored:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1433 Dátum: 2009.01.25 20:27:11 »
Vicces. Ahelyett hogy életszerűen módosítanák a Kreszt (ti. bevezetnék a körülmény-függő sebességkorlátozást, ahogy arra számos más országban lehetőség van), inkább leszedik a táblákat - no comment  :no: ... Egy olyan szakaszon, ahol csak esőben indokolt a sebesség bizonyos szintre csökkentése, ugyan miért kellene száraz időben is lassabban menni?  :censored:
Valóban ez lenne a normális eljárás.
Az ÁAK viszont csak ennyit tudott tenni. Felhívták a figyelmüket a problémára, ők pedig átalakították a táblázást a jelenlegi előírásoknak megfelelően. Annyi még pozitívum, hogy a beszámoló szerint - a végeredményt az utakon és sem láttam - áttekintették a helyzetet, csak ott tartották meg a sebességkorlátozást ahol a vízátfolyások ténylegesen előfordulnak (persze nyilván nem nyáron, napsütésben).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1434 Dátum: 2009.01.25 21:22:22 »
Vicces. Ahelyett hogy életszerűen módosítanák a Kreszt (ti. bevezetnék a körülmény-függő sebességkorlátozást, ahogy arra számos más országban lehetőség van), inkább leszedik a táblákat - no comment  :no: ... Egy olyan szakaszon, ahol csak esőben indokolt a sebesség bizonyos szintre csökkentése, ugyan miért kellene száraz időben is lassabban menni?  :censored:
Valóban ez lenne a normális eljárás.
Az ÁAK viszont csak ennyit tudott tenni. Felhívták a figyelmüket a problémára, ők pedig átalakították a táblázást a jelenlegi előírásoknak megfelelően. Annyi még pozitívum, hogy a beszámoló szerint - a végeredményt az utakon és sem láttam - áttekintették a helyzetet, csak ott tartották meg a sebességkorlátozást ahol a vízátfolyások ténylegesen előfordulnak (persze nyilván nem nyáron, napsütésben).

Aham, és ahol pl. télen havazásban extra síkosság várható, ott eztán kint lesz mondjuk a 80, általános jelleggel, egész évben  :ph34r: ? Életemben nem hallottam még ilyet  :nono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1435 Dátum: 2009.01.25 22:37:03 »
Eddig én is abban a hitben voltam, hogy pl pályán a 100-as tábla alatt lévő eső piktogram azt jelenti, hogy esőben 100. Száraz időben nem lassítottam  :wacko: Amúgy meg akkor semi értelmeezeknek a tábláknak ilyen kombinációban.
Remélem az osztrákoknál működik a kiegészítő tábla, mert száraz, napos időben ott sem lassítottam, ahol ezt jelezték  :sweatdrop:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1436 Dátum: 2009.01.26 07:25:49 »
Eddig én is abban a hitben voltam, hogy pl pályán a 100-as tábla alatt lévő eső piktogram azt jelenti, hogy esőben 100. Száraz időben nem lassítottam  :wacko: Amúgy meg akkor semi értelmeezeknek a tábláknak ilyen kombinációban.
Remélem az osztrákoknál működik a kiegészítő tábla, mert száraz, napos időben ott sem lassítottam, ahol ezt jelezték  :sweatdrop:

Persze, hogy műxik. A kiegészítő tábla határozza meg az egzakt szabályt, a tábla a generálist.
Tehát: Ha Hhalomnál átmássza, a pályán végig 80-as tábla van kint, ami a kiegészítő szerint a mittoménmennyi (talán 12??) to határ feletti LKW-kre vonatkozik. Tehát csak erre a méretosztályra, egyébként meg annyi amennyi a pályán.

Ugyanígy vonatkozik a csúszós úttestre is. Ha esik az eső, vagy hó, akkor életbelép a korlátozás, egyébként megnem. Így normális.

Magyarországon is így kellene a szabályokat értelmezni.  Szeretném én látni azt az eseményt, amely során engem egy ilyenért el akarnak marasztalni.
Akkor minek a kiegészítő tábla  alapjában véve????

A KRESZ, megy ugye alapjában véve EU norma.... :innocent:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1437 Dátum: 2009.01.26 09:09:22 »
Akkor minek a kiegészítő tábla  alapjában véve????
Le is szedték... :ph34r:
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1438 Dátum: 2009.01.26 12:47:52 »
Akkor minek a kiegészítő tábla  alapjában véve????
Le is szedték... :ph34r:
Aha, értem. Ez egyszóval baromság. :cry:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1439 Dátum: 2009.01.26 17:02:53 »
Aham, és ahol pl. télen havazásban extra síkosság várható, ott eztán kint lesz mondjuk a 80, általános jelleggel, egész évben  :ph34r: ? Életemben nem hallottam még ilyet  :nono:
Nyar kozepen volt ebbol egy kisebb porveres, hogy egy fickot megbuntettek, mert csuszos utszakaszos kiegeszitotabla miatt nem lassitott. Volt is egy kis attekiknto, hogy pl Ausztriaban ez miert mukodik nalunk meg miert nem.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX