Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304537 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1290 Dátum: 2008.09.29 09:44:10 »
Magyarorszagon keresztezodes utan ugye nem szokott lenni tilalom feloldo tabla?
Mire gondolsz? Éppen a kereszteződés feloldó erejű, tehát a korlátozást/tiltást kell újra kitenni.

Arra gondoltam, amit irtam, hogy keresztezodes utan van e kiteve feloldo tabla?
Mert logika nincs benne, hisz feloldja a keresztezodes... a digoknal viszont mindig ki van teve a feloldo tabla (ugy, hogy korlatozas csak a keresztezodes elott volt). Szoval jon a kerdes:
1. Logikatlanok ebben is...
2. Naluk nem old fel semmit "holmi" keresztezodes.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1291 Dátum: 2008.09.29 09:45:13 »
keresztezodes utan van e kiteve feloldo tabla?
Mert logika nincs benne, hisz feloldja a keresztezodes... a digoknal viszont mindig ki van teve a feloldo tabla (ugy, hogy korlatozas csak a keresztezodes elott volt). Szoval jon a kerdes:
1. Logikatlanok ebben is...
2. Naluk nem old fel semmit "holmi" keresztezodes.
Akkor viszont a 2.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1292 Dátum: 2008.09.29 16:58:01 »
Alapvetően azt kell tisztázni, hogy az az ominózus földút, az közút, vagy magánút.
1. Ha közút, akkor az általános szabályok szerint a KRESZ rendelkezései alapján a szilárd burkolatú út a fölérendelt, a földút az alárendelt út.
2. Ha magánút, akkor a közútra való rácsatlakozásnál elsőbbséget kell adni a közúton közlekedőknek. (a magánút lehet szilárd is akár, míg a közút lehet földút is extrém helyzetben!!!)

Az útkereszteződés minden korlátozó, és tiltó táblát ab ovo felold!  El szokták felejteni, hogy az autópálya felcsatlakozás is útkereszteződés!!!
(megállni tilos, megfordulni tilos, sebességkorlátozás, legkisebb  sebesség stb)

Magyarul a traktoros szabályt sértett, amikor kihajtott eléd, ha az Téged ilyen manőverre kényszerített. Szabályos akkor lett volna, ha Neked csak lassítani kellett volna.

A traktoros meg ne játszon önkéntes rendőrt, hogy ki jampizik és ki nem, adja meg az elsőbbséget és kész! Téged majd a taraffipax elkap, ha nem 30-al méssz, hanem többel, de ehhez neki semmi köze!

Azt hiszem összefoglaltam mindent.

De a vastagított rész csak közutak kereszteződésére vonatkozik, ha jól emlékszem. Jól emlékszem? Mert ha nem így lenne, akkor tényleg minden xaros ideiglenes földút után újra ki kéne rakni minden korlátozó táblát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1293 Dátum: 2008.09.29 17:06:19 »
Na, gyorsan utána is néztem, és ezt találtam:

"Út: a gyalogosok és a közúti jármûvek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetõleg magánterület (a közforgalom elõl el nem zárt magánút).
Az utak többsége közterületen fekszik, ezek a közutak, míg magánszemélyek területén elhelyezkedõ utak a magánutak. Ez utóbbiak lehetnek közforgalom elõl elzárt magánutak is.

Útkeresztezõdés: két vagy több útnak azonos szintben való keresztezõdése, egymásba torkollása, ill. elágazása."


Eszerint nem csak közút és közút kereszteződése minősül útkereszteződésnek, ergo a tilalmakat oldja közút és magánút kereszteződése is.

Most már csak az a kérdés, hogy mi minősül útnak? Mert pl. a már említett, két szántó közötti ideiglenes dűlő szerintem tutira nem - az teljesen életszerűtlen lenne, nem mellesleg tiltó táblák erdejének kéne állnia minden országút szélén  :wacko: ...

Igazából azt kell hogy mondjam: nem lettem okosabb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1294 Dátum: 2008.09.29 18:07:43 »
No pont ebből van egy jó kis pere az egyik havernak, ugyanis az útról nem látható, hog yaz a bizonyos út közút, vagy egy kapubejáró, ugyani a valóságban ez utóbbi, de az épület benn van az erdőben, kerítés pedig kintről nem látható, mert előtte van eg yfasor.
Papíron magánút, ami végén ott a kapu, tehát közforgalom elõl elzárt magánút, de az eleje, mivel nem ott a kapu, nincs elzárva. - A gyereket meg 94-el lefotózták, a rendőrök meg közölték vele, hogy ott biza 60-volt - ami igaz , de utána jött az ominozus bejáró
-Most van az ügyvédnél a téma; ö elment a helyszínre, készített eg yhalom fotót, szerinte tiszta ügy lesz!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1295 Dátum: 2008.09.29 19:28:28 »
Magyarorszagon keresztezodes utan ugye nem szokott lenni tilalom feloldo tabla? Vagy csak en nem emlexem jol?
A hetvegen vettem eszre, hogy a digoknal, keresztezodes utan is kirakjak a feloldo tablakat. Mindig, kivetel nelkul. Akkor itt nem oldja a keresztezodes, vagy tulbiztositjak a dolgot ???
Az osztrákoknál is van ilyen.  :yes:
Magyarhonban nincs, max előzni tilost oldanak fel.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1296 Dátum: 2008.09.30 11:01:35 »
Magyarorszagon keresztezodes utan ugye nem szokott lenni tilalom feloldo tabla? Vagy csak en nem emlexem jol?
A hetvegen vettem eszre, hogy a digoknal, keresztezodes utan is kirakjak a feloldo tablakat. Mindig, kivetel nelkul. Akkor itt nem oldja a keresztezodes, vagy tulbiztositjak a dolgot ???
Az osztrákoknál is van ilyen.  :yes:
Magyarhonban nincs, max előzni tilost oldanak fel.

Mert az osztrákok precízek. Ott egy megállni tilos táblát is feloldanak "Ende" kiegészítőtáblával. Ha kell, akkor két méterenként teszik a korlátozó-tiltó illetve feloldó táblákat. Ott nincsen vita, mert egyértelmű a helyzet.
Idehaza meg ismerni, alkalmazni, és betartani kellene a szabályokat. Meg világossá tenni, hogy mettől meddig is mi. Ennyi a véleményem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

leszilaci

  • Vendég
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1297 Dátum: 2008.09.30 11:07:00 »
Mert az osztrákok precízek. Ott egy megállni tilos táblát is feloldanak "Ende" kiegészítőtáblával. Ha kell, akkor két méterenként teszik a korlátozó-tiltó illetve feloldó táblákat. Ott nincsen vita, mert egyértelmű a helyzet.
Idehaza meg ismerni, alkalmazni, és betartani kellene a szabályokat. Meg világossá tenni, hogy mettől meddig is mi. Ennyi a véleményem.
meg itthon nem kellene,h "eltünjenek" a táblák, főleg ami "álúmínyiúmbó' váán"

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1298 Dátum: 2008.09.30 11:13:13 »
Azért ez milyen durva... Összefoglaltunk mindent, és még mindig kérdőjel van a végén. Mindenki óvakodjon a fölutaktól.
Felkeresek egy jogászt ez ügyben :shifty:
kisa
born to ride

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1299 Dátum: 2008.09.30 15:39:42 »
Azért ez milyen durva... Összefoglaltunk mindent, és még mindig kérdőjel van a végén. Mindenki óvakodjon a fölutaktól.
Felkeresek egy jogászt ez ügyben :shifty:

A válasz egyértelmű, leírtam, illetve az én és Palaczk Nagymester HSZ-ben benne van:

Közút: minden olyan út, ami közforgalom előtt meg van nyitva, tehát a magánút is, ha az a nyilvánosság előtt meg van nyitva. Ez lehet földből, murvából akármiből, a lényegen nem változtat, csak az elsőbbségi viszonyokon. Ezek pedig: szilárd és nem szilártburkolatú úttest. Ennyi. :1eye:

Ha a közforgalom jogszerűen használja, akkor azon a KRESZ szabályai érvényesek. Lásd madaras teszkó területe...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1300 Dátum: 2008.09.30 21:18:49 »
Azért ez milyen durva... Összefoglaltunk mindent, és még mindig kérdőjel van a végén. Mindenki óvakodjon a fölutaktól.
Felkeresek egy jogászt ez ügyben :shifty:

A válasz egyértelmű, leírtam, illetve az én és Palaczk Nagymester HSZ-ben benne van:

Közút: minden olyan út, ami közforgalom előtt meg van nyitva, tehát a magánút is, ha az a nyilvánosság előtt meg van nyitva. Ez lehet földből, murvából akármiből, a lényegen nem változtat, csak az elsőbbségi viszonyokon. Ezek pedig: szilárd és nem szilártburkolatú úttest. Ennyi. :1eye:

Ha a közforgalom jogszerűen használja, akkor azon a KRESZ szabályai érvényesek. Lásd madaras teszkó területe...

A probléma az a kapubejáró, ami az útról nem állapítható meg egyértelműen, hogy az. - merthogy az úton 90-el haladva előre nézel, és nem azt lesed, hogy az adott darab a fasor mögött kapuban végződik, vagy megy tovább!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1301 Dátum: 2008.09.30 21:38:11 »
Egy érdekes szituációhoz kérek véleményt. Előrebocsátom, hogy tudom, hogy szabálytalan voltam, arra vagyok kíváncsi, hogyha karambol lett volna, kizárólag engem vonnak felelősségre, avagy a másik felet is.

Adva van egy többszörös egyenrangú kereszteződés, (csak jobbkézszabály játszik), próbáltam felvázolni, de félreértéseket elkerülendő leírom, a forgalmi viszonyokat. Íme:

A konkrét szituációban csak a 2, 3, 4, 5 számmal jelölt irányok játszanak szerepet, de azért rajzoltam le a teljes rendszert, hogy érthető legyen, miért merült fel bennem az elsőbbségadás elmulasztása.

Tehát a 2-sel jelölt útszakasz egyirányú, csak a kereszteződésből kifelé lehet azon menni tovább az 1 irányba. A 3 kétirányú utca, a 4 egyirányú de a kereszteződés felé, az 5 kétirányú, ahol is a kereszteződés felé csak úgy lehet jönni, ha valaki az 1 felől balra befordulva jön. Elsőbbséget adnia kell annak, aki 5-ből 3-ba megy (a 4-ből jövőnek), aki 4 felől jön(a 3-ból jövőnek), aki 3-ból 5-n át 6-ba megy(az 1-ből jövőnek).

Én az 1-ből 5 át a 3-ba mentem. Azt szoktam általában, hogy amikor a 2-sel egyvonalba érek, benézek, jön-e valaki a 4-ből, (mert ha nem jön, akkor az 5-nél nem fogok megállni jobbkezet adni, hiszen nincs kinek... Ebben kétségtelenül van némi rizikó, hiszen kb. 3 mp-ig nem látom az ominózus utcát). Most is így volt, és jött egy autó, de még elég messze volt. Amikor az 5-be értem, láttam, hogy a 3-ból is érkezik egy autó, tehát nem álltam meg, mert egyrészt a 4-ből jövő jármű még nem érhetett oda, másrészt neki úgyis meg kell állnia, és meggyőződnie, hogy a 3-ból tényleg nem jön senki. (Ehhez tényleg meg kell állni, mint ahogy nekem is meg kellett volna, ha nem néztem volna be korábban.) Mint sejthető, az történt, hogy a 4 felől érkező kocsi (egy körbespojlerezett Impreza volt) odaért - ergo nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel közéekedett, mert akkor fizikailag lehetetlen lett volna odaérnie - és esze ágában nem lett volna elsőbbséget adnia a 3 felől érkező autónak, de mivel én addigra már a kereszteződésben voltam, hatalmas dudálás kíséretében satuzva megállt.
Összefoglalva a szitut: ő nem adta meg az elsőbbséget a tőle jobbről érkező kocsinak, de baromi szerencséjére miattam fékeznie kellett, és így mégiscsak rákényszerült erre. Én nem adtam meg az elsőbbséget a Subarunak, amire annyi alapom volt, hogy 3 mp-cel korábban úgy tűnt, nem találkozhatunk össze. A kereszteződéshez így is hamarabb érkeztem, de nem annyival, hogy előtte az ő fékezése nélkül - amire én joggal számíthattam, hiszen a Subarunak is elsőbbségadási kötelezettsége van - átjussak. Ha mégis összecsattanunk, mit állapítanának meg?


« Utoljára szerkesztve: 2008.09.30 21:41:37 írta music »
music     

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1302 Dátum: 2008.09.30 22:09:31 »
Egy érdekes szituációhoz kérek véleményt. Előrebocsátom, hogy tudom, hogy szabálytalan voltam, arra vagyok kíváncsi, hogyha karambol lett volna, kizárólag engem vonnak felelősségre, avagy a másik felet is.
Az a kérdés, hogy ki ütközik kivel? Ha mindhárman, akkor felelősségre vonnak Téged is, a Subarut is. Ha csak Ti ketten (mert pl. a 3-ból jövő kocsi meg tud állni), akkor csak Téged, mert az ütközésben részt vevő autók közül egyértelműen a Subarunak lett volna elsőbbsége.
A joggyakorlat szerint önmagában az, hogy valaki túllépi, akár jelentősen túllépi a sebességkorlátozást, ill. nem ad elsőbbséget egy harmadik félnek, nem befolyásolja az ő javára fennálló elsőbbségi viszonyokat.
Egyébként, ha annak ellenére, hogy takarásból jöttél elé, ráadásul olyan irányból, ahová elvileg nem kellett volna néznie, meg tudott állni, akkor nem jöhetett olyan nagy sebességgel, mint ahogy leírtad, azt gondolom.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1303 Dátum: 2008.09.30 22:19:39 »
Egyébként, ha annak ellenére, hogy takarásból jöttél elé, ráadásul olyan irányból, ahová elvileg nem kellett volna néznie, meg tudott állni, akkor nem jöhetett olyan nagy sebességgel, mint ahogy leírtad, azt gondolom.
Két dolog. Ő egy szűk utcából jött, ahol még az 50 is sok, és mivel nagyon ismerem az összes utcát azon a környéken, pontosan tudom, hogy 3 mp alatt normál sebességgel nem érhetett volna a kereszteződéshez. A másik, természetesen valamennyire lassított, hiszen ha megnézed a rajzot, bármerre is akar továbbmenni, mindenképpen irányt kell változtatnia - a 3 és 1 utca közt kb. 5 méter van. De a csikorgó fékezés bizonyítja, hogy megállni nem állt szándékában.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.30 22:36:38 írta music »
music     

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1304 Dátum: 2008.09.30 22:23:46 »
Na, gyorsan utána is néztem, és ezt találtam:

"Út: a gyalogosok és a közúti jármûvek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetõleg magánterület (a közforgalom elõl el nem zárt magánút).
Az utak többsége közterületen fekszik, ezek a közutak, míg magánszemélyek területén elhelyezkedõ utak a magánutak. Ez utóbbiak lehetnek közforgalom elõl elzárt magánutak is.

Útkeresztezõdés: két vagy több útnak azonos szintben való keresztezõdése, egymásba torkollása, ill. elágazása."


Eszerint nem csak közút és közút kereszteződése minősül útkereszteződésnek, ergo a tilalmakat oldja közút és magánút kereszteződése is.

Most már csak az a kérdés, hogy mi minősül útnak? Mert pl. a már említett, két szántó közötti ideiglenes dűlő szerintem tutira nem - az teljesen életszerűtlen lenne, nem mellesleg tiltó táblák erdejének kéne állnia minden országút szélén  :wacko: ...

Igazából azt kell hogy mondjam: nem lettem okosabb.

Na én okos vagyok. :D
Jelentem a magyar közútnál van a egy-két nyalánkság Közutak Tervezése Út 2-1.201/4.8.3.2.1. Jelzőlámpás forgalomirányítás nélküli, nem körforgalmi csomópont kialakítása saját sávon előírás,Szintbeli Csomópontok méretezése és tervezése Út 2-1.214/4.2.4.1 ágazati szabványban.
Mint tudjuk a jogharmoziáltság hiánya miatt az ágazati szabvány a mérvadó bárminemű törvény esetén ez legyen Kpm-BM,ÖMT egyebek. :D

Egyébként minden olyan útcsatlakozás hivatalosan annak minősül mi rendszeres gépjármű forgalamat folytat.A düllő út közút találkozása is útcsatlakozásnak minősülne ezügyben mert ha nem lenne a 2 nyom ami rendszeres forgalmat feltételez akkor éppen akár szántónak,rétnek,legelőnek nevezhetnónk.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16