Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304520 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

ratman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1185 Dátum: 2008.05.07 14:15:10 »
Srácok, nekem elöl B rendszámom van, forgalmiba is bepecsételve. Úgy hallottam vkitõl viszont, hogy ez idén már nem legális akkor sem, ha engedélyes, a kresz változások miatt. Tud errõl valaki bõvebbet ?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1186 Dátum: 2008.05.07 19:32:04 »
Idézetet írta: "ratman"
Srácok, nekem elöl B rendszámom van, forgalmiba is bepecsételve. Úgy hallottam vkitõl viszont, hogy ez idén már nem legális akkor sem, ha engedélyes, a kresz változások miatt. Tud errõl valaki bõvebbet ?


Jelenleg is hatályosak a kiadott "B"-s rendszámok, csak a "D" jelûnél volt változás, az alábbiak szerint:

"Ha a rendszámtábla felszerelésére nincs elegendõ hely, vagy ha a rendszámtábla az átlagosnál nagyobb sérülési veszélynek van kitéve (pl. autóversenyzés), a közlekedési hatóság igazolása alapján engedélyezhetõ kettõ darab "B" típusú rendszámtábla felszerelése, illetve a "D" típusú rendszámtáblának (öntapadó fólia) a jármû elején történõ alkalmazása.
Ezt a változtatott típusú rendszámtáblát a telephely vagy a lakhely szerint illetékes okmányirodában lehet megrendelni.
Fontos információ: Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2004 május 1.-tõl a „D” típusú (öntapadó fólia) rendszám mérete megváltozott. A 35/2000 (XI.30.) számú BM rendeletben meghatározott új méret 520 X 110 mm."

Itten vannak a hatályos rendszámok, hátha valakit érdekel:

A – normál méret (európai szabvány: 520 mm * 110 mm) (általában szgk)
B – kis méret (két soros motorkerékpárra: 240 mm * 130 mm) (motorok, illetve amerikai normás hátfallal rendelkezõ gk.-k)
C – normál méret (két soros: 280 mm * 200 mm) (tgk. hátul)
D – matrica, csak elõre (európai szabvány: 520 mm * 110 mm)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ratman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1187 Dátum: 2008.05.08 13:58:39 »
Kösz szépen! Akkor megnyugodtam.
Btw, én ugyan nem versenyzek, de az elsõ lökhárító gyári kialakítása olyan, hogy pontosan illik rá a B rendszám. Ez így szép és esztétikus, örülök, hogy elintézte az elõzõ tulaj.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1188 Dátum: 2008.07.04 16:03:28 »
Emlékeim szerint, ha egy olyan lámpás kereszteződés van, ahol az egymásnak szemből jövőknek egyszerre van (tele)zöldjük, s ha én jobbra kis ívben fordulok, akkor a velem szemből balra forduló (tehát ugyanoda akar menni, ahova én) köteles engem elengedni függetlenül attól, hogy ahová befordulunk, az az útszakasz hány sávos. Tehát ha két sáv van, akkor sem lehet azt csinálni, hogy én a külsőbe, ő a belsőbe fordul.
Én tudom rosszul, vagy mások?
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1189 Dátum: 2008.07.04 16:09:28 »
Emlékeim szerint, ha egy olyan lámpás kereszteződés van, ahol az egymásnak szemből jövőknek egyszerre van (tele)zöldjük, s ha én jobbra kis ívben fordulok, akkor a velem szemből balra forduló (tehát ugyanoda akar menni, ahova én) köteles engem elengedni függetlenül attól, hogy ahová befordulunk, az az útszakasz hány sávos. Tehát ha két sáv van, akkor sem lehet azt csinálni, hogy én a külsőbe, ő a belsőbe fordul.
Én tudom rosszul, vagy mások?

En mintha ugy emlekeznek, hogy mivel nem keresztezitek egymas utjat, mivel neki szabalyszeruen a belsobe, Neked meg szabalyszeruen a kulsobe kell sorolnod, ezert nincs is ertelme kinek van elsobbsegerol beszelni. Azt hiszem... de biztos van aki jobban tudja.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1190 Dátum: 2008.07.04 16:32:03 »
Ehhez képest a busz mindig elenged...
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1191 Dátum: 2008.07.04 16:35:37 »
Emlékeim szerint, ha egy olyan lámpás kereszteződés van, ahol az egymásnak szemből jövőknek egyszerre van (tele)zöldjük, s ha én jobbra kis ívben fordulok, akkor a velem szemből balra forduló (tehát ugyanoda akar menni, ahova én) köteles engem elengedni függetlenül attól, hogy ahová befordulunk, az az útszakasz hány sávos. Tehát ha két sáv van, akkor sem lehet azt csinálni, hogy én a külsőbe, ő a belsőbe fordul.
Én tudom rosszul, vagy mások?

Nekem is íyg rémlik, hogy nincs meghatározva, 8hacsak nincs külön felcsíkozva az íve a kanyarodásnak) hogy hova kanyarodj, ha van egy többsávos, ahova rámész, és ott szaggatott vonalak vannak, akkor a 4. sávba is jobbra kiívbe fordulsz, és a szembőljövőnek kötelessége megvárni, hogy hova mész. - persze 4 sávnál nem csinálja az ember, de kettőnél elég sokszor van, hogy a távolabbiba fordulsz kisívben.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1192 Dátum: 2008.07.04 16:43:30 »
Emlékeim szerint, ha egy olyan lámpás kereszteződés van, ahol az egymásnak szemből jövőknek egyszerre van (tele)zöldjük, s ha én jobbra kis ívben fordulok, akkor a velem szemből balra forduló (tehát ugyanoda akar menni, ahova én) köteles engem elengedni függetlenül attól, hogy ahová befordulunk, az az útszakasz hány sávos. Tehát ha két sáv van, akkor sem lehet azt csinálni, hogy én a külsőbe, ő a belsőbe fordul.
Én tudom rosszul, vagy mások?

Nekem is íyg rémlik, hogy nincs meghatározva, 8hacsak nincs külön felcsíkozva az íve a kanyarodásnak) hogy hova kanyarodj, ha van egy többsávos, ahova rámész, és ott szaggatott vonalak vannak, akkor a 4. sávba is jobbra kiívbe fordulsz, és a szembőljövőnek kötelessége megvárni, hogy hova mész. - persze 4 sávnál nem csinálja az ember, de kettőnél elég sokszor van, hogy a távolabbiba fordulsz kisívben.

Na ebben viszont teljesen biztos vagyok hogy helytelen.  :no:
Ha nincs felfestes, akkor balra nagyivben a legbelso savba kell sorolnod, jobbra kisivben pedig a legkulsobe.  :yes: Ezert tuzbe merem tenni a kezem.
Ha van felfestes, akkor as teszta.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1193 Dátum: 2008.07.04 16:47:35 »
Ehhez képest a busz mindig elenged...

A kresz egy idealizalt dolog  ::) Te megbizol pl az autostarsaidban?  :whistling: Nemhinnem  :no:
A busz nem akar osszetorni, mert esetleg tul nagy, a kerdeses keresztezodes meg tul kicsi.
Vagy nem tudja, hogy ha nincs felfestve, akkor hova kell szabalyszeruen kanyarodni, vagy Te hova fogsz. Ezert is szabaly az, amit az elozoben leirtam, mert akkor ilyen esetben a buszos is tudja te hova kanyarodsz, es te is tudod, hogy hova a buszos.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1194 Dátum: 2008.07.04 16:56:56 »
Nekem úgy rémlik, hogy mindig a hozzád közelebb eső sávba kell kanyarodni.  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1195 Dátum: 2008.07.04 17:04:46 »
Emlékeim szerint, ha egy olyan lámpás kereszteződés van, ahol az egymásnak szemből jövőknek egyszerre van (tele)zöldjük, s ha én jobbra kis ívben fordulok, akkor a velem szemből balra forduló (tehát ugyanoda akar menni, ahova én) köteles engem elengedni függetlenül attól, hogy ahová befordulunk, az az útszakasz hány sávos. Tehát ha két sáv van, akkor sem lehet azt csinálni, hogy én a külsőbe, ő a belsőbe fordul.
Én tudom rosszul, vagy mások?

Nekem is íyg rémlik, hogy nincs meghatározva, 8hacsak nincs külön felcsíkozva az íve a kanyarodásnak) hogy hova kanyarodj, ha van egy többsávos, ahova rámész, és ott szaggatott vonalak vannak, akkor a 4. sávba is jobbra kiívbe fordulsz, és a szembőljövőnek kötelessége megvárni, hogy hova mész. - persze 4 sávnál nem csinálja az ember, de kettőnél elég sokszor van, hogy a távolabbiba fordulsz kisívben.

Egyebkent nezz meg ilyen esetben egy tanulo kocsit. Szepen tartja magat ahhoz, amit az oktato okit (balra nagyiv legbelso, jobbra kisiv legkulso, ha ugy tetszik akkor a legkozelebbi ::)). Mogotte meg persze senki nem igy tesz mert turelmetlen, bujkal! Emiatt persze meg van love a tanulo, ha ra 100 meterre van egy keresztezodes es O ott balra szeretne fordulni de most epp a legkulsobe van (jobbra kisivben kanyarodott ra az utra). Ha mindenki szabalyos lenne, akkor tudna savot valtani, hisz mogotte is mindenki a legkulsobe kanyarodna, es utana iranyjelzovel(!) sorolnanak beljebb.
Ez logikus.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1196 Dátum: 2008.07.04 17:47:54 »
Ehhez képest a busz mindig elenged...

Ha a busz balra nagyívben fordul akkor ők általában szeretnek a külsőbe menni egyböl. Talán mert így nem kell annyira tekerni a kormányt. Vagy nem fordul a busz olyan ívet nem tudom. De ami viszont érdekes, hogy amikor van olyan kereszteződés, hogy járdasziget is védi a jobbra fordulót. Sőt a szélső sáv az ő sávjából lesz. Akkor is kiteszik a háromszöget a szélső sávba. Ezt viszont nem értettem. Mert kinek kell elsőbbséget adnom ha haladok a sávomban? Aztán egyszer láttam olyant, hogy busz balra nagy ív majd a járdasziget végénél bevág a külsőbe és közben ledudálja az onnan jövőt. Szóval ezt nem értem ennek miért kell így lenni.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1197 Dátum: 2008.07.06 22:41:03 »
Emberek otóber 22.-i karambolom óta senkinek se hiszek.Áprilisban kirendelt műszaik szakértő mai napig nem adta le a véleményét.
Én vittem egy igazságügyi szakértői véleményt,de hát eddig a dolog nincs lezárva. :(
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1198 Dátum: 2008.07.07 12:14:27 »
Sziasztok!

Egy elméleti kérdés: zöldterületen parkolás miatt közterületfelügyelet büntet
                         de ha jól tudom ez kivétel az objektív felelősség alól
                        tehát mondhatja az ember, hogy nyilatkozattételt megtagadja mert hozzátartozó bla-bla?
elméleti kérdés
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

Peti

  • Vendég
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1199 Dátum: 2008.07.07 19:12:42 »
Sziasztok!

Egy elméleti kérdés: zöldterületen parkolás miatt közterületfelügyelet büntet
                         de ha jól tudom ez kivétel az objektív felelősség alól
                        tehát mondhatja az ember, hogy nyilatkozattételt megtagadja mert hozzátartozó bla-bla?
elméleti kérdés

Ez régen se volt kivétel, ilyen esetben mindig az üzembentartó fizet. Régen is most is...