Nem is gondoltam volna, hogy ilyen lavinát indíítok el ezze az új topiccal... :-)
Néhány szót ejtenék akkor a konvoj előzéséről.
Aki azt mondta, hogy nem lehet, illetve szabad konvojt előzni, annak igaza van. Azonban a konvoj fogalmát tisztázni kellene. A konvoj szó, egy szleng, ami nem mást jelent esetünkben, mint egy olyan biztosított járműoszlopot, (továbiakban: VJO) mely elején és végén felvezető, illetve záró autó halad. Ilyen gyakori jműoszlop a katonai, vagy túlméretes, túlsúlyos jármű(vek).
Tehát esetünkben semiféleképen nem nevezhetjük konvojnak az egymás után haladó, de nem feltétlen azonos célú, és nem együvé tartozó járművek sorát.
Eből az következik, hogy a folyamatosan sorban haladó és nem VJO -nak minősülő járműveket lehet folyamatosan előzni, ha anak egyéb feltételei fentállnak. Ugyanakkor azt is le kell szögezni, hogy a folyamatosan haladó járművek a követési távolságot be kell, hogy tartsák. Egy nagy általánosságban gyakorlatilag azt jelenti, hogy a saját hosszának megfelelő távolságot kell(ene) tartani(a) az előtte haladóhoz képest. Ebből az következik, hogy ha előzésbe vagy és valami előre nem látott veszélyhelyzet alakul ki, akkor minden további nélkül be tudsz sorolni a sorba.
Ez az elmélet. A gyakorlat meg ami leírtatok
Még egy mondat a konvojhoz: Ha mi megyünk a Toyotás bulira A Szentendrei úttól csapatostól, az sem minősül konvojnak, bár egy céllal, egy útiránnyal megyünk. Persze ettől még hívhatjuk Toyota-konvojnak... :-)