Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1298253 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6540 Dátum: 2017.10.30 22:47:56 »
~ 1 órával ezelőtt lehet traffiba szaladtam... :( ilyen sötétben (minta tehénben) meddig látnak el?

Szemben parkolt az út szélén a Yeti, parklámpával. 300 méterre lehettet előttem 3 autó, őket közelítettem óra szerint 110-120 között, a Yeti 500 méterre lehetett, mire a 3 autó elhaladt a Yeti mellett már 95-100 körül voltam óra szerint. Kérdés, hogy 3 lámpa szembe-fénye mellett, már át tudott-e rám "zoomolni", mikor a távolság is még legalább 300 méter?

Mentségem (bár az nincs), hogy Oh.-Szentes oda-vissza olyan ramaty az út, hogy nagyon "megörültem" a tavaly felújított 47-esnek (Oh-Csorvás).

Mai napig nem jött semmi, holnap lesz 2 hete... szerintem megúsztam :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6541 Dátum: 2017.11.01 12:36:10 »
Mai napig nem jött semmi, holnap lesz 2 hete... szerintem megúsztam :)
Megnyugodni 3 hónapig biztosan nem lehet, utána is csak fokozatosan.
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6542 Dátum: 2017.11.01 12:42:04 »
Mai napig nem jött semmi, holnap lesz 2 hete... szerintem megúsztam :)

Stresszejé' csak nyugodtan tizedes! :hug: A közúti zsandárok nem felejtenek hamar! :) :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6543 Dátum: 2017.11.01 14:06:19 »
Tegnap este majdnem elütöttem egy bácsit a zebrán. Sötétedés után, szürke épület előtt, fekete ruhában - akkor vettem észre amikor már elindult. 1m-el a zebra után tudtam megállni - konkrétan ha nincs hová félrerántani a kormányt (tehát ha jött volna a szembesávban autó) akkor vagy Ő hal meg, vagy én.
Előbbi esetben - azzal együtt, hogy nyilvánvalóan én is hibáztam - vajon mi lenne a bírósági verdikt?

Konkrétan a KRESZ csak azokon a helyeken írja elő a gyalogosnak, hogy akkor kelhet át ha nem zavarja a járműveket, ahol nincs elsőbbsége (tehát zebrán vagy az átkelés helyére bekanyarodó jármű esetén) Ha ezt szó szerint vesszük, akkor a zebrán bármilyen klörülmények között ütök el egy gyalogost, én vagyok a hunyó..

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6544 Dátum: 2017.11.01 15:54:29 »
... akkor a zebrán bármilyen klörülmények között ütök el egy gyalogost, én vagyok a hunyó..
Gyakorlatilag igen.
Kivéve talán ha 120-szal rohant át vagy láthatatlansági kabát volt rajta.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6545 Dátum: 2017.11.01 18:06:35 »
Gyakorlatilag igen.
Kivéve talán ha 120-szal rohant át vagy láthatatlansági kabát volt rajta.
meg akkor sem ha autosnak zöld gyalognak piros és lelép eléd a marhája... csak legyen egy autos kamera onlájn v szemtanu.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6546 Dátum: 2017.11.01 22:25:46 »
Tegnap este majdnem elütöttem egy bácsit a zebrán. Sötétedés után, szürke épület előtt, fekete ruhában - akkor vettem észre amikor már elindult. 1m-el a zebra után tudtam megállni - konkrétan ha nincs hová félrerántani a kormányt (tehát ha jött volna a szembesávban autó) akkor vagy Ő hal meg, vagy én.
Előbbi esetben - azzal együtt, hogy nyilvánvalóan én is hibáztam - vajon mi lenne a bírósági verdikt?

Konkrétan a KRESZ csak azokon a helyeken írja elő a gyalogosnak, hogy akkor kelhet át ha nem zavarja a járműveket, ahol nincs elsőbbsége (tehát zebrán vagy az átkelés helyére bekanyarodó jármű esetén) Ha ezt szó szerint vesszük, akkor a zebrán bármilyen klörülmények között ütök el egy gyalogost, én vagyok a hunyó..

Angliában kötelező megállni ha gyalogos akar átkelni (cserébe alig van zebra),de még itt is úgy működik, hogy megáll a gyalogos, megállnak az autók, elindul a gyalogos. Nem kényszerítenek intenzív fékezésre.
A bíróság szerint akkor tettél eleget a kellő óvatosságnak, ha a sebességed nem nagyobb, mint 30, ha megkülönböztető jelzést használsz 60.
Ha elütsz valakit nem feltétlenül hal meg, 30 km/h ig elég jók a kilátások, de ha meghal a zebrán ott felfüggesztett börtöntől indul a licit.
Jól értem, kikerültél egy gyalogost és mégis megálltál?

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6547 Dátum: 2017.11.02 08:04:57 »
Jól értem, kikerültél egy gyalogost és mégis megálltál?
Mikor megláttam őt, tapostam a fékre(ABS dolgozott durván), amikor láttam hogy az kevés lesz, akkor "elrántottam" a kormányt, így a zebra után állt meg az autó. Megnéztem nincs-e baja és mentem tovább. Mikor állt az autóm, ő már sétált tovább át a zebrán - mint mondtam idős bácsi volt, még az is lehet hogy fel sem fogta mi történt.
Kb. 10m volt a fékút, tehát 40 körül mehettem.


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6549 Dátum: 2017.11.02 12:56:34 »
http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/elkeszult-a-nagy-magyar-autopalya-korkepunk-igy-vezetnek-mas-autosok.10.266735.html
A mit kellene lépni, hogy javuljon a helyzet részből hiányolom azt az opciót, hogy "be kéne tartatni a szabályokat". Lehet akármeddig emelni a büntetéseket, de amíg a lebukási esély nulla, addig nyugodtan lehet akárhogyan közlekedni. Amíg a kocsik közt nincsenek _civil_ elfogó autók folyamatosan, addig nyugodtan lehet 200-al cikcakkolni, elég a telepített traffipax előtt 130-ra lassítani. Követési távolság a másik. Valamiért nem mérik, pedig az autópálya balesetek nagy része ráfutásos eset a belső sávban..

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6550 Dátum: 2017.11.02 13:33:18 »
Személyes tapasztalatom (mostanában rendszeresen pályázok) hogy a legbunkóbbak nem a "román, török, szerb és bolgár" rendszámúak, hanem a németek. Tényleg. A németek nem ismerik a jobbra tartást. Ők szívesen inkább konvojban cammognak 105-el a belsőben, miközben a külső tök üres. A románok, szerbek, stb. szinte mindig jobbra tartanak, fölöslegesen nem maradnak bent.

Már nem egyszer elmentem tolakodó németek mellett a külsőben 130-al, egyszerűen nem értem ezeket.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6551 Dátum: 2017.11.02 17:18:56 »
A mit kellene lépni, hogy javuljon a helyzet részből hiányolom azt az opciót, hogy "be kéne tartatni a szabályokat". Lehet akármeddig emelni a büntetéseket, de amíg a lebukási esély nulla, addig nyugodtan lehet akárhogyan közlekedni. Amíg a kocsik közt nincsenek _civil_ elfogó autók folyamatosan, addig nyugodtan lehet 200-al cikcakkolni, elég a telepített traffipax előtt 130-ra lassítani. Követési távolság a másik. Valamiért nem mérik, pedig az autópálya balesetek nagy része ráfutásos eset a belső sávban..
Az átlagsebességmérés elsőre megtenné.
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6552 Dátum: 2017.11.02 18:14:14 »
Személyes tapasztalatom (mostanában rendszeresen pályázok) hogy a legbunkóbbak nem a "román, török, szerb és bolgár" rendszámúak, hanem a németek. Tényleg. A németek nem ismerik a jobbra tartást. Ők szívesen inkább konvojban cammognak 105-el a belsőben, miközben a külső tök üres. A románok, szerbek, stb. szinte mindig jobbra tartanak, fölöslegesen nem maradnak bent.

Már nem egyszer elmentem tolakodó németek mellett a külsőben 130-al, egyszerűen nem értem ezeket.
Németeknél van kötelező jobbra tartás? Amcsiknál pl. tudom, hogy nincs.

Az átlagsebességmérés elsőre megtenné.
Ja, jó kezdés lenne. Jó kérdés, hogy miért nem lépik meg. A hardver adott hozzá, a szoftveres feldolgozás is megtörténik a matrica érvényességének ellenőrzéséhez. Innentől kezdve egy órán belüli  programozói munka lenne egy scriptet írni ami két kamera által leolvasott idő-koordinátákból átlagsebességet számol és a túllépett értékeket egy külön adatbázisba továbbítja az összes kapcsolódó adattal együtt. Jó kérdés, hogy miért nem csinálják meg?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6553 Dátum: 2017.11.02 19:13:28 »
Személyes tapasztalatom (mostanában rendszeresen pályázok) hogy a legbunkóbbak nem a "román, török, szerb és bolgár" rendszámúak, hanem a németek. Tényleg. A németek nem ismerik a jobbra tartást. Ők szívesen inkább konvojban cammognak 105-el a belsőben, miközben a külső tök üres. A románok, szerbek, stb. szinte mindig jobbra tartanak, fölöslegesen nem maradnak bent.

Nem lehet, hogy ezek a német rendszámos autók nagy többsége is ezen felsorolt országok vendégmunkásai, akik éppen szabadságra tartanak?  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6554 Dátum: 2017.11.02 19:19:24 »
Van jobbra tartás náluk. Az átlagsebesség mérést pedig 0 toleranciával kéne alkalmazni, itt nincs helye jogászkodásnak, mindenki tudja, hogy az egyenes vonalú egyenletes mozgás csak elméletben létezik, hosszabb távon   bőven a kívánt átlag fölött kell menni ahhoz, hogy az létre jöjjön.
music