Van egy régóta magamban feltett kérdés, aki tud rá választ az adja meg. Adott egy 30 km/h-s övezet, több utcából áll, de végeredményben tisztán látható mind a bemeneteleknél, ill. a kimeneteleknél is, hogy seb. korl. van. Mi van akkor, ha én mint utas utazok be,(lehet épp alszok), kifele viszont én vezetek, (lehet napok múlva is.) Számon kérhető rajtam, hogy nem vagyok tisztában azzal, hogy korlátozott zónába közlekedem esetleg 40 km/h-val. Remélem érthetően tettem fel a kérdésem.
Szerintem mindenkeppen szamon kerheto vagy. Erre is ra lehet huzni, hogy a torveny nem tudasa nem mentesit a betartasa alol.
De nezzunk masik peldat: ha teszem azt a garazsbol/kocsibejarobol/tetszolegesen behelyettesitheto helyrol egy egyiranyu utcaba allsz ki, es a forgalommal szemben kezdesz el haladni, akkor vajon felelossegre vonhatnak erte? Termeszetesen. Nem tehetnek minden kapu/bejaro ele tablat egyiranyu utca jelzessel.
Vagy: egy ismerosod megker, hogy vidd el az autojat A pontbol B pontba. Ha megallit a rendor, mert nem mukodik a (fek)lampa/iranyjelzo/lejart a muszaki/stb... vajon felelossegre vonhat? Te vezeted az autot, a KRESZ leirja, hogy indulas elott miket kell ellenorizni. Ha nem tetted meg, az nem a jarmu tulajdonosanak a felelossege, hanem a tied.
Szamos hasonlo peldat lehetne meg hozni, ez csak ketto volt, de velemenyem szerint aki vezet, az, aki szamon kerheto a szabalyok figyelmen kivul hagyasaert. Hogy ez nem odafigyelesbol vagy nem tudasbol tortenik, az mar lenyegeben mindegy, maximum egy esetleges buntetesnel lehet jelentosege.