Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1303047 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6345 Dátum: 2017.05.02 11:19:37 »
maga az akció nem tűnt olyan vészesnek (már amennyire ilyen látószögből meg lehet ítélni), nekem itt a "rejtett rendőr" ami érdekes... na, abból kellene jó sok nálunk a jelenlegi 0db helyett, hogy hatékonyan ki lehessen szűrni az idiótákat, nem pedig a kilóméterről látható háromlábúak meg az útszélén lemeszelő forgalmit ellenőrzők.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6346 Dátum: 2017.05.02 12:11:16 »
maga az akció nem tűnt olyan vészesnek (már amennyire ilyen látószögből meg lehet ítélni), nekem itt a "rejtett rendőr" ami érdekes... na, abból kellene jó sok nálunk a jelenlegi 0db helyett, hogy hatékonyan ki lehessen szűrni az idiótákat, nem pedig a kilóméterről látható háromlábúak meg az útszélén lemeszelő forgalmit ellenőrzők.
:hug: :hug: :hug: :hug:

Ez így van! Nagyon király lenne!

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6347 Dátum: 2017.05.02 12:17:29 »
Nem igazán értem, mi a problémája a rendőrnek. Magam nem csinálnék ilyet, de attól még nálam az ilyen nem veri ki az ingerküszöböt. Kicsit rámenős, de nem szabálytalan: indexelt is, nem több sávot váltott egyszerre. Ennyi.
Aki meg sok helyet hagy maga előtt, az számítson rá, hogy bejönnek elé.
Hát az, hogy mennyire tolerálható az ilyesmi az sok szubjektív mindentől függ, ezért nehezen bűntethető szerintem.
- lehet valaki rosszul van a kocsiban és a baloldali vészleálló sávban tud csat megállni (ki tudja miért oda esett a választás).
- lehet hogy ez lehajtó sáv lesz és utolsó pillanatban jött rá hogy neki az kell (ez is bunkóság, de azért van ilyen)
Mindezektől függetlenül azért figyelni illene ha van valaki a kocsiban aki rosszullétre hajlamos, akkor már előre figyelek arra hogy bármikor könnyen ki tudjak állni, illetve nem bambulok el lehajtósáv előtt. Én általában beengedem őket, és azt szeretném ha engem is beengednének. Havonta 1x fordul elő hogy kiverem valakinél a biztosítékot és rámlámpáz hogy ez mi volt.
Aki nyomulós stílusban szlalomozik ilyen helyen azt én kevésbé tolerálom, nem is szoktam beengedni.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6348 Dátum: 2017.05.02 12:32:18 »
Nem igazán értem, mi a problémája a rendőrnek. Magam nem csinálnék ilyet, de attól még nálam az ilyen nem veri ki az ingerküszöböt. Kicsit rámenős, de nem szabálytalan: indexelt is, nem több sávot váltott egyszerre. Ennyi.
18-21 másodpercnél látszik a sávosztásból a táv és később mikor kerüli a kamerás látod a kocsi hosszát. Kint is él az a szabály, hogy nem kényszeríthetsz mást fékezésre vagy az irányának a megváltoztatására. Attól, hogy indexel miközben fékezésre kényszerít, még nem lesz szabályos, akkor sem ha van előtte fél kocsinak hely.
Hatalmas különbség, hogy kint nincs útszéli igazoltatás. Ha szabályosan közlekedsz, soha a büdös életben nem állít meg rendőr. Fugitive-search és hasonlók persze kivétel.

maga az akció nem tűnt olyan vészesnek (már amennyire ilyen látószögből meg lehet ítélni), nekem itt a "rejtett rendőr" ami érdekes... na, abból kellene jó sok nálunk a jelenlegi 0db helyett, hogy hatékonyan ki lehessen szűrni az idiótákat, nem pedig a kilóméterről látható háromlábúak meg az útszélén lemeszelő forgalmit ellenőrzők.
:yes: :yes: :yes:
Útszéli vámszedés helyett kiválló lenne.



music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6349 Dátum: 2017.05.02 13:14:34 »
18-21 másodpercnél látszik a sávosztásból a táv és később mikor kerüli a kamerás látod a kocsi hosszát. Kint is él az a szabály, hogy nem kényszeríthetsz mást fékezésre vagy az irányának a megváltoztatására.
Ez rendben van, de nekem úgy tűnik, hogy a rendőr azért fékez, mert előtte gyorsított (tán épp azért, hogy fékezhessen), tehát ha defenzíven vezetett volna, nem kellett volna fékeznie. Egész pontosan szinte végig nyomja a féket, aztán egy fél mp-re elengedi, és mintha gyorsulna, aztán megint fékez.  Nem arról van szó, hogy a másik féktávon bevág elé, hanem az indexel, és amikor úgy tűnik, hogy van hely, akkor húz be, hanem kicsit a rendőr is arra játszott, hogy csakazértse, és aztán még büntetett is.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 13:16:34 írta music »
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6350 Dátum: 2017.05.02 13:33:08 »
Én pontosan ugyanezt a szitut játszottam el Bécsben pár hónapja. Sávot kellett volna váltanom, mert kanyarodni kellett volna. De valahogy mindig olyan necces hely volt csak, ahova nem nyomtam be a kocsit. Egyszer végre volt egy kicsivel nagyobb hely, index, sávváltás, majd a villogó felkerült a mögöttem levő Turan tetejére (az elé mentem be, matrica-villogó nélküli rendőr autó volt). 70 EUR volt az eset és nagyon fájt. 
BP-en egy sima sávváltás lett volna, nagyobb helyre ne is számíts (de kisebbre is berakják egy pillanat alatt)  :wacko:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6351 Dátum: 2017.05.02 16:04:38 »
Én pontosan ugyanezt a szitut játszottam el Bécsben pár hónapja. Sávot kellett volna váltanom, mert kanyarodni kellett volna. De valahogy mindig olyan necces hely volt csak, ahova nem nyomtam be a kocsit. Egyszer végre volt egy kicsivel nagyobb hely, index, sávváltás, majd a villogó felkerült a mögöttem levő Turan tetejére (az elé mentem be, matrica-villogó nélküli rendőr autó volt). 70 EUR volt az eset és nagyon fájt. 
BP-en egy sima sávváltás lett volna, nagyobb helyre ne is számíts (de kisebbre is berakják egy pillanat alatt)  :wacko:
Én ilyenkor megállok és kirakom az indexet. Mindig akad valaki aki megáll állóra és beenged. Felesleges tolakodni, ha látják hogy nem vagy erőszakos, akkor inkább beengednek. Persze nyilván nem autópályán játszom el az ilyesmit.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6352 Dátum: 2017.05.02 16:19:23 »
Én ilyenkor megállok és kirakom az indexet. Mindig akad valaki aki megáll állóra és beenged. Felesleges tolakodni, ha látják hogy nem vagy erőszakos, akkor inkább beengednek. Persze nyilván nem autópályán játszom el az ilyesmit.
Egy 50-60nal közlekedő folyamatos kocsisornál nem fékezek állóra, mert onnan végképp reménytelen átsorolni a szintén ennyivel haladó sávba.
Egyébként ez a megoldás miért kevésbé tolakodás, mint folyamatosan indexelve várni, hogy beengedjenek? A sávváltás egyáltalán miért tolakodás?  :hmmmm:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6353 Dátum: 2017.05.02 16:35:54 »
Én ilyenkor megállok és kirakom az indexet. Mindig akad valaki aki megáll állóra és beenged. Felesleges tolakodni, ha látják hogy nem vagy erőszakos, akkor inkább beengednek. Persze nyilván nem autópályán játszom el az ilyesmit.
Azért ha sokáig arra vársz, hogy majd egyszer valaki beenged, akkor lehet teljesen feltartod a középső sort. Vagy megállsz mire mind a 10e autó elhalad melletted a belső sávba. :devil: Szoval valamennyiére be kell kéretődzni,és (kis) fékezés árán ki szabad kényszeríteni, csak nem úgy hogy veszélyeztesd a másikat.
De ez esetben lényeges, hogy nem azért sorolt be, hogy gyorsabban előrébb jusson (a két jobb sáv gyorsabban haladt) hanem elöl balra kellett sorolni (valamiért).

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6354 Dátum: 2017.05.02 21:00:49 »
Egy 50-60nal közlekedő folyamatos kocsisornál nem fékezek állóra, mert onnan végképp reménytelen átsorolni a szintén ennyivel haladó sávba.
Egyébként ez a megoldás miért kevésbé tolakodás, mint folyamatosan indexelve várni, hogy beengedjenek? A sávváltás egyáltalán miért tolakodás?  :hmmmm:
Tolakodás akkor van ha akkor is ráhúzod a kormányt amikor látod, hogy nem enged be. Addig nem mehetsz át míg valaki nem enged be önszántából, mert mindenkinek a saját sávjában elsőbbsége van. Az, hogy valaki beenged maga elé, azzal lemond ezen elsőbbségi jogáról, de nem szabad rákényszerítened erre. Ennyi az egész.
Amúgy meg egy kocsisorban előbb-utóbb mindig adódik max fél perc alatt olyan helyzet, amikor úgy is át lehet sorolni hogy senki sem mond le az elsőbbségi jogáról (azaz senki se kell beengedjen), mert mindig van olyan, aki a normál követési távolság 2-3 szorosát tartja maga előtt, oda simán be lehet sorolni kockázatmentesen.
Arra kell figyelni, hogy ne utolsó 20 méteren próbáljon valaki átsorolni, mert abból valóban necces helyzetek alakulhatnak ki, mint hogy meg kell állni mindenkinek. Ami tök fölösleges és tényleg balesetveszélyes.

« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 21:07:18 írta robi (Robi) »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6355 Dátum: 2017.05.03 06:50:42 »
Én pontosan ugyanezt a szitut játszottam el Bécsben pár hónapja. Sávot kellett volna váltanom, mert kanyarodni kellett volna. De valahogy mindig olyan necces hely volt csak, ahova nem nyomtam be a kocsit. Egyszer végre volt egy kicsivel nagyobb hely, index, sávváltás, majd a villogó felkerült a mögöttem levő Turan tetejére (az elé mentem be, matrica-villogó nélküli rendőr autó volt). 70 EUR volt az eset és nagyon fájt. 
BP-en egy sima sávváltás lett volna, nagyobb helyre ne is számíts (de kisebbre is berakják egy pillanat alatt)  :wacko:
Ebből az derül ki, hogy itthon mennyivel több az agresszió, s ezáltal az általános ingerküszöb is mennyire odébb van.
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6356 Dátum: 2017.05.03 10:24:21 »
Tolakodás akkor van ha akkor is ráhúzod a kormányt amikor látod, hogy nem enged be. Addig nem mehetsz át míg valaki nem enged be önszántából, mert mindenkinek a saját sávjában elsőbbsége van. Az, hogy valaki beenged maga elé, azzal lemond ezen elsőbbségi jogáról, de nem szabad rákényszerítened erre. Ennyi az egész.
Amúgy meg egy kocsisorban előbb-utóbb mindig adódik max fél perc alatt olyan helyzet, amikor úgy is át lehet sorolni hogy senki sem mond le az elsőbbségi jogáról (azaz senki se kell beengedjen), mert mindig van olyan, aki a normál követési távolság 2-3 szorosát tartja maga előtt, oda simán be lehet sorolni kockázatmentesen.
Arra kell figyelni, hogy ne utolsó 20 méteren próbáljon valaki átsorolni, mert abból valóban necces helyzetek alakulhatnak ki, mint hogy meg kell állni mindenkinek. Ami tök fölösleges és tényleg balesetveszélyes.
Helyismeret nélkül egy külföldi rendszámú kocsival nem mindig tudsz nagyon előre gondolkodni.  ;)
Bár szerintem Bécsben a magyar rendszámom ilyen szempontból nem ez a kategória, hanem éppen az ellenkezőjét váltja ki az ottaniakból, legalábbis ezt tapasztalom (gondolom van előzménye és van előítélet)  :censored:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6357 Dátum: 2017.05.03 12:09:32 »
Helyismeret nélkül egy külföldi rendszámú kocsival nem mindig tudsz nagyon előre gondolkodni.
Hát pont akkor, amikor helyismeret hiányával közlekedik az ember, érdemesebb a rámenős vezetési stílus helyett óvatosabb tempót felvenni, és akkor marad idő mindenre, illedelmes viselkedés mellett is  :flowers:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6358 Dátum: 2017.05.03 16:34:22 »
Hát pont akkor, amikor helyismeret hiányával közlekedik az ember, érdemesebb a rámenős vezetési stílus helyett óvatosabb tempót felvenni, és akkor marad idő mindenre, illedelmes viselkedés mellett is  :flowers:
Tényleg nem kötekedek, de ez eléggé meddő tanács volt (mondhatnám, kössz Csoki, sokat segítettél! )  ;) És tudom, itt mindenki másként cselekedett volna, csak én voltam az agresszív állat  :surrender:
Ausztriában nem vagánykodik az ember, mert ott nincs sebesség tolerancia, mint nálunk, és nem kell 100 értékelhető fotó, hogy ott helyben megvágjanak gyorshajtásért. Ott sarkosan betartok mindent. Tehát ott minden volt, csak rámenős viselkedés nem. Nem volt túl hosszú útszakasz, amin sávot kellett volna váltani és igen, későn eszméltem, hogy a 4 sávból mi merre megy tovább. Mondom, helyismeret nélkül vét az ember ilyen hibákat. Tehát tényleg vagy megállok a középső sávban (biztosan piszkosul díjazták volna 70-es seb. korlátozásnál a mögöttem haladók) vagy vagy átsorolok. Mondom, nem volt necces, nem kellett beleugrania a fékbe, igaz, fékeznie kellett. De hol közlekednek olyan követési távolsággal egy nagyvárosban, hogy anélkül tudjál sávot váltani???
Szóval messze volt a "balesetveszélyes szitut okozott" kategóriától, hogy ezért ott helyszíni azonnali 70 EUR kp bírságot kelljen fizetni. Amíg nem fizetsz, nem mész tovább (nem ám csekk vagy utalás vagy ilyesmi, kp és kész, addig a forgalmid a rendőrnél marad). Tehát ez bő 20 ezres bírság  volt azért, amit BP-en szinte MINDEN sávváltásnál kioszthatnának. És mivel kártyával kellett kp EUR-t felvennem, az árfolyam finoman szólva is brutális volt, kb 25e Ft-ra jött ki a vége.
Simán benne volt a magyar rendszám a dologban. Ugyanis sokkal jobban érdekelte a rend őrét, hogy hol dolgozom Bécsben, ugyanis vagy 3x megkérdezte (nem nagyon akarta elhinni, hogy nem vagyok fekete munkás). A szitut csak felületes mondta el, arra sok szót nem pazarolt, a munkahelyem jobban érdekelte.
Na mindegy, kicsit túltoltuk ezt a témát, úgy érzem, lépjünk tovább.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.03 16:36:45 írta Nagycitrom »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6359 Dátum: 2017.05.03 17:50:32 »
Tényleg nem kötekedek, de ez eléggé meddő tanács volt (mondhatnám, kössz Csoki, sokat segítettél! )  ;) És tudom, itt mindenki másként cselekedett volna, csak én voltam az agresszív állat  :surrender:
Ausztriában nem vagánykodik az ember, mert ott nincs sebesség tolerancia, mint nálunk, és nem kell 100 értékelhető fotó, hogy ott helyben megvágjanak gyorshajtásért. Ott sarkosan betartok mindent. Tehát ott minden volt, csak rámenős viselkedés nem. Nem volt túl hosszú útszakasz, amin sávot kellett volna váltani és igen, későn eszméltem, hogy a 4 sávból mi merre megy tovább. Mondom, helyismeret nélkül vét az ember ilyen hibákat. Tehát tényleg vagy megállok a középső sávban (biztosan piszkosul díjazták volna 70-es seb. korlátozásnál a mögöttem haladók) vagy vagy átsorolok. Mondom, nem volt necces, nem kellett beleugrania a fékbe, igaz, fékeznie kellett. De hol közlekednek olyan követési távolsággal egy nagyvárosban, hogy anélkül tudjál sávot váltani???
Szóval messze volt a "balesetveszélyes szitut okozott" kategóriától, hogy ezért ott helyszíni azonnali 70 EUR kp bírságot kelljen fizetni. Amíg nem fizetsz, nem mész tovább (nem ám csekk vagy utalás vagy ilyesmi, kp és kész, addig a forgalmid a rendőrnél marad). Tehát ez bő 20 ezres bírság  volt azért, amit BP-en szinte MINDEN sávváltásnál kioszthatnának. És mivel kártyával kellett kp EUR-t felvennem, az árfolyam finoman szólva is brutális volt, kb 25e Ft-ra jött ki a vége.
Simán benne volt a magyar rendszám a dologban. Ugyanis sokkal jobban érdekelte a rend őrét, hogy hol dolgozom Bécsben, ugyanis vagy 3x megkérdezte (nem nagyon akarta elhinni, hogy nem vagyok fekete munkás). A szitut csak felületes mondta el, arra sok szót nem pazarolt, a munkahelyem jobban érdekelte.
Na mindegy, kicsit túltoltuk ezt a témát, úgy érzem, lépjünk tovább.

Máskor mond azt, hogy IX. Berzirke, Berggasse 9....  :)


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.