Szia!
4AFE - 4AGE konverzió szerintem nem lehetséges. A blokk ugyanaz (4A), de más más csatlakozási pontokkal rendelkeznek, tehát a felfűzés nem igazán megoldható. Venni kell egy GE-t és azt befaragni. Ez egyszerűbb feladat.
A motorról nagyjából annyit érdemes tudni, hogy 2 alapverzió létezik:
MAP szenzoros és AFM (légtömegmérős)
MAP = 124HP @ 145Nm
AFM = 115HP @ 145Nm (üzemanyagtakarékosabb verzió is egyben)
(ha láttad a gyorsulási versenyt, ott ZDoman az 1.6os kategóriát egy ilyen motorral szerelt Corolla GTSsel nyerte, én pedig záróként mentem ellene egyet és simán adtam neki jópár autóhosszot) Tehát a mai napig felveszi a versenyt a legjobb 1.6 motorokkal.
(Kb. 8,5-8,9 et gyorsul 100ra, és 200 körül van vége az AE86 kaszniban)
Nekem személyszerint MAPos motorom van és amióta faragjuk, hozzávetőleges le is adja a gyári teljesítményét, ami nem rossz egy '83 évjáratú aggregáttól.
Nagyon jól autózható motor, a TVISnek köszönhetően 3000-7500ig kigyensúlyozott nyomaték leadással rendelkezik.
Tuning szempontjából is a mai napig az egyik, ha nem a legkedveltett az 1.6L osztályban.
A Formula Atlantic versenysorozatban is ez a motor szolgáltatja az alapot, ott maximum 240 lóerő leadására képes. (még anno Jacques Villeneuve is hajtott ilyent)
Nekünk egyenlőre megfelel a gyári teljesítmény 110-130HP, majd jövőre ha már nagyon belejövünk talán beleássuk magunkat a motor építésébe is olyan 150-160 lóerő eléréséhez.
Dióhéjban ennyi,
Üdv,
Z