Szerző Téma: Avensis Touring Sports 2.0 D-4D T27 - 2015  (Megtekintve 1136 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

prikib

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Executive (2015)
Avensis Touring Sports 2.0 D-4D T27 - 2015
« Dátum: 2023.10.17 23:21:50 »
Avensis Touring Sports 2.0 D-4D T27 - 2015- Vélemények?

2023. októberében egy Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Executive T27,  2015-ös évjáratú autó vásárlása előtt állok és igyekszem a lehető legtöbb infót begyűjteni a konkrét típusról. Soha nem volt még dízeles autóm, igazából ettől tartok a legjobban. Költséges lehet ennek a típusnak a fenntartása? Ti megvásárolnátok 2023-ban 4.500.000 forintért ezt a típusú Toyotát? Ennek a 2015-ös BMW 2.0-ás motornak a meghibásodásra komoly kockázat lehet?

Az autóról: A 8 éves futás alatt 172E km-nél gyári motorcseréje volt az autónak, azóta az új motor 110E km-t ment. Ellenőrizhető, biztos forrásból vásárolnám meg. Az autó csak autópályán ment, garázsban tartott, Márka szervizben szervizelt és gyönyörű szép állapotban van.

Nektek milyen tapasztalataitok vannak? Ti belevágnátok az üzletbe?  ::)

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis Touring Sports 2.0 D-4D T27 - 2015
« Válasz #1 Dátum: 2023.10.18 07:24:28 »
1. Biztos nem fért be 1 témába sem, kellett az új :(
2. Nekem csak 1.8 benzinessel van tapasztalatom, csupa jó :)
3. 172-nél cserélték a motort (pedig úgy használták ahogy a nagykönyvben meg van írva, most 110 van az újban... ergo ~60-at még ki kéne bírnia

Viccet félretéve a T27 kiforrott autó, a BMW-től származó motor sem rossz (én nem ismerem, esetleg nem ez az amibe a szívóoldalon bele szokott potyogni a csappantyú?!?!) Nagy kérdés, hogy neked mire kell, hol - mennyit mennél vele? (eddig nem volt dízeled) Ezeknél egy turbó, egy koromszűrő, nagynyomású... vagy egy komplett motor sokmillióba lehet, kb bármikor.
Azt tudom: a benzinesnek kb a kuplungcsere a legnagyobb szívás anyagilag, de az is kopóalkatrész, tehát időnként kijön. :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis Touring Sports 2.0 D-4D T27 - 2015
« Válasz #2 Dátum: 2023.10.18 07:40:53 »
Biztosan nagyon leegyszerűsítem, de:
Egy 2015-ös autó, amiben a motor 172 ezres autópályás futás (gyakorlatilag igen kímélő üzemmód, mondjuk egy városi használathoz  képest) alatt motorcserés, eleve nem megbízható/kiforrott/stb. szerintem, hacsak a user nem spórolt az olajcseréken keményen. Az újban meg már van 110 ezer, vagyis egy 8 éves autóban 282 ezer, aztán az új motor mennyire megbízhatóbb, ki tudja, lehet ebben is van még 60 ezer aztán esetleg kuka, nekem annyira sok a 4,5 misi, meg miért is akarják vajon elpattintani. A kocsi többi része milyen állapotban lehet, az a kettővel előző mondatban felvetett dologtól nagyban függ, bár a T27 többi része talán oké 8 évesen.
Persze nem titok, én nem vagyok dízelpárti, ám próbálok logikusan következtetni abból, amit tudok az ügyről  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2023.10.18 07:46:37 írta vd1234 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis Touring Sports 2.0 D-4D T27 - 2015
« Válasz #3 Dátum: 2023.10.18 11:34:26 »

Az autóról: A 8 éves futás alatt 172E km-nél gyári motorcseréje volt az autónak, azóta az új motor 110E km-t ment. Ellenőrizhető, biztos forrásból vásárolnám meg. Az autó csak autópályán ment, garázsban tartott, Márka szervizben szervizelt és gyönyörű szép állapotban van.

Ez az infó kitől van?
Egy tulajdonos volt?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis Touring Sports 2.0 D-4D T27 - 2015
« Válasz #4 Dátum: 2023.10.18 21:51:45 »
Biztosan nagyon leegyszerűsítem, de:
Egy 2015-ös autó, amiben a motor 172 ezres autópályás futás (gyakorlatilag igen kímélő üzemmód, mondjuk egy városi használathoz  képest) alatt motorcserés, eleve nem megbízható/kiforrott/stb. szerintem, hacsak a user nem spórolt az olajcseréken keményen. Az újban meg már van 110 ezer, vagyis egy 8 éves autóban 282 ezer, aztán az új motor mennyire megbízhatóbb, ki tudja, lehet ebben is van még 60 ezer aztán esetleg kuka, nekem annyira sok a 4,5 misi, meg miért is akarják vajon elpattintani. A kocsi többi része milyen állapotban lehet, az a kettővel előző mondatban felvetett dologtól nagyban függ, bár a T27 többi része talán oké 8 évesen.
Persze nem titok, én nem vagyok dízelpárti, ám próbálok logikusan következtetni abból, amit tudok az ügyről  :hmmmm:
Ezt olvasva felbugyogott bennem az ex t27 dízelem esete... :cry:
Visszagondolva az esetemre azt sejtem, hogy a blokkban áthúzott a hűtővíz, így a kartergáz vízgőzös lett. A turbóra rávezetett vizes kartergáz nem adott megfelelő kenést a turbó tengelyének, s így az megadta magát. (15ezrenként cseréltem benne az olajat.)
Ps. szvsz ez a topic témája az ave III-ba való.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis Touring Sports 2.0 D-4D T27 - 2015
« Válasz #5 Dátum: 2023.10.18 22:03:20 »
Ezt olvasva felbugyogott bennem az ex t27 dízelem esete... :cry:
Visszagondolva az esetemre azt sejtem, hogy a blokkban áthúzott a hűtővíz, így a kartergáz vízgőzös lett. A turbóra rávezetett vizes kartergáz nem adott megfelelő kenést a turbó tengelyének, s így az megadta magát. (15ezrenként cseréltem benne az olajat.)
Ps. szvsz ez a topic témája az ave III-ba való.
Kb igen. Az a blokk nem a minőség bajnoka (nem a tied, hanem a posztban említett 2 literes BMW blokk).