Szerző Téma: Védelem  (Megtekintve 108889 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Védelem
« Válasz #45 Dátum: 2005.07.14 14:53:44 »
Idézetet írta: "Agyarka"
Állítólag ki lehet kerülni a váltókat (talán csak a bovdeneseknél), és manuálisan 2-be tenni azt hajrá. Mondjuk ezt a módszert még nem láttam.

Nekem a Yarisnál megmutatta, szétakasztotta a rudat és betette 2-be. Ez ellen is véd valamennyi a motortér zár.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

FireCobold

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
    • http://firecobold.uw.hu
Egy kis összefoglaló
« Válasz #46 Dátum: 2005.07.20 01:03:28 »
Én már jó pár éve vagyonvédelemmel foglalkozom (igaz nem járművel). Alapelve a szakmában, hogy tökéletes védelem NINCS. Amit akarnak azt viszik betöncölöppel együtt (Nem olyan régen volt, hogy darus IFA-val vitték el egy közeli erdészet oszlopra állított trafóját. Ugye a réz...)
Másik alapelve, hogyha maga védelem nem is látható, azért meglétére fel kell hívni a figyelmet (csak semmi konkrétum - márka tipusjelzések is segítséget jelentenek!), mert taláni védetelen célpontot, és az elkövetők jó részénél ez elég.

Fogok írni szélsőséges megoldásokról is, de vegyük figyelembe az elméleti lehetőségeket is. Ez már csak egy ilyen parás szakma...
Autóval kapcsolatban amire lehet koncentrálni:

Az autó elvitelének megakadályozása:
---------------------------------------------
Történhet elketronikus úton. Vannak ugye a "gyári" rendszerek (immo, riasztó, rablásgátló) és vannak saját tervzésű és kivitelezésű megoldások. Az egyediek előnye, hogy nincs hozzá doksi, leírás, adott esetben akár napokig kell keresni ellene a megoldást. Érdemes egy gyári rendszert sajátkezüleg felturbózni.  A kódkapcsolós megoldásokkal  vigyázni kell, mert jórészük csak egy érpárra ad rövidzárt, vagy szakadást (szárazkontakt), és a kapcsoló kiemelésével már is megoldódik a probléma. Egy jól elrejtett RF szenzorral viszont már nehezebb elbánni. Rablásnál, betörésnél, lopásnál az idő a legfontosabb tényező, ezt a lehető legjobban meg kell növelni!

Az elektronikát érdemes mechanikus védelmi rendszerekkel ellátni, mert ezzel is növelni tudjuk az időt. Váltózár jó dolog, mert egy váltórudazathoz nem 5mp a hozzáférés. Motortér zárat pedig akár egy Corollánál is biztos ki lehet alakítani úgy egyedileg, hogy ne lehessen hozzáférni a hűtő felöl. (Érdemes lenne megnézni egy csuklós rudazat elhelyezésének lehetőségét a hűtő mögött.) Pedálzárat szégyenszemre még nem láttam, de az sem tűnik rossz dolognak. Bár a fékbowdent el lehet vágni, és a kuplongéhoz is hozzá lehet férni a védtelen motortérből. Az elvitel megnezítésre jó módszer a kerékbilincs használata, bár elég drága megoldás napi használatra, hacsak nem szerzünk sajátot. :D Ja, amúgy már régóta léteznek akkus gyors, illetve hordozható kézi plazmavágók.

Az autóba jutás megakadályozása:
----------------------------------------
A legbiztosabb módszer mechanikus zárak eltávolítása, és eletromos vezérlésüre cserélése. A rádiós cucc nem jó, azt le lehet hallgatni, és pár ki-be kapcsolásból a megfelő algoritmussal az ugrókód is törhető. Helyette a keskeny szélességű, irányérzékeny infra a biztosabb, ennek lehallgatása gyakorlatilag közel áll a lehetetlenhez.
Az jtókat már megvédtük, de ott van az a rengeteg üveg felület. Nem, nem fogjunk az ablakok helyére lőréssel ellátot 16-os kazánlemezt hegyeszteni, hanem fóliázuk le inkább belülről az ablakokat. Az összes ablakot ugyan nem lehet lesötétíteni, de nem csak hővédő fóliák léteznek, hanem víztiszta vagyonvédelmi átlászó anyagok is kaphatóak. Ezeknek a szakítószilárdsága sokkal nagyob, gyakorlatilag csak extrém hosszú idő alatt lehet rajtuk átjutni. Mondjuk talán reggelre. Persz egy autó oldalüvegénél ez könnyebb, mert kitartó minka után a szilánkosra tört üveget biztos ki lehet hajtogatni a keretből. A bejutást gátoló rendszerekkel kapcsolatban muszály megemlíteni:
Akár mi is saját autónk áldozatává válhatunk! Pédául egy baleset eszméletvesztéssel, hozzá egy lángoló motortér, üa.rendszer, stb., és csak ipari méretű vágószerszámokkal tudnak kiszabadítani az autóból. Egy közeli civilnek esélye sincs a megmentésünkre.


Így kapásból ennyit a technikáról. Vannak sokkal vadabb, törvénysértő megoldások is, de ezekre inkább nem hívnám fel a figyelmet, mert egy mihibásodás során veszélyt jelentethenek az autóban jogosan ülőkre is.


De nem csak techinkából ebből áll a világ. A technika nem ér semmit egy eszeten felhasználó ellen. A rendőrség nem hiába szajkózza, hogy ne hagyjunk látható értéket a járműben. Sokkal jobb dolog elkerülni az áldozattá válást, mint nézegetni kihalt helyen parkoló, a tolvajjal szemben csatát nyert ám bosszúból keményen megrongált autónkat.


Mára ennyi, go csicsika, legyen gépeiteknek is békés, nyugodt álma!
he 3th Corolla owner in the FaTraktor Club.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Védelem
« Válasz #47 Dátum: 2005.07.20 07:11:05 »
Szia!

Üdv. a Fórumon!

Te aztán jól körüljártad a dolgot...
:)
Szerintem még sokat segíthetsz majd néhányunknak.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re: Egy kis összefoglaló
« Válasz #48 Dátum: 2005.07.20 09:52:36 »
Idézetet írta: "FireCobold"
Én már jó pár éve vagyonvédelemmel foglalkozom......

Wow, nem semmi. Mingyá nyíthatsz egy saját tanácsadói topikot is az általánosban.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Védelem
« Válasz #49 Dátum: 2005.07.20 10:22:56 »
Hát ez tetszik :)
Biztos jönnek majd a kérdések ezerrel  8)

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Védelem
« Válasz #50 Dátum: 2005.07.21 06:28:47 »
FireCobold! Ez korrekt volt   :wink:  Nagyon fánki!  :D
A kerékbilincs, meg a kazánacél nagyon lejött!  :D  :D
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

FireCobold

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
    • http://firecobold.uw.hu
Enforcer
« Válasz #51 Dátum: 2005.07.22 17:58:30 »
Ha nem haragszol meg rendező úr, itt is válaszolok a priviben feltett kérdésedre.

Enfrocer riasztóhoz nem tudod hozzátanítani az aúj aót, vagy letiltani a régit, csak a BP-i márkakerekeés/szervíz. Pedig nagyon piti dolog lehet az egész, de a titkot az Istennek sem árulják el...

Ja és az Enforcer szakik szerint nem egy nagy márka. Állítólag az ugrókodosok közül az törhető a legkönnyebben, e azt csak fél szemmel olvasd. :wink:
he 3th Corolla owner in the FaTraktor Club.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Védelem
« Válasz #52 Dátum: 2005.07.22 21:58:10 »
Cobold!

Nincs neked ismerősöd a szakterületen, aki mondjuk a régebben igen nagy előszeretettel szerelt "Micro Car Alarm" svájci gyártmányú riasztókat ismeri? Behalt egyik távírányítóm, már többen is átvizsgálták és azt mondták, hogy csak újratanítattni kell, mert elszállt a kódja...

Voltam a Duettnél, de ott erősen barbár módszereket alkalmaztak a kéréseimre, azokat is eredménytelenűl...

FireCobold

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
    • http://firecobold.uw.hu
Védelem
« Válasz #53 Dátum: 2005.07.23 00:34:24 »
Megkérezem az autóriasztósunkat, hétfő délután tudok valamit mondani róla.
he 3th Corolla owner in the FaTraktor Club.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
váltózár, motortérzár
« Válasz #54 Dátum: 2005.07.23 07:32:08 »
Idézetet írta: "FireCobold"

Az elektronikát érdemes mechanikus védelmi rendszerekkel ellátni, mert ezzel is növelni tudjuk az időt. Váltózár jó dolog, mert egy váltórudazathoz nem 5mp a hozzáférés. Motortér zárat pedig akár egy Corollánál is biztos ki lehet alakítani úgy egyedileg, hogy ne lehessen hozzáférni a hűtő felöl.

Az E12 HB váltórudazatához nem túl nehéz hozzáférni. A váltózár beszerelése után elég sokat tanulmányoztam, mert a szorult a segéd váttórúdnál. A MTL-esek szerint az úgy jó, sztem egészségtelen a kulisszában a műanyag elemeket feszegetni 1 darab vassal. Végül nagy körök futása után lecserélték 1 rövidebb tüskére, ami csak a fő rudazatot védi, de legalább nem feszít semmit. A segéd váltórudat egyébként védelem esetén is könnyű kiakasztani.-(((

A motortérzárra egyébként kapásból azt mondták, hogy nem válalják, mert konkrétan ennél az autónál nem lehet előírásszerűen bekötni.  (Nem hegesztenek, nem szedik le a lökhárítót ami 1be van a hűtőmaszkkal, a visszahúzó rugó nincs jó helyen stb.) Kicsit csodálkozhattak amikor vittem a gyári tartókat a bovdenhez, és elmondtam mit hova kéne tenni, ehhez nem igazán tudtak mit mondani, csak azt, hogy nem előírásszerű, tehát gányolás. Azért pozitív, hogy vállalták volna csak most éppen menniük kell más autót beszerelni 1 márkakereskedésbe. Kérjek másik időpontot 4 munkaórára lakatossal és akkor megcsináljak a bovdent elölről meg nem támadhatóan be fémcsövezve. Valószínűleg ezért nem fogok még 1x 500 km -ert utazni.

FireCobold

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
    • http://firecobold.uw.hu
Védelem
« Válasz #55 Dátum: 2005.07.23 07:45:04 »
Munkakevd és morál. Ugye nem pénteken voltál?  :twisted:
he 3th Corolla owner in the FaTraktor Club.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Védelem
« Válasz #56 Dátum: 2005.07.23 09:03:09 »
Csütörtökön. Alkalmazotti morál. Meg a túl jó kereset miatt nem kell a macerás munka.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Védelem
« Válasz #57 Dátum: 2005.07.23 09:29:50 »
Idézetet írta: "FireCobold"
Megkérezem az autóriasztósunkat, hétfő délután tudok valamit mondani róla.

Előre is köszönöm, sasolom az eredményt :)

FireCobold

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
    • http://firecobold.uw.hu
Védelem
« Válasz #58 Dátum: 2005.07.25 16:35:55 »
Micro Car Alarm

Megkérdeztem a szakit, már hallott róla, de még sohasam látott olyat. Csak tipp: ha nem ugrókódos, akkor a távírányítóban vannak (jobb esetben) kis dip kapcsolók, azzal tudsz címet állatani neki. Amúgy ha véletlenül ilyen lenne, inkább cseréld le az egészet.
he 3th Corolla owner in the FaTraktor Club.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Védelem
« Válasz #59 Dátum: 2005.07.25 17:17:25 »
Idézetet írta: "FireCobold"
Micro Car Alarm

Megkérdeztem a szakit, már hallott róla, de még sohasam látott olyat. Csak tipp: ha nem ugrókódos, akkor a távírányítóban vannak (jobb esetben) kis dip kapcsolók, azzal tudsz címet állatani neki. Amúgy ha véletlenül ilyen lenne, inkább cseréld le az egészet.

Köszönöm az utánanézést.

Hát én szívesen lecserélném, de az egy zsák pénz. Mert ha 10000 körül volna, még na, de 50-60e körül van egy normál riasztó ami ugyanennyit tud, szal érted... Meghát ugye váltózár sem ártana...

A távírányítóba nincs DipSw, csak maga a riasztón. Azon meg egy 8 kapcsolós... állítgattam őket mindenféle képpen, meg gyújtással, és anélküle, de semmi.