Az én Toyotás szerelőmnek is egy VW-je van jelenleg (egy régi Mitsu Pajero mellett, de azzal csak vontat/vadászni jár) - egy Golf III 1.9 TDI kombi. Azt is elmondta, hogy miért: mert ebben az árfekvésben, és méretben a Toyotának gyakorlatilag nincs épkézláb dízel kombija (az E10 dízel kombi ugye fehér holló, és lomha, ahhoz képest pedig nem eszik keveset). Nomeg, ő ezt úgy hozta be magának Németországból, és valós 200 ezer volt benne vételkor. És hát, igen, mondta, hogy elég sokat kell szerelni... főleg a futóművet - dehát attól ugye nem áll meg a kocsi, és ő megcsinálja magának, ha épp szükséges.
De amikor pl. 2010 nyarán feltettem neki a kérdést, hogy oktatásra Corsa C, vagy Yaris I, akkor válaszként csak rám nézett nagyon csúnyán és nagyon értetlenül
Hát igen.
TDI, nem pedig valami PDTDI vagy mi varázsautó, tele varázskütyükkel...amik akár tetszik, akár nem, (hasznosságukat nem vitatva) jelentősen drágítják az összköltséget, beleértve ebbe, hogy ki/hol szereli elfogadhatóan. Meg régi Pajero, elgondolkodtató
Az én szerelő ismerősöm apja is mondta, hogy mentek kocsit nézni (VW-t), nyomta a tulaj, hogy milyen jó, erre a srác szó nélkül végignézte alulról-felülről, aztán odament, kezet fogott: Viszontlátásra!
Az enyémnél meg nem bökte ki az olajevősséget, de elhiszem, hogy egy füstölésgátló becsaphat egy szerelőt is, aki nem ismeri egy adott típus gyengeségeit. Viszont kibökte a nyelestengely csapágy kezdődő hangoskodását (én sehogy sem hallottam), ami szintén hihető, mert előttem senki nem cserélt benne váltóolajat...