Az angol gyártásnál jobb minőségű a török gyártás, ezt már tapasztaltam is -- továbbá a mutatók is ezt igazolják. Igazából a török és a japán között nem venni észre semmi különbséget sem, míg az angol-török között igan. Most az E12-es Coriról beszélek. A török-japán párosnál magasabb az illesztések pontossága, látszik az apró részleteken, hogy precízebben lett összeszerelve.
A török egyébként főként japán alkatrészeket használ, míg az angol európait. Egyszerű példa: török E12-es Denso gyújtású, az angol Bosch. És ugyan ez igaz a teljes eletronikára is, meg mindenre. Szerintem a Denso és a japán gyártású alkatrész jobb, mint a Bosch. Benzinpumpában is van a Bosch és a Denso, az angol kocsik Bosch pumpája hangosabb is és specifikusabb a kis szűrőcskéje is -- szóval nekem inkább Denso kellene.
Az angol gyártás egyetlen előnye az E11-nél, hogy jobbak a Valeo lámpák, mint a japán Koito, illetve full digitális a Sagem!!! műszerfalam.
Ezeket leszámítva az angol rosszabb mindenben, mindenből más alkatrész is kell bele, természetesen mindig a legdrágább. Sportlégszűrőt az angolhoz nem is gyártanak, csak a japánhoz az E11 esetében.
Ismerőseim hibás E12-ese is mind angol gyártású volt (reléhiba, elektronika), a török gyártású Corolláknak sokkal kevesebb baja volt az ismeretségemben.
Szóval szerintem japán vagy török a jó, ha nincs más választás, akkor legyen csak angol.
A gyártási hely amúgy nem számít olyan sokat, hiszen a minőségbiztosításon múlik minden. Szegény országokban is lehet jót gyártani, Kínának is van atomfegyvere, pedig mi csak az ócska fröccsöntött műanyagszarjaikról ismerjük leginkább őket... A másik dolog meg, hogy milyen gyártmányú alkatrészeket szerelnek be. Hiába van jóléti társadalomban összerakva egy kocsi, ha a beszerelt anyagok nem annyira jók. Például angliában imádják a Bosch-t beszerelni, ami azért szerintem rosszabb, mint a Denso, amit törökföldön szerelnek be.
Az meg már csak hab a tortán, hogy angliában sem a gazdag, iskolázott "szigetlakók" szerelik össze a kocsit, hanem a kelet-európai prosztó vendégmunkások és az (import) négerek. Akkor meg miről beszélünk?!
Ez bizony igaz. Nekem 20ezer kilométernél kuka lett a jobb első lengéscsillapítóm. És nem az út miatt. Az pl. Kayaba volt, csak Made in Spain, nem pedig Made in Japan. Meg néhány zörgés itt-ott, amit már nagyjából sikerült kiküszöbölnöm azóta.
Az meg nem vitás, hogy a japán alkatrészekkel szerelt autót venném én is. De akár hogy csinálják, és még ha egyforma is a minőségbiztosítás, akkor is van különbség autó - és autó között az összeszerelés helye miatt.
De az elnagyolt összeszerelés sajnos az angol autókon meglátszik, akár a bevándorló csinálja vagy vendégmunkás akár nem. Az angol gyártmányok mindig erről voltak híresek, vagy inkább hírhedtek. (nem a Toyotára gondolok, hanem a saját gyártmányaikra)
Szóval ez van. Ezt hozta a nagy globalizáció, meg stb.