Szerző Téma: Kormány probléma  (Megtekintve 1765 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Pedro81

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Kormány probléma
« Dátum: 2022.10.14 22:05:44 »
Sziasztok! 2012- es 2.0 kombi benzines kormány kottyanással kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Állítólag kormánymű baja lehet...de sajnos pontosat senki nem mond....190000km van benne
.A másik kérdésem, melyik lehet a legjobb motorolaj ennek az autónak? Most Mobil1 esp formula 5w30at kap. Elég sokat megy az autó kb 50000km/éb 2éve van nálam szeretném sokáig megtartani! Előre is köszi!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Kormány probléma
« Válasz #1 Dátum: 2022.10.14 22:33:06 »
.A másik kérdésem, melyik lehet a legjobb motorolaj ennek az autónak? Most Mobil1 esp formula 5w30at kap. Elég sokat megy az autó kb 50000km/éb 2éve van nálam szeretném sokáig megtartani! Előre is köszi!
Az a kétliteres is Valvematic motor, tehát az ideális a 0W20 lenne bele (pl Mobil 1)  :whistling:

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Kormány probléma
« Válasz #2 Dátum: 2022.10.15 00:05:01 »
Az a kétliteres is Valvematic motor, tehát az ideális a 0W20 lenne bele (pl Mobil 1)  :whistling:

Az az érdekes, hogy 1.8 Valvematichez (2010) megkérdeztem márkaszervizben, hogy 5W30 vagy 0W20, amire azt a választ kaptam, hogy egyértelműen 5W30, ezzel az olajjal jött ki a gyárból is, nem is töltöttek soha mást bele a márkaszervizben, és fórumon elég sok hülyeséget írnak (nem azt mondom, hogy hülyeséget írnál, csak konkrétan ezt mondták nekem)... a könyvét elolvasva pedig nem igazán lehet érteni, mire gondolt a költő éppen ezen a részen (konkrétan ehhez a motorhoz mit is kellene használni).
Azt gyanítottam, talán a használati utasítás azon része vonatkozik rá, hogy 5W30 motorolajat használjunk, de mehet bele 0W20 is abban az esetben, ha legközelebb 5W30-at kap... de tényleg nem láttam egyértelműnek a leírásban.
(Nem mostanában néztem, belegondolva lehet, azért nem volt egyértelmű, mert benzines az eleje, utána a Dieselnél meg jobban cizellálták - meg kellene nézni újból...)

Pedro81

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Kormány probléma
« Válasz #3 Dátum: 2022.10.15 11:02:36 »
Az enyémben is újkora óta csak 5w30at kapott vezetett szkönyvvel vettem (svájc) csak ezt kapta! Kérdés melyik lehet a legjobb, márka? Abból is melyik, mert minden szerelő mást mond mint a kormány kottyanásra.......esetleg Pest környékén tudtok profi szerelőt műhelyt ahol Toyotához értenek? Én Gyöngyösi vagyok.
Köszönöm!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Kormány probléma
« Válasz #4 Dátum: 2022.10.15 22:09:39 »
Az az érdekes, hogy 1.8 Valvematichez (2010) megkérdeztem márkaszervizben, hogy 5W30 vagy 0W20, amire azt a választ kaptam, hogy egyértelműen 5W30, ezzel az olajjal jött ki a gyárból is, nem is töltöttek soha mást bele a márkaszervizben, és fórumon elég sok hülyeséget írnak (nem azt mondom, hogy hülyeséget írnál, csak konkrétan ezt mondták nekem)... a könyvét elolvasva pedig nem igazán lehet érteni, mire gondolt a költő éppen ezen a részen (konkrétan ehhez a motorhoz mit is kellene használni).
Azt gyanítottam, talán a használati utasítás azon része vonatkozik rá, hogy 5W30 motorolajat használjunk, de mehet bele 0W20 is abban az esetben, ha legközelebb 5W30-at kap... de tényleg nem láttam egyértelműnek a leírásban.
(Nem mostanában néztem, belegondolva lehet, azért nem volt egyértelmű, mert benzines az eleje, utána a Dieselnél meg jobban cizellálták - meg kellene nézni újból...)
Pont fordítva. Kaphat 5W30-at, de legközelebb 0W20. Tehát az alap a 0W20.

De nincs ebben konszenzus. És szerintem nem is sarkalatos pontja a motornak. Tudok állandóan 0W20-szal szevizelt olajfogyasztós motorról, meg fordítva is. A saját véleményem, hogy jobb a 0W20, de fontosabb a ciklus betartása, illetve használattól függően a ciklus rövidítése! Városi forgalom, sok hideg motoros rövid szakasz, hosszú autópálya nagy terheléssel. Nem a 120-130-as tempóra gondolok, az a legjobb neki.
Ez egy precízen, kis illesztéssel összerakott motor. A 0W20 gyorsabb folyású, tehát jobban hűl. Nem csak azt kell nézni, hogy a nyári melegben meghajtod a pályán órákon keresztül és a 20-as meleg oldali kevés lesz. Nem így működik.
Nagyon fontos az olaj folyási sebessége és az olajnyomás. A Valvematic motornál sem javasolt az alacsony fordulatszám használata (2000 alatt), bár nagyon jól tolerálja látszólag. Hosszú távon viszont olajjárati csatorna lekakódást okoz, így csökkenő olajfolyási sebességet, ami egy idő után elégtelen kenést és kopást eredményez - kész is az olajevős motor.

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Kormány probléma
« Válasz #5 Dátum: 2022.10.16 01:33:40 »
Pont fordítva. Kaphat 5W30-at, de legközelebb 0W20. Tehát az alap a 0W20.

Megnéztem, valóban ezt írja.
Az első olajjal foglalkozó résznél szimplán csak "Javasolt viszkozitás (SAE)"-t ír felül (ez a benzinmotoros rész), utána egyes dízelmotorokhoz írja le a motorkódot és ajánlott olajviszkozitásokat.

Ennek fényében nem értem, miért szólták le a fórum hozzászólásokat, ill. valamiért azt mondták, gyárban is 5W30-at töltöttek bele.

De nincs ebben konszenzus. És szerintem nem is sarkalatos pontja a motornak. Tudok állandóan 0W20-szal szevizelt olajfogyasztós motorról, meg fordítva is. A saját véleményem, hogy jobb a 0W20, de fontosabb a ciklus betartása, illetve használattól függően a ciklus rövidítése! Városi forgalom, sok hideg motoros rövid szakasz, hosszú autópálya nagy terheléssel. Nem a 120-130-as tempóra gondolok, az a legjobb neki.
Ez egy precízen, kis illesztéssel összerakott motor. A 0W20 gyorsabb folyású, tehát jobban hűl. Nem csak azt kell nézni, hogy a nyári melegben meghajtod a pályán órákon keresztül és a 20-as meleg oldali kevés lesz. Nem így működik.
Nagyon fontos az olaj folyási sebessége és az olajnyomás. A Valvematic motornál sem javasolt az alacsony fordulatszám használata (2000 alatt), bár nagyon jól tolerálja látszólag. Hosszú távon viszont olajjárati csatorna lekakódást okoz, így csökkenő olajfolyási sebességet, ami egy idő után elégtelen kenést és kopást eredményez - kész is az olajevős motor.

Valóban lehet, hogy ennek nincs különösebb jelentősége és akár tényleg jöhetett ki ezzel is a gyárból.

Nekem szerencsére nem eszi az olajat eddig, igaz, még csak 177 ezer kilométer körül van benne.
Nem megyek vele sokat, leginkább csak munkahelyre, de olajcserét megkapja rendesen - már a Valvematic rendszer épsége miatt is célszerűnek tűnik időben cserélni.
Legutóbbi olajcsere előtt is néztem, szép tiszta és világos volt az olaj a nívópálcán.
Mellékesen elég kacifántos úton jut le a motorolajba a pálca, így kihúzva le tudom olvasni az olajszintet róla, de visszadugva és újra kihúzva már nem látni semmit, hiába törlöm - a bevezető cső falával összekeni.

Egyébként nagyon jónak tartom a motort - valami irtózatosan halk tud lenni, kaszni méretéhez képest jól is fogyaszt, gázelemzőt mögé téve is bőven a követelményszint alatt volt (amikor kifejezetten erre voltam kíváncsi).

Nálad mennyire eszi az olajat a két autó (különösen a magas futásteljesítményű)?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Kormány probléma
« Válasz #6 Dátum: 2022.10.16 06:47:19 »
Azt gondolom, hogy egy jó állapotú motorba érdemes a legvékonyabb olajat tenni azok közül, amit a gyártó megenged. Nem is kérdés a 0w20.
Az pedig, hogy a nívópálcán milyen az olaj, jó jel lehet, de ott vékony a réteg. Amikor leengeded, hát az sokkal sötétebb lesz, legalábbis nekem eddig mindig ez volt a gyakorlat.
Az emberek sokan szinte vakon hisznek a szerelőjüknek. Nekem is olyan biztosan mondta a 10w40-et annak idején. Most meg 0w30 van benne, nagyon jó tapasztalatokkal. Egyik kollégám most vett egy 5 éves Suzukit, mondtam neki a motorolajat, rögtön az volt a válasz, hogy a szerelő majd tudja, megjegyeztem, hogy ebben ne legyen annyira biztos.

szszaby

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Kormány probléma
« Válasz #7 Dátum: 2022.10.17 16:19:58 »
0w20 kell bele, benne van a kezelési könyvében.
V8 a pokolban is V8.

S654

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Kormány probléma
« Válasz #8 Dátum: 2022.11.26 22:24:24 »
Sziasztok, nekem is ugyanez a problémám, leginkább körforgalomból kifelé, meg lassú menetben nagyobb kanyaroknál hallatszik koppanó hang. Szegedi Toyotánál azt az infót kaptam, hogy a kormányt a kormányművel összekötő úgynevezett kormánykardán hibája okozza. Féltengelycsukló az nem ilyen hangot ad. Kormányösszekötő gömbtámasz, axiális csukló, stabilizátor pálca, lengőkar szilent, lengőkar gömbtámasz nem lóg. Mikor koppan az konkrétan a kormánykeréken is érződik. Még nem cseréltem ki, ha esetleg valaki kicseréli kérem írja meg a tapasztalatait.
Köszönöm Üdv. Sándor