Pont fordítva. Kaphat 5W30-at, de legközelebb 0W20. Tehát az alap a 0W20.
Megnéztem, valóban ezt írja.
Az első olajjal foglalkozó résznél szimplán csak "Javasolt viszkozitás (SAE)"-t ír felül (ez a benzinmotoros rész), utána egyes dízelmotorokhoz írja le a motorkódot és ajánlott olajviszkozitásokat.
Ennek fényében nem értem, miért szólták le a fórum hozzászólásokat, ill. valamiért azt mondták, gyárban is 5W30-at töltöttek bele.
De nincs ebben konszenzus. És szerintem nem is sarkalatos pontja a motornak. Tudok állandóan 0W20-szal szevizelt olajfogyasztós motorról, meg fordítva is. A saját véleményem, hogy jobb a 0W20, de fontosabb a ciklus betartása, illetve használattól függően a ciklus rövidítése! Városi forgalom, sok hideg motoros rövid szakasz, hosszú autópálya nagy terheléssel. Nem a 120-130-as tempóra gondolok, az a legjobb neki.
Ez egy precízen, kis illesztéssel összerakott motor. A 0W20 gyorsabb folyású, tehát jobban hűl. Nem csak azt kell nézni, hogy a nyári melegben meghajtod a pályán órákon keresztül és a 20-as meleg oldali kevés lesz. Nem így működik.
Nagyon fontos az olaj folyási sebessége és az olajnyomás. A Valvematic motornál sem javasolt az alacsony fordulatszám használata (2000 alatt), bár nagyon jól tolerálja látszólag. Hosszú távon viszont olajjárati csatorna lekakódást okoz, így csökkenő olajfolyási sebességet, ami egy idő után elégtelen kenést és kopást eredményez - kész is az olajevős motor.
Valóban lehet, hogy ennek nincs különösebb jelentősége és akár tényleg jöhetett ki ezzel is a gyárból.
Nekem szerencsére nem eszi az olajat eddig, igaz, még csak 177 ezer kilométer körül van benne.
Nem megyek vele sokat, leginkább csak munkahelyre, de olajcserét megkapja rendesen - már a Valvematic rendszer épsége miatt is célszerűnek tűnik időben cserélni.
Legutóbbi olajcsere előtt is néztem, szép tiszta és világos volt az olaj a nívópálcán.
Mellékesen elég kacifántos úton jut le a motorolajba a pálca, így kihúzva le tudom olvasni az olajszintet róla, de visszadugva és újra kihúzva már nem látni semmit, hiába törlöm - a bevezető cső falával összekeni.
Egyébként nagyon jónak tartom a motort - valami irtózatosan halk tud lenni, kaszni méretéhez képest jól is fogyaszt, gázelemzőt mögé téve is bőven a követelményszint alatt volt (amikor kifejezetten erre voltam kíváncsi).
Nálad mennyire eszi az olajat a két autó (különösen a magas futásteljesítményű)?