Sziasztok!
Két hete vettem egy 2009-es, 1.0-s Yarist. Gondoltam városban, rövid távokon ez is jó lesz ( korábban egy 206 Peugeot-om volt, 1.4-es motorral ) . Próbaút főútvonalon, kicsit lassabban gyorsult mint vártam, de aztán jól ment. Hazahozva az első nagy meglepetés akkor ért, amikor egy meredek vasúti töltésre felfelé, 2-esben, nagyon erőtlenül ment fel a kocsi, s mivel fedezetlen vasúti átjáró, egészen le kellett lassítani hogy körülnézzek - hát az emelkedő végénél hiába nyomtam a gázt, nem volt benne semmi erő! Majdnem lefulladt, Kézifék, vissza egyesbe, így tudtam átmenni a dombon. Másnap - próba szerencse alapon - felfelé menet, megállás nélkül, még lassú gurulás közben, betettem 1-be, és simán hagyta, így volt annyi ereje hogy megállás nélkül átjusson a túloldalra. Holott nekem az oktató azt tanította hogy guruló autót sosem teszünk 1-be, az csak álló helyzetből elindulásra való. A másik jellemző, és idegesítő helyzet, hogy rosszul belátható kereszteződésben ha nagyon lelassítok, utána hiába nyomom a gázt, másodpercekig csak vánszorog az autó, alig akar gyorsulni ( sajnos sok ilyen jobbkezes utca van felénk). Ez NORMÁLIS
Tegyem itt is 1-be, mikor még gurul??? Egy örökkévalóságnak tűnik mire erőre kap, és ez kereszteződésben bizony nagyon rossz érzés. Ennek tényleg így kell mennie? A régi autóm simán gyorsult kettesből, akármennyire is lelassítottam előtte, a vasúti töltésen is simán felment. Nagyon zavar, nem tudom mit csináljak. Előzni alig merek vele, 50-nél 3-asba visszaváltok de az is kevésnek tünik, nagyon hosszú az előzési idő. Váltsak kettesbe??? Nektek is így megy?? Lehet tenni valamit, vagy ez a 1.0-s motor sajátossága? Köszönöm, ha tudtok segíteni.