Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1586482 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:Yaris általában
« Válasz #8430 Dátum: 2017.06.26 07:58:15 »
Sziasztok!
Új vagyok itt, de egy S.O.S. kérdésem lenne, az adásvételi szerződés aláírása előtt.

2007-ben gyártott 1.0 Yarist akarok venni. Megnéztem  a kiszemelt kocsit az autoDNA adatbázisában alvázszám alapján, nem tudom jól értelmezem-e, de  az "információk a járműről" fület megnyitva, a VÁLTOZAT: SOL TYPE látható, mintha SOL felszereltségre utalna. Ugyanakkor lejjebb ahol a felszereltséget sorolják fel, GRADE PACKAGE: LUNA bejegyzés van, vagyis a csomag fokozata LUNA. Na most akkor hogyan kell értelmezni? Ez azért fontos mert úgy tudom a Luna csomagban nincs ABS. Az adatlapon sem, bár az nem magyar nyelvű, angolul talán másképp rövidítik? Vagy lehet hogy alapfelszereltségbe tartozik és ezért nem írnak róla külön? Nagyon fontos lenne egy gyors, megbízható info, mert a fele összeget már kifizettem ( csak most merült fel bennem hogy talán nem is minden igaz amit a kocsiról mondanak) és szerdán hatályba lép a szerződés, de ABS nélkül nem akarom megvenni.

Csatolom az adatlapot:  https://www.autodna.hu/vin/VNKKG96310A119039/toyota-yaris-2007-998cm3-benzin/5447894bb42506d1cb8daa0d0e8ca288d1954fea

Nagyon kérem aki tud segítsen! Köszönöm.
Még nem írtad alá a szerződést, de a felét kifizetted?
'08 RX400h
'09 Prius 3

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Yaris általában
« Válasz #8431 Dátum: 2017.06.26 11:01:44 »
Még nem írtad alá a szerződést, de a felét kifizetted?
Ha előleg, nem probléma, de ha foglaló, az már igen.

Georgi156

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Yaris általában
« Válasz #8432 Dátum: 2017.06.29 10:31:52 »
Sziasztok!
Feleségemnek vettünk egy 2000-es 3 ajtóst yarist LineaSol felszereltséggel. Sajnos nem kaptunk hozzákezelési könyvet. Az lenne a kérdésem, hogy valahonnan letudnám tölteni? Próbálgattam keresgetni, de nem jártam sikerrel. :-( Átolvasnám, mert nem teljesen világos minden az autóval kapcsolatban. Pl ami jelenleg nem tetszik az a fedélzeti computer működése. Menet közben leolvasható a fogyasztás, de ha leállítom a motort lenulláz. (?) Ez jó így?
Köszönöm a válaszokat!

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Yaris általában
« Válasz #8433 Dátum: 2017.06.29 11:48:08 »
Sziasztok!
Feleségemnek vettünk egy 2000-es 3 ajtóst yarist LineaSol felszereltséggel. Sajnos nem kaptunk hozzákezelési könyvet. Az lenne a kérdésem, hogy valahonnan letudnám tölteni? Próbálgattam keresgetni, de nem jártam sikerrel. :-( Átolvasnám, mert nem teljesen világos minden az autóval kapcsolatban. Pl ami jelenleg nem tetszik az a fedélzeti computer működése. Menet közben leolvasható a fogyasztás, de ha leállítom a motort lenulláz. (?) Ez jó így?
Köszönöm a válaszokat!

A kérdés, hogy melyik adat nulláz le, mert van az átlagfogyasztás (AVG) l/100km, azt nekünk kellett a YarisI-nél nullázni, és van a pillanatérték-fogyasztás, ami tényleg lenulláz a leállításkor (logikusan). Én így emlékezem az I-es Yarisomra.
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Georgi156

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Yaris általában
« Válasz #8434 Dátum: 2017.06.29 21:17:42 »
A kérdés, hogy melyik adat nulláz le, mert van az átlagfogyasztás (AVG) l/100km, azt nekünk kellett a YarisI-nél nullázni, és van a pillanatérték-fogyasztás, ami tényleg lenulláz a leállításkor (logikusan). Én így emlékezem az I-es Yarisomra.

Szia!
Minden! A pillanatnyi fogyasztás egyértelműen, az átlagfogyasztás és az átlagsebesség pedig amikor leállítom az autót. (elég visszafordítani egyet a kulcson, ki sem kell venni)
Lehet esetleg biztosíték hiba? Mintha nem kapna állandó feszültséget, ezért lenulláz.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Yaris általában
« Válasz #8435 Dátum: 2017.06.30 11:34:13 »
Szia!
Minden! A pillanatnyi fogyasztás egyértelműen, az átlagfogyasztás és az átlagsebesség pedig amikor leállítom az autót. (elég visszafordítani egyet a kulcson, ki sem kell venni)
Lehet esetleg biztosíték hiba? Mintha nem kapna állandó feszültséget, ezért lenulláz.

Akkor: passz...talán lesz itt még olyan aki ma is olyannal közlekedik és tud ötletet.
A rádió-egység megtartja az állomásokat? Mert ha igen, akkor az állandó +12V ott van a fejegységen.
Üdv!
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Georgi156

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Yaris általában
« Válasz #8436 Dátum: 2017.06.30 19:44:53 »
Akkor: passz...talán lesz itt még olyan aki ma is olyannal közlekedik és tud ötletet.
A rádió-egység megtartja az állomásokat? Mert ha igen, akkor az állandó +12V ott van a fejegységen.
Üdv!

Igen, az megtartja!
Azért köszi!
Kezelési könyvet továbbra is keresek, ha van valakinek. ;-)

Üdv!

Szica40

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Yaris általában
« Válasz #8437 Dátum: 2017.07.14 00:35:59 »
Sziasztok!
Két hete vettem egy 2009-es, 1.0-s Yarist. Gondoltam városban, rövid távokon ez is jó lesz ( korábban egy 206 Peugeot-om volt, 1.4-es motorral ) . Próbaút főútvonalon, kicsit lassabban gyorsult mint vártam, de aztán jól ment. Hazahozva az első nagy meglepetés akkor ért, amikor egy meredek vasúti töltésre felfelé, 2-esben, nagyon erőtlenül ment fel a kocsi,  s mivel fedezetlen vasúti átjáró, egészen le kellett lassítani hogy körülnézzek - hát az emelkedő végénél hiába nyomtam a gázt, nem volt benne semmi erő! Majdnem lefulladt, Kézifék, vissza egyesbe, így tudtam átmenni a dombon. Másnap - próba szerencse alapon - felfelé menet, megállás nélkül,  még lassú gurulás közben, betettem 1-be, és simán hagyta, így volt annyi ereje hogy megállás nélkül átjusson a túloldalra. Holott nekem az oktató azt tanította hogy guruló autót sosem teszünk 1-be, az csak álló helyzetből elindulásra való. A másik jellemző, és idegesítő helyzet, hogy rosszul belátható kereszteződésben ha nagyon lelassítok, utána hiába nyomom a gázt, másodpercekig csak vánszorog az autó, alig akar gyorsulni ( sajnos sok ilyen jobbkezes utca van felénk). Ez NORMÁLIS ??? Tegyem itt is 1-be, mikor még gurul???  Egy örökkévalóságnak tűnik mire erőre kap, és ez kereszteződésben bizony nagyon rossz érzés.  Ennek tényleg így kell mennie? A régi autóm simán gyorsult kettesből, akármennyire is lelassítottam előtte, a vasúti töltésen is simán felment. Nagyon zavar, nem tudom mit csináljak. Előzni alig merek vele, 50-nél 3-asba visszaváltok de az is kevésnek tünik, nagyon hosszú az előzési idő. Váltsak kettesbe??? Nektek is így megy?? Lehet tenni valamit, vagy ez a 1.0-s motor sajátossága?  Köszönöm, ha tudtok segíteni.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Yaris általában
« Válasz #8438 Dátum: 2017.07.14 01:28:50 »
Igen, sajnos kis fordulaton erőtlen. Át kell egy kicsit variálni a vezetési szokásaidat. Viszont a váltó - ahogy írtad is - simán beveszi az egyest mozgásban is.  :lol: Úgyhogy a megoldás ez.  ;)
music     

Szica40

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Yaris általában
« Válasz #8439 Dátum: 2017.07.14 15:17:14 »
"Viszont a váltó - ahogy írtad is - simán beveszi az egyest mozgásban is.   Úgyhogy a megoldás ez.  "

Rendben, de ez nem árt a váltónak? Nem szeretném tönkre tenni...

 

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Yaris általában
« Válasz #8440 Dátum: 2017.07.14 21:37:05 »
Ha érzéssel teszed, akkor nem. Amikor kemény ellenállást kell legyőzni egy amúgy könnyen járó váltóban, az biztosan nincs hasznára, de ha finoman nyomod, megadod neki az időt arra, hogy betaláljon a helyére, és a mozdulat könnyen megy, az nem árthat neki.
Egy barátomnak 20 éve volt egy Mitusbishi Galantja, és egyszer 65 km/h környékén véletlenül hármas helyett egyesbe (!!!) tette, a magas fordulattal járó enyhe üveghangon kívül semmi nem történt.
Szóval attól ne félj, ha 15-20 környékén kell visszakapcsolni egyesbe, csak ne erőltesd, ennyi!
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Yaris általában
« Válasz #8441 Dátum: 2017.08.28 00:43:53 »
Jaj, istenem, ez a hátsó lámpa...  :eek: :censored: :wacko:
Kb. olyan, mint amikor a Punto II ráncfelvarrása megjelent, az ember csak csóválja a fejét, hogy lehet egy autót így elcsúnyítani...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Yaris általában
« Válasz #8442 Dátum: 2017.09.13 20:20:53 »
Tudom, hogy mindenütt a Yarisok egyik típushibájának a hamar elkopó fékeket róják föl, szóval tk. nem kéne csodálkozni, de én meg igyekszem spórolni vele, motorféket használok, amikor csak lehet, meg ésszel vezetek. A lényeg, hogy most van 49.000 az autóban, és kezdenek nyiszogni a fékek. Szabad ennyi km után? (Nem néztem még meg, de gondolom, csak a betétek koptak el, biztos szóltak volna a szervizben, ha teljes fékcsere lenne aktuális. A szerviz óta amúgy 6.000 km-t mentem.)
music     

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Yaris általában
« Válasz #8443 Dátum: 2017.09.13 20:25:20 »
fuj ki kúton levegövel,lehet csak koszos lesz.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Yaris általában
« Válasz #8444 Dátum: 2017.09.27 16:47:37 »
Sziasztok!

Pár napja írtam az Auris topikba autóvásárlással kapcsban...azota változtak a dolgok, és Auris nem lesz, helyette inkább egy yarisban gondolkozunk a párommal! 2009-2012 es évjárat között, rászánt összeg max 2,2millio! Mivel semmit nem tudok erről a típusról, segítség kellene mik a tipushibák,ha vannak stb! 1.3as motor(benzin) jöhet csak szoba...kérdés az h mennyire virgoncok ezek a kis 101l val? Dinamikusan mennek?! Mennyire vannak jol összerakva stb..minden érdekel...Köszi előre is!