Pár szót talán ideje lenne írnom a Yariskámról is
... lévén hogy gyűlik benne szépen a kilométer: már 171 ezernél tartunk
! 2012 júliusban volt benne 100 ezer; idén júliusban 140 ezer. És 63 ezerrel vettem, 2010 szeptemberében.
Ezalatt a 108 ezer km-es táv alatt, olajokon és szűrőkön, nomeg persze gumiabroncsokon és ablaktörlő-lapátokon kívül, csak a következő dolgokat kellett kicserélni benne: gyújtógyertyák 2x, hátsó fékbetétek 2x, akkumulátor 2x (az első csere során használt került bele), kuplungtárcsa 1x. Ja, meg néhány izzó. És slussz
! Mindezt úgy, hogy 2011 novembere óta oktatok is vele
Ennek fényében külön felhívnám a figyelmet rá, hogy miket NEM kellett még cserélni
: első fékbetétek, féktárcsák, féltengelyek, gumiharangok, lengéscsillapítók, egyéb futómű-alkatrészek, kipufogó.
Autósiskolás kollégáim kocsijai (Ford Fiesta, Opel Corsa, Opel Zafira, 2...5 évvel fiatalabbak, mint a Yarisom) ezalatt, kivétel nélkül, többször is lerobbantak. Tehát teljesen üzemképtelenné váltak, menet közben. Hogy még ezen kívül milyen javítanivalók voltak rajtuk, azt nem tudom. Azt viszont igen, hogy egy másik autósiskolánál dolgozó kollégám 2006-os Ford Fusionjén, amivel ugyanakkor kezdte a munkát, mint én, időközben már 2x is kellett komplett kuplungot cserélni. Egy kolleginám pedig most adja majd el a 2007-es, 150 ezret futott Kalosát, 3 kuplungcsere és 2 váltó-javítás után.
A Yaris meg csak megy