Miért, az ABS-t éppen a csúszós út miatt találták ki. Egyetlen hátránya -a nem tervezett, idegesítő beavatkozáson felül- jeges lejtőn érzékelhető, de ott meg lépésben kell menni, és akkor nem aktivizálódik.
ABSt nem csúszós út miatt találták ki hanem, hogyha kerék blokkol, ami lehet uugy csuszós mint nem csuszós úton az autó irányítható maradjon.
Hátránya pedig nem csak jeges leejtőn jelentkzik, hanem mindenhol.
A kérdés pedig, hogy ki mit akar. Megállni, vagy hogy irányítható maradjon az autó. Én spec télen megállni.
És a Yaris ABSével valamit nagyon elszúrt Toyota. Mostanában jeges uton is sok mindent vezetek és egyszerűen hidegrázásom van a Yaris ABSétől. YArisnál egyik kerék blokkol mind a négyről eltűnik a fékhatás megyek előre továbbra is 30-40-80al azt vagy van hely ahova berakhatoma kocsit vagy megtoltam az elöttem lévőt és totálkár. Ehez képest Prius/Focus/Golfnál uugy érzem amikor ABS beavatkozik, de az nem azt jelenti, hogy 0fékhatásom hanem, hogy a megcsuszott keréken nincs fékhatás a maradék három meg megcsúszási határon billegve durván fékez. Vagy ha két kerék csúszik akkor 2 kerék fékez durván. De Yarisnál 1/2nél csak megyek előre és 0 fékhatás. Jó szar. Ehez képest amióta kikötöttem, gond nélkül megállok minden esetben.