Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1641106 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris általában
« Válasz #7245 Dátum: 2012.12.03 13:37:59 »
... Új téli papucs csere kipipálva, 20 perc alatt 55 555 Ft-ért, amiben a gumiszelep csere is benne volt...
Kis segítség kellene, ebben a hidegben mennyire állítsam be nyomásokat?
Jöhet a hó.-)
Én általában a gyári megoldások híve vagyok, mert azokkal az értékekkel az ideális gumik felfekvése.
Az ajánlott értékek közül azonban mindig a magasabbat (ECO vagy 160 km/h feletti adat),hogy valamennyit a fogyasztáson is spóroljak. Néhányan pár tized bárral az előírt érték felett használják télen-nyáron, hogy tovább csökkentsék a gördülési ellenállást.
A nyomás mértéke nem haladhatja meg a gumin feltüntetett maximumot!

A magasabb nyomás jobban igénybe veszi a felfüggesztést ( rövidítheti az élettartamát, előbb jöhetnek elő a rázkódással összefüggő zajok ...), ronthatja az utazási komfortot, és rendellenes gumikopást okozhat, valamint megváltoztathatja, befolyásolhatja a kormányozhatóságot és az úttartást.   

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris általában
« Válasz #7246 Dátum: 2012.12.03 14:05:25 »
Nem mindenkinek van jelentős kedvezménye az autósboltokban. Esetemben a pl. Toyota J1 és a bárdis Mann 68/3 között nincs 500Ft difi. Ez azért 20 év alatt sem fog földhöz vágni.-)
A gyárival megegyező minőségről nem vagyok meggyőződve, mert a Mann nem teszi közzé a szűrőképességet,
ahogy sajnos a Toyota- Denso sem. Szűrő témában egyedül a Wix-nél elérhető korrekten a 21 mikronos szűrési adat(és ráadásul nagyon jó ára van!). Illetve még a TRD-ről (egy kereskedő oldalon),hogy 20 mikronos.
Különbségek még a japán (03)és a kinai (J1) Toyota Denso szűrők között is vannak, de erről sincs rendelkezésre álló dokumentáció.-(
Akkor hogyan viszonyíthatnám egymáshoz korrektül a gyári és bármely más gyártóolajszűrőit? Amennyiben nincs egzakt összehasonlítási lehetőség, állítani,ajánlani bármit teljesen nyugodtan nem tudok.
A Mann-t is csak azért mertem (nem 100%-os meggyőződéssel),mert sokan használjátok.

A szűrőket természetesen nem csak a szűrési méret alapján lehet minősíteni, de ez a legszemléletesebb.
Világos, ellentétben - és most lehet, hogy tévedek, de hátha nem - barna.czukor (később csak B.S.) volt fórumtársunk és fanatikus mérnökünk szétfűrészelt egy Mann-t és egy gyárit is. Pusztán az anyagminőség miatt is igényesebbnek, masszívabbnak találta a Mann-t, valamint ebben van visszafolyásgátló szelep, ami nem biztos, hogy az olcsóbb szűrőkben maradéktalanul megtalálható.
Nyilván ez téged nem győz még meg, de, ha megismered Barnát, igen sanszosnak tartom, hogy elhiszed neki, amit mond.  ;) :)

Az olajos topicban írt is régebben hosszabb-rövidebb esszéket a témában igen nagy alapossággal.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Maggie37

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris általában
« Válasz #7247 Dátum: 2012.12.03 14:06:20 »
Jöhet a hó.-)
Én általában a gyári megoldások híve vagyok, mert azokkal az értékekkel az ideális gumik felfekvése.
Az ajánlott értékek közül azonban mindig a magasabbat (ECO vagy 160 km/h feletti adat),hogy valamennyit a fogyasztáson is spóroljak. Néhányan pár tized bárral az előírt érték felett használják télen-nyáron, hogy tovább csökkentsék a gördülési ellenállást.
A nyomás mértéke nem haladhatja meg a gumin feltüntetett maximumot!

A magasabb nyomás jobban igénybe veszi a felfüggesztést ( rövidítheti az élettartamát, előbb jöhetnek elő a rázkódással összefüggő zajok ...), ronthatja az utazási komfortot, és rendellenes gumikopást okozhat, valamint megváltoztathatja, befolyásolhatja a kormányozhatóságot és az úttartást.

2.3-at ír előre 2.1-et hátra ha jól emlékszem...ezért gondoltam. :?: most aztán jól nem tudom hogy mennyire állítsam.. :hmmmm:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris általában
« Válasz #7248 Dátum: 2012.12.03 17:50:19 »
... ha jól emlékszem...
Gépkönyv, kesztyű tartó vagy B oszlop és a magasabb számpár.-)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris általában
« Válasz #7249 Dátum: 2012.12.03 18:04:57 »
...  barna.czukor (később csak B.S.) volt fórumtársunk és fanatikus mérnökünk szétfűrészelt egy Mann-t és egy gyárit is. Pusztán az anyagminőség miatt is igényesebbnek, masszívabbnak találta a Mann-t ...
Emlékszem rá, és arra is amikor nevet (mh-et) változtatott. Arra nem, miért tűnt el Ő, és sajnos a hozzászólásai is.-(((

A gyári japán és a kínai szétfűrészelését jövő júliusra ütemeztem (akkora lesz mindkettő). -) Ebből max. a konstrukciós különbségeket lehet levonni,a szűrő, áteresztőképességről, nyomás adatokról viszont semmit,de a semminél ez is több lesz.
Attól hogy vmi megbízhatóbb konstrukció,nem biztos, hogy a paraméterei is jobbak azaz a feladatát is jobban ellátja. Nagy piszokság a gyártóktól, hogy nem hozzák nyilvánosságra a termékek specifikációját. :devil:
Akárcsak az, hogy az amcsik a TRD-t olcsóbban kapják, mint mi a pár centes kínait.

alvaro84

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 190
Re:Yaris általában
« Válasz #7250 Dátum: 2012.12.04 09:17:02 »
Közben keletkezett egy kérdésem: végre volt érkezésem ismert úton rendesen figyelni a műszereket, és úgy tűnik, hogy a távolságmérő eléggé fölémér.

A munkába járásom egyik útvonala különböző mérési metódusokkal:

Teresa (BMW F650CS): 23.1km
Google maps: 23.4km
Ciliegia (Hyosung GV250): 23.5km
YARDIS: 24.5km

Bicikli fedélzetijével sajna nem tudtam megmérni ugyanezt az út, mert azzal nem járok a fehérvári elkerülőn.

Gumikat megnéztem, 165/70-13, elvileg a '99-esnél ez stimmel, ha jól vettem ki itt a fórumban. Gyári nyomásra belövettem (mert a móri kúton egy nyamvadt fújó nem volt, így az eredetvizsgásokat kértem meg, nekik akadt kompresszoruk...), szerintem egy picit (2-3 tizeddel, jobban nem, óvatos vagyok) még följebb fogok menni vele, de nem hiszem, hogy ez igazán számítana.

Másnak hogy viszonyul a google mapshez a mért táv? Egyáltalán pontos az? :hmmmm: Használható GPS sajnos nincs elérhető közelségben, így azzal nem tudok utánanézni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris általában
« Válasz #7251 Dátum: 2012.12.04 09:25:07 »
A munkábajárá térítéséhez érdekel ez a dolog, vagy csak úgy?  :hmmmm:
Szerintem nincs ezzel semmi gond, rendszerint olyan 60-70km/h-ig csak 3-5 km/h-t csal felfelé a kijelző, 100km/h-tól már 7-8-10km/h is lehet az eltérés, ebből adódhat ezen a távon különbség, de én a helyedben ezzel nem foglalkoznék.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

alvaro84

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 190
Re:Yaris általában
« Válasz #7252 Dátum: 2012.12.04 09:59:50 »
A munkábajárá térítéséhez érdekel ez a dolog, vagy csak úgy?  :hmmmm:
Szerintem nincs ezzel semmi gond, rendszerint olyan 60-70km/h-ig csak 3-5 km/h-t csal felfelé a kijelző, 100km/h-tól már 7-8-10km/h is lehet az eltérés, ebből adódhat ezen a távon különbség, de én a helyedben ezzel nem foglalkoznék.  ;)

Mondhatni "csak úgy" - illetve a fogyasztás számítása miatt.

A sebességmérő pontatlansága annyira nem is érdekel, az csak a rend őrei miatt érdekes (de az pont mintha kicsit pontosabb is lenne) :D a távolságé sokkal jobban.

A térítéshez nem is biztos, hogy megkérdezik, de ha megvan az átírás, megyek a HR-re, mert többre megyek vele, mint egy fehérvári bérlettel, amit eddig se tudtam használni...

Maggie37

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris általában
« Válasz #7253 Dátum: 2012.12.04 14:56:44 »
Yes, yes, yes, yes!  Ugyanilyet vettem vagy 3 hete, a 4 db felszerelve, új szelepekkel pont 60k-ban állt meg, itt Kalocsán!
Elöl 2,7 bar, hátul 2,5 bar nyomást állítottam be (többet nem mertem, gyáva vagyok, na!  [rohog] ) Azóta volt már 2 hosszú utam (2xDebrecenbe meg vissza), és jelenthetem, hogy a fogyasztás deciliterre ugyanannyi, mint a nyárival volt (azonos hajtás mellett).  :yes:  (magyarul az én - viszonylag dinamikus - tempómban, egy személlyel az átlagfogyi stabilan 5,8 l/100km.

Szia!

Tegnap lett az enyémen is felszerelve ugyan ilyen téli gumi, ebben a hidegben mennyire állítsam a guminyomást? :helpsmilie:

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Yaris általában
« Válasz #7254 Dátum: 2012.12.05 07:56:28 »
Mondhatni "csak úgy" - illetve a fogyasztás számítása miatt.

A sebességmérő pontatlansága annyira nem is érdekel, az csak a rend őrei miatt érdekes (de az pont mintha kicsit pontosabb is lenne) :D a távolságé sokkal jobban.

A térítéshez nem is biztos, hogy megkérdezik, de ha megvan az átírás, megyek a HR-re, mert többre megyek vele, mint egy fehérvári bérlettel, amit eddig se tudtam használni...

kiváncsi leszek, hogy alakul majd a fogyasztásod... és mint hypermilage hajlamú egyénnek olajból javaslom a 0W20at marketen is árulja vki.


Agyarka: kösz.

alvaro84

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 190
Re:Yaris általában
« Válasz #7255 Dátum: 2012.12.05 10:25:21 »
A gumival kapcsolatban elbizonytalanodtam. Biztos ez a jó méret, ami rajta van (165/70-13)? A neten mindenhol 155/80-13 gumit ajánlanak 13-as kerekű Yarishoz, de itt valahol egy topikban felbukkant a 165/70 is. A kereső meg nem akarja az orromra kötni, hogy hol emlegették :no:
Egyáltalán ugyanolyan a felnire megy a kettő? Most akkor mit vegyek, ha cserére kerül a sor? :?:

(Az is érdekes, hogy akárhol akármit nézek, csak E-F-G energiahatékonysági minősítésű gumikkal találkozok. Ez most komoly? Vannak jók, csak eldugják őket, vagy úgy döntöttek, hogy minden, ami van, sz@r, és sokkal jobbaknak kéne lenniük? Vagy mi a szösz? :wacko:)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris általában
« Válasz #7256 Dátum: 2012.12.05 17:57:29 »
A gumival kapcsolatban elbizonytalanodtam. Biztos ez a jó méret, ami rajta van (165/70-13)? A neten mindenhol 155/80-13 gumit ajánlanak 13-as kerekű Yarishoz, de itt valahol egy topikban felbukkant a 165/70 is. A kereső meg nem akarja az orromra kötni, hogy hol emlegették :no:
Egyáltalán ugyanolyan a felnire megy a kettő? Most akkor mit vegyek, ha cserére kerül a sor? :?:

(Az is érdekes, hogy akárhol akármit nézek, csak E-F-G energiahatékonysági minősítésű gumikkal találkozok. Ez most komoly? Vannak jók, csak eldugják őket, vagy úgy döntöttek, hogy minden, ami van, sz@r, és sokkal jobbaknak kéne lenniük? Vagy mi a szösz? :wacko:)

Gyárilag 155/80R13 volt rajtuk.
Az energiajelöléssel ne foglalkozz, az nem mérvadó!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7257 Dátum: 2012.12.05 23:41:29 »
A YII-nek ha jól tudom 5,5JJX15, 4x100x54, ET45 felnije van. Valamelyiknek (talán Y1?) 5JJx14, 4x100x54, ET39-es is volt.
 
Azért javítson ki vki,ha tévedek!
Yaris II-ből az alapváltozatok futottak csak 14-es felnin (165/70x14 gumikkal) ; a jobban felszereltek/nagyobb motorosok már 15-ösök voltak (185/60x15 gumikkal).

I-esnél úgy nézett ki a dolog, hogy fapad kivitelben létezett 13-as kerékkel (gumi: 155/80x13); a nagy többség pedig 14-esen futott (gumi: 175/65x14) - aminek, asszem, valóban az általad megadottak a paraméterei, bár az ET-re nem tenném le a nagyesküt - ti. hogy tényleg 39-e, vagy 45  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7258 Dátum: 2012.12.05 23:44:25 »
A gumival kapcsolatban elbizonytalanodtam. Biztos ez a jó méret, ami rajta van (165/70-13)? A neten mindenhol 155/80-13 gumit ajánlanak 13-as kerekű Yarishoz, de itt valahol egy topikban felbukkant a 165/70 is. A kereső meg nem akarja az orromra kötni, hogy hol emlegették :no:
Egyáltalán ugyanolyan a felnire megy a kettő? Most akkor mit vegyek, ha cserére kerül a sor? :?:
Fel lehet, és fel is szabad tenni a 165/70-et a 155/80 helyett. Nem pont váltóméret, kicsivel kisebb az átmérője, de alkalmazható. Viszont ha spórolós vagy, akkor neked hátrányos a szélesebb gumi, lévén azzal többet fogyaszt a kocsi. Bár látszólag (a kisebb átmérő miatt) több km-t is tesz meg ;) ... ez részben kompenzálja a dolgot, de persze csak virtuálisan.

Úgyhogy ha cserére kerül a sor, válaszd inkább a 155/80-ast. De addig maradhatnak ezek, nem probléma.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7259 Dátum: 2012.12.06 00:14:04 »
Új vagyok itt, meg egyáltalán bármilyen autós témakörben. Gondoltam beköszönök, csütörtökön tettünk szert egy régi-(nekünk )új Yarisra. Nagyjából úgy, ahogy az ember nem vesz autót - párommal együtt (az ő motorjával) elmentünk, megszaglásztuk mindenféle szakértelem nélkül, pár kilométer az előző tulajjal, vittük. Azt az egyet, amit életünkben láttunk. Az órában 92421km volt (valódi érték persze ismeretlen), 1999-es 1 literes, aranysárga, kicsit karcos, egy törött indexbura itt, egy hiányzó dísztárcsa amott, de kit érdekel - megy és érvényes műszaki van rajta :D Majd átnézetem, ha lelkileg felkészültem rá :lol:
Szépen megfogalmaztad, nem kergetsz illúziókat  :D ... De amúgy, Yaris esetében, annyira azért nem kockázatos az efféle eljárás :) ... Ezt az autót nehéz tönkretenni, nagyon kis hányadot tesznek csak ki a hulladék állapotú darabok.

Mondhatja bárki, hogy kicsi a csomagtartója, de higgyétek el, a 45 literes GIVI dobozhoz képest akkor is gigantikus, ha nem hajtom le a hátsó ülést :D
Annyira nem kicsi  :cool2: ... Rövid, de mély. És ugye bővíthető. Egész tekintélyes mennyiségű cuccot be lehet oda tömni, az ülés lehajtása nélkül is - úgy meg aztán pláne; én már költöztettem vele jóbarátnémat, elképesztő mennyiségű holmi befért (dobozokban, táskákban, szatyrokban).

Egyébként azért vettünk pont Yarist, mert megbízható és kis fogyasztású járgány hírében áll. Régi Swifttel gondolom olcsóbban kijöttünk volna, csak az szerintem marha ronda. 1st world problem, azt hiszem :lol:
Hát igen  ;) ... De amúgy ég és föld a régi Swift, meg a Yaris. Tudom, mert előbbit is elég sokat vezettem. Tényleg nagyon messze van egymástól a két autó - a Swift egy átlagos kisautó a 80-as évek második feléből, a Yaris pedig ultramodern volt a 90-es évek végén - még mai mércével sem igazán elavult. A Swift igazából "csak" a költségekben hasonlóan kedvező - de szvsz nem annyival olcsóbb, mint amennyivel elavultabb autó. Szóval ne bánd.

Marha jó játéknak találom a fogyasztásmérőt, a pontosságát viszont még nem tudtam ellenőrizni, meg úgyis véletlenül törlöm az átlagmérő állását... erre mit látok egy pár oldallal visszafele:

Ha kill switch-et használsz leállításhoz, akkor is törli a trip adatokat (gondolom igen)?
Szerintem a lekapcsolás nem törli az átlagfogyasztást. Amennyire észrevettem, azt csak az akkusaru levétele törli (meg persze a manuális törlés). Pontosnak, legalábbis az én autóm esetében (2003-as, faceliftes, francia gyártású 1.0), pontos - számtalanszor vetettem már egybe a fedkomp által kiírt átlagfogyasztást az általam számítottal, és csak egyetlen (!) alkalommal tapasztaltam 1 (!) decinél nagyobb eltérést - és ezek az eltérések is mindig felfelé adódtak, tehát a fedkomp adta meg a magasabb fogyasztást.

Használd egészséggel a kis gömböcöt  :yes: ... Amúgy az az aranysárga szín tetszik, még ha a sajátomként kevésbé is tudom elképzelni.

Az avatarképedtől viszont a hideg ráz, valahányszor csak ránézek  :helpsmilie:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.06 00:17:11 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )