Na
... Igen, sikerült, köszi szépen még egyszer az útmutatásért
! A folyamatot az imént, fotókkal dokumentálva, a Csináld magad fórumrészben írtam le.
Egyébként a hőmérséklet-érzékelő jó dzsuvás volt, maga a légtömegmérő viszont nem igazán. De azért persze megpucoltam. És ha már le volt szedve a légszűrőház, gondoltam, ránézek a gyertyákra is... Jól is tettem, mert ezzel rábukkantam a probléma valószínű okára
:
Hát én kb. 99.99 %-ban biztos vagyok benne, hogy ezek még a gyári eredeti gyertyák (75 ezer van most a kocsiban), és a márkaszervíznek eszében sem volt kicserélni a 60 ezres szervíz során
!
Legott el is szaladtam, vettem négy új Densot (1.250 Ft/db), K16RU-11 típus, ez való bele (vagy az NGK BKR6EYA-11), ilyen is volt benne. Érdemes megnézni egymás mellett a régi és az új gyertyát, összevetni pl. a középső elektróda állapotát és a hézagot...
A végeredmény: a probléma megszűnt, az autó normálisan húz alacsony fordulaton is; összességében véve pedig érezhetően jobban veszi a gázt és jobban is megy, ezt főleg az emelkedőkön tapasztalom egyértelműen