Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1630511 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Yaris általában
« Válasz #5910 Dátum: 2010.09.28 14:26:07 »
Aha. :yes:
         

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Yaris általában
« Válasz #5911 Dátum: 2010.09.28 14:30:14 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5912 Dátum: 2010.09.29 22:58:36 »
Na, hát mint azt tegnap már leírtam az általános fórumrészben, végül én is Yaris-tulaj lettem  :yes: ! Magáról az autóról ott írtam részletesebben az imént.

Néhány kérdés, ami így másfél nap alatt felmerült.

-Mennyi nafta van még kb. a tankban, mikor a Range lemegy nullára?
-Lehet állítani a hátsó ülés háttámlájának a dőlésszögét? Még nem jöttem rá, hogyan. Ahogy arra sem jöttem rá, hogy az ülőlapot hogy lehet előre hajtani. Eddig "csak" az egész üléssor előre-hátra tologatását, és a háttámla előrehajtását sikerült megfejtenem. (Nem, kezelésit még nem kaptam hozzá; majd pár napon belül kapok.)
-A CD-tárban lévő lemezek között hogyan lehet lépegetni? Kipróbáltam a fejegységen az összes gombot, de nem jöttem rá... Csak a tárban lévő első CD-n lévő számok között hajlandó léptetni.

Egyébként nem kérdéses, hogy hamar meg fogjuk találni a közös hangot Füleskével  :yes: ! Meglepő, hogy érzetre, vezetés közben mennyire nem tűnik kisautónak. Tágas, halk, fekszi az utat, nem billeg, nem pattog, egyben van. A kormány nagyon kényelmes, könnyen jár. A váltó szuper! A helykihasználás nem különben. A fényszórók meglepően hatékonyak.

A motornál először meg kellett szoknom, hogy emelkedőn induláskor, illetve váltáskor azért kell némi fordulatszám, mert 1000-1200 környékén olyan a kis motor, mintha turbólyukban lenne  ::) ... Dehát na, mégiscsak ezres szegénykém. Pörgetve viszont abszolút tisztességesen megy - ma mértem rugalmasságot is, és a négyesben 60-100 13.5 mp, ötösben 80-120 20.0 mp igazán korrekt adatok egy ekkora motortól  :) !

A fogyasztást tegnap reggel lenulláztam - azóta 114 km-t tettem bele, 90 %-ban itt a városban összevissza - így most 6.6-on áll az átlag. Korrekt  :yes: !

Pláne, ha figyelembe vesszük, hogy 10 W-40-es olaj van benne  :nonono: ... Azt tett bele a csodálatos helyi márkaszervíz, a számlákon szépen ott virít. Még csak nem egészen 5 ezret ment a legutóbbi csere óta, de szerintem még a tél beállta előtt le fogom cserélni 0 W-30-ra.

A gumikban (175/65x14, még a gyári 2003-as Goodyear GT2-esek; vagy 3-asok? passz) 1.8 bar volt... Ezt korrigáltam elöl 2.7-re, hátul 2.5-re. Mivel gyakorlatilag csak pozitív változást éreztem utána, ezért szvsz még rá fogok tenni 0.2-őt elöl és hátul is.

A pótkerékbe mennyit kell tenni? a 42 kPa az 4.2 bar akar lenni? Fizikából sosem voltam jó, bocsesz  ;) ... Le volt eresztve 1.8-ra (szemlátomást soha nem kellett előszedni), felfújtam 3.5-re, de nem vagyok biztos benne, hogy nem kéne-e még több. Hogy is van ez?

Felnik: sajnos a Starlet-kerekek nem mennek föl rá  ::) ... Esélytelen, föl sem lehet őket rakni, beleütköznek a féknyeregbe.

Na, hát így hirtelen, "röviden" ennyi  :) ... A kérdésekre a válaszokat előre is köszönöm  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Yaris általában
« Válasz #5913 Dátum: 2010.09.30 08:45:26 »
Gratulálok én is! :) Yaris a motor meg nemisz :1eye:

Márkafüggetlen kérdés: Miért akarsz közel 3báros nyomást? Nekem a kb ilyen súlyú autóm gyári előírt nyomása 1.8bar elöl hátul a kis súly miatt. Vagy a fogyi miatt?

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Yaris általában
« Válasz #5914 Dátum: 2010.09.30 09:02:01 »
Gratula a kocsihoz még 1x, itt is! :)
Szerintem is megérte facelifteset venni, főleg mivel ennél a kocsinál még az előéletben is biztos lehetsz.
-Mennyi nafta van még kb. a tankban, mikor a Range lemegy nullára?
Sok :)
Nekem ugyan más műszeregységem volt a TS-ben de ott a Range 0 után gyulladt még csak ki a tankolásre figyelmeztető lámpa, szóval olyankor volt még benne bőven.
-Lehet állítani a hátsó ülés háttámlájának a dőlésszögét? Még nem jöttem rá, hogyan. Ahogy arra sem jöttem rá, hogy az ülőlapot hogy lehet előre hajtani. Eddig "csak" az egész üléssor előre-hátra tologatását, és a háttámla előrehajtását sikerült megfejtenem. (Nem, kezelésit még nem kaptam hozzá; majd pár napon belül kapok.)
A támla dőlésszöge sajnos nem állítható, és az ülőlapot sem tudod külön előrebillenteni. :(
Amit tud:
- komplett üléssor tologatása,
- támlák osztott lehajtása,
- lehajtott támlákkal az üléssor előrebillentése
Ez utóbbihoz az ülésnek teljesen hátratolt állásban kell lennie. A döntést pedig az ülések háta mögött középen lévő karral (fogantyúval) lehet elvégezni.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Yaris általában
« Válasz #5915 Dátum: 2010.09.30 09:14:17 »
Palaczk! Fog az a fogyi menni meg lefelé is, ha megszokod a gépet, meg rendes guminyomással, jó olajjal jársz. :yes:

A nyomásról bővebben ;)
(anno nagyon sokat hallgattuk a Kossuth Rádiót, abban annyira megmaradt bennem, ahogy mindig mondták: "A légnyomás 1014 hektopascal, alig változik..." :))
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5916 Dátum: 2010.09.30 09:58:12 »
Palaczk! Fog az a fogyi menni meg lefelé is, ha megszokod a gépet, meg rendes guminyomással, jó olajjal jársz. :yes:
Köszi  :yes: !

Amúgy rosszul emlékeztem: nem 6.6 volt az átlag, hanem csak 6.4  :) ... Mondjuk, ezzel semmi bajom - ha így, tisztán városban el fogok tudni járni így 6.5 körül, azzal teljesen elégedett leszek. Nagy hidegben kicsit többre (7 környékére), nyáron kicsit kevesebbre (6 környékére) számítok. Ez így teljesen rendben van  :yes:

Most reggel lenulláztam; mire beértem a melóhelyre (hidegindítás, 5 km, ennek kb. fele egyenletes haladás, három nagyobb emelkedő, két nagyobb lejtő, utazó 65 kmh, váltás emelkedőn 2500 körül, síkon 2000 körül), 7.2-t mutatott. És ez ugye még 10 W-40-es olajjal. Jó lesz ez  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5917 Dátum: 2010.09.30 10:04:01 »
A támla dőlésszöge sajnos nem állítható, és az ülőlapot sem tudod külön előrebillenteni. :(
Amit tud:
- komplett üléssor tologatása,
- támlák osztott lehajtása,
- lehajtott támlákkal az üléssor előrebillentése
Ez utóbbihoz az ülésnek teljesen hátratolt állásban kell lennie. A döntést pedig az ülések háta mögött középen lévő karral (fogantyúval) lehet elvégezni.
Áhhá. Szóval nem kell előbb felhajtani az ülőlapot ahhoz, hogy az egész cuccot előrehajthasd  :) ... Hát ez így még könnyebbség is.

Mondjuk, full előretolt hátsó ülésre mögém ember be nem ül  ::) ... És az utasüléssel is nagyon előre kell rukkolni ahhoz, hogy amögé mondjuk én beüljek. Viszont ha teljesen hátra van tolva, akkor "magam mögött" is teljesen kényelmesen elférek  :yes: ... Amikor pedig tanulókkal megyünk majd, úgyis teljesen hátra lesz tolva.

Fura az a lépcső jobboldalt elöl a lábtérben  :sorcerer:

A hátsó ülésből jobboldalt alul, kb. a háttámla és a lap találkozásánál, kijön egy vastag piros zsinór, piros műanyag véggel... Az mi lehet  :hmmmm: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Yaris általában
« Válasz #5918 Dátum: 2010.09.30 10:24:03 »
Majd, ha már megszoktad a gépet és nem üveghangon tolod neki bőven lejjebb kell hogy menjen :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5919 Dátum: 2010.09.30 10:31:55 »
Majd, ha már megszoktad a gépet és nem üveghangon tolod neki bőven lejjebb kell hogy menjen :)
Dehogy tolom neki üveghangon  :) ... Egyszer próbáltam a gyorsulást, és egyszer mértem a rugalmasságot, oszt slussz. Ezt leszámítva 3000 fölött még nem volt a fordulat; 2500 fölött is csak ritkán.

Kérdezted a nagy keréknyomást. Ja, elsősorban a fogyi miatt jó. Meg stabilabb is vele a kocsi a kanyarokban.

Az MX-5 más eset, az egy precízen kiegyensúlyozott gépezet  :) ... Abba pontosan annyit tegyél, amennyit a gyár előír, különben pattogós lesz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Yaris általában
« Válasz #5920 Dátum: 2010.09.30 10:34:15 »
Amikor megvettem 1.2 körül volt benne és csodálkoztam, hogy milyen kényelmes...

Most minden megérkezés után dobok egy kínait  ::)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Yaris általában
« Válasz #5921 Dátum: 2010.09.30 11:10:16 »
a 42 kPa az 4.2 bar akar lenni?
Nem. Elvileg, ha tenyleg 42kPa (kilo Pascal)  van oda irva, amit erosen furcsallok  :hmmmm: akkor az 42000Pa-t jelen. A legkori nyomas meg ugye 101325Pa. 1 bar meg ugye 100000Pa.
Szoval elvileg a 42kPa 0,42bart jelent. (1 atmoszferanal kevesebbet) Ez meg nem lehet  :no:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

pzs

  • Vendég
Re: Yaris általában
« Válasz #5922 Dátum: 2010.09.30 11:26:56 »
Fura az a lépcső jobboldalt elöl a lábtérben  :sorcerer:

Neked is van?  :1eye: Egyszer mintha egy masik Yarisban azt allapitottam volna meg, hogy nincs  :helpsmilie:. Ezek szerint mindegyikben van, de faceliftesben biztosan.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5923 Dátum: 2010.09.30 12:01:06 »
Szoval elvileg a 42kPa 0,42bart jelent. (1 atmoszferanal kevesebbet) Ez meg nem lehet  :no:
Akkor tutira rosszul emlékszem, és 420 kPa van ott. Meg 60 PSI, ha jól rémlik. Most elő nem ásom ismét a pótkereket  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Yaris általában
« Válasz #5924 Dátum: 2010.09.30 17:06:49 »
Az MX-5 más eset, az egy precízen kiegyensúlyozott gépezet  :) ... Abba pontosan annyit tegyél, amennyit a gyár előír, különben pattogós lesz.

 :D
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/