Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1609335 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Lagunadci

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Re:Yaris általában
« Válasz #8310 Dátum: 2015.08.18 23:17:56 »
Értem én hogy sárga lámpa és hogy az a hibakód, de mi az a hibakód pontosan? :D
Ennyit mondott a srác, hogy első kipufogó szonda, azaz a lambda szonda. Igaza lehet, mert mikor megtisztogattam 2-3 hetekig nem jött elő újra.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris általában
« Válasz #8311 Dátum: 2015.08.19 11:32:36 »
Ennyit mondott a srác, hogy első kipufogó szonda, azaz a lambda szonda. Igaza lehet, mert mikor megtisztogattam 2-3 hetekig nem jött elő újra.

Hát jó :)
Akkor viszont szerezze be a srác, és amennyiben a cserét követően is lesz hibakód úgy állja ő az anyagi részét.

Viszont ha mondasz pontos hibakódot akkor próbálok segíteni. Ettől még lehet szonda, és ez esetben feleslegesen okoskodok :D
Xanyi

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Yaris általában
« Válasz #8312 Dátum: 2015.08.19 12:28:05 »
Ennyit mondott a srác, hogy első kipufogó szonda, azaz a lambda szonda. Igaza lehet, mert mikor megtisztogattam 2-3 hetekig nem jött elő újra.

Én a Xanyi-nak hiszek...már régóta!!!   :clap:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Lagunadci

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Re:Yaris általában
« Válasz #8313 Dátum: 2015.08.19 15:53:09 »
Hát jó :)
Akkor viszont szerezze be a srác, és amennyiben a cserét követően is lesz hibakód úgy állja ő az anyagi részét.

Viszont ha mondasz pontos hibakódot akkor próbálok segíteni. Ettől még lehet szonda, és ez esetben feleslegesen okoskodok :D
Hiszek nektek ezért is vagyok a fórumon. Én is nagyon fórumos vagyok a saját autómmal kapcsolatban és nagyon jól tudom, hogy a titkok és a tutik mindig itt vannak.
Az a kérdés, hogy vajon az ő diagja amit kiír kód, az megfelelő-e.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris általában
« Válasz #8314 Dátum: 2015.08.19 20:05:35 »
Hiszek nektek ezért is vagyok a fórumon. Én is nagyon fórumos vagyok a saját autómmal kapcsolatban és nagyon jól tudom, hogy a titkok és a tutik mindig itt vannak.
Az a kérdés, hogy vajon az ő diagja amit kiír kód, az megfelelő-e.

Jó. Csak nem a szöveges leírás kell hanem a P-ből és 4 db számból álló kód...
Xanyi

Lagunadci

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Re:Yaris általában
« Válasz #8315 Dátum: 2015.08.19 23:11:37 »
Jó. Csak nem a szöveges leírás kell hanem a P-ből és 4 db számból álló kód...
Értettem Meister.... :)

Megpróbálok kijutni hozzá minnél hamarabb.
Köszi..

Lagunadci

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Re:Yaris általában
« Válasz #8316 Dátum: 2015.09.11 16:06:07 »
Urak.
Milyen gyertyákat vegyek a kis Yarisunkba, milyet szeret, mit ajánlotok?
Denso vagy NGK?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Yaris általában
« Válasz #8317 Dátum: 2015.09.11 16:32:16 »
denso
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Lagunadci

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Re:Yaris általában
« Válasz #8318 Dátum: 2015.09.11 18:18:39 »
denso
Erre gondoltam én is köszönöm. Már csak azt nem tudom, hogy a sok típus között (kb 5 félét hoz) mi a különbség, de ezt már megoldom.
Köszönöm mégegyszer.

Dee Dee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Yaris általában
« Válasz #8319 Dátum: 2015.09.25 10:34:11 »
(Ide is beteszem, hátha csak ezt olvassátok.)

Sziasztok!

Tegnap reggelre ellopták anyukám 2 éves yarisát az udvarból  :cry:
Kérlek szóljatok, ha látjátok valahol.

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=721.msg654297#msg654297

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Yaris általában
« Válasz #8320 Dátum: 2015.10.07 16:57:59 »
Ma átléptem a 20.000 km-t. Ennek 2/3-át az első tulaj öreg bácsi 4 év, 1/3-át 5 hónap alatt én tettem bele.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Yaris általában
« Válasz #8321 Dátum: 2015.10.08 07:12:10 »
Én múlt héten léptem át az 50000-et. Ebből 27ezer az első 5 év előző tulaj, többi én majd' 2 év alatt.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris általában
« Válasz #8322 Dátum: 2015.10.16 10:43:06 »
Tegnap vettünk egy Yaris II-est tesómnak.  :clap:
Az autó Bajáról egy kis kereskedésből lett vásárolva és 2 tulaja volt 2006 óta. A km órája 111xxx km-t mutat, felszereltsége Max Ice (8 légzsák, bőr multikormány és -váltógomb, klíma, Mp3-as gyári fej, 15"-os acélkerekek, elektromos ablakok elől, meg még pár apróság) és 1,3-as, 87 lovas benzines. 5 ajtós, színe ez a zöldes-kékes-szürkés metál, nem tudom a gyári kódját, megnevezését.

Állapota megfelel egy korrekt 9 éves Yarisénak: nem makulátlan, első lökös volt fújva, két első sárvédő is, valamint, a bal első lámpa Depo márkájú. Alaposan átnéztük a motortér felől, de a zárványok teljesen gyáriak, nem voltak sérülve-húzatva, stb, tehát, csak valami koccanásos sérülés miatt volt javítva. A hátsó lökös, valamint, a jobb hátsó sárvédő is fényezve volt, utóbbi csak kb az autó oldalának felénél futó élig, itt "dolgozták el", valami szintén kisebb sérülése lehetett, komolyabb ütésre utaló jelet nem találtunk.
A fényezése alapvetően szép, egységes, a javítások kivitelezése is korrekt. Két apró horpadást találtunk a kasztnin, az egyik a vezető ajtón tipikus rányitás, a másik ugyanezen az ajtón a kereten van egy kb jégkárhoz hasonlítható kis horpi, de jelentéktelen.
A beltér vélhetően nem dohányzó volt, ami nagyon pozitív, nem kinyalt, kozmetikázott autó, hanem rendszeresen takarított, ez látszik rajta. A kárpitok hibátlanok, szépek, egységesek, sem kopás, sem szakadás nincs rajtuk sehol! A vezető ülés nincs kiülve (ez egyébként utalhatna magas km futásra adott esetben), könnyen állítható az összes.
A kormány bőr bevonata még rücsis, enyhén fényesedett, de a bal kéznél középen meg van kissé kopva a legfelső rétege. Ez is utalhatna magasabb km-futásra, de az is elképzelhető, hogy az előző, egyébként mindkét idős tulajnak érdesebb a keze és emiatt jobban kopott. Ezt így utólag nem lehet biztosra megállapítani. A váltógomb teteje szintén kissé kopott, illetve, a váltógomb betétjének tetejéről lekopott a festés (szürke), de ez egészen biztosan típus hiba/jellemző.
Érdekesség, hogy 4db (!!!) gyári kulcsot adtak hozzá, ezek közül egy távirányítós kp-zár vezérlős, egy pótkulcs és 2db kb szervizkulcsnak tűnő, kisebb, keskenyebb testtel rendelkező, még nem használt kulcs.
A szervizkönyve szerint, az első két pecsétig márkaszervizbe hordták (11xxx és 21xxxkm-nél), ezt követően Pécsett egy független szerelőhöz, akinek bejegyzése szerint, idén februárban, 109.000km-nél volt utoljára olajcserén, ahol Aral High-Tronic motorolajat és új szűrőket kapott. A levegőszűrőt ellenőrizve ez hihető is, mert elvileg 2000km-t futott azóta az autó és a szűrő valóban tiszta volt.
Nekem ugyan egy kicsit fura az, hogy az olaj 2000-t futott létére sötét méz színű, bár az Aralt én nem ismerem. A fekete gyári mappája sajna nincs meg, csak a szervizfüzet.
A motor pöccre indult, mindenféle rendellenes zaj nélkül, gyönyörűen, halkan, rezzenéstelenül jár.
A váltó pontos, ici-pici lötyögése van, ugyan, de a fokozatok pontosak, mindnek megvan a helye.
A kuplung, viszont cserés lesz, mert nagyon mélyen fog, az ideálisnál én nagyobb holtjátékot éreztem és kemény volt. Ugyanez volt a Corollámnál és kinyomócsapágy fáradás volt. Szerintem, itt is ez lesz, elvégre, az előző gazdi elmondása szerint (idősebb elektroműszerész), Baján használta.
A gumik Hankook Optimo K415 típusú, gyári méretűek (185/60R15), DOT0810-esek, még egy, max két szezont biztosan elmennek, minta van rajtuk és menet közben sem tűnnek rossznak, még vizes úton sem.
A gyanu, hogy több km lehet benne, a gumi miatt is él bennem, hiszen, ezek az autók Dunlop gumikkal jöttek gyárilag. Nekem kicsit szűknek tűnik az idő ahhoz, hogy a második szett gumi is lassan cserés legyen... Én reálisan olyan 150 000 km-re tippelek, ami még mindig nem sok 9 év alatt, annál többre semmiképpen, mert láttunk bevallott 246 000 km-es YII-t is...

Az alapos vizsgálat után kipróbáltuk és menet közben jött a döbbenet! Az autót - leszámítva a kemény kuplungot - egy álom vezetni. A futómű tompán döbög az úthibáknál, nem imbolyog, nem kótog, nem zörög, néma csend van bent. A motor sem zajong, a motorháztető és a tűzfal is hatékonyan hangszigetelt. A váltó azonnal veszi a fokozatokat, a kopott kuplung miatt, azonban, vigyázni kell, hogy koppra nyomja a pedált az ember, különben reccsen a váltó. Motorerő annyi van, amennyinek lenni kell, a fékek elől-hátul tárcsásak, kiválóan fognak (semmi válluk nincs a tárcsáknak, ezt is ellenőriztük).
Minden elektromos dolog működik, minden izzó rendben van, nincs hibakód sem.

Visszamentünk és 60 000Ft alkuval (ez kb a kuplung ára) elhoztuk az autót. Hazáig 200km alatt fele-fele arányban vezettük. Probléma nélkül jött a kicsi, meglepően komfortos 115-125km/h utazó sebesség mellett is. Csak működik az az NVH-vizsgálat...  :clap:
Indulás előtt, természetesen megkötöttük a biztosítást is, úgyhogy a hazaút is nyugodtan telt. Kb 75%-ban szembe, vagy srégen-szembeszélben jöttünk a feljebb említett tempóval, hazaérve az átlagfogyi mérő szerint 6,1 l benzint fogyasztottunk 100km-ként. 100-as tempónál 5 körül tartható a fogyi, 110-nél majdnem 6, 120 felett 7 eleje.

Összességében úgy gondolom, korrekt vétel volt, jó műszaki állapotú, nem makultálan külsővel, de megkímélt autót sikerült kifognunk. Ez az első benyomásom. Azonnali költség csak a kuplung lesz, meg egy szett téli kerék, illetve, én nagyon ajánlottam tesómnak egy alapos alváz-üreg védelmet, mert még most jó az alja az autónak, most kellene elejét venni a korrodálódásnak.
Műszakija jövő júniusig van, egyébiránt csak használni kell.
Ára értékarányos, 1,34M volt. A tutira lekövethető, egy gazdás, jól felszerelt, patika autók 1,55-1,65M körül mennek, de ezek rendszerint újabbak is (2007-esek).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris általában
« Válasz #8323 Dátum: 2015.10.16 11:20:49 »
Igazán tüzetesen megnéztétek, teszteltétek :yes:
Alulról is sikerült megnézni?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris általában
« Válasz #8324 Dátum: 2015.10.16 12:08:27 »
Konkrétan fekvőtámaszban, a földhöz a lehető legközelebb ereszkedve néztem alá minden oldalról. Innen egyben van az alja is. Annyit láttam, hogy az A oszlop alatti lemezillesztés (az autó alján), ahol a szervizben a csápos emelőt alárakják, elhajolt kissé, emiatt az első sárvédő lemez eláll az illesztésnél. Nekem is ilyen jelenleg az Ave, vissza kell állítani egyenesbe a lemezeket és újra egységesen illeszkedő lesznek.

Sajnálatos módon nem vittük el a helyi Toyotába, el lehetett volna vinni. Vezetve, viszont érződött volna, ha valami nem jó a futóműben. A szerviz azért jó, mert fékhatás ellenőrzést, lengécsilli mérést is megcsinálják, valamint a gyári diag műszert is rádugják azok számára, akik kevésbé gyakorlatiasak. Mi sem vagyunk profik, csak nagyjából azért tudjuk, mit kell megnézni az autón. Szemre is kiszúrjuk az újrafényezett elemeket 95%-os pontossággal. Az esetleges olajfogyasztást, pedig a szerviz sem képes megállapítani.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i