Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1607799 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Levus

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Yaris általában
« Válasz #8265 Dátum: 2015.06.26 22:26:18 »
Nem sikerult meglazitanom a feszitot. Van valami titka ? :) Nem mertem eroltetni a csavarokat :)
pontosabban szolva nem figyeltem elegge es asszem rosszul probaltam.

Jol erzem hogy meg kell lazitani a generator also csavarjat majd meg kell lazitani a feszito csavar "kocsijanak" csavarjat es utana tudok lazitani a feszitocsavaron hogy a generatort tudjam elore huzni egy kicsit ? Vagy a feszito sin csavarjan is lazitani kell?

Ez egy 1.3 as Yaris ii de ilyen tre megoldast meg nem lattam.
A celican csak tekergetek egy csavart ettol egy feszito gorgo vandorol egy sinben ezzel tudok lazitani fesziteni.

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Yaris általában
« Válasz #8266 Dátum: 2015.06.26 22:28:18 »
A francia gyártású I-es Yaris 1.0, 1,3, II-es yaris 1,3-as motorokon (motorkódok 1sz-fe, 2sz-fe), ahol 1 db hosszú 6 bordás 6pk jelű szíj hajt mindent ott egyforma görgők vannak és azokhoz jó a 6303 csapágy. A felső görgőt átmenő csavar rögzíti annak ellen kell tartani, ezért 2 db kulccsal kell szerelni. Az alsó görgő az tőcsavaros ott csak az anyát kell egy kulccsal lelazítani. Jó keményen megvannak húzva, gagyi barkács szerszámmal nem érdemes neki állni. Egyébként nálam is kb. ennyire lógott a felső, az alsó az nem. Csak a felsőben cseréltem a csapágyat, de egyébként nem volt zajos. Ezt igazolja az is, hogy a csere után nem vettem észre változást, nem lett halkabb se hangosabb sem a motor. Eleve laza illesztésű c3-as csapágyak vannak. Szóval utólag vissza gondolva, ha nem zajos felesleges a lógás miatt cserélni.

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Yaris általában
« Válasz #8267 Dátum: 2015.06.26 22:40:41 »
Igen! A szíj feszítését a generátor billentésével kell állítani. A felső 14-es kulcsnyílású csavart kell meglazítani, majd hátul a 10-es feszítő orsó csavarját kb 1-1,5 centit kicsavarni, végül a billenési tengelynél lévő alsó csavart meglazítva billenthető a generátor teteje a blokk felé és így lesz laza a szíj. De ha nem akarsz álllítgatni a leggyorsabb megoldás, hogy eleve csak a felső vezető görgőt bontod, a generátort hagyod fixen és símán lejön a görgő és visszaszerelésnél ugyan annyira feszül vissza a szíj mint előtte :clap:

Levus

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Yaris általában
« Válasz #8268 Dátum: 2015.06.27 00:15:35 »
Igen! A szíj feszítését a generátor billentésével kell állítani. A felső 14-es kulcsnyílású csavart kell meglazítani, majd hátul a 10-es feszítő orsó csavarját kb 1-1,5 centit kicsavarni, végül a billenési tengelynél lévő alsó csavart meglazítva billenthető a generátor teteje a blokk felé és így lesz laza a szíj. De ha nem akarsz álllítgatni a leggyorsabb megoldás, hogy eleve csak a felső vezető görgőt bontod, a generátort hagyod fixen és símán lejön a görgő és visszaszerelésnél ugyan annyira feszül vissza a szíj mint előtte :clap:
Koszonom! A szij pont jo szoval megprobalom ezt a lazitas nelkuli modszert. A logas olyan hogy ha mozgatom kezzel a lathato modon a gorgot akkor hallatszik is hogy kotyog.

Van egy kis nyigo...sot melegen 1200-1500 kozott periodikusan ciccogo hangom es ez a csapagy az elso jeloltem. A masodik a klimakompresszor. Nagyon keves km van a gepben 48000 de most vettem tavasszal es rendesen elkezdtem hasznalni igy jott elo egy ket ilyen "aprosag". Remelem nem a klima lesz.

Delutan kicsit szegyenlosen nyultam hozza mert meg teljesen intakt a motorter a csavarokon is latszik hogy senki sem nyult hozzajuk olyan mint efy szuz lany...szoval semmi felesleges mozdulat.... :)

Levus

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Yaris általában
« Válasz #8269 Dátum: 2015.06.27 11:12:21 »
Koszonom! A szij pont jo szoval megprobalom ezt a lazitas nelkuli modszert. A logas olyan hogy ha mozgatom kezzel a lathato modon a gorgot akkor hallatszik is hogy kotyog.

Van egy kis nyigo...sot melegen 1200-1500 kozott periodikusan ciccogo hangom es ez a csapagy az elso jeloltem. A masodik a klimakompresszor. Nagyon keves km van a gepben 48000 de most vettem tavasszal es rendesen elkezdtem hasznalni igy jott elo egy ket ilyen "aprosag". Remelem nem a klima lesz.

Delutan kicsit szegyenlosen nyultam hozza mert meg teljesen intakt a motorter a csavarokon is latszik hogy senki sem nyult hozzajuk olyan mint efy szuz lany...szoval semmi felesleges mozdulat.... :)
Kicserelte de szerintem feleslegesen, a gyari is olyan mint az uj. Viszont a hang ilyan, hogy lassabb periodusu mint barmelyik csapagy. Olyan mintha az ekszij forgasi ciklusaban ismetlodne....de ilyet meg nem hallottam soha.....lehet a belso vagy a kulso feluleten van valami serules amit nem latok?? :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris általában
« Válasz #8270 Dátum: 2015.07.02 10:35:45 »
Kedves Yaris-szimpatizánsok!

Egy kedves ismerősöm új autó vásárlása miatt tervezi megválni 2007-es évjáratú (KVG-xxx rendszám), fekete metál színű, Yaris II SOL 1,3 vvt-i autójától. Az autónak Ő az első tulaja, a békéscsabai A1 Autó Meszlényi Toyota szalonból vásárolta és itt szervizeltette minden évben, végig hiánytalanul vezetett a szerviztörténete. Sérülve, törve nem volt, jelenleg kb 103 000km van az autóban, ami természetesen az autó valós futásteljesítményét tükrözi. A tulaj Békéscsaba aljegyzője, és, ahogy ismerem, pedáns ember, kütyü-b*zi, szereti az autóját, nem úgy tekint rá, mint egy eszközre.
Képek lesznek majd július 7-e után, ugyanis, ekkor megy abba az autókozmetikába, ahová én a saját autómat is hordom.

Felszereltségéről annyit, hogy mindent olyan extrát tartalmaz, ami a SOL-ban benne van, plusz még első ködlámpákat is (utóbbiak 2007-es modellévtől képezték a SOL részét). Ha jól emlékszem, egyedül a váltógomb felső felülete van kissé megkopva (gyűrű), egyébként valóban patika az autó, kiváló vétel lesz az új gazdája számára.

Ha akad valaki, akit érdekelni fog az autó, privátban jelezze.

Az új autó is természetesen Toyota lesz, egy vadiúj Auris 1,6 valvematic.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Yaris általában
« Válasz #8271 Dátum: 2015.07.02 11:28:44 »
árat nem irtál.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris általában
« Válasz #8272 Dátum: 2015.07.02 11:32:37 »
Irányár: 1,7M
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Yaris általában
« Válasz #8274 Dátum: 2015.07.02 14:40:55 »
nincs széthajtva.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris általában
« Válasz #8275 Dátum: 2015.07.02 15:24:46 »
Katasztrófa képek, de ne tévesszem meg senkit, az autó NAGYON egyben van. Ritka szép állapotú Yaris a mai autópiacon. Fel is ajánlottam neki, hogy ha gondolja, autókozmetika után csinálok neki normális képeket a Nikonnal, amik el fogják adni az autót rövid időn belül...  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Levus

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Yaris általában
« Válasz #8276 Dátum: 2015.07.03 21:30:00 »
Na ma csocsre futottam a hosszbordas szij cserejevel.....klimas auto leven a motortarto bakot le kene oldani...de a ket csavart hiaba csavartam ki ami fuggolegesen all ki a tartobakbol.....nem billent el a motor. Alatartottam az idomnak egy tukrot amin latszik meg egy anya de kitapogatni hozzaferni nem tudtam. Ezen a vackon tenyleg ennyire bonyolult egy ekszijcsere ?
Vegul visszafeszitettem a regi szijat ami szemre amugy jonak tunik az uj mellett is...egy picit jobban is,  mint volt talan kb. negyed fordulattal...viszonyitasi pont latszott a meneten.. de meg mindig lazabban van egy picinyt mint a kezokonyvben volt...majd figyelem az eredmenyt..lehet az uj szijat visszaviszem.....egy vibracios pontot mindenesetre talaltam...alegszurohazba csatlakozo cso frankon vibral...kijjebb huztam egy szelvennyel igy jonak tunik...ti mit talaltatok ki erre ? Mas nem jutna eszembe mint korbetekerni valamilyen tape szalaggal....
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.03 21:32:07 írta Levus »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Yaris általában
« Válasz #8277 Dátum: 2015.07.04 09:24:48 »
Érdekes a sebváltó gomb...

Levus

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Yaris általában
« Válasz #8278 Dátum: 2015.07.08 10:32:37 »
Na ma csocsre futottam a hosszbordas szij cserejevel.....klimas auto leven a motortarto bakot le kene oldani...de a ket csavart hiaba csavartam ki ami fuggolegesen all ki a tartobakbol.....nem billent el a motor. Alatartottam az idomnak egy tukrot amin latszik meg egy anya de kitapogatni hozzaferni nem tudtam. Ezen a vackon tenyleg ennyire bonyolult egy ekszijcsere ?
Vegul visszafeszitettem a regi szijat ami szemre amugy jonak tunik az uj mellett is...egy picit jobban is,  mint volt talan kb. negyed fordulattal...viszonyitasi pont latszott a meneten.. de meg mindig lazabban van egy picinyt mint a kezokonyvben volt...majd figyelem az eredmenyt..lehet az uj szijat visszaviszem.....egy vibracios pontot mindenesetre talaltam...alegszurohazba csatlakozo cso frankon vibral...kijjebb huztam egy szelvennyel igy jonak tunik...ti mit talaltatok ki erre ? Mas nem jutna eszembe mint korbetekerni valamilyen tape szalaggal....

Azt nem tudja valaki esetleg , hogyan kell hosszbordás szíjat cserélni a kisautómban ? :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Yaris általában
« Válasz #8279 Dátum: 2015.07.08 23:56:16 »
A korábbi Yaris II SOL Ice hirdetése, az autó valós állapotához illő fotókkal:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/yaris/toyota_yaris_1.3_sol_ice-9131266

Ugorjatok rá, qrva jó vétel!  :yes:
Szinte újszerű így, 8 évesen. A váltógomb kályhaezüst felülete kopott le a fokozatkiosztás körül. Ennyi használati nyom van rajta. Patika kívül-belül, nagyon sajnálom, hogy pont nem keresünk az asszonynak autót, mert gondolkodás nélkül megvenném ezt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i