Megvolt az első komolyabb út: az Őrséget jártuk meg oda-vissza. Tekintettel a bejáratósságára, nem mentem vele gyorsan (bár megjegyzem, hogy 6.-ban 130-nál még nem éri el a 3000-es fordulatot!) és hosszabban egyenletes sebességgel. Autópályán általában 105-130 közt, de inkább az alsóbb tartományban, és országúton sem gyorsan. Már csak azért sem, mert visszafelé sötét volt, és arrafelé sok a vad... Teletank óta 635 km-t mentem, ebből 540 volt az őrségi út, a benzinóra kb. 1/3-on áll, ami kb. 40 elfogyasztott litert jelenthet, és ez egybevág a bc 6,7-es átlagfogyi adatával. Az autóban öten voltunk (pontosabban a kutyával együtt hatan), de kevés csomaggal. Szerintem ez eléggé biztató fogyasztást vetít előre, és legalább fél literrel kedvezőbb a COV-énál. Egyébként előtte a városi, lehetőleg nem rövid utas mászkálásban 7,8-ig ment le a bc, ami átvételkor 14-et mutatott és 2 megtett km-t.
Ülni jó benne, nagyon magasan van az ülés, tulajdonképpen szó szerint be kell ülni, le nem, és mivel elég nagyok az üvegfelületek, jól kilátni az autóból. Sajnos, az orrából semmi nem látszik, de van 2+4 parkolóradarja, és hátul kamerája, úgyhogy elég jól lehet vele manőverezni. A kormánya könnyen jár, amit általában a szakújságírók nem szeretnek, mondván nem ad elég visszajelzést az útról, én igen. Az üléshelyzet egy picit kényelmetlennek tűnt elsőre, de a kétszer 3,5 órás út alatt sem lett rosszabb. VÁltója könnyen jár és jól kapcsolható, a kisturbós motort (1,2 literes 3 hengeres 110 pacis) élvezem. Városban nagyon erős, kint elmegy, de az én koromban három gyerek és egy beépített sebességjelző (=feleség) mellett már nincsenek sportos ambíciói az embernek. A telefontükrözés működik, bár a waze azonnal lefagy, csak a google működött naviként, de állítólag heteken belül Mo.-on is hivatalosan letölthető lesz az Android Auto, és talán azzal megoldódik ez a gond. A fűtéssel küzdöttünk egy kicsit - ebben tekerős a klíma, így a fűtés is, ami önmagában még nem kéne, hogy baj legyen -, mert túl erős volt, a hőfokszabályzó gombot egészen 17-18 fokig le kellett tekerni, hogy ne kapjunk hőgutát. Csomagtere hatalmas - ezért vettük
- és ami külön jó pont, hogy a 25 kg teherbírású kalaptartónak két helye is van: fél magasságban is van egy vájat, így végül a kutyának is találtunk helyet, mert odaúton nagyon stresszelt a bezártságtól, azaz az alsó állásba tettük a kalaptartót, és rá a hordozót, így jól ki tudott látni az ablakon. Szintén hasznos dolog a tolóajtó, nem kell megállásnál azon reszketni, hogy a gyerekek rányitják a melletünk lévő autóra. Van egy-két dolog, amit még szokni kell - pl. az ablaktörlő kar fordítva működik: itt lefelé van a pöccintős egyet törlés, és fölfelé a szakaszos, meg nem olyan egyszerű villantani a reflektorral, meg bal oldalt van a tempomat, de idővel ez is megszokódik majd.