Szerző Téma: Proace City és Proace City Verso  (Megtekintve 38250 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Proace City és Proace City Verso
« Dátum: 2020.10.14 00:16:04 »
Létrehozok egyet itt, amíg nem kaphat önálló fórumot. Nagyobb testvéréhez hasonlóan itt is a Verso név azt jelenti, hogy személyautós változat, míg a "sima" City a kisáruszállító.

Ha minden jól megy, akkor évvégére megjön egy példány a számunkra. Egy kicsit félek a francia eredet miatt, de végül is a Toyota bőkezűbb garanciát ad rá (5 év/250.000 km), mint az eredeti saját modelljeire, szóval azért bizakodunk. A miénk a 110 lovas benzines lesz Shuttle felszereltséggel, de azt egy kicsit bővítve (tolatókamera).
Anno végigrágtuk, hogy a 4 testvérmodellből (Citroen Berlingo/Opel Combo Life/ Peugeot Rifter/Toyota Proace City Verso) nemcsak a márkahűség miatt érdemes a Toyotát választani. A Toyota Shuttle felszereltségéhez viszonyítva a Peugeot hasonló modellje a legdrágább, az Opel is szinte ugyanannyi, csak ott lehet modulárisan válogatni az extrákat, a Citroen talán egy hajszálnyit olcsóbb lett volna, de aztán a Sakuránál rendesen megdobtak minket árkedvezményekkel, szóval jól van ez így. Egyedül a színválaszték miatt van oka szégyenkeznie a Toyotának, ráadásul azóta már az egyetlen rendes színt (kék) sem lehet rendelni, csak a szürkeárnyalatok közül valamit kibővítve egy állítólagos homokszínnel, ami a valóságban inkább piszkosfehér...
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.31 21:14:26 írta music »
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Proace City Verso
« Válasz #1 Dátum: 2020.12.20 15:57:56 »
Nos, hát elülről egy kép:

music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Proace City Verso
« Válasz #2 Dátum: 2020.12.27 00:57:08 »
Megvolt az első komolyabb út: az Őrséget jártuk meg oda-vissza. Tekintettel a bejáratósságára, nem mentem vele gyorsan (bár megjegyzem, hogy 6.-ban 130-nál még nem éri el a 3000-es fordulatot!) és hosszabban egyenletes sebességgel. Autópályán általában 105-130 közt, de inkább az alsóbb tartományban, és országúton sem gyorsan. Már csak azért sem, mert visszafelé sötét volt, és arrafelé sok a vad... Teletank óta 635 km-t mentem, ebből 540 volt az őrségi út, a benzinóra kb. 1/3-on áll, ami kb. 40 elfogyasztott litert jelenthet, és ez egybevág a bc 6,7-es átlagfogyi adatával. Az autóban öten voltunk (pontosabban a kutyával együtt hatan), de kevés csomaggal. Szerintem ez eléggé biztató fogyasztást vetít előre, és legalább fél literrel kedvezőbb a COV-énál. Egyébként előtte a városi, lehetőleg nem rövid utas mászkálásban 7,8-ig ment le a bc, ami átvételkor 14-et mutatott és 2 megtett km-t.
Ülni jó benne, nagyon magasan van az ülés, tulajdonképpen szó szerint be kell ülni, le nem, és mivel elég nagyok az üvegfelületek, jól kilátni az autóból. Sajnos, az orrából semmi nem látszik, de van 2+4 parkolóradarja, és hátul kamerája, úgyhogy elég jól lehet vele manőverezni. A kormánya könnyen jár, amit általában a szakújságírók nem szeretnek, mondván nem ad elég visszajelzést az útról, én igen. Az üléshelyzet egy picit kényelmetlennek tűnt elsőre, de a kétszer 3,5 órás út alatt sem lett rosszabb. VÁltója könnyen jár és jól kapcsolható, a kisturbós motort (1,2 literes 3 hengeres 110 pacis) élvezem. Városban nagyon erős, kint elmegy, de az én koromban három gyerek és egy beépített sebességjelző (=feleség) mellett már nincsenek sportos ambíciói az embernek. A telefontükrözés működik, bár a waze azonnal lefagy, csak a google működött naviként, de állítólag heteken belül Mo.-on is hivatalosan letölthető lesz az Android Auto, és talán azzal megoldódik ez a gond. A fűtéssel küzdöttünk egy kicsit - ebben tekerős a klíma, így a fűtés is, ami önmagában még nem kéne, hogy baj legyen -, mert túl erős volt, a hőfokszabályzó gombot egészen 17-18 fokig le kellett tekerni, hogy ne kapjunk hőgutát. Csomagtere hatalmas - ezért vettük  :winkiss: - és ami külön jó pont, hogy a 25 kg teherbírású kalaptartónak két helye is van: fél magasságban is van egy vájat, így végül a kutyának is találtunk helyet, mert odaúton nagyon stresszelt a bezártságtól, azaz az alsó állásba tettük a kalaptartót, és rá a hordozót, így jól ki tudott látni az ablakon. Szintén hasznos dolog a tolóajtó, nem kell megállásnál azon reszketni, hogy a gyerekek rányitják a melletünk lévő autóra. Van egy-két dolog, amit még szokni kell - pl. az ablaktörlő kar fordítva működik: itt lefelé van a pöccintős egyet törlés, és fölfelé a szakaszos, meg nem olyan egyszerű villantani a reflektorral, meg bal oldalt van a tempomat, de idővel ez is megszokódik majd.
music     

MrWeaver

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Proace City Verso
« Válasz #3 Dátum: 2021.01.05 21:47:01 »
Szép a "limitált" kék szín is, főleg króm betétekkel és színre fújt lökhárítókkal. Mi végül az alap felszereltséget választottuk, a téli kerekeket ajándékba kaptuk, az egyetlen extra a metálfény lett. Tíz évig sötétkék autónk volt, ideje volt hát váltani, így lett a homokkő a befutó szín. A fekete műanyag elemekkel egyébként jól harmonizál a "piszkosfehér" : ) a kereskedőtől mi is jó árat kaptunk és időre meg is jött az autó, így most mindenki örül. Kisebb illesztési egyenetlenségek vannak itt-ott, de összességében minden ok, nagyon szerencsésnek érezzük magunkat, hogy új autónk lehet.

A bejáratást szándékosan nem autópályával indítottam, országút 50-70-es szakaszokkal, majd hosszabb 70-90-es utakkal. Végül sztráda 100-110-es tempóval, ügyelve a mérsékelt, de nem túl alacsony fordulatra (1800-3000). Engem is meglepett a 6 literes fogyasztás az első 1000 km után, ami jobban pörgetve nyilván emelkedni fog. Már-már dízeles hangulatba jön tőle az ember, de szokni kell a gondolatot, hogy amit a kis turbós motor megspórol az üzemanyagon, azt karbantartáskor kéri majd vissza.

A gumiszőnyeg szetten felül plusz extraként a sárfogó gumi szerintem erősen ajánlott, illetve ajánlott lenne, de gyári sajnos nincs (rifterre talán van hátra, de előre ott sincs). Ha erre tud valaki jó megoldást, a kerékjárati műanyag borítás szétfurkálása nélkül, nagyon hálás lennék az ötletért.


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Proace City Verso
« Válasz #4 Dátum: 2021.01.06 10:50:04 »
Lehet, hogy idővel lesz majd a márkakereskedésben tartozékként előre-hátra is. Egyelőre az ikermodelleknél sem láttam, csak hátsóra valót, viszont a Peugeot-nál megpróbálkozom a rekeszes első könyöklővel, hátha jó bele. Anno az Avensisben nagyon hasznos volt. Még nem tankoltam, de már érik, közeledik a mutató a piroshoz, és amennyire számolgattam a bc fogyi értéke elég pontos lesz. Most 6,6-oz mutat, meglátjuk mi lesz tankolásnál. A mogyorószín is jó, az lett volna a másik választásunk, de mivel a Yarisunk bézs színű, inkább lett a sötét.
Jó a kép, márkakereskedésen kívül még sosem láttan két PCV-t ilyen közel egymáshoz...  :D
music     

MrWeaver

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Proace City Verso
« Válasz #5 Dátum: 2021.01.06 17:22:54 »
Bevallom, elsőre én is a kéket kértem és csak a megrendelés leadásakor módosítottam homokkőre... ha az ember színt választ, ebből a kettőből tud, színtani szempontból a többi (fekete, fehér és közte) valójában nem is szín. Alapesetben nem lenne ez olyan lényeges, de három lány + egy feleség mellett ez volt az egyik legfontosabb szempont : )

Köszi a biztatást sárfogó ügyben, addig is körbenézek, milyen utángyártott megoldások vannak, jobb híján.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Proace City Verso
« Válasz #6 Dátum: 2021.01.06 21:52:28 »
No, nem bírtam ki, és megtankoltam. 6,43 lett. Ez kapásból jobb, mint a COV-val valaha bármi, azzal ugyanez az útvonal kb. 1 literrel több lett volna.  :clap:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Proace City Verso
« Válasz #7 Dátum: 2021.01.16 14:41:09 »
Benyomások az első 4 hét után.
Maga az autó sokkal tágasabb - a COV-nál alig pár centivel hosszabb, de 9-cel szélesebb és 18-cal magasabb -, ami belül a szubjektív térérzetnél (is) nagyon jelentkezik. Ennek hátránya is van, mert a biztonsági öv kikapcsolása nélkül kevesebb dolog érhető el a vezetőülésből, mint kisebb autókban.
A turbómotor nyomatékossága továbbra is jó élmény, de most már látom, hogy kicsit másképpen kell vezetni ezt az autót. Itt valóban vissza kell kapcsolni kb. 2000-es fordulat alatt, mert különben többet fogyaszt az autó. Pozitívum, hogy ezt a fordulatszámot nagyon gyorsan eléri az autó. A nyomatékosságnak ára is van: ilyenkor a pillanatnyi fogyi könnyen felszökik akár 20 fölé is, de mivel rövid ideig tart a gyorsítás, összességében mégis elég baráti marad az átlagfogyi.
A beláthatóságában csak egyetlen hiány van: az orrából semmit nem látni, de ugyanígy van ez a Yarisban is, meg a COV-ban, csak mivel itt magasabban ülök, inkább feltűnő. A bc elég pontosnak tűnik, nyilván konkrét tapasztalat még csak egy tankolásnyi, de az átlagfogyi adata korrelált az első teletöltés után is, és most is a benzinóra állása osztva a tankolás óta megtett úttal.
Ami negatívum: a felhasznált műanyagok elég kopogósak, a középső üléssorban nincs semmi pakolóhely (ezt tudtuk, hogy így lesz, de attól még negatívum). Ez utóbbira azért a webáruházak nyújtanak elég kulturált megoldást.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Proace City Verso
« Válasz #8 Dátum: 2021.01.19 00:43:05 »
A downsize motorizáltság nem hátrány v. negatívum?
Egyelőre nem, de egyrészt az igazi hátrány hosszú távon derülhet ki, másrészt nem volt választásom, ezt a karosszériát csak ilyen motorokkal lehet megvásárolni.
music     

Proace

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Proace City Verso
« Válasz #9 Dátum: 2021.02.20 12:45:24 »
Sziasztok!

Van egy 2020 novemberi Proace Citym. Érdeklődni szeretnék, mivel a szerízben nem kaptam egyértelmű választ!? Nektek a világítás felkapcsolásakor világít belül a fényszóró magasság állító gomb vagy sem???

Proace

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Proace City Verso
« Válasz #10 Dátum: 2021.02.20 12:49:45 »
Jaaa!  És még a biztonsági övet ha nem kapcsolom be én vagy az anyós ülésen utazó akkor nem csak a piros biztonsági övre figyelmeztető lámpácska villog a hangjelzéssel. Hanem a műszerfalon egy sárga fék vagy ABS visszajelző kontrollámpa is világít vele egyidejúleg és nem alszik el csak ha bekapcsolom az övet!!! Ez Nektek is így van?????

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Proace City Verso
« Válasz #11 Dátum: 2021.02.20 18:26:02 »
Sziasztok!

Van egy 2020 novemberi Proace Citym. Érdeklődni szeretnék, mivel a szerízben nem kaptam egyértelmű választ!? Nektek a világítás felkapcsolásakor világít belül a fényszóró magasság állító gomb vagy sem???
Holnap megnézem, de különbség van aközött, hogy automatikára van téve a világítás, és adott esetben csak a DRL ég, vagy hogy tompított van bekapcsolva. A többi gomb (pl. ablakemelő kapcsolók) világít, csak az az egy nem?
music     

Proace

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Proace City Verso
« Válasz #12 Dátum: 2021.02.22 12:00:46 »
Szia!
Köszönöm szépen! Csak az az egy nem világít! Viszont automatára van állítva... Még megnézem, hogy bármely állásban mit csinál.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Proace City Verso
« Válasz #13 Dátum: 2021.02.22 20:12:45 »
A tekerős gomb nekem sem világít, de visszagondolva a többi autómra, nem rémlik, hogy bármelyikben is világítós lett volna.
A nem bekapcsolt övre figyelmeztetés viszont csak piros. Egyrészt fönt a visszapillantó fölött ég a megfelelő (piros) piktogram, másrészt a műszerfalon is egy hasonló jel. De holnap reggel még egyszer megnézem, amikor viszem a gyerekeket, hogy van-e bármi ezen kívül. (telken belül ki tudjuk próbálni, nem reszkírozunk ezzel semmi veszélyhelyzetet.)
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Proace City Verso
« Válasz #14 Dátum: 2021.02.23 08:53:04 »
De, ég a sárga is, (egy körbe zárt, "aláhúzott" autót ábrázoló piktogram), amint becsattan az övcsat, elalszik a pirosakkal együtt.
music