Szerző Téma: Proace City és Proace City Verso  (Megtekintve 42728 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

MrWeaver

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #60 Dátum: 2022.04.14 23:36:48 »
Egy bosszantó jelenséggel kapcsolatban szeretnék tőletek segítséget kérni.

2020 év végi Proace City Verso: kisebb rázkódás, de főleg kuplungolás során egy kattogó, lötyögő, klikkelő zajt hallok jobb oldalt lentről. Mintha egy nagy egérrel kattintgatna valaki odalent, néha sokszor egymás után. Rettentő zavaró tud lenni.

Szervizt megjártam, készségesek voltak, csapágy hibára gyanakodtak. Kicserélték a fél futóművet, de úgy tűnik hiába, mert ugyanaz a helyzet.

Hallott már valaki hasonlót, vagy van ötletetek, hogy mi okozza ezt a zajt? Lehet, hogy ez így normális és én nem vagyok az?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #61 Dátum: 2022.04.15 19:13:32 »
Banális kérdés, de nem az utastérből jön?
music     

MrWeaver

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #62 Dátum: 2022.04.16 08:46:37 »
Pedig a kérdés jó, ezzel kezdtem, de sajnos nem. Átnéztem és kiraktam mindent, a szerviz is hallja a furcsaságot.

Olyan, mintha valamilyen mechanikai kapcsolatnak lenne egy holtjátéka, talán váltó/kuplung? Fene tudja.

Ha más is hallja megnyugszom, hogy ez így normális. Vezettem pár százezret már, de ilyet még nem hallottam : )


MrWeaver

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #63 Dátum: 2022.04.16 13:52:25 »
Főleg kis sebességnél hallani kuplungoláskor, vagy gyenge fékezéskor, ilyenkor többször egymás után kattan valami. Már a feleségem is mondja (pedig csapnivaló a hallása).

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #64 Dátum: 2022.04.17 14:42:29 »
Nekem nincsen ilyen jellegű zajom. Olyan van, ami motorfordulatszám függő, magyarul berezonál valami bizonyos fordulatnál szinte mindig motorféknél. Ami egyéb zörej volt, arról mindig kiderült, hogy az utastérből valami (gyerek napszemüvege, aprópénz a bevásárlókocsihoz, stb.), és egy mozdulattal megszüntethető.
music     

MrWeaver

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #65 Dátum: 2022.04.17 17:46:47 »
Köszi, ez is támpont, próbálok utánajárni. Nem tudom, hogy a márkaszervizt meddig érdemes ezzel fárasztani... addig is felhangosítom a rádiót, az tompítja a zajt : )

Rezonancia volt nálam is még új korában, az egyik kipufogó cső rögzítés volt gyárilag rossz. Fixálták, megoldódott.

takgab99

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #66 Dátum: 2022.04.18 15:37:20 »
Sziasztok!
Vonóhorogról szeretnék érdeklődni. Nincs a Proace City Verso-mon vonóhorog, és most utólagosan szeretnék rá rakni. Egy cég azt mondta, hogy 110 ezer forintért megcsinálja, amiből 57 000 a levehető vonóhorog, 21 az elektronika, 32 a munkadíj. De ez nem a gyári renszerre van csatlakoztatva. Így azt hallottam, hogy gond lehet pl. a sávtartóval vagy a parkolóradarokkal. Gyári elektronika esetén tán a ventillátort és a kipörgésgátlót is máshogy kezeli, ha van rakomány.
Vajon igazak ezek az állítások? Érdemes gyári elektronikát szereltetni rá? Van ezzel kapcsolatban tapasztalata valakinek? Mivel tudhat többet a gyári? (Hivatalosan a Toyotánál 220 000 Ft egy vonóhorog szerelés.)
Köszönöm előre is!

T3.Vili

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #67 Dátum: 2022.05.05 13:07:27 »
16614 km - Az elmúlt közös egy évünkben kb 5-6 alkalommal előfordult, hogy indításnál "motorhiba, ellenőriztesse szervizben" felirat jelent meg.
Volt olyan is, hogy a start-stop éppen akkor állította le a motort, amikor lámpától elindultam volna (elfelejtettem korábban kikapcsolni -
természetesen lefulladás történik ilyenkor). Gyújtás le - ismételt indítás és már semmi gond. Ennek ellenére zavar a dolog, ma szakszervizbe mentünk vele.
A hivatalos diagnózis és művelet a következő volt:
P1337 94 * hibaüzenet volt: EG-00651T-TME alapján gyújtógyertyák cseréje, - *1-es számú henger égése váratlan viselkedése
EG-00661T-TME alapján szoftveres frissítés történt; 1-2 trafó meg lett cserélve.


Rángatást, egyenetlen járást korábban nem tapasztaltam, ami esetleg felmerült betudtam a három hengerességnek.
A fogyasztás sem vészes ~ 7,1 l/100 km rövid helyi utak benne hegymenettel, vagy autópálya/autóút 120 tempomattal - kb fele-fele.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #68 Dátum: 2022.07.14 21:50:35 »
Jelzett az autó, hogy kevés benne az olaj. (34e km-nél, 20-nál volt a csere). Igaz, kicsit ferdén álltam, de egyrészt tavaly is volt ilyen, amikor tényleg nagyon ferdén kellett megállni, viszont ami gyanús volt, hogy nemcsak a sárga villáskulcs égett, hanem az olajnyomás lámpa is villogott. Mivel ezúttal a következő megállásnál sem nullázott le, ezért megnéztem egy olyan helyen, ahol biztosan vízszintesen áll. Hát, a nívó a felénél volt a Min. és Max. jelzés közt. Mivel előttünk áll még egy hosszabb út, és a következő szerviz még 6000 km-nyire van, vettem egy liter löttyöt bele. (Total márkájút). Majd a következő szerviznél megemlítem, hogy kicsit korán kezdi, elvégre ez mégsem az olajevős VVTi szériából van...
Nem tudom, ide tartozik-e, de most, hogy a négyesikrekből már csak a Toyota PCV rendelhető, a korábbi 250.000 km/5 év garancia visszament 3 év/100.000 km-re, a most rendelt autók már "csak" ennyit kapnak.
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #69 Dátum: 2022.07.15 08:29:07 »
Jelzett az autó, hogy kevés benne az olaj. (34e km-nél, 20-nál volt a csere). Igaz, kicsit ferdén álltam, de egyrészt tavaly is volt ilyen, amikor tényleg nagyon ferdén kellett megállni, viszont ami gyanús volt, hogy nemcsak a sárga villáskulcs égett, hanem az olajnyomás lámpa is villogott. Mivel ezúttal a következő megállásnál sem nullázott le, ezért megnéztem egy olyan helyen, ahol biztosan vízszintesen áll. Hát, a nívó a felénél volt a Min. és Max. jelzés közt. Mivel előttünk áll még egy hosszabb út, és a következő szerviz még 6000 km-nyire van, vettem egy liter löttyöt bele. (Total márkájút). Majd a következő szerviznél megemlítem, hogy kicsit korán kezdi, elvégre ez mégsem az olajevős VVTi szériából van...
Nem tudom, ide tartozik-e, de most, hogy a négyesikrekből már csak a Toyota PCV rendelhető, a korábbi 250.000 km/5 év garancia visszament 3 év/100.000 km-re, a most rendelt autók már "csak" ennyit kapnak.
neked ezek szerint még az ötéves garancia van? ha elkezd b*szakodni a motor és te meg elkezdesz szkanderozni a márkaszervizzel, javaslom, hogy mindent írásban és dokumentálható módon tegyél majd. öcsém egy ügyvéddel megtámogatva boxol egy ideje így

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #70 Dátum: 2022.09.09 09:54:01 »
Igen, még öt évet kaptam. (Persze ez is 3+2 a valóságban...)
Hallottam már arról, hogy (az éppen PUG volt) 20.000 km után kuka lett a motor, meghogy váltót kellett cserélni másfél év után, de ez egy harmadikféle problémának tűnik.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #71 Dátum: 2022.10.08 09:23:57 »
Sajnos már most összegyűlt az újabb 20.000 km, így 10 hónap után kötelező szerviz következett.
Néhány megjegyzés:
- 34.000 km-nél után kellett töltenem fél liter motorolajat, mert a minimum szinten volt a nívó. A szerviz szerint ez a mennyiség (még) benne van a gyárilag megadott tűréshatárban. Készséggel elhiszem, csak az a kérdés, hogy másfél év után, 30e km után is?
- a látogatásom 135(!!!)e forintba került. Semmi rendkívüli tétel nem szerepelt rajta. Csak a munkadíj volt 57.000 Ft, 25 ezres óradíjjal számolva. Valóban el is tartott bő 2,5 órát. A tavalyi szerviz feleennyit kóstált és már az is érezhetően magasabb volt a "rendes" toyotás árszabásnál. Merajapándrága...
- amúgy nem volt semmi, de ennyi idősen ne is legyen.

A bc szerinti átlagfogyasztás így alakult 10.000 km-enként: 6,8; 6,8; 6,6; 6,2. A valóságban ez kicsit több.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #72 Dátum: 2022.10.08 10:31:58 »
Pontosan milyen olaj a gyári ajánlás és mi kerül bele? Milyen a legvékonyabb, ami jó bele?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #73 Dátum: 2022.10.08 17:20:48 »
Erre nem tudok válaszolni. A használati utasításban nincs semmi erről, webes olajkeresőből tudtam kisilabizálni, hogy 0W-30-as olaj kell bele. Én legalább is ezt töltöttem, s mivel a motor francia, arra jutottam, hogy Total Quartz legyen az.
De az sem garancia semmire, most megnéztem megint, most 0W-20-t ajánl, és azt írja, hogy 24 hónap/40.000 km a csereperiódusa  :eek: Még csak azt kéne...
Szóval ezek szerint 0W-20 és 0W-30 mehet bele.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Proace City és Proace City Verso
« Válasz #74 Dátum: 2022.10.09 14:00:09 »
Erre nem tudok válaszolni. A használati utasításban nincs semmi erről, webes olajkeresőből tudtam kisilabizálni, hogy 0W-30-as olaj kell bele. Én legalább is ezt töltöttem, s mivel a motor francia, arra jutottam, hogy Total Quartz legyen az.
De az sem garancia semmire, most megnéztem megint, most 0W-20-t ajánl, és azt írja, hogy 24 hónap/40.000 km a csereperiódusa  :eek: Még csak azt kéne...
Szóval ezek szerint 0W-20 és 0W-30 mehet bele.
Azt tudod, hogy milyen van benne? Ha már ennyit felszámolnak, szerintem az a minimum, hogy kössék az ügyfél orrára, hogy mit méltóztattak belerakni  :otlet:
Van 0w30-as olajokból is van természetesen egy csomó, Carinába is Total Quartz 9000 Energy 0w30 megy, A3/B4-es, most már télen-nyáron (nagyon bejön, hogy hidegen kisebb, melegen meg nagyobb a viszkozitása az Eneos PH 5w30-nál). Ha a két autót nézem, akkor nyugodtan el tudom hinni, hogy a tiédbe 0w20 mehet. Nekem elég lenne két különböző helyről tudni ezt, és ha nem versenyüzemmód van, akkor csak a 0w20. A 2 év/40e csereperiódus tényleg agymenés.