Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Proace City és Proace City Verso  (Megtekintve 6886 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25740
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Proace City és Proace City Verso
« Dátum: 2020.10.14 00:16:04 »
Létrehozok egyet itt, amíg nem kaphat önálló fórumot. Nagyobb testvéréhez hasonlóan itt is a Verso név azt jelenti, hogy személyautós változat, míg a "sima" City a kisáruszállító.

Ha minden jól megy, akkor évvégére megjön egy példány a számunkra. Egy kicsit félek a francia eredet miatt, de végül is a Toyota bőkezűbb garanciát ad rá (5 év/250.000 km), mint az eredeti saját modelljeire, szóval azért bizakodunk. A miénk a 110 lovas benzines lesz Shuttle felszereltséggel, de azt egy kicsit bővítve (tolatókamera).
Anno végigrágtuk, hogy a 4 testvérmodellből (Citroen Berlingo/Opel Combo Life/ Peugeot Rifter/Toyota Proace City Verso) nemcsak a márkahűség miatt érdemes a Toyotát választani. A Toyota Shuttle felszereltségéhez viszonyítva a Peugeot hasonló modellje a legdrágább, az Opel is szinte ugyanannyi, csak ott lehet modulárisan válogatni az extrákat, a Citroen talán egy hajszálnyit olcsóbb lett volna, de aztán a Sakuránál rendesen megdobtak minket árkedvezményekkel, szóval jól van ez így. Egyedül a színválaszték miatt van oka szégyenkeznie a Toyotának, ráadásul azóta már az egyetlen rendes színt (kék) sem lehet rendelni, csak a szürkeárnyalatok közül valamit kibővítve egy állítólagos homokszínnel, ami a valóságban inkább piszkosfehér...
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.31 21:14:26 írta music »
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25740
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Proace City Verso
« Válasz #1 Dátum: 2020.12.20 15:57:56 »
Nos, hát elülről egy kép:

music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25740
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Proace City Verso
« Válasz #2 Dátum: 2020.12.27 00:57:08 »
Megvolt az első komolyabb út: az Őrséget jártuk meg oda-vissza. Tekintettel a bejáratósságára, nem mentem vele gyorsan (bár megjegyzem, hogy 6.-ban 130-nál még nem éri el a 3000-es fordulatot!) és hosszabban egyenletes sebességgel. Autópályán általában 105-130 közt, de inkább az alsóbb tartományban, és országúton sem gyorsan. Már csak azért sem, mert visszafelé sötét volt, és arrafelé sok a vad... Teletank óta 635 km-t mentem, ebből 540 volt az őrségi út, a benzinóra kb. 1/3-on áll, ami kb. 40 elfogyasztott litert jelenthet, és ez egybevág a bc 6,7-es átlagfogyi adatával. Az autóban öten voltunk (pontosabban a kutyával együtt hatan), de kevés csomaggal. Szerintem ez eléggé biztató fogyasztást vetít előre, és legalább fél literrel kedvezőbb a COV-énál. Egyébként előtte a városi, lehetőleg nem rövid utas mászkálásban 7,8-ig ment le a bc, ami átvételkor 14-et mutatott és 2 megtett km-t.
Ülni jó benne, nagyon magasan van az ülés, tulajdonképpen szó szerint be kell ülni, le nem, és mivel elég nagyok az üvegfelületek, jól kilátni az autóból. Sajnos, az orrából semmi nem látszik, de van 2+4 parkolóradarja, és hátul kamerája, úgyhogy elég jól lehet vele manőverezni. A kormánya könnyen jár, amit általában a szakújságírók nem szeretnek, mondván nem ad elég visszajelzést az útról, én igen. Az üléshelyzet egy picit kényelmetlennek tűnt elsőre, de a kétszer 3,5 órás út alatt sem lett rosszabb. VÁltója könnyen jár és jól kapcsolható, a kisturbós motort (1,2 literes 3 hengeres 110 pacis) élvezem. Városban nagyon erős, kint elmegy, de az én koromban három gyerek és egy beépített sebességjelző (=feleség) mellett már nincsenek sportos ambíciói az embernek. A telefontükrözés működik, bár a waze azonnal lefagy, csak a google működött naviként, de állítólag heteken belül Mo.-on is hivatalosan letölthető lesz az Android Auto, és talán azzal megoldódik ez a gond. A fűtéssel küzdöttünk egy kicsit - ebben tekerős a klíma, így a fűtés is, ami önmagában még nem kéne, hogy baj legyen -, mert túl erős volt, a hőfokszabályzó gombot egészen 17-18 fokig le kellett tekerni, hogy ne kapjunk hőgutát. Csomagtere hatalmas - ezért vettük  :winkiss: - és ami külön jó pont, hogy a 25 kg teherbírású kalaptartónak két helye is van: fél magasságban is van egy vájat, így végül a kutyának is találtunk helyet, mert odaúton nagyon stresszelt a bezártságtól, azaz az alsó állásba tettük a kalaptartót, és rá a hordozót, így jól ki tudott látni az ablakon. Szintén hasznos dolog a tolóajtó, nem kell megállásnál azon reszketni, hogy a gyerekek rányitják a melletünk lévő autóra. Van egy-két dolog, amit még szokni kell - pl. az ablaktörlő kar fordítva működik: itt lefelé van a pöccintős egyet törlés, és fölfelé a szakaszos, meg nem olyan egyszerű villantani a reflektorral, meg bal oldalt van a tempomat, de idővel ez is megszokódik majd.
music     

MrWeaver

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Proace City Verso
« Válasz #3 Dátum: 2021.01.05 21:47:01 »
Szép a "limitált" kék szín is, főleg króm betétekkel és színre fújt lökhárítókkal. Mi végül az alap felszereltséget választottuk, a téli kerekeket ajándékba kaptuk, az egyetlen extra a metálfény lett. Tíz évig sötétkék autónk volt, ideje volt hát váltani, így lett a homokkő a befutó szín. A fekete műanyag elemekkel egyébként jól harmonizál a "piszkosfehér" : ) a kereskedőtől mi is jó árat kaptunk és időre meg is jött az autó, így most mindenki örül. Kisebb illesztési egyenetlenségek vannak itt-ott, de összességében minden ok, nagyon szerencsésnek érezzük magunkat, hogy új autónk lehet.

A bejáratást szándékosan nem autópályával indítottam, országút 50-70-es szakaszokkal, majd hosszabb 70-90-es utakkal. Végül sztráda 100-110-es tempóval, ügyelve a mérsékelt, de nem túl alacsony fordulatra (1800-3000). Engem is meglepett a 6 literes fogyasztás az első 1000 km után, ami jobban pörgetve nyilván emelkedni fog. Már-már dízeles hangulatba jön tőle az ember, de szokni kell a gondolatot, hogy amit a kis turbós motor megspórol az üzemanyagon, azt karbantartáskor kéri majd vissza.

A gumiszőnyeg szetten felül plusz extraként a sárfogó gumi szerintem erősen ajánlott, illetve ajánlott lenne, de gyári sajnos nincs (rifterre talán van hátra, de előre ott sincs). Ha erre tud valaki jó megoldást, a kerékjárati műanyag borítás szétfurkálása nélkül, nagyon hálás lennék az ötletért.


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25740
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Proace City Verso
« Válasz #4 Dátum: 2021.01.06 10:50:04 »
Lehet, hogy idővel lesz majd a márkakereskedésben tartozékként előre-hátra is. Egyelőre az ikermodelleknél sem láttam, csak hátsóra valót, viszont a Peugeot-nál megpróbálkozom a rekeszes első könyöklővel, hátha jó bele. Anno az Avensisben nagyon hasznos volt. Még nem tankoltam, de már érik, közeledik a mutató a piroshoz, és amennyire számolgattam a bc fogyi értéke elég pontos lesz. Most 6,6-oz mutat, meglátjuk mi lesz tankolásnál. A mogyorószín is jó, az lett volna a másik választásunk, de mivel a Yarisunk bézs színű, inkább lett a sötét.
Jó a kép, márkakereskedésen kívül még sosem láttan két PCV-t ilyen közel egymáshoz...  :D
music     

MrWeaver

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Proace City Verso
« Válasz #5 Dátum: 2021.01.06 17:22:54 »
Bevallom, elsőre én is a kéket kértem és csak a megrendelés leadásakor módosítottam homokkőre... ha az ember színt választ, ebből a kettőből tud, színtani szempontból a többi (fekete, fehér és közte) valójában nem is szín. Alapesetben nem lenne ez olyan lényeges, de három lány + egy feleség mellett ez volt az egyik legfontosabb szempont : )

Köszi a biztatást sárfogó ügyben, addig is körbenézek, milyen utángyártott megoldások vannak, jobb híján.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25740
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Proace City Verso
« Válasz #6 Dátum: 2021.01.06 21:52:28 »
No, nem bírtam ki, és megtankoltam. 6,43 lett. Ez kapásból jobb, mint a COV-val valaha bármi, azzal ugyanez az útvonal kb. 1 literrel több lett volna.  :clap:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25740
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Proace City Verso
« Válasz #7 Dátum: 2021.01.16 14:41:09 »
Benyomások az első 4 hét után.
Maga az autó sokkal tágasabb - a COV-nál alig pár centivel hosszabb, de 9-cel szélesebb és 18-cal magasabb -, ami belül a szubjektív térérzetnél (is) nagyon jelentkezik. Ennek hátránya is van, mert a biztonsági öv kikapcsolása nélkül kevesebb dolog érhető el a vezetőülésből, mint kisebb autókban.
A turbómotor nyomatékossága továbbra is jó élmény, de most már látom, hogy kicsit másképpen kell vezetni ezt az autót. Itt valóban vissza kell kapcsolni kb. 2000-es fordulat alatt, mert különben többet fogyaszt az autó. Pozitívum, hogy ezt a fordulatszámot nagyon gyorsan eléri az autó. A nyomatékosságnak ára is van: ilyenkor a pillanatnyi fogyi könnyen felszökik akár 20 fölé is, de mivel rövid ideig tart a gyorsítás, összességében mégis elég baráti marad az átlagfogyi.
A beláthatóságában csak egyetlen hiány van: az orrából semmit nem látni, de ugyanígy van ez a Yarisban is, meg a COV-ban, csak mivel itt magasabban ülök, inkább feltűnő. A bc elég pontosnak tűnik, nyilván konkrét tapasztalat még csak egy tankolásnyi, de az átlagfogyi adata korrelált az első teletöltés után is, és most is a benzinóra állása osztva a tankolás óta megtett úttal.
Ami negatívum: a felhasznált műanyagok elég kopogósak, a középső üléssorban nincs semmi pakolóhely (ezt tudtuk, hogy így lesz, de attól még negatívum). Ez utóbbira azért a webáruházak nyújtanak elég kulturált megoldást.
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5988
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Proace City Verso
« Válasz #8 Dátum: 2021.01.18 18:52:08 »
Benyomások az első 4 hét után.
Maga az autó sokkal tágasabb - a COV-nál alig pár centivel hosszabb, de 9-cel szélesebb és 18-cal magasabb -, ami belül a szubjektív térérzetnél (is) nagyon jelentkezik. Ennek hátránya is van, mert a biztonsági öv kikapcsolása nélkül kevesebb dolog érhető el a vezetőülésből, mint kisebb autókban.
A turbómotor nyomatékossága továbbra is jó élmény, de most már látom, hogy kicsit másképpen kell vezetni ezt az autót. Itt valóban vissza kell kapcsolni kb. 2000-es fordulat alatt, mert különben többet fogyaszt az autó. Pozitívum, hogy ezt a fordulatszámot nagyon gyorsan eléri az autó. A nyomatékosságnak ára is van: ilyenkor a pillanatnyi fogyi könnyen felszökik akár 20 fölé is, de mivel rövid ideig tart a gyorsítás, összességében mégis elég baráti marad az átlagfogyi.
A beláthatóságában csak egyetlen hiány van: az orrából semmit nem látni, de ugyanígy van ez a Yarisban is, meg a COV-ban, csak mivel itt magasabban ülök, inkább feltűnő. A bc elég pontosnak tűnik, nyilván konkrét tapasztalat még csak egy tankolásnyi, de az átlagfogyi adata korrelált az első teletöltés után is, és most is a benzinóra állása osztva a tankolás óta megtett úttal.
Ami negatívum: a felhasznált műanyagok elég kopogósak, a középső üléssorban nincs semmi pakolóhely (ezt tudtuk, hogy így lesz, de attól még negatívum). Ez utóbbira azért a webáruházak nyújtanak elég kulturált megoldást.

A downsize motorizáltság nem hátrány v. negatívum?
Off
Na ja! És az Izóra az meg mit mér more?  Csak nem a cu(na)mi sebességét??? A hülyeséget lehet sokszorozni akkor is csak önmaga marad!!!!!!! Ment és.
On

audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25740
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Proace City Verso
« Válasz #9 Dátum: 2021.01.19 00:40:29 »
https://www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-ertelmezo-szotara-1BE8B/o-o-4243C/ora-42E09/
óra főnév órát, órája
1. Általában az idő mérésére haszn. készülék. műszer. || a. Tizenkét egyenlő részre osztott, rendsz. kerek számlappal, valamint mutatókkal ellátott, leginkább rugótól hajtott szerkezet az idő mérésére. → Kakukkos óra; → karkötő óra; zenélő óra; az óra ingája; az óra járma ←; az óra járója ←; az óra mutatója, számlapja; az óra ütése ←; áll, jár, késik, ketyeg, megáll, siet, üt az óra; → vert az óra; → előreigazítja az órát; felhúzza az órát; → hátraigazítja, → hátratolja az órát; → igazgatja az óráját; az órát → igazítja. Az óra kettőt ütött.  Az óra Lüktet lassu percegéssel. (Arany János) Hát azt tudod-e még, mikor a pezsgőt ittuk valahol a Zugligetben a zálogba csapott óra árából? Még most is őrzőm otthon … az öreg órát. (Mikszáth Kálmán) Várni, ha éjfélt üt az óra, Egy közeledő koporsóra. (Ady Endre)
2. Időegység: a teljes napnyi idő huszonnegyed része, hatvan perc. Háromnegyed óra; egy álló óráig; huszonnégy óra: egy nap; → egy huszonnégy, egy negyvennyolc órára; → számolja az órákat; negyvennyolc órán belül; nem → vet neki ennyi meg ennyi órát. Órák hosszat ácsorgott a kapu előtt.  Vitéz! … Ha haragunnál is, egy órád sincs hátra, S a halálos ágyon ki meg nem bocsátna? (Arany János) Az első huszonnégy órában minden cselédjét „derék lány”-nak nevezte. (Kosztolányi Dezső)
3. (számnévi jelzővel) Az az időpont, amelyben a napnak éjféltől, ill. déltől mint kezdettől számított vmelyik ilyen egysége végződik. → Egy, → két, → három stb. óra; öt óra (van); az órákat → kiáltja; hajnali négy órakor; délután két órától. Tíz órakor találkozunk.  Délután négy óra felé járhatott az idő. (Tolnai Lajos) És péntek volt, két óra és sőtét a hajnal… (Radnóti Miklós) || a. Hány óra?: mennyit mutat az óra (1)?, mennyi a pontos idő?
4. (iskolai) Egy bizonyos meghatározott, s a hozzátartozó szünettel együtt rendsz. 60 percet kitevő idő, az oktatási folyamat alapegysége. Érdekes, izgalmas, unalmas óra; → lyukas óra. Az első órán a tanár a tananyag bevezetését adta elő. Mit tanultatok a múlt órán?  Az órán már bent volt a latin tanár. (Móricz Zsigmond) „Kezeket karba!” Engedelmesen | ültem, vártam; s jó viseletemért | óra végén a néni megdicsért. (Szabó Lőrinc) || a. Iskolai v. magánjellegű oktatás, tanítás, amely kb. 60 percig tart. → Privát óra; órát, órákat → ad; → kitartja az órát; → megtartja az órát; vmilyen órát → vesz. Orosz órákat tart az egyetemen.  Én – szépírási … órákat adok. (Petőfi Sándor) Naponkint órát adott … az elemi tanulmányokban. (Mikszáth Kálmán)
5. Vmely tartalom (esemény, történés, állapot) által meghatározott rövidebb időszak. A → tizenkettedik óra; az → utolsó órában; vminek az órája; a cselekvés, a halál órája; a → kísértetek órája; rájött a → rossz órája; a viszontlátás órája; órái meg vannak számlálva (→ megszámlál); minden órának leszakasztja → virágát.  Minden órádnak leszakaszd virágát. (Berzsenyi Dániel) Boldog órák szép emlékeképen Rózsafelhők usztak át az égen. (Petőfi Sándor) Nekünk forradalmas minden futó óra. (Ady Endre) Amit adtál hízelegve, | mind visszaloptad az utolsó órán! (József Attila) || a. Az a meghatározott idő(pont), amikor vmivel foglalkozunk, amelyet vmire szánunk, kijelölünk. Hivatalos óra: az az idő, amelynek folyamán vmely hivatalban az ügyeket intézik, a feleket fogadják; → irodai órák; → lopott órák; üres óráiban: amikor nincs dolga, elfoglaltsága; a pihenés óráiban.  Hivatalos órájából egy percet se fogok elrabolni. (Tolnai Lajos)
6. <Állandósult szókapcsolatokban:> (kedvező v. kedvezőtlen) időpont. Jó órában legyen mondva: bárcsak úgy maradna, ahogy mondom; szerencsétlen órában született: szerencsétlen ember, akinek rendsz. semmi sem sikerül.  Éppen jó órában találtatok ide … (Mikszáth Kálmán) Hála istennek, jó órába legyen mondva … (Móricz Zsigmond)
7. (többnyire összetételekben) Vmely fogyasztott anyagnak, energiának v. gépjárművön megtett távolságnak az egységeit mérő készülék.

Hálistennek a nyelv élő és folyamatos változásban van, reagál a külvilág történéseire. Így történhetik meg, hogy egyes szavak új jelentéstartalmakkal bővülnek, másokból kiveszik az egyik jelentés, sőt szavak tűnnek el, és újak keletkeznek. Viszont.
Kedves Cartárs!
Utoljára áltam le vitatkozni a fórumot előre nem vivő, csakis a kötekedés céljából megszületett beírásaiddal. Innentől fogva szó nélkül törlök minden hasonlót.

Idézek a Toyota Klub Magyarország Egyesület etikai és moderátori szabályzatából, amelyet nem én találtam ki, nem most, és eddig sem volt titkos

1.3. Témarombolás
(...) Tartalmi rombolás: a kulturált, békés, folyamatos társalgást feltűnően és szándékosan akadályozó és zavaró, agresszív, egy vagy több felhasználót szándékosan és durván sértő (személyeskedő), a Fórum békéjének, a felhasználók nyugalmának megzavarására alkalmas, vagy témán kívüli (off-topic) hozzá- és beszólások. 
1.4. Moderátorok, moderáció kritizálása.
Tiltott a moderátori tevékenység, illetve a moderátor személyének kritizálása, megkérdőjelezése.
2. Letiltások
A adminisztrátoroknak a jogsértő, továbbá a kulturált társalgást szándékosan vagy ismétlendően akadályozó (lásd a fent részletezett eseteket) felhasználók jogosítványait korlátozniuk kell. A tiltás lehet részleges vagy teljes körű, ideiglenes vagy végleges. Kirívóan durva esetben járhat az adott felhasználó összes - addig közzétett - hozzászólásának törlésével is.


Miután hosszú idő óta a fórumon látható tevékenységed igen nagy részben abban merül ki, hogy folytatólagosan mindenkibe és mindenbe belekötsz, mindent jobban tudsz, és ezt még véletlenül sem kifinomult módon adod az illető tudtára, ezt a figyelmeztetést nyilvánosan teszem meg, nem privátban.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25740
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Proace City Verso
« Válasz #10 Dátum: 2021.01.19 00:43:05 »
A downsize motorizáltság nem hátrány v. negatívum?
Egyelőre nem, de egyrészt az igazi hátrány hosszú távon derülhet ki, másrészt nem volt választásom, ezt a karosszériát csak ilyen motorokkal lehet megvásárolni.
music     

Proace

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Toyota Proace City
Re:Proace City Verso
« Válasz #11 Dátum: 2021.02.20 12:45:24 »
Sziasztok!

Van egy 2020 novemberi Proace Citym. Érdeklődni szeretnék, mivel a szerízben nem kaptam egyértelmű választ!? Nektek a világítás felkapcsolásakor világít belül a fényszóró magasság állító gomb vagy sem???

Proace

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Toyota Proace City
Re:Proace City Verso
« Válasz #12 Dátum: 2021.02.20 12:49:45 »
Jaaa!  És még a biztonsági övet ha nem kapcsolom be én vagy az anyós ülésen utazó akkor nem csak a piros biztonsági övre figyelmeztető lámpácska villog a hangjelzéssel. Hanem a műszerfalon egy sárga fék vagy ABS visszajelző kontrollámpa is világít vele egyidejúleg és nem alszik el csak ha bekapcsolom az övet!!! Ez Nektek is így van?????

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25740
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Proace City Verso
« Válasz #13 Dátum: 2021.02.20 18:26:02 »
Sziasztok!

Van egy 2020 novemberi Proace Citym. Érdeklődni szeretnék, mivel a szerízben nem kaptam egyértelmű választ!? Nektek a világítás felkapcsolásakor világít belül a fényszóró magasság állító gomb vagy sem???
Holnap megnézem, de különbség van aközött, hogy automatikára van téve a világítás, és adott esetben csak a DRL ég, vagy hogy tompított van bekapcsolva. A többi gomb (pl. ablakemelő kapcsolók) világít, csak az az egy nem?
music     

Proace

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Toyota Proace City
Re:Proace City Verso
« Válasz #14 Dátum: 2021.02.22 12:00:46 »
Szia!
Köszönöm szépen! Csak az az egy nem világít! Viszont automatára van állítva... Még megnézem, hogy bármely állásban mit csinál.