Nos. Elérkezett az idõ, hogy beszámoljak autóvásárlással kapcsolatos tapasztalataimról a Göbölössel összefüggésben.
Történt ugyanis, hogy már negyedik hónapja vadásztam E11 Toyota Corollát, de ami még megvolt és meg tudtam nézni, az nem véletlenül, ami meg nem... hát, gondolom, az sem véletlenül ment el. Az orrom elõl halásztak el 6-7 darabot.
Látom a hirdetést október végén. Felhívom a számot, mondja, õ még nem tud róla, õ a használt kereskedõ, de szíveskedjek egy másikat hívni, õk a kereskedés. Felhívom õket, mondják, valóban van, egy helybeli vásárolta náluk, oda hordta szervízbe, most meg cseréli egy másikra.
Lementünk, én meg beleszerettem. Engedni egy forintot nem voltak hajlandóak, csak az eredetvizsga díját. Próbálkoztunk ott, hogy legalább egy dísztárcsa garnitúrát lökjenek már rá, mert a 4-bõl 3 kicsit le van ütve. Nem. Akkor egy ködlámpapárost elölre, mert mind a kettõ beázott. Nem, de beszéljek a fõnökasszonnyal. Beszéltem, õ sem engedett. Azt mondt, már az is kár volt, hogy a használtkereskedõ megpendítette az eredetvizsgát. Na mindegy, lefoglalóztam. Ja, még egy fontos információ: azt mondta a kereskedõ, hogy a 120.000 km-s szervíz meg volt az autón, csak még nem került bepecsételésre az egyébként vezetett szervízkönyvbe.
Megyek letenni a kereskedésbe az elõleget. Beszélgetjük a részleteket, az árat, hogy-hogy nem becsúszik, hogy akkor 1.690+eredetvizsga. Ejnye. Dehát nem úgy volt, hogy az lejön? Ja de, persze-persze. Gyanús lesz, rákérdezek a szervízre. Kérdeznek vissza, milyen szervíz? Milyen bepecsételés? Nem volt meg a 120-as szervíz.
Mondom hogy van ez, hogy engedni semmit nem engednek (most nem az a 30 ezer, csak annyi, hogy legalább egy kis sikerélménye legyen az embernek), amit meg elmondanak, hogy meg van, az meg végül nincs is meg, meg amit engednek, azt végül m,égsem engedik?
Kérdezik, ki mondta, hogy megvan a szervíz. Mondom, hogy ki, azonnal hívják is, szerencsére nem tagadja be. Kicsit morózus fejjel belemennek, hogy jó, akkor azt még megcsinálják.
Telnek a napok, megyek átvenni az autót. Kulcsátadás meg minden, elmagyarázzák, mi hogyan. Megjegyzem, az átadásig teljesen jól és korrektül álltak hozzá, leszámítva ezt az apró kicsinyességet, hogy nem akarnak még négy dísztárcsát sem rálökni, meg hogy végül csak megpróbálkoznak azzal, hogy akkor ár+eredetvizsga. Egyébként a hozzáállás jó volt, hívtak, egyeztettünk, rugalmasak voltak.
Szóval átadás. Direkt rákérdezek a szervízre. Ürge elkezdi sorolni: olajcsere, olajszûrõ csere, fékfolyadék csere, gyertyacsere, pollenszûrõ csere. Mondja, hogy légszûrõt direkt nem cseréltek, merthogy az még nem volt koszos. Már akkor ott motoszkált a fejemben, hogy érdekes dolog ez, hiszen az az egyetlen alkatrész, amit ott és azonnal ellenõrizni tudok... A többi az elmondása szerint megnézve, ellenõrizve, meg minden.
Elhozom, öröm, boldogság. Egyszer csak M5 Pest felé Szeged irányából hallom ám, hogy a zenén keresztül is hallatszik egy baromi kellemetlen nyikorgó hang a hátsó tengely felõl. Egy ideig nyikorog, aztán abba hagyja. Nem is törõdtem vele, míg aztán újra elõ nem jött, az elsõ esethez hasonlóan ködös idõben. Gondoltam egy darabig, hogy ez lehet az oka. aztán már mindig elõjött, ha kb. 30 km-t mentem a kocsival.
Kiderült, hogy a hátsó felni melegszik, a kerékcsavarokhoz már városi közlekedésnél sem lehet hozzáérni (képzelem, mi lehetett 120-nál autópályán). Fékbetétek csontig leszopogatva.
Szó mi szó elvittem egy másik szervízbe (Supratrend Üröm) betéteket cseréltetni. Ott annyi lett megállapítva, hogy a fékfolyadék állaga is meg a színe is olyan, mint a dízelolaj, erõsen csereérett, a fékbetétek tényleg vasig vannak koptatva (a tárcsát hálistennek nem kellett szabályozni), a féknyergek csúszó részei meg be vannak állva, azokat át kell mozgatni.
Ezek után az a kérdés merült fel bennem, hogy olajat cseréltek-e, meg úgy egyáltalán hozzászagoltak-e az autóhoz. Ott a szervízesek mondták, hogy az olajat cserélték, de kb. fél literrel túl van töltve, ezért abból leengedtek (mondjuk logikus a részükrõl az olajcsere, hiszen fél év jótállást vállaltak a fõdarabokra, úgymint motor-váltó, gondolom, nem szerettéek volna négy hónap múlva egy tréler kíséretében viszontlátni). Hogy a pollenszûrõt, meg a gyertyát cserélték-e, meg hogy átnézték-e az autót, azt innentõl nem lehet tudni. Mindenesetre én örülök neki, hogy egyrészt nem nagyobb baja volt, másrészt meg hogy ezt nem úgy mutatta meg, hogy mondjuk keresztbe vágja a seggét az autópályán nedves úton, mert beáll a fék, vagy a csapágy.
Én innentõl azt mondom, hogy ha erre a szervízre lennék szorulva a jövõben, akkor sem vinném oda, inkáb keresnék egy jó maszekot, vagy ha mindenáron márkaszervíz, akkor a közelben egyet.
Egyébként érdekes jelenség, ahogyan a szervízes fórumokban olvasom, az ott vásárolt úja autók gazdáinak körbe nylják a seggét, a használt autósora meg oda sem bagóznak. Pedig az újautós nem fog tudni igazi szervíz-tapasztalatokról beszámolni, hiszen új autón nem nagyon van mit javítani...
Ps.: remélem, a Toyota Autó Göbölöstõl is olvassák a fórumot és megteszik a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy a használt autót vásárló ügyfelek is visszajáróak legyenek...