Szerző Téma: Elektromos autózás / önvezetés  (Megtekintve 126325 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #465 Dátum: 2024.03.06 13:44:12 »
Amióta eltűnt innen a környékről a sok autóját este a lakásból töltő autó és az a sok, a járdán áthúzott töltőkábel-rengeteg (mintha egy ügyességi pályán lettél volna), és akkor ugye nem beszélve arról, amikor az autópályán még 120-as tempóval is leelőzöm őket, mert már 130-nál elkezdenek sokat fogyasztani ezek az elektromos csodák, és akkor nem maradna energia a visszaútra... én se látom sok gyakorlati hasznát az elektromos autónak. Pláne nem ezeknek a "prémium" SUV-oknak, amikről remélhetőleg egyszer lekerül majd az igazságtalanul rájuk kiadott zöld rendszám, mert azok ám aztán a "zöldek" a javából...  :no: :hmmmm:
Én komolyan nem értem meg azokat, akik kábelt lógatnak jobbra balra. Minek vesz elektromos autót, ha nincs hol töltenie? Fegyvert fogtak a fejéhez? Ha meg otthon nem tudja tölteni, akkor 2 sarkon belül nincs dc gyorstöltő? Ez most olyan, mint a mosóbenzin biznisz a 80-as években. Pont annyira veszélyes is. Főleg ezek a narancssárga hosszabbítók. Betiltanám az összeset. Vas van benne réz helyett, meg 2 év UV sugárzástól úgy megkeményedik, hogy törik. Szigetelési ellenállása nincs meg. Nedvességet se bírja.
Nekem semmi bajom az autópályán 120-al menőkkel, sőt, kevésbé balesetveszélyes, mint akik 160-al tolnak le, mert tudják, hogy a nemzeti trafi 155nél még nem fotóz, ami vicc. Ha nem 1000km-et megyek, akkor én sose megyek 120nál többel. Pár percet veszít vele az ember, de ilyen benzinárak mellett...
Laco 73 :D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10712
Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #466 Dátum: 2024.03.06 16:43:11 »
A töltést én se értem, vagyis nincs garázsuk, szóval valahova csak be kell dugni a hosszabbítót - illetve ha ki is építettek hozzá egy töltőt, akkor megint a garázs hiánya a gond. De mondom, ezt itt a környékünkön tapasztaltam, lehet máshol jobb a helyzet.
 
Az elektromos autóknál pedig mindig az első 3 érv egyike arról szól, hogy hú bakker, micsoda gyorsulása van 100-ra, még a sportautókat is lehagyja, stb, stb. Mondjuk végig ilyen üzemmódban lámpától lámpáig gyorsulva 100 km-es hatótávjuk sem lesz, de persze erről hallgatnak.  :innocent:

Illetve ne felejtsük el az autók össztömegét az akksi miatt, ezekre nem tehetsz fel gagyi Linglong meg ki tudja milyen no name gumikat a sebességindex, és persze a terhelési index végett sem. 1 garnitúra gumi, ami ezeknél max 2 szezont megy el (persze erről is hallgatnak), pedig 500-600e Ft.
Most nyilván nem a Leaf és az Up! modellekre gondoltam.  :innocent: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10712
Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #467 Dátum: 2024.03.06 16:45:55 »
Nagyon tanulságos cikk, hogy milyen fafejűek a nagyvállalatok. Nekik az az érdekük, hogy márkaszervizben vagyonokért javíttasd a kocsit. Ez nagyon szomorú.
A másik szomorú dolog a garanciális feltételek. Koreai gyártóknál Magyarországon 15ezrenként kell vinni szervizbe ellenőrzésre az e autót. Kb. semmit se csinálnak, csak pollenszűrőt cserélnek és számláznak. De ha 15001nél viszed, akkor buktad a garit, szóval ha rendesen használod a kocsit, akkor 14500nál elviszed, mert mire időpontot kapsz, stb... Emiatt 1-2 szervizt még rádvernek pluszba. Ellenben külföldön ugyanezeket a márkákat 15999-el is elviheted szervizbe, nem buktad a garit. Kivéve, ha Magyarországra hozod. Mert ha csak 1 pecsételés mellett is átlépte a 15000km-et, akkor bukta a garit. Na ez a nettó szemétség.

Itthon meg inkább az fordul elő, hogy kiszámlázzák a cserét munkadíjjal együtt, és persze hozzá se nyúlnak az alkatrészhez. Elmegy az még egyszer annyit szlogennel.  :censored: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #468 Dátum: 2024.03.07 19:48:23 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #470 Dátum: 2024.03.12 14:53:52 »
Hát igen, csak a szokásos...
Idézet
például a Mercedes-Benz azért lobbizik, hogy a következő évtizedben is eladhasson belső égésű motorral szerelt autókat

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #473 Dátum: 2024.05.07 08:45:49 »
Váratlan probléma. Minket kevéssé érint.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/05/06/az-elektromos-buszok-miatt-kerult-csod-szelere-egy-norveg-buszuzemelteto/
Totál káosz a résztvevők között és megy a körbemutogatás.
Azt értem, hogy van egy szerződés, hogy milyen buszok mehetnek. De ha adott egy külső körülmény (extrém időjárás), akkor egy tömegközlekedést miért nem lehet rugalmasan átszervezni milliárdos birságok nélkül?  :hmmmm:
A villanybuszozás tapasztalatok nélkül tanuló fázisban van. Mereven ragaszkodni az elképzelésekhez - szerintem - hülyeség.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #474 Dátum: 2024.05.07 09:18:48 »
Minden bizonnyal a döntéshozók nem a villanybusz használói közül kerülnek ki...
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #475 Dátum: 2024.05.07 14:00:10 »
Váratlan probléma. Minket kevéssé érint.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/05/06/az-elektromos-buszok-miatt-kerult-csod-szelere-egy-norveg-buszuzemelteto/
Tipikus példája annak, hogy ha valaki extrém módon akar zöldnek látszani, az nem minden körülmények között megy ;)
Nálunk is csúfosan leszerepeltek az elektromos buszok. Most asszem a 8E vonalán tesztelnek valami új Mercit. Kíváncsi leszek, azzal mire jutnak.
Laco 73 :D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10712
Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #476 Dátum: 2024.05.08 12:17:48 »
Jaja, és ha valahol, pont a tömegközlekedés esetében kellene bizonyos könnyítéseket megengedni.
Itthon is ugye amikor kitiltották a környezetszennyező autókat, de a régi füstölő Ikarusok, amik már több olajat égettek el 100 km-en, mint gázolajat, mégis közlekedhettek, mert több száz utast szállítottak.

Amúgy az elektromos autózás kis távon éri csak meg. A buszok esetében pedig a súly és egyéb téli körülmények miatt - az utastér fűtését is a szerencsétlen akksiból kellett előállítani, mert betiltották a régi olajkályhákat a buszokon - és akkor csodálkoztak, hogy a csoda elektromos buszok még 1 teljes kört se tudtak megtenni 1 feltöltéssel.  :banging:

Azért nem minden áron kell(ene) zölddé válni...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #477 Dátum: 2024.05.08 22:26:02 »
Azért nem minden áron kell(ene) zölddé válni...  :hmmmm:
Ez így van.
Vagy annyi kompromisszumot engedni, hogy a fűtés fosszilis meghajtású. Még így is léynegesen csökkentenék a város légköri szennyezettségének terhelését.
Így ékes példája a "nem megoldást keresünk, hanem bírságolunk" elvnek  :devil:


Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10712
Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #479 Dátum: 2024.06.11 15:51:40 »
Nem teketóriázik a Gablini, már a NIO gépkocsikat is forgalmazzák.
Csak azok az árak... sajnos nem az én pénztárcámnak valók.  :cry:
https://www.vezess.hu/magazin/2024/06/05/magyarorszagon-az-auto-amit-nem-kel-szervizbe-hordani/
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61