Szerző Téma: Elektromos autózás / önvezetés  (Megtekintve 118833 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #451 Dátum: 2024.03.02 08:17:42 »
Tanulságos cikk arról, hogy mennyi problémát felvet az elektromos autó.
Nem mellesleg az eredetileg ajánlott javítási ár töredékének számító tényleges összeg is felér egy infarktussal...
https://telex.hu/techtud/2024/03/02/volkswagen-villanyauto-javitas-auto-egolf-vw-markaszerviz
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #452 Dátum: 2024.03.02 10:03:53 »
Tanulságos cikk arról, hogy mennyi problémát felvet az elektromos autó.
Nem mellesleg az eredetileg ajánlott javítási ár töredékének számító tényleges összeg is felér egy infarktussal...
https://telex.hu/techtud/2024/03/02/volkswagen-villanyauto-javitas-auto-egolf-vw-markaszerviz

Úgy látszik a VW "motorban időzített bomba " effektust már átvitte e-autóba is. Szép Munka!  :clap:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #453 Dátum: 2024.03.02 10:23:17 »
Tanulságos cikk arról, hogy mennyi problémát felvet az elektromos autó.
Nem tudom nem észrevenni az elfogultságodat.
Azért itt is ér az, hogy egy autó esete alapján nem korrekt dolog általánosítani, illetve azt se felejtsük el, hogy ez egy kezdeti állapot, amit a buta üzleti döntések/konstrukciók okoznak. Majd rendeződik ez a stílus is idővel.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #454 Dátum: 2024.03.02 10:32:26 »
Nem biztos, hogy elfogultság, szerintem is nagy lehúzások vannak, és ha ez nem is volna megalapozott vélemény, hát autókölcsönzéssel nagyban foglalkozó cégről is szó volt talán ebben a cikkben is, aki így gondolja. Arról is szó van benne, hogy nem egy autóról van szó, más márkáknál is ezt figyelhetjük meg.
Valóban lehet, hogy rendeződik, ezt nem tudjuk. Lehetre viszont nem épít az ember stratégiát (én nem 3 évre veszek autót), vagyis nagyon-nagyon meggondolom, hogy elektromos irányban lépjek-e tovább. Egy darabig nagyobb esélyt adtam ennek a dolognak, én is a cikk elején felvázolt gondolatokat forgattam a fejemben (jóval olcsóbb fenntartás, mert kevesebb alkatrész, az sem gyakran hibásodik meg, a gyenge láncszem az akku, stb.), de most már közel sem.
Majd ha letisztul ez az egész, akkor esetleg, de az lehet már nem az én életemben következik be.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #455 Dátum: 2024.03.02 15:45:51 »
Amióta eltűnt innen a környékről a sok autóját este a lakásból töltő autó és az a sok, a járdán áthúzott töltőkábel-rengeteg (mintha egy ügyességi pályán lettél volna), és akkor ugye nem beszélve arról, amikor az autópályán még 120-as tempóval is leelőzöm őket, mert már 130-nál elkezdenek sokat fogyasztani ezek az elektromos csodák, és akkor nem maradna energia a visszaútra... én se látom sok gyakorlati hasznát az elektromos autónak. Pláne nem ezeknek a "prémium" SUV-oknak, amikről remélhetőleg egyszer lekerül majd az igazságtalanul rájuk kiadott zöld rendszám, mert azok ám aztán a "zöldek" a javából...  :no: :hmmmm:

Egyedüli "szépsége" talán az ingyenes parkolás, de ugye az is kérdéses mikor fog megszűnni - és persze hogy egyáltalán a mai világban hányadszori nekifutásra találsz egy szabad helyet bárhol is...  :hmmmm:

Persze ha az a sok lusta ingázó végre lerakná az autóját, vagy be se jönne vele Pestre - mert most már tényleg végre itt ez a vármegyei bérlet, amivel lehet megyén belül vonatozni, buszozni, és még a BKK járatain is érvényes (emlékszem amikor én Pest megyében laktam még anno, 28e Ft volt csak a havi bérlet a vonatra - 30 valahány km távolság), + ugye a BKK bérlet.
Most havi 10e Ft-ból ez meg van oldva, szóval tessék szépen reggel jobban felöltözni, és otthon hagyni az autókat, hogy ne kelljen a többieknek a dugóban rostokolniuk.  :innocent: ;) Hogy is mondják... egy szebb jövőért  :hug: :surrender:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #456 Dátum: 2024.03.02 23:37:13 »
Emlékezzetek vissza, a világ elő Prius-ait is ugyanilyen szkeptikusan fogadták.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #457 Dátum: 2024.03.03 09:17:02 »
Arra céloztam, hogy egyrészt rohadt drága, másrészt a kiszolgáló ágazatok nincsenek felkészülve a boomra. A Prius több ok miatt sem jó analógia. 1. Toyota. (Ez jelent egy minőségi nívót, és sok helyen ellenszenvet a japánsága miatt).
2. Csak egy típus volt kiszolgálható mennyiségű és görbéjű felfutással, volt idő kiképezni a szerelőket. 3. Nem volt kényszerűen erőltetve, a Toyota maga választotta ezt az utat, és akkor lépett rá, amikor a maga részéről biztos volt benne. (Az anyagi része, hogy ti. bejön -e, így is kérdéses volt, de végül bejött. ) 4. Csak félig elektromos, a töltést megoldja az autó.
« Utoljára szerkesztve: 2024.03.03 09:26:42 írta music »
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #458 Dátum: 2024.03.03 09:27:58 »
Norvégiában is amint megszűnt az állami támogatás, igencsak visszaesett az eladások száma.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #459 Dátum: 2024.03.03 12:36:07 »
Olyan szempontból jó analógia, hogy ugyanúgy szkeptikusan nézett a Prius-ra minden más nem-Toyota iparági szereplő és felhasznánó. Még filmekben is szerepelt enyhe gúnytárgyként.

Kellett hozzá 15-20 év (3 generáció) hogy kinője ezt a szátuszt. Az elektromosak is most ugyanúgy gyerekcipőben vannak még, az iparág útkeresésben van. Úgy üzletileg mint technológiailag.
Ez még mindig az "early adopters" fázis, a Gauss-görbe bal oldalának kezdete, lassú növekedés jellemzi sok buktatóval. Még vagy 10-15 év kell míg az említett problémák általánosan megszűnnek.
A 80'as évek dízeljeire és automata váltóira ki emlékszik még? Netán a Toyota MMT váltója is milyen "jó" futurisztikus ötletnek bizonyult, nem?
És az állandó "rettegés" az újabb modellek forradalmi újitásaitól mint hogy gumiszíjjat olajba futtatni mekkora eszement dolog (minden józan paraszti eszük hol volt?). Meg az öngyulladó béemvé motrok?

Nem lehet mindig első csapásra mindenkinek jót alkotni. A régi techológiákból sem a jót tartják meg, azt is folyton csűrik csavarják hátha még le tudnak róla húzni még egy bőrt, hem hogy a felhasználónak legyen hosszú távon jó - mert az nem jó üzlet.

Ma bemész egy szalonba új autót venni, ugyanúgy rettegsz előre a nem-elektromosaktól is. Már szöegyszerű szívóbenzinest nem találsz újat, amitől mindenféle egyéb okból ne kelljen f@shni. En még újonnan tudtam venni egy Verso-t a klasszikus eresztésből, nem tervezem eladni míg szét nem rohad alattunk, mert ez volt az utolsó esélyünk olyan autót venni ami nincs már ötlet szintjén szetcseszve es nem onlájn figyeli meg jelenti a gyárnak (vagy akárki felhőnek) hogy mikor merre járok.

Az meg hogy elektromosak qrva drágák azzal egyetértek, pont, hogy a támogatásokkal srófolják fel őket. Ezekkel kéne már leállni.
« Utoljára szerkesztve: 2024.03.03 12:54:49 írta robi (Robi) »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #460 Dátum: 2024.03.03 16:34:55 »
Amióta eltűnt innen a környékről a sok autóját este a lakásból töltő autó és az a sok, a járdán áthúzott töltőkábel-rengeteg (mintha egy ügyességi pályán lettél volna), és akkor ugye nem beszélve arról, amikor az autópályán még 120-as tempóval is leelőzöm őket, mert már 130-nál elkezdenek sokat fogyasztani ezek az elektromos csodák, és akkor nem maradna energia a visszaútra... én se látom sok gyakorlati hasznát az elektromos autónak. Pláne nem ezeknek a "prémium" SUV-oknak, amikről remélhetőleg egyszer lekerül majd az igazságtalanul rájuk kiadott zöld rendszám, mert azok ám aztán a "zöldek" a javából...  :no: :hmmmm:

Egyedüli "szépsége" talán az ingyenes parkolás, de ugye az is kérdéses mikor fog megszűnni - és persze hogy egyáltalán a mai világban hányadszori nekifutásra találsz egy szabad helyet bárhol is...  :hmmmm:

Persze ha az a sok lusta ingázó végre lerakná az autóját, vagy be se jönne vele Pestre - mert most már tényleg végre itt ez a vármegyei bérlet, amivel lehet megyén belül vonatozni, buszozni, és még a BKK járatain is érvényes (emlékszem amikor én Pest megyében laktam még anno, 28e Ft volt csak a havi bérlet a vonatra - 30 valahány km távolság), + ugye a BKK bérlet.
Most havi 10e Ft-ból ez meg van oldva, szóval tessék szépen reggel jobban felöltözni, és otthon hagyni az autókat, hogy ne kelljen a többieknek a dugóban rostokolniuk.  :innocent: ;) Hogy is mondják... egy szebb jövőért  :hug: :surrender:

Érintve vagyok- vagyunk, ezért reagálnék. Nekem nem alternatíva a tömegközlekedés. Nézzük az időt: kocsival 28-35 perc, míg tömegközlekedéssel 50-70 perc. És közben a közöttes megállón a párom is kiteszem a Metrónál...  Arról nem is beszélve, hogy nekünk a munkakezdés stabil 07 óra, míg a vége csak akkor biztos, ha elindultunk hazafele. Hajnal kettőkor, valahogy nem jár a tömegközlekedés az agglomerációban, vagy ha éppen jár, iszonyú időtöbblet az utazás.  Ja, igen, nem állok a dugóban, mert kikerülöm. Mindig van olyan út, ahol nincsen dugó, vagy legalábbis nem állt be.  Én inkább megfordítanám: a budapestiek tegyék le a kocsit.  ;)

De a viccet félretéve: nem kellene erőszakolni a bicikliutakat mindenhol, nem egy helyen van párhuzamos bicikliút ugyanaz az úton (!!!!), ami önmagában is agyrém.
Arról nem is beszélve, hogy a sehonnan sehova nem vezető bicikliutak is megérnének egy misét.  A lekarózott Váci, Üllői, Nagykörút, meg egyenesen nonszensz kategória.

Meg kellene teremteni az egészséges egyensúlyt, hogy mindenki megtalálja a helyét.

Visszakanyarodva: számunkra nem alternatíva a tömegközlekedés. Talán, majd, ha nyugdíjas leszek, akkor esetleg, de akkor már minek mennék be Budapestre? 

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #461 Dátum: 2024.03.04 06:43:45 »
Ez hosszú vita, és sosincs vége. Az alapprobléma, hogy Budapest utcái úgy épültek meg - értsd: olyan szűken -, hogy nagyon véges az áteresztő képessége forgalmi szempontból. A kettes számú gond, hogy ilyen-olyan okból történelmileg úgy alakult - pedig nem úgy indult, hiszen a kontinensen itt volt először földalatti, mégha csak kéregvasút is -, hogy a várost nem szeli ketesztül-kasul a felszín alatti gyorsvasút hálózat. A felszíni lett fejlesztve - busz, villamos -, azok viszont nemzetközi mércével mérve kifejezetten sűrűn járnak. Sehol a világon nem találsz olyat, mint a nagykörúto villamos, ami csúcsidőben 1-2 percenként jár, vagy a Rákóczi úton van, hogy 1 lámpa alatt 2féle busz is jön (és ez már a 4-es metró átadása óta szelidült.
Ebből az következik, hogy vissza kell szorítani legalább a Belvárosból az autókat minden eszközzel, meg persze az is következne, hogy a külső kerületek végállomásait tele kéne nyomni P+R parkolókkal (még csak ingyenes se kell legyen, hanem mint a Kelenföldön, 300Ft napi díjért lehetne).
Ez sajnos abban az országban, ahol a befektetők szépen korrumpálják a döntéshozókat újabb plázák/irodaházak építése céljából mindenfajta közlekedési fejlesztés kötelezettség nélkül utópia.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #462 Dátum: 2024.03.04 07:07:34 »
 :offtopic:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #463 Dátum: 2024.03.04 10:44:26 »
Én inkább megfordítanám: a budapestiek tegyék le a kocsit.  ;)

Ezzel viszont én is egyet értek  :hug: Nekem se jutna eszembe a belvárosba kocsival elindulni, mert nem hiányzik a dugó és a parkoló keresés. Sajnos a lassan az 500 Ft-s parkolási díjak sem képesek elriasztani az autósokat, hogy a kocsit azt nyugodtan otthon is lehet hagyni...

Pazarlás és tényleg lustaság, amikor autónként átlag 1 ember ül bennük, az anyataxikról már nem is beszélve (én még el tudtam menni egyedül az iskolába általános iskolás koromban, nem is volt alternatíva, hogy majd elvisz a kocsi), és azért a tömegközlekedés is szépen ki van építve.
Utaztam már többször éjszakai járattal is, átgondolt útvonalak és megállóhelyek. De persze nyilván vidékre éjszaka hazajutni egy lehetetlen feladat (hacsak nem stoppolsz).

A kerékpár is biztosan jó dolog, de engem egyrészt a dugóban álló kb 15-20 év átlagos korú autók (amik ugye már sok kókányt és mókányt láttak a szerelőknél, csak hogy még átmenjenek valahogy a vizsgán...) kipufogójából ömlő mérgező gázai nem sarkallnak rá, hogy ezt a "friss" levegőt szívjam, illetve maguk az átlag autósok (tisztelet a nagyon ritka kivételnek, akik szabálykövetően, előzékenyen, másokra tekintettel és biztonságosan vezetnek), akiknek hála kb életveszélyes dolog bármi nemű közlekedésre alkalmas eszközre pattanni, és az utcán közlekedni vele, legyen az kerékpár, motor, roller, stb, stb.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #464 Dátum: 2024.03.06 13:33:25 »
Tanulságos cikk arról, hogy mennyi problémát felvet az elektromos autó.
Nem mellesleg az eredetileg ajánlott javítási ár töredékének számító tényleges összeg is felér egy infarktussal...
https://telex.hu/techtud/2024/03/02/volkswagen-villanyauto-javitas-auto-egolf-vw-markaszerviz
Nagyon tanulságos cikk, hogy milyen fafejűek a nagyvállalatok. Nekik az az érdekük, hogy márkaszervizben vagyonokért javíttasd a kocsit. Ez nagyon szomorú.
A másik szomorú dolog a garanciális feltételek. Koreai gyártóknál Magyarországon 15ezrenként kell vinni szervizbe ellenőrzésre az e autót. Kb. semmit se csinálnak, csak pollenszűrőt cserélnek és számláznak. De ha 15001nél viszed, akkor buktad a garit, szóval ha rendesen használod a kocsit, akkor 14500nál elviszed, mert mire időpontot kapsz, stb... Emiatt 1-2 szervizt még rádvernek pluszba. Ellenben külföldön ugyanezeket a márkákat 15999-el is elviheted szervizbe, nem buktad a garit. Kivéve, ha Magyarországra hozod. Mert ha csak 1 pecsételés mellett is átlépte a 15000km-et, akkor bukta a garit. Na ez a nettó szemétség.   
Laco 73 :D