Szerző Téma: Elektromos autózás / önvezetés  (Megtekintve 81400 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22247
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #360 Dátum: 2023.01.14 13:30:11 »
A 2009-es T27-et elég keveset használja a feleségem, akkor is városi utakra. Így gyakran teszem karbantartó töltésre egy-két napra vagy amikor eltazunk a a hétvégén a másikkal. Reménykedek abban, hogy ez meghosszabbítja az élettartamát az akksinak  :hmmmm:
A legjobb gyakorlatot folytatod.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26073
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #361 Dátum: 2023.01.23 08:31:04 »
Nem hiszem, hogy bárkit meglepne, de mégsem jó szembesülni a ténnyel.
https://www.zoldpalya.hu/uton/toltheto-hibrid-phev-plug-in-hybrid-321510.html
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10345
Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #362 Dátum: 2023.01.23 14:49:06 »
"Arra a kutatás még nem talált magyarázatot, hogy miért hanyagolják a töltést a PHEV-tulajdonosok."

Gondolom mert az otthoni töltés lehetősége / annak kiépítése is pénzbe kerül, illetve elnézve az utcánkban korábban töltő tulajok mostani 0 db-os számát, gondolom az energia árak is közrejátszanak ebben, hogy már nem éri meg otthon tölteni a "verdát".

De kb ugyanaz a kérdés merülhetne fel, miért kell valakinek egy majd 5m hosszú, 2 tonnás böszme nagy SUV (akár a zöld rendszámosak, hogy témánál legyünk), mikor nagy átlagban max 1-1 ember ül bennük...  :wacko: :no: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26073
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9338
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #364 Dátum: 2023.01.28 10:09:05 »
A probléma ott van, hogy az áremelés csak magyar ügyfeleknek szól. Külföldiek továbbra is olcsón tudnak tölteni, régi áron. Ezért most beindult a "turizmus". Kollégám vett is egy német tokent, azzal negyedáron tölt. A különbség csak annyi, hogy német bizonylatot kap...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9338
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #365 Dátum: 2023.01.28 10:23:43 »
Gondolom mert az otthoni töltés lehetősége / annak kiépítése is pénzbe kerül, illetve elnézve az utcánkban korábban töltő tulajok mostani 0 db-os számát, gondolom az energia árak is közrejátszanak ebben, hogy már nem éri meg otthon tölteni a "verdát".

Egy PHEV töltése nem igényel többet mint mondjuk egy vasaló. Egy sima hosszabbító kell csak hozzá. Lassú töltés...
Volt tulaj akitől vettük a házat, Nissan Leaf-je volt (és az nem is PHEV!). OBI-s narancssárga kerti hosszabbítóról töltötte. Tápja kb. akkora volt mint egy I7-es HP laptopé...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26073
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #366 Dátum: 2023.01.28 13:15:50 »
Sztem xtrem az áram árára gondolt, nem a szükséges eszközök költségére. S ha elektromos autód van, garantáltan nem férsz bele az olcsóbb áramárkategóriába. Persze ez még mindig a töredéke az utcai töltés árának, és nagy valószínűséggel nem is fog változni, mert a döntéshozók általában kínosan ügyelnek arra, hogy nekik ne legyen rossz, márpedig az állam abba nem szólhat bele, hogy te a lakásodba mire használod az áramodat privátban: mosógépet dugsz a konnektorba, elektromos autót töltesz vele, vagy éppen a 25 méteres házi medencéd vízforgatóját...
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9863
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #367 Dátum: 2023.01.28 14:20:38 »
Anno durván számolgattam, hogy egy C-Zero vagy egy Ion egy hét alatt nálunk a 100 km-re mennyi töltést venne fel, hát mondjuk az télen legyen 25-30 kWh, az nyugodtan belefér a napi 6,7-be. Hála Istennek ráadásul a melléképület külön fogyasztási hely, amin gyakorlatilag 0 a fogyasztásunk, így simán beleférne  (6,7 * 7 = 46,9 kWh) :yes:
Lehet, hogy mégsem jó a durva becslésem?  :hmmmm:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9338
Re:Elektromos autózás / önvezetés
« Válasz #368 Dátum: 2023.01.30 08:50:49 »
Arra azért figyelni kell hogy az elektromos energia tárolása és felhasználása más, mint a fosszilis energiahordozóké.
- hidegben az akku lassabban töltődik, ezáltal a töltés valamivel kevésbé hatékony
- az autó fűtése télen szintén elektromosan történik
- az akku akkor is ha épp nincs használatban, önmagában is merül lassan, ennek főleg akkor van jelentősége ha ritkán használja az ember

Magyarán az egységnyi elektromos energia feltöltés nem mindig ugyanannyi táv megtételére lesz elég... (mondjuk fosszilis esetén se, kinek mennyire "nehéz" a lába, meg épp hányan ülnek a kocsiban stb., de elektromosnál még több változó van a képletben ezeken felül is)